abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:42:45 #101
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_81095195
Hey dit klinkt bekend!

Ik ben sinds kort uit een relatie met iemand die ook zeer goedgelovig was (toevallig ook reiki).
Ik heb jarenlang moeten doen alsof ze het echt kon en ik kan je vertellen, het werd vervelend op ten duur!
You sunk my battleship! :o
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:44:55 #102
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_81095280
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:42 schreef FBreijer het volgende:
Hey dit klinkt bekend!

Ik ben sinds kort uit een relatie met iemand die ook zeer goedgelovig was (toevallig ook reiki).
Ik heb jarenlang moeten doen alsof ze het echt kon en ik kan je vertellen, het werd vervelend op ten duur!
OMFG wat ben jij erg zeg!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_81095480
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:01 schreef Re het volgende:
het overeenkomen van een levensvisie is natuurlijk een van de pilaren van een solide relatie...
pi_81096464
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:44 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Eens, wat een naaistreek. What were you thinking?
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:21:10 #105
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_81096537
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:44 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik was heel erg, heel erg gek op haar dus ik wilde haar gevoelens niet kwetsen, liefde maakt blind.
Nu hoeft dat niet meer dus nu kan ik eindelijk zeggen wat ik echt denk.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:22:26 #106
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_81096576
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:19 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Eens, wat een naaistreek. What were you thinking?
lees bovenstaande post.
pi_81097429
Eerlijkheid is ook gewoon belangrijk in een relatie: je had ook gewoon kunnen zeggen dat het niet echt jouw ding is. Daar hoeft de relatie niet onder te lijden. Die post van jou klinkt wel erg denigrerend richting haar: ze is een goedgelovig zweefteefje en jij hebt daar maar lekker op ingespeeld. "Oh ja, ik voel het echt hoor!"
Als je het met iets meer nuance zou brengen, zou het vast minder erg over komen, maar dan nog: eerlijkheid in een relatie blijft gewoon zeer belangrijk.

Ennieweej: idd @ posts over Reiki: ze zijn wel ontopic, omdat een fatsoenlijke Reikimaster je ABSOLUUT zal vertellen dat je er niet blindelings op moet vertrouwen en dat als je iets niet vertrouwt, je gewoon meteen nar de huisarts moet gaan. Reiki geeft geen garanties voor genezing. Reiki KAN helpen, maar REKEN er niet absoluut op!
pi_81097500
Als ik het zo oppervlakkig lees word/is je vriendin gebrainwashed door haar moeder? Ik geloof zelf dat ieder mens op een bepaalde leeftijd de bekende levensvragen krijgt en een ieder gaat daar anders mee om. De 1 is met een paar simpele antwoorden tevreden en gaat weer verder met leven, de ander kost het jaren. Je schoonmoeder lijkt me het laatste, sowieso is ze al ouder, zit ze in een andere levensfase en heeft al ervaringen waardoor ze zich nu al die levensvragen kan stellen maar waar je vriendin nog lang niet klaar voor is. Ik weet niet hoe ze met elkaar omgaan maar het lijkt me dus dat de moeder van je vriendin wat meer met reiki/boeddhisme beoefenaars van haar eigen leeftijd moet omgaan en vooral niet haar angsten en hoop op haar dochters projecteren. Misschien kun je haar nog duidelijk maken dat ze te snel gaat in haar spirituele ontwikkeling en dat jij haar daar niet in kunt volgen.

Mocht je vriendin dit niet inzien of niet willen veranderen (of ik heb het topic niet goed doorgelezen) is het een gevalletje dumpen natuurlijk. Troost je in dat geval met het gegeven dat lijden nu eenmaal bij het leven hoort en je door ellende groter word (heel erg boeddhistisch) dus dankzij jou wordt ze in spiritueel opzicht alleen maar groter.
pi_81097595
Mee eens, maar dan nog blijf ik het vreemd vinden: mama's opvoeding heeft van die meid een vlotte geile griet gemaakt, en ineens nu ze Reikilessen van mams krijgt (dezelfde persoon die haar dus opgevoed heeft), is het ineens een heel timide vogeltje?

Raar...
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:49:58 #110
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_81097747
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:41 schreef ToT het volgende:
Eerlijkheid is ook gewoon belangrijk in een relatie: je had ook gewoon kunnen zeggen dat het niet echt jouw ding is. Daar hoeft de relatie niet onder te lijden. Die post van jou klinkt wel erg denigrerend richting haar: ze is een goedgelovig zweefteefje en jij hebt daar maar lekker op ingespeeld. "Oh ja, ik voel het echt hoor!"
Als je het met iets meer nuance zou brengen, zou het vast minder erg over komen, maar dan nog: eerlijkheid in een relatie blijft gewoon zeer belangrijk.
Ik zei al vanaf heb begin dat het niet mijn ding was, en ik heb ook nooit gelogen over dat het zo helpen (dat deed het niet).
Ik vermeed alleen de discussie over wat het nu eigenlijk was waarmee ze bezig was (het opwekken van een placebo effect) en zei altijd maar iets van 'misschien ben ik er wel ongevoelig voor'.
Ze gaf trouwens wel het 'je respecteerd mijn spiritualiteit niet' als 1 van de verklaringen waarom dat ze weg ging, dus misschien had ik toch wel gewoon wel gewoon moeten liegen gelukkig had ik daar nog wel net de eigenwaarde voor om dat niet te doen.
pi_81098909
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:46 schreef ToT het volgende:
Mee eens, maar dan nog blijf ik het vreemd vinden: mama's opvoeding heeft van die meid een vlotte geile griet gemaakt, en ineens nu ze Reikilessen van mams krijgt (dezelfde persoon die haar dus opgevoed heeft), is het ineens een heel timide vogeltje?

Raar...
Als de oma van TS' vriendin ook reiki master was dan zou ik het ook raar vinden als ze nu opeens timide word maar het leek me waarschijnlijker dat haar moeder nog niet zo lang geleden met reiki is begonnen, misschien kan TS dit verklaren.
pi_81101563
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:49 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Ik zei al vanaf heb begin dat het niet mijn ding was, en ik heb ook nooit gelogen over dat het zo helpen (dat deed het niet).
Ik vermeed alleen de discussie over wat het nu eigenlijk was waarmee ze bezig was (het opwekken van een placebo effect) en zei altijd maar iets van 'misschien ben ik er wel ongevoelig voor'.
Ze gaf trouwens wel het 'je respecteerd mijn spiritualiteit niet' als 1 van de verklaringen waarom dat ze weg ging, dus misschien had ik toch wel gewoon wel gewoon moeten liegen gelukkig had ik daar nog wel net de eigenwaarde voor om dat niet te doen.
Maar je zei dat je jarenlang hebt moeten doen alsof ze het echt kon?
pi_81101612
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:17 schreef loop het volgende:

[..]

Als de oma van TS' vriendin ook reiki master was dan zou ik het ook raar vinden als ze nu opeens timide word maar het leek me waarschijnlijker dat haar moeder nog niet zo lang geleden met reiki is begonnen, misschien kan TS dit verklaren.
Master word je normaal gesproken niet zomaar ff. (Er zijn wel knakencursussen waarbij het wel kan, maar normaal ben je er echt een hele tijd mee bezig.)
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:43:22 #114
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_81112435
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar je zei dat je jarenlang hebt moeten doen alsof ze het echt kon?
Ja, reiki roept niets meer dan een placebo effect op. Probeer dat maar eens uit te leggen aan je (toenmalige) vriendin (waar je knetter gek op bent) die daar erg mee bezig is.
pi_81112590
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:43 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Ja, reiki roept niets meer dan een placebo effect op. Probeer dat maar eens uit te leggen aan je (toenmalige) vriendin (waar je knetter gek op bent) die daar erg mee bezig is.
Dat is jouw mening, dat het een placebo is, maar goed: DAT is idd GEEN discussie voor hier!
Ikzelf heb genoeg shizzle meegemaakt wat echt niet te verklaren is met het placebo-effect!
pi_81112787
Hey, het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind persoonlijk dat TS al genoeg antwoorden en tevens aandacht heeft gehad, oeverloos gezever over Reiki moet idd in een ander topic
v
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:52:05 #117
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_81112802
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, dat het een placebo is, maar goed: DAT is idd GEEN discussie voor hier!
Ikzelf heb genoeg shizzle meegemaakt wat echt niet te verklaren is met het placebo-effect!
Ik had er toevallig gisteren een discussie over in de TRU forums.
Maargoed het is inderdaad geen discussie voor hier. (helaas )

Ach, het is al lang verleden tijd
  maandag 10 mei 2010 @ 16:47:21 #118
301941 Body-x
scheren
pi_81257945
Ik heb haar al vaak uitgelegd dat ik er niet in geloof, net als karma en boedisme......ik weet niet of ze dat echt accepteerd van mij, maar ik ben wel eerlijk.

Ik speel zeker niet alsof het werkt ofzo, ze had al een paar keer reiki over mij gedaan zij ze, nou ik heb er niets van gemerkt.

In Reincarnatie geloven betekend vooral dat de mensen niet willen accepteren dat er na de dood gewoon niets meer is.
Je leeft 1 keer, en thats it
de,het,een
pi_81258269
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:47 schreef Body-x het volgende:
In Reincarnatie geloven betekend vooral dat de mensen niet willen accepteren dat er na de dood gewoon niets meer is.
Hoe weet je zo zeker dat er hierna niets meer is?
  maandag 10 mei 2010 @ 17:07:04 #120
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_81258699
quote:
Ik heb haar al vaak uitgelegd dat ik er niet in geloof, net als karma en boedisme......ik weet niet of ze dat echt accepteerd van mij, maar ik ben wel eerlijk.

Ik speel zeker niet alsof het werkt ofzo, ze had al een paar keer reiki over mij gedaan zij ze, nou ik heb er niets van gemerkt.

Ga jij ff bedrogen uitkomen als blijkt dat er wel meer is
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  maandag 10 mei 2010 @ 17:10:17 #121
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_81258832
TS moet het uitmaken en er tevens bij vermelden dat hij dat doet omdat hij niet samen kan leven met iemand die in een vorig leven blijkbaar zo iets ergs heeft geflikt dat ze er in dit leven een krentenbaard voor terugkrijgt.
Karma, bitch.
zzz
  maandag 10 mei 2010 @ 17:11:56 #122
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_81258905
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:07 schreef purplerose het volgende:

[..]

Ga jij ff bedrogen uitkomen als blijkt dat er wel meer is
Hoezo ? In het ene geval is er niks, heeft ie gelijk en kan ie in dit leven doen wat ie wil,
in het andere geval is er wel wat, had ie het mis en krijgt ie een nieuw leven om mee te spelen.
Win-win lijkt me
zzz
pi_81259379
Beste tip die je hier gehad hebt is: uitmaken.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:35:29 #124
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_81259907
Wees een vent en neuk d'r nou gewoon keihard in d'r krentenbaard.
pi_81260782
quote:

-Heb laatst een boek over reïncarnatie gekocht voor 60 euro
-Wat, zo duur?
-Ja, ik dacht, je leeft tenslotte maar 1 keer

De enige leuke strip die ooit in de Universiteitskrant van Groningen is geweest
pi_81262386
..toch nie
  maandag 10 mei 2010 @ 20:02:52 #127
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_81266333
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:55 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat er hierna niets meer is?
Misschien is hij wel een realist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')