abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81260116
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Overheden hebben de afgelopen tijd volop met centjes lopen strooien, dat moet uiteraard terugbetaald gaan worden. Het blijkt dat het strooien met geld er inderdaad voor gezorgd heeft dat het systeem niet in elkaar gestort is, echter nu gaan we een tijd van stagnatie te gemoed. Zo'n harde groei als we de afgelopen 25 jaar hebben gehad komt voorlopig niet meer terug.
Raar dat de beleggers er anders over denken en massaal Nederlandse staatsobligaties opkopen

Maar beantwoord die vragen eens, dat relavante geblaat van je heb ik wel gehad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81260379
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Raar dat de beleggers er anders over denken en massaal Nederlandse staatsobligaties opkopen

Dat was vorige week. Sinds het akkoord van gisteren is de Duitse en Nederlandse rente gestegen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_81261869
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:46 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat was vorige week. Sinds het akkoord van gisteren is de Duitse en Nederlandse rente gestegen.
En wat is je punt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81262654
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:22 schreef xenobinol het volgende:
Overheden hebben de afgelopen tijd volop met centjes lopen strooien, dat moet uiteraard terugbetaald gaan worden. Het blijkt dat het strooien met geld er inderdaad voor gezorgd heeft dat het systeem niet in elkaar gestort is, echter nu gaan we een tijd van stagnatie te gemoed. Zo'n harde groei als we de afgelopen 25 jaar hebben gehad komt voorlopig niet meer terug.
En daar heb je groot gelijk in, mijns insziens. De komende 10 tot 20 jaar zullen met name in het teken staan van schulden -> afbetalen. En dat wordt linksom of rechtsom altijd bij de consument en het bedrijfsleven neergelegd. Dus de hardwerkende man/vrouw van nu is leuk de dupe van het beleid van de gouden generatie / boom generatie (zeg: geboren tussen 1945 en 1960 globaal). Ze hebben de wereld min of meer opgebouwd na de oorlog, maar met een fijn presentje voor de volgende generatie, nu ze zelf lekker met 55 met pensioen kunnen
pi_81262748
Overigens, inzake de huizenmarkt: ik verwacht dat de prijsdaling van vorig jaar (na een kleine periode van geen daling) weer een neerwaardse trend zal inzetten. Een "dubble dip" dus
pi_81263111
quote:

[..]

Misschien omdat die beleggers niet meer dan 2 hersencellen hebben
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 18:56:48 #207
236264 crew  capricia
pi_81263137
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:48 schreef iamredleader het volgende:
Overigens, inzake de huizenmarkt: ik verwacht dat de prijsdaling van vorig jaar (na een kleine periode van geen daling) weer een neerwaardse trend zal inzetten. Een "dubble dip" dus
En waarom denk je dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81263244
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:48 schreef iamredleader het volgende:
Hoe kan er nu een dubbele dip komen als er nog geen eens sprake is geweest van herstel

Laat de bulls alsjeblieft niet komen met die paar kleine mini-plusjes die tot mythische proporties zijn opgeblazen
I'll sing you a lullaby.
pi_81263393
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:56 schreef capricia het volgende:

En waarom denk je dat?
Gezien de ophef bij de VEH over een paar 'starters' die een paar duizend euro koopsubsidie mislopen moet er wel op zijn minst een wolkje aan de hemel zijn.
I'll sing you a lullaby.
pi_81264848
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:46 schreef iamredleader het volgende:

[..]

En daar heb je groot gelijk in, mijns insziens. De komende 10 tot 20 jaar zullen met name in het teken staan van schulden -> afbetalen. En dat wordt linksom of rechtsom altijd bij de consument en het bedrijfsleven neergelegd. Dus de hardwerkende man/vrouw van nu is leuk de dupe van het beleid van de gouden generatie / boom generatie (zeg: geboren tussen 1945 en 1960 globaal). Ze hebben de wereld min of meer opgebouwd na de oorlog, maar met een fijn presentje voor de volgende generatie, nu ze zelf lekker met 55 met pensioen kunnen
Behalve diegene die emigreren
pi_81264909

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 10-05-2010 19:38:50 ]
pi_81265589
Corrigeer mij als ik het fout heb, maar gaan beleggers niet massaal voor 'veilige' obligaties als ze verwachten dat de rest van de economie niet het gewenste rendement gaat opleveren? Volgens mij word NL wel als een redelijk veilige haven beschouwd, maar reken maar dat wij ook last gaan krijgen van de zwakke broeders.
I'll sing you a lullaby.
pi_81265621
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

pi_81265641
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:46 schreef xenobinol het volgende:
Corrigeer mij als ik het fout heb, maar gaan beleggers niet massaal voor 'veilige' obligaties als ze verwachten dat de rest van de economie niet het gewenste rendement gaat opleveren? Volgens mij word NL wel als een redelijk veilige haven beschouwd, maar reken maar dat wij ook last gaan krijgen van de zwakke broeders.
Dat weet jij toch wel?
pi_81265649
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Behalve diegene die emigreren
Vertel... heb je plannen

Wel eerst je huis zien kwijt te raken hè
I'll sing you a lullaby.
pi_81265668
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vertel... heb je plannen

Wel eerst je huis zien kwijt te raken hè
pi_81266041
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dat weet jij toch wel?
Ik heb daar zo mijn mening over, maar ik ben uiteraard geinteresseerd in de mening van anderen, ook die van jou.
I'll sing you a lullaby.
pi_81266139
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik heb het! Je moet gewoon 1 dag geen broodkruimels strooien
I'll sing you a lullaby.
pi_81266194
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb daar zo mijn mening over, maar ik ben uiteraard geinteresseerd in de mening van anderen, ook die van jou.
Al het geld wat je uit de economie onttrekt en niet terugkomt heeft een invloed op de economie

De afrekening is over een jaar of 5
pi_81266569
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Al het geld wat je uit de economie onttrekt en niet terugkomt heeft een invloed op de economie

De afrekening is over een jaar of 5
Maar dat geld niet alleen voor obligaties, daarnaast moet je je afvragen of er geld uit de economie word ontrokken, de overheid geeft dat geld dat ze lenen nl. ook weer uit. Het werkelijke probleem lijkt mij het moeten betalen van rente, om deze lasten te kunnen betalen moet er constant krediet worden uitgegeven, zonder deze exponentiele groei is het geldsysteem gedoemd om te falen.
I'll sing you a lullaby.
pi_81266654
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar dat geld niet alleen voor obligaties, daarnaast moet je je afvragen of er geld uit de economie word ontrokken, de overheid geeft dat geld dat ze lenen nl. ook weer uit. Het werkelijke probleem lijkt mij het moeten betalen van rente, om deze lasten te kunnen betalen moet er constant krediet worden uitgegeven, zonder deze exponentiele groei is het geldsysteem gedoemd om te falen.
Als Griekenland gewoon betaald is er geen probleem
pi_81268125
quote:

[..]

In het land der blinden.........
  maandag 10 mei 2010 @ 20:48:09 #223
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81268501
Dam en Xeno waarom worden jullie niet msn vriendjes ofzo kunnen jullie de heeeeelee dag lekker bekvechten
  maandag 10 mei 2010 @ 20:48:33 #224
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_81268520
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederland, het nieuwe Griekenland! Maar eerlijk, wat is er nu op tegen om op de Griekse toer te gaan en de staatsschuld flink op te laten lopen? Dan kunnen we het er in elk geval nog een hele tijd goed van nemen, en er is vast wel weer iemand anders die de rekening betaalt als het fout gaat.
Never explain, never apologize.
pi_81268524
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je een beter idee hebt dan hoor ik het graag

Is er nog meer dan triple A?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')