abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:28:12 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_81066102
quote:
Er zitten ook maar heel weinig vrouwen op fok.
Dat slaat echt alles, wat een enorm domme opmerking

je breekt hier je nek over de vrouwen maar die dragen geen burka en gedragen zich als echte mensen daarom herken je ze waarschijnlijk niet als zodanig
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:55:20 #102
3542 Gia
User under construction
pi_81070129
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:49 schreef Fokski het volgende:

[..]

Afwijken van het gangbare zie ik opzich niet als een probleem. Verder leeft iedereen in zijn of haar eigen wereld. Als je in een migrantenbuurt woont in een gezin dat gelovig is dan is het gangbare niet hetzelfde als voor vele anderen.
Er is een maatschappelijke druk in Nederland om je te scholen en werk te zoeken. Dus daar doe je aan mee, omdat je erbij wilt horen.
Er is geen maatschappelijke druk in Nederland om een boerka te dragen. Nee, ook niet in migrantenbuurten. Als er in heel Helmond 20 rondhobbelen, is het veel, en die wonen niet eens in dezelfde wijk, dus van druk vanuit de gemeenschap is geen sprake.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:56:08 #103
3542 Gia
User under construction
pi_81070157
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:28 schreef deedeetee het volgende:
je breekt hier je nek over de vrouwen maar die dragen geen burka en gedragen zich als echte mensen daarom herken je ze waarschijnlijk niet als zodanig
Shit, ik word oud, heb bijna een leesbril nodig om dat te kunnen lezen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:58:49 #104
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_81070273
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 6 mei 2010 @ 00:03:42 #105
3542 Gia
User under construction
pi_81070485
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:58 schreef MacorgaZ het volgende:

18 jaar en al een eigen zaak? Dat doe jij netjes.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:28:01 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_81076425
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Shit, ik word oud, heb bijna een leesbril nodig om dat te kunnen lezen.
Dan maar een leesbril je wilt toch niks missen, ik heb de mijne al jaren
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:12:07 #107
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_81079191
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:43 schreef Fokski het volgende:

[..]

Stellen dat het een fase is louter denigrerend. Sociale druk is er overal, dat komt met het leven met andere mensen. Ik ervaar ook de druk om te werken, studeren, succesvol te zijn, me te scheren, een nette broek aan te trekken. Ik kan het allemaal ook niet doen maar daar maak ik mezelf niet gelukkig mee. Als iemand onder druk wordt gezet om een boerka te dragen en dat uiteindelijk doet dan is het uiteindelijk een afweging die ze zelf maakt. Zo simpel is het. Als iemand het echt erg vind dan draagt ze die boerka ook niet.
Met het risico op klappen thuis omdat ze niet naar manlief heeft geluisterd!
quote:
Ik ben geen moraalridder, als ze dat als volk niet willen dan zij het zo.
Zolang kerk en geloof niet gescheiden zijn zal dat ook niet zo snel gebeuren. Zeker niet als ze niet eens samen in de moskee mogen bidden. (Op de moskeeën in Mekka na dan.) Er staat ook nergens in de Koran dat ze niet samen zouden mogen bidden. Dus imo weer een door de man opgelegde regel! Dit om de vrouwen nog meer te kunnen onderdrukken. Ow trouwens ik doel er niet op dat door het moslim geloof komt maar puur en all1 door de mensen die denken dat ze weten wat het beste is voor hun volgers. Zo was dat ook met de rooms katholieke kerk. Gelukkig is dat hier nu niet meer zo. Jammer genoeg in veel van de moslim landen nog wel.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_81099136
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:12 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Met het risico op klappen thuis omdat ze niet naar manlief heeft geluisterd!
Met het risico dat manlief niet wakker wordt de volgende dag. Kom op zeg, zo kan je alles wel makkelijk wegcijferen. Vallen of staan de rechten van een vrouw in Nederland op het wel of niet slaan door manlief?
quote:
Zolang kerk en geloof niet gescheiden zijn zal dat ook niet zo snel gebeuren. Zeker niet als ze niet eens samen in de moskee mogen bidden. (Op de moskeeën in Mekka na dan.) Er staat ook nergens in de Koran dat ze niet samen zouden mogen bidden. Dus imo weer een door de man opgelegde regel! Dit om de vrouwen nog meer te kunnen onderdrukken. Ow trouwens ik doel er niet op dat door het moslim geloof komt maar puur en all1 door de mensen die denken dat ze weten wat het beste is voor hun volgers. Zo was dat ook met de rooms katholieke kerk. Gelukkig is dat hier nu niet meer zo. Jammer genoeg in veel van de moslim landen nog wel.
Kerk en geloof scheiden? Alles goed verder? Wat heeft gescheiden bidden nu weer te maken met onderdrukking?
pi_81099183
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is een maatschappelijke druk in Nederland om je te scholen en werk te zoeken. Dus daar doe je aan mee, omdat je erbij wilt horen.
Er is geen maatschappelijke druk in Nederland om een boerka te dragen. Nee, ook niet in migrantenbuurten. Als er in heel Helmond 20 rondhobbelen, is het veel, en die wonen niet eens in dezelfde wijk, dus van druk vanuit de gemeenschap is geen sprake.
Ik stel dat de druk om geen boerka te dragen en mee te doen in de samenleving (vooral als vrouw) in migrantenbuurten minder aanwezig is.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:55:31 #110
3542 Gia
User under construction
pi_81125348
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:25 schreef Fokski het volgende:

[..]

Ik stel dat de druk om geen boerka te dragen en mee te doen in de samenleving (vooral als vrouw) in migrantenbuurten minder aanwezig is.
Mwa, hier niet hoor. Een hoofddoekje, akkoord, die druk is er wel vanwege de buurt. Maar de boerka? Nee, dat gaat toch meer uit van de eigen familie of de man. Niet de buurt.

Ik merk zelf juist dat vrouwen die opgroeien in een overwegend 'witte' wijk er vaker voor kiezen ook geen hoofddoek te dragen, omdat niemand in de buurt dat doet. De oudere vrouwen wel, maar de jonge meiden steeds vaker niet.
Meiden die opgroeien in een overwegend migrantenbuurt dragen dan weer wel die hoofddoek, omdat iedereen in de buurt dat doet.

Ben benieuwd wat het meisje van 3 deuren verder gaat doen als ze groot is. Haar ouders zijn best wel streng gelovig, maar het meisje loopt er nu bij als een westers kind, wat haar kleding betreft. Ze is nu een jaar of 10, schat ik. Ze speelt veel op straat. Ben benieuwd of dat verandert binnen 2 jaar. Er woont nog één moslimgezin meer in die straat. Dus veel druk vanuit de buurt is er niet. Kan in dat geval hooguit vanuit de familie komen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:57:10 #111
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_81148192
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:24 schreef Fokski het volgende:

[..]

Met het risico dat manlief niet wakker wordt de volgende dag. Kom op zeg, zo kan je alles wel makkelijk wegcijferen. Vallen of staan de rechten van een vrouw in Nederland op het wel of niet slaan door manlief?
En dan vind je dat ik alles makkelijk weg cijfer? Jij roept bij ieder voorbeeld iets over de Nederlandse vrouwen wat kant nog wal slaat dus wie cijfert wie nou weg hier? Denk nou eens na voor je weer zo een standaard antwoord geeft over de Nederlandse maatschappij. Je maakt je standpunten namelijk all1 maar belachelijk zo!
quote:
Kerk en geloof scheiden? Alles goed verder? Wat heeft gescheiden bidden nu weer te maken met onderdrukking?
Ik bedoelde uiteraard Moskee (islam) en de staat. (foutje )

Dat is weer een duidelijk punt waar in de mannen de vrouwen onderdrukken. Puur omdat ze zelf bang zijn dat ze geil worden als er een vrouw (evt in haar burqa) gebogen op de grond ligt. Dus dan maar alle vrouwen apart doen! (op de Mekka na dan!)

Dit alles slaat natuurlijk op de macht die de mannelijke helft van de moslim wereld heeft ten opzichte van de vrouwelijke helft. Ga het ontkennen maar zolang er geen emancipatie is geweest in "de moslim landen" kan je roepen wat je wil maar het slaat wederom kant nog wal!

Wel bizar dat het samen bidden wel is toe gestaan is in Mekka maar voor de rest (bijna) nergens! Wie o wie zou die regels nou toch bedacht hebben????
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_81163439
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[Interessant en uitgebreid verhaal.]

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)a.html#ixzz0mypG5uFt
Er lopen dus, zoals gewoonlijk, verschillende lijnen door elkaar.
1) De Italiaanse wet tegen gezichtsbedekking in openbare ruimte stamt uit de jaren 70 en is bedoeld als antiterrorisme-maatregel. Begrijpelijk, voor wie zich de problemen uit die tijd herinnert.
2) Die wet wordt nu gebruikt om op te treden tegen gelovigen. Er is in Italië voorzover ik weet weinig reden om een vrouw in burka te verdenken van terrorisme, en er zijn diverse redenen om de beweegredenen van de burgemeester te wantrouwen, dus de wet wordt oneigenlijk gebruikt.
3) De koran verplicht vrouwen helemaal niet om hun hele lichaam te bedekken. Ze moeten hun schaamdelen en hun boezem bedekken en mogen hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen laten zien. Sieraden: dat zijn Alles bij elkaar een lastig parket om een eenduidigekettingen, oorbellen, ringen etc..
4) De politie heeft een vrouwelijke agent gehaald, die haar identiteit vastgesteld en bevestigd heeft. Ze is dus niet door mannen gezien.
5) Haar echtgenoot gaat haar als gevolg van deze ervaring gevangen houden in zijn huis, want hij kan de boetes niet betalen.

Alles bij elkaar een ingewikkeld geheel om eenduidig een standpunt in te nemen.
De wet is begrijpelijk en te verdedigen, de burgemeester maakt misbruik, de vrouw overdrijft, de politie heeft het goed gedaan en de man zal later vervolgd moeten worden wegens vrijheidsberoving.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81184971
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:57 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

En dan vind je dat ik alles makkelijk weg cijfer? Jij roept bij ieder voorbeeld iets over de Nederlandse vrouwen wat kant nog wal slaat dus wie cijfert wie nou weg hier? Denk nou eens na voor je weer zo een standaard antwoord geeft over de Nederlandse maatschappij. Je maakt je standpunten namelijk all1 maar belachelijk zo!
Kan je het ook concretiseren?
quote:
Dat is weer een duidelijk punt waar in de mannen de vrouwen onderdrukken. Puur omdat ze zelf bang zijn dat ze geil worden als er een vrouw (evt in haar burqa) gebogen op de grond ligt. Dus dan maar alle vrouwen apart doen! (op de Mekka na dan!)
Je kan ook stellen dat mannen apart zitten en zij onderdrukt worden. Ik zie niet zo het punt van gescheiden bidden.
quote:
Dit alles slaat natuurlijk op de macht die de mannelijke helft van de moslim wereld heeft ten opzichte van de vrouwelijke helft. Ga het ontkennen maar zolang er geen emancipatie is geweest in "de moslim landen" kan je roepen wat je wil maar het slaat wederom kant nog wal!
Waar heb je het over? Waar zie je staan dat ik stel dat er emancipatie plaats heeft gevonden in de moslimwereld als geheel? Ik heb enkel over Tunesië waar vrouwen rechten hebben die ondenkbaar zijn in veel andere moslimlanden en een land is die genoeg over het Westen weet.
quote:
Wel bizar dat het samen bidden wel is toe gestaan is in Mekka maar voor de rest (bijna) nergens! Wie o wie zou die regels nou toch bedacht hebben????
Het interesseert me werkelijk geen fluit. Het gezamelijk bidden haalt echt niets uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')