abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:31:40 #1
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81036597
UTRECHT - Er komt geen beoordeling van de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) over de zaak die een moslima uit Utrecht had aangespannen tegen een huisarts. De vrouw heeft niet gereageerd op herhaalde oproepen, liet de CGB donderdag weten.

De 23-jarige moslima had in december vorig jaar een klacht ingediend bij de CGB tegen de huisarts. Die zou de vrouw vanwege haar boerka hebben geweigerd toe te laten in de spreekkamer.

,,We kunnen geen contact meer met haar krijgen. Ze heeft niet gereageerd op diverse aanmaningen. Daarom hebben we besloten dat de zitting niet doorgaat'', bevestigt een woordvoerder van de commissie een bericht hierover in het AD donderdag

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)at-het-afweten.dhtml

Ze wilde wel doorgaan om te benadrukken dat een burka niet hoefde te betekenen dat je wordt onderdrukt maar ze mocht niet meer van haar man.
pi_81036680
quote:
Ze wilde wel doorgaan om te benadrukken dat een burka niet hoefde te betekenen dat je wordt onderdrukt maar ze mocht niet meer van haar man.

Zou mij niks verbazen
  Donald Duck held woensdag 5 mei 2010 @ 00:36:52 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_81036810
Niet dat een 'zitting' veel gevolg zou hebben gehad, wat de 'uitspraak' ook geweest zou zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_81038686
Blijkbaar was het voor haar niet belangrijk genoeg.
  woensdag 5 mei 2010 @ 01:44:08 #5
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81038698
Ze is vast al gestenigd
Snollebolt
pi_81038731
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:44 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ze is vast al gestenigd
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81038735
Ze wilde wel gaan, maar ze struikelde over haar boerka op de weg er naar toe.
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 01:47:41 #8
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_81038758
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:46 schreef OldJeller het volgende:
Het is laat..
:')
  woensdag 5 mei 2010 @ 01:48:46 #9
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81038776
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:46 schreef OldJeller het volgende:
Door die burka kon ze niet zien waar ze liep...in het donker ook nog
en dan die zonnebril ook nog op,...dat kan niet goed gaan!
Snollebolt
pi_81039462
Ze wilde wel gaan, maar ze kon de brieven en de routebeschrijving niet lezen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 5 mei 2010 @ 02:37:27 #11
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81039566
Ik begrijp niet zo goed dat je een klacht bij de "commissie gelijke behandeling" neerlegt, terwijl je er zelf voor "kiest" er niet als gelijksoortige bij te willen lopen en dus zo behandeld wilt worden.......

Je kiest dus duidelijk vanuit een bepaald standpunt voor iets geheel anders dan wat in die maatschappij als "gewoon" wordt beschouwd en dan dien je vervolgesn een klacht in dat je niet als " de rest" behandeld wordt.....? Nogal tegenstrijdig lijkt mij.......
  woensdag 5 mei 2010 @ 05:14:03 #12
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_81040240
Misschien was ze de massale landelijke aandacht gewoon een beetje zat. Kan me voorstellen dat je na de eerste tienduizend dreigmailtjes zoiets hebt van: 'mwah, laat verder maar zitten'.
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 05:41:03 #13
137949 Disana
pi_81040285
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 05:14 schreef Sjaakz het volgende:
Misschien was ze de massale landelijke aandacht gewoon een beetje zat. Kan me voorstellen dat je na de eerste tienduizend dreigmailtjes zoiets hebt van: 'mwah, laat verder maar zitten'.
Dit is toch de vrouw met het zieke kind die niet de spreekkamer in werd gevraagd? Ik weet niet meer waar, maar ze had op een forum best een pittig stuk geschreven over hoe ze zich behandeld voelde. Die publiciteit zocht ze zelf, dus of ze daarna alsnog mediaschuw is geworden is de vraag. Over dreigmailtjes sprak ze in dat stuk niet. Wat ook kan is dat haar familie de aandacht niet op prijs stelde.
pi_81040297
quote:
Bedenk je die dreigmailtjes nu zelf? Kan dat nergens weer vinden
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 5 mei 2010 @ 06:00:01 #15
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_81040305
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 05:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Bedenk je die dreigmailtjes nu zelf? Kan dat nergens weer vinden
Bij wijze van spreke natuurlijk... Ze zal niet de eerste zijn die de media opzoekt om vervolgens te schrikken van de massale negatieve aandacht.

Of het nu direct via de mail was (wat vast ook wel gebeurde) of via allerlei fora (zoals hier op FOK), het was toch vrij duidelijk dat een behoorlijke groep mensen haar niet direct het beste toewensten, of is dat je destijds volledig ontgaan?
pi_81042082
quote:
Of de familie was boos en is ze slachtoffer geworden van eerwraak. Is ze och nog behandeld zoals ze wilde
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:28:56 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_81042234
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet dat een 'zitting' veel gevolg zou hebben gehad, wat de 'uitspraak' ook geweest zou zijn.
Wat een leuk 'grapje'.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_81043320
Niet verbazingwekkend, gezien de hoeveelheid aandacht die ze kreeg .
Cool story, Hansel.
  Donald Duck held woensdag 5 mei 2010 @ 11:39:38 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_81044052
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:28 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat een leuk 'grapje'.
Geen grap natuurlijk. Die commissie betekent helemaal niks. Geen wettelijke macht, geen bindende uitspraken. Ik snap niet waarom er altijd zoveel aandacht aan wordt besteed.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:40:50 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81044086
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Geen grap natuurlijk. Die commissie betekent helemaal niks. Geen wettelijke macht, geen bindende uitspraken. Ik snap niet waarom er altijd zoveel aandacht aan wordt besteed.
Omdat ze een onafhankelijke objectieve 3de partij zijn met uitstraling, lijkt me echt niet meer dan logisch.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81044151
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 02:37 schreef childintime het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat je een klacht bij de "commissie gelijke behandeling" neerlegt, terwijl je er zelf voor "kiest" er niet als gelijksoortige bij te willen lopen en dus zo behandeld wilt worden.......

Je kiest dus duidelijk vanuit een bepaald standpunt voor iets geheel anders dan wat in die maatschappij als "gewoon" wordt beschouwd en dan dien je vervolgesn een klacht in dat je niet als " de rest" behandeld wordt.....? Nogal tegenstrijdig lijkt mij.......
Wat is dit nou voor onzin? Met gelijke behandeling wordt toch niet bedoeld dat je je gelijksoortig moet kleden of zo. het beoogt nou juist dat iedereen gelijk behandelt wordt, no matter what, Dus of je nou een zwarte hoed draagt op je pijpenkrullen, of liever zwarte kousen en een hoofddoek, een boerka of een minirok die meer op een breed uitgevallen riem lijkt, je hoort hetzelfde behandelt te worden, je bent immers gelijk voor de wet.

Dat in het bold, daar komt het uit voort, uit het gegeven dat de mensen met een zwarte hoed op hun pijpenkrullen eeuwenlang als een aparte groep zijn behandeld, met wetten/beperkingen die alleen voor hun golden. Hoe dat geëindigd is weten we, en daar zijn wij zo van geschrokken dat we de gelijkheid voor de wet in de grondwet hebben vastgelegd ..
pleased to meet you
pi_81044210
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Of de familie was boos en is ze slachtoffer geworden van eerwraak. Is ze och nog behandeld zoals ze wilde
Of ze hebben haar gedwongen die Boerka uit te doen
pi_81044268
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin? Met gelijke behandeling wordt toch niet bedoeld dat je je gelijksoortig moet kleden of zo. het beoogt nou juist dat iedereen gelijk behandelt wordt, no matter what, Dus of je nou een zwarte hoed draagt op je pijpenkrullen, of liever zwarte kousen en een hoofddoek, een boerka of een minirok die meer op een breed uitgevallen riem lijkt, je hoort hetzelfde behandelt te worden, je bent immers gelijk voor de wet.

Dat in het bold, daar komt het uit voort, uit het gegeven dat de mensen met een zwarte hoed op hun pijpenkrullen eeuwenlang als een aparte groep zijn behandeld, met wetten/beperkingen die alleen voor hun golden. Hoe dat geëindigd is weten we, en daar zijn wij zo van geschrokken dat we de gelijkheid voor de wet in de grondwet hebben vastgelegd ..
En daar hebben we er weer een; iemand die Hitler erbij haalt om uit fout begrepen godsdienstvrijheid vrouwenonderdrukking te verdedigen. Die boerka's zijn geen keuze dame, no matter hoe hard onze Stockholmers het tegendeel beweren.

[ Bericht 0% gewijzigd door HiZ op 05-05-2010 12:08:05 ]
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:50:02 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81044352
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:47 schreef HiZ het volgende:
Die boerka's zijn geen keuze dame, no matter hoe hard onze Stockholmers het tegendeel beweren.
Niet? Wie dwingt ze hier toe dan hier in het vrije Westen?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81044799
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet? Wie dwingt ze hier toe dan hier in het vrije Westen?

²
Manlief. Obvious
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')