Hoeveel hoger?quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld is fictief, maar om antwoord te geven op jouw vraag (voor zover dat nog niet duidelijk was, gezien m'n opmerking over het al dan niet gemakkelijk zijn): ja, mijn rendement is hoger.
Zo ingewikkeld is dat allemaal nietquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt de beurs verslagen, applausje dan
Nee, daarvoor moet je goed zijn zoals jij.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zo ingewikkeld is dat allemaal niet(alsof rendement alleen behaald wordt bij een opgaande beurs
)
Dat je dus zo lang en hoog mogelijk profiteert van de HRA. Dat men het het daar niet mee eens is en dat het systeem niet geheel goed werk is een andere discussie.quote:
Wat is je probleem nu weer?quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, daarvoor moet je goed zijn zoals jij.
Dat kan ook niet anders. Dat is inherent aan winst maken.quote:Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd
Geen probleem, wilde alleen zeggen dat jij goed bentquote:
Het is DAMquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat is je probleem nu weer?
Rupsje Nooitgenoeg at alle groene blaadjes op. En toen was het crisis.quote:Groene blaadjes aan de bomen
Ik zeg: "doen"quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:32 schreef cf230 het volgende:
De enige oplossing van de kredietcrisis is het vrijgeven van bouwgrond.
Geef de burger de mogelijkheid om zelf op een weiland een huis te bouwen. Ik vind dat dat een grondrecht van de mens is. Dit resulteert in prachtige wijken met veel groen en ruimte en vrijstaande woningen. Eindelijk weer privacy, speelruimte voor kinderen, dichter bij je vrouw slapen dan bij je buurman in tegenstelling tot nu, het verdwijnen van troosteloze, gesubsidieerde weilanden...
Bouwbedrijven krijgen weer gigantische orders. Toename werkgelegenheid. De huizenprijzen zullen dalen, maar dat is alleen maar nadelig voor de egoistische babyboomers die al lang genoeg hebben geprofiteerd. Verkrotte jaren 70/80 wijken kunnen worden afgebroken en worden omgevormd naar duurzame "suburbs" naar Amerikaans voorbeeld.
Ik zeg: cf230 for president!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:32 schreef cf230 het volgende:
Geef de burger de mogelijkheid om zelf op een weiland een huis te bouwen. Ik vind dat dat een grondrecht van de mens is. Dit resulteert in prachtige wijken met veel groen en ruimte en vrijstaande woningen. Eindelijk weer privacy, speelruimte voor kinderen, dichter bij je vrouw slapen dan bij je buurman in tegenstelling tot nu, het verdwijnen van troosteloze, gesubsidieerde weilanden...
Bouwbedrijven krijgen weer gigantische orders. Toename werkgelegenheid. De huizenprijzen zullen dalen, maar dat is alleen maar nadelig voor de egoistische babyboomers die al lang genoeg hebben geprofiteerd. Verkrotte jaren 70/80 wijken kunnen worden afgebroken en worden omgevormd naar duurzame "suburbs" naar Amerikaans voorbeeld.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:32 schreef cf230 het volgende:
Als we de bebouwde ruimte verdubbelen is ruim 60% van ons land nog onbebouwd en kan iedereen zeer ruim wonen. Zoals Xeno als zei: eerst de vastgoed (en milieu)maffia uitschakelen en dan lekker leven met z'n allen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wil je het ijselmeer droogleggen?
Maar wie wil er nu in Drenthe, Groningen of Friesland wonen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:32 schreef cf230 het volgende:
Nee, ik wil dat er een inventarisatie van het niet bebouwde gebied in Nederland wordt gemaakt en dat op basis hiervan wordt vastgesteld welk deel van dit gebied nog daadwerkelijk gebruikt wordt (akkerbouw, veeteeld, recreatie enz.) en welk deel geen enkel doel dient.
Wat men zich moet afvragen is of een groene, ruim opgezette woonwijk met veel bomen, ruimte, waterpartijen e.d. nou echt zoveel lelijker is als een niet gebruikt weiland wat men nu "natuur" noemt.
Het droogleggen van het IJsselmeer ben ik niet echt een voorstander van. Een dergelijke diepe polder geeft een hoop problemen met betrekking tot waterhuishouding. Ik zou dan eerder kiezen voor drijvende, zelfvoorzienende woningen (die bestaan al, www.passiefhuis.nl, in Duitsland al veel toegepast) in combinatie met een drijvende infrastructuur.
1.714.269 mensen (op 30 november 2009).quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar wie wil er nu in Drenthe, Groningen of Friesland wonen?
Die wonen er al maar als je wil bouwen zoals die gozer wil moet je in die 3 provincies gaan bouwen of de boel gaan inpolderenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
1.714.269 mensen (op 30 november 2009).
Kijk nog eens op de kaart. Ook in de randstad is ruimte zat.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die wonen er al maar als je wil bouwen zoals die gozer wil moet je in die 3 provincies gaan bouwen of de boel gaan inpolderen
M.a.w.: Luchtfietser
Nee dat is er nietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Kijk nog eens op de kaart. Ook in de randstad is ruimte zat.
DAM, ik woon op de bodem van de 'Zuiderzee', je wilt niet weten hoeveel ruimte hier nog is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wil je het ijselmeer droogleggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |