Raar dat de beleggers er anders over denken en massaal Nederlandse staatsobligaties opkopenquote:Op maandag 10 mei 2010 17:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Overheden hebben de afgelopen tijd volop met centjes lopen strooien, dat moet uiteraard terugbetaald gaan worden. Het blijkt dat het strooien met geld er inderdaad voor gezorgd heeft dat het systeem niet in elkaar gestort is, echter nu gaan we een tijd van stagnatie te gemoed. Zo'n harde groei als we de afgelopen 25 jaar hebben gehad komt voorlopig niet meer terug.
Dat was vorige week. Sinds het akkoord van gisteren is de Duitse en Nederlandse rente gestegen.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Raar dat de beleggers er anders over denken en massaal Nederlandse staatsobligaties opkopen
Maar beantwoord die vragen eens, dat relavante geblaat van je heb ik wel gehad
En wat is je punt?quote:Op maandag 10 mei 2010 17:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat was vorige week. Sinds het akkoord van gisteren is de Duitse en Nederlandse rente gestegen.
En daar heb je groot gelijk in, mijns insziens. De komende 10 tot 20 jaar zullen met name in het teken staan van schulden -> afbetalen. En dat wordt linksom of rechtsom altijd bij de consument en het bedrijfsleven neergelegd. Dus de hardwerkende man/vrouw van nu is leuk de dupe van het beleid van de gouden generatie / boom generatie (zeg: geboren tussen 1945 en 1960 globaal). Ze hebben de wereld min of meer opgebouwd na de oorlog, maar met een fijn presentje voor de volgende generatie, nu ze zelf lekker met 55 met pensioen kunnenquote:Op maandag 10 mei 2010 17:22 schreef xenobinol het volgende:
Overheden hebben de afgelopen tijd volop met centjes lopen strooien, dat moet uiteraard terugbetaald gaan worden. Het blijkt dat het strooien met geld er inderdaad voor gezorgd heeft dat het systeem niet in elkaar gestort is, echter nu gaan we een tijd van stagnatie te gemoed. Zo'n harde groei als we de afgelopen 25 jaar hebben gehad komt voorlopig niet meer terug.
Misschien omdat die beleggers niet meer dan 2 hersencellen hebbenquote:Op maandag 10 mei 2010 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Raar dat de beleggers er anders over denken en massaal Nederlandse staatsobligaties opkopen
Maar beantwoord die vragen eens, dat relavante geblaat van je heb ik wel gehad
En waarom denk je dat?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:48 schreef iamredleader het volgende:
Overigens, inzake de huizenmarkt: ik verwacht dat de prijsdaling van vorig jaar (na een kleine periode van geen daling) weer een neerwaardse trend zal inzetten. Een "dubble dip" dus
Hoe kan er nu een dubbele dip komen als er nog geen eens sprake is geweest van herstelquote:Op maandag 10 mei 2010 18:48 schreef iamredleader het volgende:
Overigens, inzake de huizenmarkt: ik verwacht dat de prijsdaling van vorig jaar (na een kleine periode van geen daling) weer een neerwaardse trend zal inzetten. Een "dubble dip" dus
Gezien de ophef bij de VEH over een paar 'starters' die een paar duizend euro koopsubsidie mislopen moet er wel op zijn minst een wolkje aan de hemel zijn.quote:
Behalve diegene die emigrerenquote:Op maandag 10 mei 2010 18:46 schreef iamredleader het volgende:
[..]
En daar heb je groot gelijk in, mijns insziens. De komende 10 tot 20 jaar zullen met name in het teken staan van schulden -> afbetalen. En dat wordt linksom of rechtsom altijd bij de consument en het bedrijfsleven neergelegd. Dus de hardwerkende man/vrouw van nu is leuk de dupe van het beleid van de gouden generatie / boom generatie (zeg: geboren tussen 1945 en 1960 globaal). Ze hebben de wereld min of meer opgebouwd na de oorlog, maar met een fijn presentje voor de volgende generatie, nu ze zelf lekker met 55 met pensioen kunnen
quote:
Dat weet jij toch wel?quote:Op maandag 10 mei 2010 19:46 schreef xenobinol het volgende:
Corrigeer mij als ik het fout heb, maar gaan beleggers niet massaal voor 'veilige' obligaties als ze verwachten dat de rest van de economie niet het gewenste rendement gaat opleveren? Volgens mij word NL wel als een redelijk veilige haven beschouwd, maar reken maar dat wij ook last gaan krijgen van de zwakke broeders.
Vertel... heb je plannenquote:Op maandag 10 mei 2010 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Behalve diegene die emigreren
quote:Op maandag 10 mei 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vertel... heb je plannen![]()
Wel eerst je huis zien kwijt te raken hè
Ik heb daar zo mijn mening over, maar ik ben uiteraard geinteresseerd in de mening van anderen, ook die van jou.quote:
Ik heb het! Je moet gewoon 1 dag geen broodkruimels strooienquote:
Al het geld wat je uit de economie onttrekt en niet terugkomt heeft een invloed op de economiequote:Op maandag 10 mei 2010 19:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb daar zo mijn mening over, maar ik ben uiteraard geinteresseerd in de mening van anderen, ook die van jou.
Maar dat geld niet alleen voor obligaties, daarnaast moet je je afvragen of er geld uit de economie word ontrokken, de overheid geeft dat geld dat ze lenen nl. ook weer uit. Het werkelijke probleem lijkt mij het moeten betalen van rente, om deze lasten te kunnen betalen moet er constant krediet worden uitgegeven, zonder deze exponentiele groei is het geldsysteem gedoemd om te falen.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Al het geld wat je uit de economie onttrekt en niet terugkomt heeft een invloed op de economie
De afrekening is over een jaar of 5
Als Griekenland gewoon betaald is er geen probleemquote:Op maandag 10 mei 2010 20:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar dat geld niet alleen voor obligaties, daarnaast moet je je afvragen of er geld uit de economie word ontrokken, de overheid geeft dat geld dat ze lenen nl. ook weer uit. Het werkelijke probleem lijkt mij het moeten betalen van rente, om deze lasten te kunnen betalen moet er constant krediet worden uitgegeven, zonder deze exponentiele groei is het geldsysteem gedoemd om te falen.
In het land der blinden.........quote:Op maandag 10 mei 2010 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederland, het nieuwe Griekenland! Maar eerlijk, wat is er nu op tegen om op de Griekse toer te gaan en de staatsschuld flink op te laten lopen? Dan kunnen we het er in elk geval nog een hele tijd goed van nemen, en er is vast wel weer iemand anders die de rekening betaalt als het fout gaat.quote:
Als je een beter idee hebt dan hoor ik het graagquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |