Ik denk de mensen die de knal van het hek wel horen maar niet zien en ze volgen gewoon de rest die ook rent. Kuddedieren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:33 schreef creno het volgende:
Wat ik me dan afvraag, iemand wordt onwel, degene die daar bij staan gaan gillen, die daar weer bij staan zien dat dan gebeuren, wie besluit dan om te gaan rennen ?
Typisch of menselijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:32 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Wel typisch dat mensen meteen in paniek beginnen te rennen en duwen, zonder dat ze precies weten waarvoor ze vluchten.
Sorry, maar wat heeft dat ermee te maken?quote:
Ik persoonlijk denk dat ze zich verslikte in een stukje kauwgom.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Sorry, maar wat heeft dat ermee te maken?
Zonder dat jij ziet wat er gebeurt (immers buiten beeld) concluderen dat er iemand een epileptische aanval heeft gehad.
Dat klinkt ook heel aannemelijkquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat ze zich verslikte in een stukje kauwgom.
Of ze zag dat de vrouw naast haar Crocs aan had. Dat kan ook.
Ja ik hoor het net ook! Niks onwel!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:44 schreef Bartjebart het volgende:
D'r is niet eens iemand onwel geworden, maar d'r is gewoon 1 gek gaan schreeuwen wat alle paniek veroorzaakt heeft
De kerel is aangehouden...
Skuppe moete ze die!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:44 schreef Bartjebart het volgende:
D'r is niet eens iemand onwel geworden, maar d'r is gewoon 1 gek gaan schreeuwen wat alle paniek veroorzaakt heeft
vrouwen hequote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:46 schreef oinaru_isan het volgende:
Eigenlijk is het ook raar om te gillen bij paniek. Daar schiet toch niemand iets mee op?
Zo zie je.... ]Tegenwoordig hoeft een terrorist geen bommelgordeltje meer om te doen. Gewoon ff AAAAAAAH gillen e het kwaad geschied. De mens doet de rest. Zaadje is geplant. Hoeft alleen nog maar water bij.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:44 schreef Bartjebart het volgende:
Het is ook raar om au te roepen als je je stoot of zoquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:46 schreef oinaru_isan het volgende:
Eigenlijk is het ook raar om te gillen bij paniek. Daar schiet toch niemand iets mee op?
Ja. Net zo als dat mensen in de stad blijven staan kijken als ze andere mensen ergens naar zien kijken. Ook al is er niets te zien. Of een file door kijkers, wanneer er op de andere weghelft een ongeluk is gebeurd. Dom kuddegedrag.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik denk de mensen die de knal van het hek wel horen maar niet zien en ze volgen gewoon de rest die ook rent. Kuddedieren.
Ach ja. Er leeft ook niemand meer die de 80 jarige oorlog heeft meegemaakt. Of de bezetting door Napoleon.quote:Overigens vind ik het een raar idee dat er straks gewoon een generatie jongeren is die niet meer aan hun grootouders kunnen vragen hoe de oorlog was...
Hoe vaak betrap jij jezelf op kuddegedrag?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:49 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Ja. Net zo als dat mensen in de stad blijven staan kijken als ze andere mensen ergens naar zien kijken. Ook al is er niets te zien. Of een file door kijkers, wanneer er op de andere weghelft een ongeluk is gebeurd. Dom kuddegedrag.
Ja precies, is eigenlijk hetzelfde.quote:[..]
Ach ja. Er leeft ook niemand meer die de 80 jarige oorlog heeft meegemaakt. Of de bezetting door Napoleon.
Niet vaak.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe vaak betrap jij jezelf op kuddegedrag?
Natuurlijk reageert de ene koeler dan de ander, maar ik denk echt at de zaken van de afgelopen jaren hieraan bijgedragen hebben. Net zoals een knal net na de oorlog ook wel voor meer paniek gezorgd zal hebben dan bv in 1978. (Toen was het slechts mijn geboorte die voor paniek zorgdequote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:51 schreef oinaru_isan het volgende:
Als zeven-jarige was ik met mijn ouders & broer op een vliegshow, waar opeens twee straaljagers tegen elkaar botste. Er ontstond toen ook paniek, met rennende mensen. Mijn vader was (terecht) bang dat ik onder voet zou worden gelopen, dus die loodste mij en mijn broertje in de ruimte tussen een frietkraam en een ijsco-kar, en drukte ons allebei een ijsje in de handen.
En ik weet nog hoe wij daar, likkend aan een ijsje, kijken naar de paniekerige massa die voorbij kwam rennen.
Mythbusters hebben vorige week onderzocht of je beter tegen pijn kunt als je heel hard vloekt, of dat je ook willekeurige woorden kunt roepen (dus teddybeer-worteltaart in plaats van kut-godverdomme-tyfus).quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is ook raar om au te roepen als je je stoot of zo
Schiet je ook vrij weinig mee op
Het is een manier van de mens om de overtollige emotie/energie af te voeren, de overdosis op dat moment.
Net zoals een gil, of een traan.
Ik geloof er geen ene fuck van dat als jij 5 mensen naar boven ziet wijzen je niet ff een blik werpt. Ik zeg niet dat je blijft staan, maar ik denk wel dat je ff (om)kijktquote:
Vooral als je alleen thuis bent.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:56 schreef Steve het volgende:
Nou ik zou behoorlijk schrikken als iedereen om me in in paniek rond gaat rennen hoor.
Ja daar zal wel meer kracht achter zitten of zo, achter die woorden, om die te gebruiken. Puur vanwege de lading die zo'n woord heeft gok ik.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:55 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Mythbusters hebben vorige week onderzocht of je beter tegen pijn kunt als je heel hard vloekt, of dat je ook willekeurige woorden kunt roepen (dus teddybeer-worteltaart in plaats van kut-godverdomme-tyfus).
En het blijkt inderdaad een enorm verschil uit te maken, je kunt veel beter tegen pijn als je echt vloekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |