Misschien wel. Maar die dingen zijn voor mijn gevoel vergankelijker.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En daar krijg je dan geen andere leuke dingen voor terug
Nog een reden om single te blijven, dan voel ik me tenminste niet verplicht om me later te verlagen tot een dergelijk bestaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:36 schreef La_Vita het volgende:
Wie komt je dan opzoeken in het bejaardentehuis
Dat is zeker mogelijk, maar dat zien we tegen die tijd wel.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk wel dat het bestaat, maar dat het zeldzaam is om echt je hele leven je zo te voelen. Maar ja er zijn ook aseksuelen, dus er zijn ongetwijfeld ook echte arelationelen.
Maar ik denk dat veruit de meesten die zich nu zo voelen rond hun veertigste wat meer behoefte krijgen aan geborgenheid en het wel gezien hebben qua doen wat je zelf wil, geld, reizen, etc.
Er is ook niks mis mee om dan van gedachten te veranderen (of niet). Het is gewoon iets wat je veel ziet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:06 schreef Sinofiel het volgende:
Dat is zeker mogelijk, maar dat zien we tegen die tijd wel.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:32 schreef Juicyhil het volgende:
Oh ja, belangrijkste ik kan m`n geld tenminste beter besteden.
Ja, dat is ook precies het leven van mensen die bewust single zijn. Materialisme en nul diepgang.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:19 schreef Dipkip het volgende:
Maar ja zo halverwege de 40 was ie al twee keer op Mount Everest geweest, had ie het noorderlicht gezien en de Sahara, had ie voor de 5e keer een gloednieuw entertainment center en een nog weer grotere TV en had ie het wel een beetje gehad met de zoveelste nachtclub, hip restaurant, strandtent, enzovoort.
Wordt een keer verliefd en je weet meteen hoeveel je mist. En je bent a-sexueel?quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:25 schreef D.D.W. het volgende:Ik ben namelijk 30 jaar, en heb nog nooit een vriendin gehad. Het hebben van een vriendin heb ik nooit als een gemis gezien, ik zie het eerder als een eventuele aanvulling. Ondanks dat steekt het af en toe wel eens als ik op straat een lekker wijf zie lopen, maar paar seconden erna voel ik me weer helemaal goed. Ik denk ook maar altijd; er is al zoveel armoede en overbevolking op de wereld, ik hoef niet aan het ideaalplaatje te voldoen.
Ik weet niet of dat 'mag' als alleenstaande ouder eigenlijk. Los daarvan ben ik met je eens dat het hebben van een kind voor sommige mensen (SOMMIGE!) een invulling kan geven die net zo ver of verder gaat dan de relatie met een partner.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:39 schreef Buitendam het volgende:
Is het voor mensen die liever geen relatie willen, maar niet alleen willen zijn geen idee om over adoptie na te denken? Ik heb werkelijk geen flauw benul wat daarbij komt kijken, maar is het uberhaupt mogelijk? Ik kan me voorstellen dat adoptie je leven wel een bepaalde invulling kan geven.
Er zijn volgens mij zoveel voorwaarden verbonden aan adoptie, dat het volgens mij niet mogelijk is om als alleenstaande een kind te adopteren...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:39 schreef Buitendam het volgende:
Is het voor mensen die liever geen relatie willen, maar niet alleen willen zijn geen idee om over adoptie na te denken? Ik heb werkelijk geen flauw benul wat daarbij komt kijken, maar is het uberhaupt mogelijk? Ik kan me voorstellen dat adoptie je leven wel een bepaalde invulling kan geven.
Maar dat zou veel van genoemde voordelen van geen relatie teniet doen; Sterker nog, ik denk dat je met een kind nog mindervrijheid hebt dan met een relatie.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:39 schreef Buitendam het volgende:
Een kind adopteren omdat je niet alleen wil zijn? Neem dan een hond. Een kind is geen luxe-goed.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:39 schreef Buitendam het volgende:
En ik kan me niet voorstellen dat mensen hun hele leven bij dezelfde persoon blijven of van relatie naar relatie gaan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:22 schreef CelinoPino het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand heel z'n leven lang single is
Die mening delen we dan niet. Ik vind het idee van een alleenstaande ouder helemaal niet zo gek, eigenlijk. Als je, net zoals koppels, aan kunt tonen dat je financieel gezond genoeg bent, mooie gelegen woonruimte aan een kind kan bieden en tot slot opvoedkundig je mannetje staat, dan kan ik me goed voorstellen dat je daar liever voor kiest dan voor een partner.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een kind adopteren omdat je niet alleen wil zijn? Neem dan een hond. Een kind is geen luxe-goed.
Als je je alleen voelt, dan moet je je afvragen waarom dat is. Hoogstwaarschijnlijk toch omdat je geen partner hebt, niet omdat je geen kinderen hebt.
Je snapt er weinig van. Het gaat er niet om of je dat kind kunt onderhouden..het gaat erom of een kind adopteren wel de oplossing is voor de lege gat in je leven. Je moet je dus heel goed afvragen wat die leegte is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die mening delen we dan niet. Ik vind het idee van een alleenstaande ouder helemaal niet zo gek, eigenlijk. Als je, net zoals koppels, aan kunt tonen dat je financieel gezond genoeg bent, mooie gelegen woonruimte aan een kind kan bieden en tot slot opvoedkundig je mannetje staat, dan kan ik me goed voorstellen dat je daar liever voor kiest dan voor een partner.
Als je het zo beredeneert slaat die vergelijking met een hond of kind als luxe-goed als een tang op een varken, wat mij betreft.
Het hoeft toch niet in het verlengde te staan van een relatie? Het lijkt mij niet vreemd dat iemand minder gelukkig kan zijn in een relatie dan wanneer hij/zij de verantwoordelijkheid neemt over het opvoeden van een kind.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je snapt er weinig van. Het gaat er niet om of je dat kind kunt onderhouden..het gaat erom of een kind adopteren wel de oplossing is voor de lege gat in je leven. Je moet je dus heel goed afvragen wat die leegte is.
- je mist toch genegenheid/een partner
- je mist toch dat je voor iemand kunt zorgen
- je mist geen partner maar wel kinderen.
Dus WAT is je beweegreden om een KIND te adopteren als je denkt: "ik ben wel een beetje eenzaam".
Dat is de issue niet. Het gaat erom WAAROM iemand zich alleen voelt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet in het verlengde te staan van een relatie? Het lijkt mij niet vreemd dat iemand minder gelukkig kan zijn in een relatie dan wanneer hij/zij de verantwoordelijkheid neemt over het opvoeden van een kind.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is de issue niet. Het gaat erom WAAROM iemand zich alleen voelt.
De issue is in mijn ogen dus ook op welke manieren het mogelijk en wenselijk is voor vrijgezellen om hun leven aan te vullen. Vandaar ook mijn vraag wat de mogelijkheden zijn m.b.t adoptie als vrijgezel.quote:Het hebben van een vriendin heb ik nooit als een gemis gezien, ik zie het eerder als een eventuele aanvulling.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik quote uit de OP:
[..]
De issue is in mijn ogen dus ook op welke manieren het mogelijk en wenselijk is voor vrijgezellen om hun leven aan te vullen. Vandaar ook mijn vraag wat de mogelijkheden zijn m.b.t adoptie als vrijgezel.
Je stelt dus de vraag of een kind de oplossing zou zijn tegen eenzaamheid.quote:Is het voor mensen die liever geen relatie willen, maar niet alleen willen zijn geen idee om over adoptie na te denken?
Nee dat vind ik niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:32 schreef Chowi het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan kijk je blijkbaar naar de verkeerde vrouwen. Om nou te zeggen dat 90% ervan labiel is, is een beetje generaliseren, vind je ook niet?
Ja, nu zul je helaas wel meteen voor de rest van je leven single blijven als shemalequote:Op woensdag 5 mei 2010 21:36 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik heb geen van die zinnen ooit uitgesproken in mijn leven. Groei ik daardoor nu ineens een penis ofzo?
niemand, je sterft uiteindelijk toch wel alleen dus doe de wereld een gunst en neuk gewoon nietquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:36 schreef La_Vita het volgende:
Wie komt je dan opzoeken in het bejaardentehuis
Ja, goed. Ik begrijp het. Waar ik op doelde was niet mensen die zeggen: "Ik wil alleen door het leven, geen vastigheid" en dan na een paar jaar uit verveling maar een kind nemen. De mensen waar ik op doelde zijn de types die de schaapjes op het droge hebben (goede leefomgeving, goed salaris en een duidelijk opvoedkundig plan) die zeggen: "De ervaring leert mij dat ik uit een relatie niet veel voldoening haal, dus dat laat ik aan mijn voorbij gaan. Wel zou ik graag een kind willen en daar al mijn energie in stoppen."quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |