We moeten echter niet vergeten dat Laura speciaal voor dit doel al was afgezakt van VWO naar HAVO. Stellen dat ze haar scholing hoog in het vaandel heeft, is dus niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:20 schreef moussie het volgende:
eeuh, Laura wil zich toch helemaal niet onttrekken aan de leerplicht? Ze had al afspraken gemaakt met de wereldschool voor dit geheel überhaupt in het nieuws kwam, het was alleen onacceptabel omdat er geen/onvoldoende volwassen toezicht was. Dat is nu blijkbaar opgelost door de langdurige periodes aan wal, het zeilen zelf gebeurt in een 'vakantieperiode' zou je kunnen zeggen.
Dus dat 'onttrekken aan de leerplicht' bestaat helemaal niet, er worden dus ook geen mogelijkheden geschapen om dat wel te doen, er wordt alleen gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er al zijn.
Volgens mij is thuisonderwijs inderdaad mogelijk ja.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
Dus als ik liever heb dat mijn 14-jarige op de boerderij helpt als mij dat uitkomt, en hij dat ook leuker vindt dan school, dan kunnen we zonder problemen op een thuisstudie overstappen??
Tja, maar mi is er een verschil waarom zo'n 'afzakken' gebeurt .. in dit geval is het omdat er getracht wordt er een andere prestatie naast te zetten, en een evtle achterstand kan op 16 jarige leeftijd nog makkelijk ingelopen worden .. dat is toch even iets totaal anders als afzakken omdat je te lui bent oid, of nog erger, moedeloos geworden door al die tussenuurtjes waarin je uit je neus zit te peuteren terwijl je 'lesuren' maakt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:36 schreef Disana het volgende:
[..]
We moeten echter niet vergeten dat Laura speciaal voor dit doel al was afgezakt van VWO naar HAVO. Stellen dat ze haar scholing hoog in het vaandel heeft, is dus niet zo eenvoudig.
Dan moet je een verdomd goede reden hebben, maar misschien moet ik in de godin te hooi en te gras gaan geloven dan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:53 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Volgens mij is thuisonderwijs inderdaad mogelijk ja.
Bovendien moet je het kind dan ook niet naar een basisschool doen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet je een verdomd goede reden hebben, maar misschien moet ik in de godin te hooi en te gras gaan geloven dan.
http://www.thuisonderwijs.com/juridisch/juridisch.html
Dus, ineens op zijn 14de gaan besluiten dat je liever thuisonderwijs geeft, omdat er geen onderwijsinstelling in de buurt bij jouw levensovertuiging past, gaat niet op.quote:Om vrijstelling te kunnen verkrijgen dien je een verzoek in te dienen bij de burgemeester en wethouders van je woonplaats. Dit verzoek moet één maand voordat je kind de leerplichtige leeftijd heeft bereikt ingediend zijn. Je kind mag in het jaar daar voorafgaand nog geen school of onderwijsinstituut hebben bezocht!
Wat een geweldige meidquote:De 14-jarige Laura Dekker start woensdag met haar zeiltocht rond de wereld. Zij vaart eerst met haar vader richting Portugal, vanwaar zij in haar eentje verder gaat, meldt Laura zaterdag op haar weblog. Laura vertrekt om 09.00 uur richting Portugal. Op haar weblog heeft zij een foto van haar schoolboeken gezet, die zij meeneemt op haar reis.
De rechtbank in Middelburg oordeelde dinsdag dat het 14-jarige zeilmeisje niet langer onder toezicht van Bureau Jeugdzorg hoeft te staan. Jeugdzorg had daarvoor al aangegeven te menen dat haar 'sociaal-emotionele en identiteitsontwikkeling' niet langer wordt bedreigd. De Raad voor de Kinderbescherming was het hier aanvankelijk niet mee eens, maar liet woensdag weten niet in beroep te gaan tegen de uitspraak.
De raad stelde dat er inmiddels voldoende aandacht voor Laura is geweest. De raad vindt het goed dat zij een andere boot heeft en dat de voorwaarden voor haar reis inmiddels zijn verbeterd. Vorig jaar liet Laura weten als jongste ooit een solozeiltocht rond de wereld te willen maken. De rechter stak hier een stokje voor omdat de reis onveilig zou zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Zij kwam toen onder toezicht van Bureau Jeugdzorg te staan.
Kennelijk ben ik niet de enige fan van Laura.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:13 schreef waht het volgende:
Ik wil die foto van haar schoolboeken zien maar lauradekker.nl ligt eruit.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:24 schreef Ringo het volgende:
Net op tijd dit maffe land ontvlucht! Ik zou minstens vier jaar wegblijven als ik haar was.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:13 schreef waht het volgende:
Ik wil die foto van haar schoolboeken zien maar lauradekker.nl ligt eruit.
Is het geen schatje.quote:het is geweldig dat ik nu oficieel weg mag en dat gaat gebeuren op woensdag 4 augustus om 9 uur.
Ik vaar ik dan eindelijk, weliswaar samen met mijn vader het zeegat uit richting portugal.
De vertrekdatum vanuit portugal is nog niet bekend.
Maar ik hou jullie op de hoogte.
Op de foto zie je mijn schoolboeken, ook die zijn er helemaal klaar voor.
Laura.
Wonderlijk hoe aangesproken mensen zich kunnen voelen. Ik doelde natuurlijk op al het gezeik rondom zoiets compleet onbenulligs, maar was bewust ambigue bezig.quote:
Nou, een goede voortgang hoor, met uwe ambigue bezigheden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wonderlijk hoe aangesproken mensen zich kunnen voelen. Ik doelde natuurlijk op al het gezeik rondom zoiets compleet onbenulligs, maar was bewust ambigue bezig.
Mijn dank voor het happen, ik kan vanavond weer rustig slapen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou, een goede voortgang hoor, met uwe ambigue bezigheden..
Graag gedaan. Spreekt voor zich toch, FOK!kers onder mekaar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:24 schreef kingmob het volgende:
[..]
Mijn dank voor het happen, ik kan vanavond weer rustig slapen.
Neequote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:19 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik niet de enige fan van Laura.
Laura heeft wel meer fansquote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:19 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik niet de enige fan van Laura.
Ze komt daar wel langsquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Laura heeft wel meer fans
[ afbeelding ]
Dan heb je nog een mast over als er 1 omvalt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:14 schreef tjoptjop het volgende:
Waarom gaat ze in godsnaam met een fucking tweemaster
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |