Linkse fokkers die graag meer vrije dagen willen omdat ze lui zijnquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:59 schreef Runselpink het volgende:
Teletekst pagina 104.
Men in de Kamer vindt dat 5 mei een standaard vrije dag moet worden. Alleen vindt GroenLinks dat dat moet worden ingeruild!! () voor een andere feestdag
Klacht: zie OP en TT.
Net als 1e paasdag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:08 schreef Roflpantoffel het volgende:
Eerste pinksterdag? Dat valt toch altijd op een zondag?
Tegenklacht: mensen zullen altijd voor meer vrije dagen zijn en dat besef je niet je GL-aversie.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:59 schreef Runselpink het volgende:
Teletekst pagina 104.
Men in de Kamer vindt dat 5 mei een standaard vrije dag moet worden. Alleen vindt GroenLinks dat dat moet worden ingeruild!! () voor een andere feestdag
Klacht: zie OP en TT.
Stel je voor, dat je iemand zou beoordelen op wat ze zeggen ipv de mening de diskwalificeren omdat je die partij met die mening niet de jouwe is...quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:11 schreef Tsunade het volgende:
Groen Links sowieso![]()
![]()
stakkers met visstick IQ
Hoeveel betekenis denk je dat 5 mei nog heeft voor de volgende generatie?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:13 schreef bioloogje het volgende:
D66 vind ook dat het moet worden ingeruild en dat lijkt mij prima. We hebben genoeg nutteloze vrije dagen die op geloof zijn gebaseerd, die we wel kunnen missen. (bijv. 2e paasdag en pinksteren)
Meer dan een zoveelste dag gebaseerd op een sprookje van 2000 jaar oud. Daarentegen blijft vrijheid ook voor de volgende generatie een actueel thema.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:15 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Hoeveel betekenis denk je dat 5 mei nog heeft voor de volgende generatie?
Er zijn steeds minder mensen die de oorlog bewust hebben meegemaakt, waardoor de betekenis van 4 en 5 mei langzaam verdwijnt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:17 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Meer dan een zoveelste dag gebaseerd op een sprookje van 2000 jaar oud. Daarentegen blijft vrijheid ook voor de volgende generatie een actueel thema.
Je merkt nu al dat de nadruk meer wordt gelegd op vrijheid in het algemeen dus dan kun je dat prima blijven gebruiken. Mijn inziens een belangrijker thema dan de geboorte/dood/wederopstanding/weer vertrekken van Jezus.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Er zijn steeds minder mensen die de oorlog bewust hebben meegemaakt, waardoor de betekenis van 4 en 5 mei langzaam verdwijnt.
Ja stel je voor heequote:Op donderdag 6 mei 2010 14:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Stel je voor, dat je iemand zou beoordelen op wat ze zeggen ipv de mening de diskwalificeren omdat je die partij met die mening niet de jouwe is...
Daarnaast is je argument natuurlijk erg slecht. Er zijn natuurlijk ook nog altijd meer mensen die de oorlog bewust hebben meegemaakt dan ook maar iets van het leven van Jezusquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Er zijn steeds minder mensen die de oorlog bewust hebben meegemaakt, waardoor de betekenis van 4 en 5 mei langzaam verdwijnt.
Helaas, het is dit jaar op een maandag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:16 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Dierendag als vrijdag zou ook niet verkeerd uitkomen hoor
Als er over een paar jaar niemand meer is die de oorlog bewust meegemaakt heeft. Is zakt de waarde van bevrijdingsdag ook naar 0. Niet omdat het niet belangrijk is, maar omdat mensen dan vrijheid voor vanzelfsprekend beschouwen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:36 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Daarnaast is je argument natuurlijk erg slecht. Er zijn natuurlijk ook nog altijd meer mensen die de oorlog bewust hebben meegemaakt dan ook maar iets van het leven van Jezus![]()
Daarnaast zijn er steeds minder mensen die de betekenis weten van pinksteren, hemelvaart, witte donderdag, goede vrijdag, pasen en zelfs kerst. Terwijl wel bijna iedereen weet wat we vieren op 5 mei.
Ik kan je gerust stellen: dat gevoel is terecht.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:00 schreef zovty het volgende:
Doe zelf even een TR anders voel ik me zo'n NSBer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
Dan moeten we zeker geen discussie hebben over een suikerfeest, slachtdag of andere nationale bosjesneukdag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:08 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb echt een schijthekel aan GL maar wat in de OP staat, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Kost de gemeenschap (lees: bedrijfsleven) genoeg geld, al die vrije dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:18 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dan moeten we zeker geen discussie hebben over een suikerfeest, slachtdag of andere nationale bosjesneukdag.Absoluut niet, moet er niet aan denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk alleen dat ik het niet goed had gelezen
Bij de meeste bedrijven die ik ken, is 5 mei geen feestdag. Ik dacht dat GL van 5 mei een feestdag wilde maken waarop iedereen vrij is, maar daarvoor wel een andere feestdag wilde schrappen. Het is dus andersom, dan ben ik het er zeker niet mee eens. Was gewoon min of meer vergeten dat het nu al een vrije dag is omdat ik zelf wel werk op 5 mei.
Nu is het een keer in de 5 jaar een vrije dag, al is dat per cao anders geregeld. Nu willen ze weer dat het standaard elk jaar een verplichte vrije dag wordt. Alleen willen GL en D66 dat er dan wel een andere vrije dag moet worden ingeleverd. Dus dat bijv. 2e pinksterdag verdwijnt en dan zijn we allemaal vrij op 5 mei.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Absoluut niet, moet er niet aan denken.
Denk alleen dat ik het niet goed had gelezen
Bij de meeste bedrijven die ik ken, is 5 mei geen feestdag. Ik dacht dat GL van 5 mei een feestdag wilde maken waarop iedereen vrij is, maar daarvoor wel een andere feestdag wilde schrappen. Het is dus andersom, dan ben ik het er zeker niet mee eens. Was gewoon min of meer vergeten dat het nu al een vrije dag is omdat ik zelf wel werk op 5 mei.
Ik denk dat dat wel meevalt, en dat de waarde dus wel ergens boven 0 blijft steken. Wel zal de waarde zeker dalen. Maar dan nog wel hebben nu vrije dagen zonder waarde die ook nog eens alleen uit een geloof voortkomen wat heel veel mensen niet eens delen. (bijv. 2e paasdag, dat wordt alleen in Nederland gevierd)quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:02 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Als er over een paar jaar niemand meer is die de oorlog bewust meegemaakt heeft. Is zakt de waarde van bevrijdingsdag ook naar 0. Niet omdat het niet belangrijk is, maar omdat mensen dan vrijheid voor vanzelfsprekend beschouwen.
Ik laat me niet van m'n slimste kant zien vandaag, maar dan ben ik het er tóch wel mee eensquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:59 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Nu is het een keer in de 5 jaar een vrije dag, al is dat per cao anders geregeld. Nu willen ze weer dat het standaard elk jaar een verplichte vrije dag wordt. Alleen willen GL en D66 dat er dan wel een andere vrije dag moet worden ingeleverd. Dus dat bijv. 2e pinksterdag verdwijnt en dan zijn we allemaal vrij op 5 mei.
Waar hoorde je dat precies, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:19 schreef Penisbaard het volgende:
Hoorde gisteren op de radio het idee om van 26 juli, de dag van http://nl.wikipedia.org/wiki/Plakkaat_van_Verlatinghe de nationale feestdag te maken. Lijkt mij een puiker plan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |