abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81101972
Ja, dus jij bedoelt dat gelukkige mensen vaker een gelukkige relatie zullen hebben. Dat geloof ik zeker.
Ik had het over relaties in het algemeen (dus niet alleen de gelukkige). Ik denk dat ook iemand in een uitgebluste of ronduit matige relatie vaak gelukkiger is dan wanneer hij niet in die relatie zat. Het feit dat hij ervoor kiest in die relatie te blijven betekent dat die relatie een bepaalde meerwaarde voor hem heeft boven de relatie niet hebben. Zo puur praktisch bedoel ik het, misschien iets te uberpraktisch .
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:36:21 #102
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_81102419
Wie komt je dan opzoeken in het bejaardentehuis
My mama didn't raise no fool
pi_81103427
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En daar krijg je dan geen andere leuke dingen voor terug
Misschien wel. Maar die dingen zijn voor mijn gevoel vergankelijker.
Ik heb meer herinneringen aan mezelf terwijl ik alleen & gelukkig ben dan ik in een relatie. Ongeacht welke relatie, ik heb best wel wat goede achter de rug. De herinneringen daarvan zijn niet zo blijvend, dus niet boeiend genoeg.

Ik vind het heerlijk om mijn eigen keuzes over mijn tijdindeling te maken.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:01:05 #104
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81121346
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:36 schreef La_Vita het volgende:
Nog een reden om single te blijven, dan voel ik me tenminste niet verplicht om me later te verlagen tot een dergelijk bestaan.

Overigens is het voor mij al heel lang duidelijk dat ik geen kinderen wil, dat maakt het ook wel gemakkelijker om lange relaties te vermijden.
pi_81123210
Ik denk wel dat het bestaat, maar dat het zeldzaam is om echt je hele leven je zo te voelen. Maar ja er zijn ook aseksuelen, dus er zijn ongetwijfeld ook echte arelationelen.

Maar ik denk dat veruit de meesten die zich nu zo voelen rond hun veertigste wat meer behoefte krijgen aan geborgenheid en het wel gezien hebben qua doen wat je zelf wil, geld, reizen, etc.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:06:36 #106
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81123370
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk wel dat het bestaat, maar dat het zeldzaam is om echt je hele leven je zo te voelen. Maar ja er zijn ook aseksuelen, dus er zijn ongetwijfeld ook echte arelationelen.

Maar ik denk dat veruit de meesten die zich nu zo voelen rond hun veertigste wat meer behoefte krijgen aan geborgenheid en het wel gezien hebben qua doen wat je zelf wil, geld, reizen, etc.
Dat is zeker mogelijk, maar dat zien we tegen die tijd wel.
pi_81123833
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:06 schreef Sinofiel het volgende:
Dat is zeker mogelijk, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Er is ook niks mis mee om dan van gedachten te veranderen (of niet). Het is gewoon iets wat je veel ziet.

Mijn oom was er ook zo een, had een Jaguar en zo'n extreem vrijgezellenhuis, af en toe een chick voor een paar dates, nooit een relatie, nooit kinderen gewild. Maar ja zo halverwege de 40 was ie al twee keer op Mount Everest geweest, had ie het noorderlicht gezien en de Sahara, had ie voor de 5e keer een gloednieuw entertainment center en een nog weer grotere TV en had ie het wel een beetje gehad met de zoveelste nachtclub, hip restaurant, strandtent, enzovoort. Hij vond het allemaal een beetje het zelfde worden, het gaf geen spanning of kick meer. Dus toen begon ie een relatie, met een vrouw, een met kinderen nota bene. The final frontier als het ware. Is ie heel gelukkig mee. Plus dat die vrouw natuurlijk ook al een heel leven heeft gehad, dus hij heeft ook weinig last met onzekerheid / claimen etc. bij haar, en kinderen heeft ze al en voor een nieuw nestje is ze te oud. Dus dat werkt best goed. Denk dat het wel vaker zo gaat.
pi_81124198
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 02:32 schreef Juicyhil het volgende:
Oh ja, belangrijkste ik kan m`n geld tenminste beter besteden.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:39:58 #109
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_81124684
Is het voor mensen die liever geen relatie willen, maar niet alleen willen zijn geen idee om over adoptie na te denken? Ik heb werkelijk geen flauw benul wat daarbij komt kijken, maar is het uberhaupt mogelijk? Ik kan me voorstellen dat adoptie je leven wel een bepaalde invulling kan geven.
Dit, dus.
pi_81124705
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:19 schreef Dipkip het volgende:
Maar ja zo halverwege de 40 was ie al twee keer op Mount Everest geweest, had ie het noorderlicht gezien en de Sahara, had ie voor de 5e keer een gloednieuw entertainment center en een nog weer grotere TV en had ie het wel een beetje gehad met de zoveelste nachtclub, hip restaurant, strandtent, enzovoort.
Ja, dat is ook precies het leven van mensen die bewust single zijn. Materialisme en nul diepgang.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:05:23 #111
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81125728
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 02:25 schreef D.D.W. het volgende:Ik ben namelijk 30 jaar, en heb nog nooit een vriendin gehad. Het hebben van een vriendin heb ik nooit als een gemis gezien, ik zie het eerder als een eventuele aanvulling. Ondanks dat steekt het af en toe wel eens als ik op straat een lekker wijf zie lopen, maar paar seconden erna voel ik me weer helemaal goed. Ik denk ook maar altijd; er is al zoveel armoede en overbevolking op de wereld, ik hoef niet aan het ideaalplaatje te voldoen.
Wordt een keer verliefd en je weet meteen hoeveel je mist. En je bent a-sexueel?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_81127396
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:39 schreef Buitendam het volgende:
Is het voor mensen die liever geen relatie willen, maar niet alleen willen zijn geen idee om over adoptie na te denken? Ik heb werkelijk geen flauw benul wat daarbij komt kijken, maar is het uberhaupt mogelijk? Ik kan me voorstellen dat adoptie je leven wel een bepaalde invulling kan geven.
Ik weet niet of dat 'mag' als alleenstaande ouder eigenlijk. Los daarvan ben ik met je eens dat het hebben van een kind voor sommige mensen (SOMMIGE!) een invulling kan geven die net zo ver of verder gaat dan de relatie met een partner.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:07:55 #113
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_81128382
quote:
Er zijn volgens mij zoveel voorwaarden verbonden aan adoptie, dat het volgens mij niet mogelijk is om als alleenstaande een kind te adopteren...
Don't let my username fool you...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:15:42 #114
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81128788
quote:
Maar dat zou veel van genoemde voordelen van geen relatie teniet doen; Sterker nog, ik denk dat je met een kind nog mindervrijheid hebt dan met een relatie.

En als ik me ooit vestig zou ik mijn leven dan liever invulling geven met een hond of een kat dan met een kind, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:18:06 #115
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81128911
quote:
Een kind adopteren omdat je niet alleen wil zijn? Neem dan een hond. Een kind is geen luxe-goed.
Als je je alleen voelt, dan moet je je afvragen waarom dat is. Hoogstwaarschijnlijk toch omdat je geen partner hebt, niet omdat je geen kinderen hebt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_81129125
Ik kan me niet voorstellen dat iemand heel z'n leven lang single is
When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:24:57 #117
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81129241
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:22 schreef CelinoPino het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand heel z'n leven lang single is
En ik kan me niet voorstellen dat mensen hun hele leven bij dezelfde persoon blijven of van relatie naar relatie gaan.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:28:02 #118
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_81129391
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Een kind adopteren omdat je niet alleen wil zijn? Neem dan een hond. Een kind is geen luxe-goed.
Als je je alleen voelt, dan moet je je afvragen waarom dat is. Hoogstwaarschijnlijk toch omdat je geen partner hebt, niet omdat je geen kinderen hebt.
Die mening delen we dan niet. Ik vind het idee van een alleenstaande ouder helemaal niet zo gek, eigenlijk. Als je, net zoals koppels, aan kunt tonen dat je financieel gezond genoeg bent, mooie gelegen woonruimte aan een kind kan bieden en tot slot opvoedkundig je mannetje staat, dan kan ik me goed voorstellen dat je daar liever voor kiest dan voor een partner.

Als je het zo beredeneert slaat die vergelijking met een hond of kind als luxe-goed als een tang op een varken, wat mij betreft.
Dit, dus.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:31:35 #119
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81129570
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die mening delen we dan niet. Ik vind het idee van een alleenstaande ouder helemaal niet zo gek, eigenlijk. Als je, net zoals koppels, aan kunt tonen dat je financieel gezond genoeg bent, mooie gelegen woonruimte aan een kind kan bieden en tot slot opvoedkundig je mannetje staat, dan kan ik me goed voorstellen dat je daar liever voor kiest dan voor een partner.

Als je het zo beredeneert slaat die vergelijking met een hond of kind als luxe-goed als een tang op een varken, wat mij betreft.
Je snapt er weinig van. Het gaat er niet om of je dat kind kunt onderhouden..het gaat erom of een kind adopteren wel de oplossing is voor de lege gat in je leven. Je moet je dus heel goed afvragen wat die leegte is.

- je mist toch genegenheid/een partner
- je mist toch dat je voor iemand kunt zorgen
- je mist geen partner maar wel kinderen.

Dus WAT is je beweegreden om een KIND te adopteren als je denkt: "ik ben wel een beetje eenzaam".
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:36:22 #120
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_81129806
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:31 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je snapt er weinig van. Het gaat er niet om of je dat kind kunt onderhouden..het gaat erom of een kind adopteren wel de oplossing is voor de lege gat in je leven. Je moet je dus heel goed afvragen wat die leegte is.

- je mist toch genegenheid/een partner
- je mist toch dat je voor iemand kunt zorgen
- je mist geen partner maar wel kinderen.

Dus WAT is je beweegreden om een KIND te adopteren als je denkt: "ik ben wel een beetje eenzaam".
Het hoeft toch niet in het verlengde te staan van een relatie? Het lijkt mij niet vreemd dat iemand minder gelukkig kan zijn in een relatie dan wanneer hij/zij de verantwoordelijkheid neemt over het opvoeden van een kind.
Dit, dus.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:56:05 #121
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81130921
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet in het verlengde te staan van een relatie? Het lijkt mij niet vreemd dat iemand minder gelukkig kan zijn in een relatie dan wanneer hij/zij de verantwoordelijkheid neemt over het opvoeden van een kind.
Dat is de issue niet. Het gaat erom WAAROM iemand zich alleen voelt.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:03:26 #122
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_81131295
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat is de issue niet. Het gaat erom WAAROM iemand zich alleen voelt.

Ik quote uit de OP:
quote:
Het hebben van een vriendin heb ik nooit als een gemis gezien, ik zie het eerder als een eventuele aanvulling.
De issue is in mijn ogen dus ook op welke manieren het mogelijk en wenselijk is voor vrijgezellen om hun leven aan te vullen. Vandaar ook mijn vraag wat de mogelijkheden zijn m.b.t adoptie als vrijgezel.
Dit, dus.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:09:43 #123
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81131596
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik quote uit de OP:
[..]

De issue is in mijn ogen dus ook op welke manieren het mogelijk en wenselijk is voor vrijgezellen om hun leven aan te vullen. Vandaar ook mijn vraag wat de mogelijkheden zijn m.b.t adoptie als vrijgezel.

Jouw vraag:
quote:
Is het voor mensen die liever geen relatie willen, maar niet alleen willen zijn geen idee om over adoptie na te denken?
Je stelt dus de vraag of een kind de oplossing zou zijn tegen eenzaamheid.
En ik zeg dat je je eerst moet afvragen *waarom* je je eenzaam voelt.

Als je denkt dat je eenzaamheid voortkomt uit het gebrek van een kind, dan ben ik helemaal niet tegen het adopteren van een kind

Maar de redenering: "Ik voel me wel alleen maar ik wil niet vast zitten aan een partner. Misschien kan ik een kind nemen" is natuurlijk hartstikke krom.

Een kind als aanvulling: ja
Een kind als aanvulling vanwege een misplaatst gevoel: nee
pi_81131607
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:32 schreef Chowi het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dan kijk je blijkbaar naar de verkeerde vrouwen. Om nou te zeggen dat 90% ervan labiel is, is een beetje generaliseren, vind je ook niet?
Nee dat vind ik niet.
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:36 schreef Chowi het volgende:

[..]

Ik heb geen van die zinnen ooit uitgesproken in mijn leven. Groei ik daardoor nu ineens een penis ofzo?
Ja, nu zul je helaas wel meteen voor de rest van je leven single blijven als shemale
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:36 schreef La_Vita het volgende:
niemand, je sterft uiteindelijk toch wel alleen dus doe de wereld een gunst en neuk gewoon niet
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:16:10 #125
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_81131921
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:09 schreef Nembrionic het volgende:
Knip.
Ja, goed. Ik begrijp het. Waar ik op doelde was niet mensen die zeggen: "Ik wil alleen door het leven, geen vastigheid" en dan na een paar jaar uit verveling maar een kind nemen. De mensen waar ik op doelde zijn de types die de schaapjes op het droge hebben (goede leefomgeving, goed salaris en een duidelijk opvoedkundig plan) die zeggen: "De ervaring leert mij dat ik uit een relatie niet veel voldoening haal, dus dat laat ik aan mijn voorbij gaan. Wel zou ik graag een kind willen en daar al mijn energie in stoppen."
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')