Ik heb toen een en ander opgezocht; in afnemende volgorde van opneembaarheid/opname/hoe noem je dat: zinkglycinaat, zinkpicolinaat, zinkcitraat of zinkgluconaat. In ieder geval de organische zinkverbindingen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Yup, want goedkope zink is zinkoxide en dat is biologisch minder goed beschikbaar. Zinkcitraat moet je hebben.
Zelfde idee met calcium, calciumcarbonaat is goedkoop, da's gewoon krijt. Calciumcitraat is beter, calciumascorbaat (vitamine-c gebonden calcium) ook. Zelfde voor magnesium, magnesiumoxide is goedkoop en zit in de supplementen van de Hema, als de verbinding eindigt op "aat" is het goed.
Magnesium zit in chocola, daarom krijg je als je PMS hebt choco-vreet kicks: je lichaam heeft behoefte aan magnesium. En aangezien bijna iedereen een tekort heeft aan magnesium... eet ze.
Oh dat wist ik dan weer nietquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:58 schreef loveli het volgende:
Magnesium zit in chocola, daarom krijg je als je PMS hebt choco-vreet kicks: je lichaam heeft behoefte aan magnesium. En aangezien bijna iedereen een tekort heeft aan magnesium... eet ze.
Orthica heeft goede producten, ik gebruik zink van dit merk:quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Kijk, dat is goed nieuws![]()
Je had laatst ook een goed merk voor zink-tabletten. Welke was dat ook alweer? Ik kan bij mij in de buurt dus nergens zinkcitraat vinden...
Ow ja. Ik was het lijstje in m'n hoofd aan het opsommen en dacht een gemene deler gevonden te hebbenquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:04 schreef ColdFeet het volgende:
Dat -aat-verhaal klopt maar half, trouwens. Carbonaat&sulfaat zijn geen goede
Ah, thanks!quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Orthica heeft goede producten, ik gebruik zink van dit merk:
http://www.aov.nl/producten/mineralen/zink_citraat_15_mg_/
Zag ook deze ertussen zitten, de hoeveelheden calcium en magnesium die erin zitten zijn niet heel hoog, maar de biologische beschikbaarheid is wel erg hoog.
http://www.aov.nl/product(...)esium_zink_pidolaat/
quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chocolademonster meldt!
Ik ga wel checken voor iets wat ook redelijk klein is, want grote pillen krijg ik niet weg, ik lijk dan wel een soort kalkoen*kluk kluk, gulp* *kokhals* En dan zit ik alsnog met een pil in mn mond
quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:15 schreef loveli het volgende:
Zinkcitraat van AOV zijn hele kleine capsules. Maar ik heb geen problemen met dingen wegslikken, alleen met stuiters zou ik het moeilijk hebben.
Dat heb ik ook ja.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chocolademonster meldt!
Ik ga wel checken voor iets wat ook redelijk klein is, want grote pillen krijg ik niet weg, ik lijk dan wel een soort kalkoen*kluk kluk, gulp* *kokhals* En dan zit ik alsnog met een pil in mn mond
Een voormalige huisgenoot van mij had dat ook en die moest een tijdje meerdere keren op een dag van die kolossale pillen wegwerken. Wat een drama was dat zegquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chocolademonster meldt!
Onder voorbehoud van ellendige vulkanen, a.s. dinsdagochtendquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:32 schreef Viking84 het volgende:
Wanneer gaat X_M nou op vakantie dan? (niet dat ik je weg wil hebben hoor)
Mwehe! *pictures loveli in trenchcoat met allemaal pillen in de voering* Pssst. Pssst. Pilletje kopen?quote:
Ja dat doe ik tegenwoordig wel met paracetamol!quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een voormalige huisgenoot van mij had dat ook en die moest een tijdje meerdere keren op een dag van die kolossale pillen wegwerken. Wat een drama was dat zeg.
Je kunt ze ook in tweeën delen en dan na elkaar innemen?.
Neu. Ligt eraan wat het is. Bij een hevige griep/verkoudheid doe ik ook weleens het poeder uit een capsule zink onder m'n tong.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja dat doe ik tegenwoordig wel met paracetamol!Maar helaas kan dat geloof ik niet met alles, veel van die capsule-dingesen moeten in 1 keer dacht ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |