Ja wat kost een beetje fatsoenlijke kamer?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef luckyb1rd het volgende:
Weet je duur een kamer kost?wacht de bubbel wel af
Jawel, maar het stijgt nauwelijks meerquote:Op zondag 9 mei 2010 08:59 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dat is is niet stabiel, dat is een toename ten opzichte van een tijdje eerder.
Ja want een gemiddelde student kan een kamer huren van 350 euroquote:Op zondag 9 mei 2010 14:19 schreef luckyb1rd het volgende:
ja want een gemiddelde student kan echt een hypotheek nemen van 550 euro per maand..
Stabilisatie.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:31 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Jawel, maar het stijgt nauwelijks meer
206.044 huizen te koop
Er is niets aan de hand, gewoon een klein dipje in heel Europa. Vooral in het Zuid-Europa en toch ook wel een klein beetje in Nederland. Onze hypotheekschuld is namelijk bijna net zo groot als die van heel Frankrijk. Maar dat komt natuurlijk door de schaarste, dus er is niets aan de hand.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:31 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Jawel, maar het stijgt nauwelijks meer
206.044 huizen te koop
Gewoon blijven lenen tot in het oneindige. Door de exponentiele geldgroei komen we daar een stuk eerderquote:Op zondag 9 mei 2010 20:23 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Er is niets aan de hand, gewoon een klein dipje in heel Europa. Vooral in het Zuid-Europa en toch ook wel een klein beetje in Nederland. Onze hypotheekschuld is namelijk bijna net zo groot als die van heel Frankrijk. Maar dat komt natuurlijk door de schaarste, dus er is niets aan de hand.
http://www.z24.nl/z24geld(...)e_markt_gehaald.htmlquote:Op zondag 9 mei 2010 14:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Stabilisatie.
Maar dat mag je niet hardopzeggen anders beginnen de driekwarters in dit topic te huilen
Om uiteenlopende redenen is het aannemelijk dat de woningprijzen dalen. Dan zit zo'n student nog steeds met die lening. Verkoopt hij dat appartement, dan blijft hij met een restschuld zitten. Zo iemand kan nooit meer stap maken op de woningmark, maar blijft jarenlang in dat kippenhok (nou ja, niet meer dan een kooitje in een woonbatterij) zitten.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:19 schreef luckyb1rd het volgende:
ja want een gemiddelde student kan echt een hypotheek nemen van 550 euro per maand..
Volgens mij is de prijs al 3 kwartalen aan het stabiliseren maar ik ben natuurlijk geen droom econoomquote:Op zondag 9 mei 2010 23:12 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/z24geld(...)e_markt_gehaald.html
Als één op de 5 woningen een jaar van de markt wordt gehaald omdat kopers achterdochtig worden van woningen die te lang leeg staan, dan krijg je op enig moment stabilisatie ja. Maar nu nog niet.
Prijzen dalen nog steeds met dik 4% op jaarbasis. Dat is iets minder dan voorheen, maar zeker geen stabilisatie. Vergeet niet dat de koopsubsidiepot inmiddels leeg is, en dat de HRA op het punt staat om te worden beperkt.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij is de prijs al 3 kwartalen aan het stabiliseren maar ik ben natuurlijk geen droom econoom
quote:Op zondag 9 mei 2010 23:34 schreef droom_econoom8 het volgende:
Dus vergeet het maar. De prijs van je rijtjeswoning stabiliseert niet. Je verliest nog steeds waarde.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee en nee
En ach een zwakzinnige kloon mag je best zwakzinnig noemen vind ik
Jammer alleen dat deze topic wordt gegijzeldquote:Op maandag 10 mei 2010 01:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking.
Wat moet ik hier nu weer van denken? Uiteraard moet je goed onderzoek doen naar iedere investering die je doet, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jarenquote:AFM waarschuwt tegen beleggingen in grond
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) waarschuwt consumenten voor het doen van beleggingen in grond.
Consumenten krijgen bij een aanbod van een beleggingsobject in grond vaak een hoog positief rendement in het vooruitzicht gesteld. Dit zou behaald kunnen worden door te speculeren op een bestemmingsplanwijziging, bijvoorbeeld een wijziging van agrarische naar bouwgrond.
In de meeste gevallen is het echter zeer onzeker of een dergelijk rendement gehaald kan worden, stelt de AFM naar aanleiding van een onderzoek naar beleggingen in grond. In de afgelopen tijd zijn diverse maatregelen genomen tegen aanbieders van en bemiddelaars in deze beleggingsobjecten.
De AFM raadt consumenten die overwegen om in grond te investeren aan om vooraf goed onderzoek te doen.
Bron:NVM
Er zijn een paar zeer dubieuze partijen actief die grondbeleggingen proberen ter verkopen. De AFM heeft (voorlopig?) niet genoeg bewijs van strafbaar handelen om specifieke partijen bij naam te noemen maar wil mensen toch waarschuwen.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nu weer van denken? Uiteraard moet je goed onderzoek doen naar iedere investering die je doet, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren![]()
Maar waarom zou grond een slechte investering zijn? Complot theorieën zijn ook welkom, roept u maar!
Rustig maar, alles komt goed.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn de salarissen al gedaald, is de rente gestegen of is de inflatie erg gestegen?
What about de werkeloosheid of de gedwongen verkopen?
Allemaal tekenen van het nadere einde?
Overheden hebben de afgelopen tijd volop met centjes lopen strooien, dat moet uiteraard terugbetaald gaan worden. Het blijkt dat het strooien met geld er inderdaad voor gezorgd heeft dat het systeem niet in elkaar gestort is, echter nu gaan we een tijd van stagnatie te gemoed. Zo'n harde groei als we de afgelopen 25 jaar hebben gehad komt voorlopig niet meer terug.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn de salarissen al gedaald, is de rente gestegen of is de inflatie erg gestegen?
What about de werkeloosheid of de gedwongen verkopen?
Allemaal tekenen van het nadere einde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |