Ach, dat de instanties in Nederland tegenwoordig van het padje zijn wisten we al lang natuurlijk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, ik weet dus niet of ze iets heeft moeten ondertekenen. Wanneer de ouders tokkies zouden zijn, zijn de instanties en de rechter ook tokkies, want die gaven toestemming.
Ik vraag mij dit werkelijk af. of er moeten papieren ondertekend zijn. De ouders mochten niet alleen beslissen, anders was die hulpverlening en rechter en niet aan te pas gekomen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is luid en duidelijk door de rechter gezegd: de ouders. Die verantwoordelijkheid hebben zij genomen en geaccepteerd. Hoezeer ook sommige dumb-asses in hun burgermansparanoia jou anders willen doen geloven.
Daaag, ik ga er geen cent aan geven of de vlag moet met het logo van FOK! wapperen op haar bootquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:03 schreef SeLang het volgende:
Misschien kunnen we als Fok!-ers wat geld inzamelen om die boot een beetje te bewapenen. Ik zat te denken aan zoiets:
[ afbeelding ]
Moet ze wel de beelden live gaan streamen natuurlijk
Tja, dat is de tegenwoordige kleinheid van Nederland.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toch grappig dat je als tokkie-ouders een rechter nodig hebt om te vertellen dat je tegenwoordig de verantwoordelijkheid voor je eigen kind hebt
Je ziet potentieel leedvermaak aan voor frustratie. Ik hoop niet dat het kind wat overkomt, maar als dat wel zo zou zijn zou ik er niet rouwig om zijn, ik zou het juist wel een tikje humoristisch vinden; zo lang lopen drammen om dit te mogen doen, doet ze het, wordt ze opgevreten door een haai, of anaal vernederd door een somalische piraat. Die zou zo op FML kunnenquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, dat is de tegenwoordige kleinheid van Nederland.
Er schuilt een hoop frustratie in je posts. Heb je het moeilijk met dit besluit? Of wil je stiekem meevaren?
De ondertoezichtstelling is nietig verklaard. Daar was een rechter voor nodig. Na zo'n uitspraak houdt het toch echt op voor alle instanties en blijven de ouders over. Waarom zou je daaraan willen twijfelen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vraag mij dit werkelijk af. of er moeten papieren ondertekend zijn. De ouders mochten niet alleen beslissen, anders was die hulpverlening en rechter en niet aan te pas gekomen.
Zoals ik al zei: frustratie.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet potentieel leedvermaak aan voor frustratie. Ik hoop niet dat het kind wat overkomt, maar als dat wel zo zou zijn zou ik er niet rouwig om zijn, ik zou het juist wel een tikje humoristisch vinden; zo lang lopen drammen om dit te mogen doen, doet ze het, wordt ze opgevreten door een haai, of anaal vernederd door een somalische piraat. Die zou zo op FML kunnen
Wederom moet ik je wijzen op het feit dat je zelf al aangeeft dat ik potentieel leedvermaak zie aankomen ipv frustratie. Maar goed, zoals ik al eerder heb verteld is jouw gebrekkig redenatievermogen direct gelieerd aan die van het beste zeilmeisje; er valt geen land mee te bezeilen......quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: frustratie.Je wenst het kind niks ergs toe – of stiekem toch wel — waarna je ook nog eens met een aantal sprekende voorbeelden komt aanzetten. Het leed waarop jij hoopt, heeft zich nog niet voorgedaan, en daaruit zijn jouw ergernissen te verklaren.
Het leed waarop jouw vermaak is gebaseerd, heeft zich in de verste verte nog niet aangekondigd, dus vooralsnog heeft je handenwringend geglunder iets sneus. De frustratie, nogmaals, druipt ervan af. Dat is iets waar anderen beter over kunnen oordelen dan jijzelf, verblind als je bent door je spetterende onheilsvisioenen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom moet ik je wijzen op het feit dat je zelf al aangeeft dat ik potentieel leedvermaak zie aankomen ipv frustratie. Maar goed, zoals ik al eerder heb verteld is jouw gebrekkig redenatievermogen direct gelieerd aan die van het beste zeilmeisje; er valt geen land mee te bezeilen......
Ok, en die "domheid" verdwijnt wanneer je dat "soort" mens verplicht om jaren langer door te leren dan eigenlijk nodig is? Per persoon kost het tienduizenden euro's per jaar om deze mensen langer op school te houden onder het mom van "Nederland kennisland'. Maar laten we eerlijk zijn, heeft de leerplicht tot en met 18 jaar ook maar iets te maken met een "kennisland"? Een ander probleem in Nederland is natuurlijk dat de overheid de "burger" teveel beschermd en zodoende loont het voor grote delen van de bevolking om niets te doen want de overheid helpt je toch wel op financieel terrein. Om de leerplicht drastisch naar beneden bij te stellen zouden er dus ook nog andere maatregelen genomen moeten worden om te zorgen dat de uitval van een leerling op vroege leeftijd geen last wordt voor de belastingbetaler.quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
![]()
Dus Truus en Henk Tokkie vinden dat hun kinderen niet naar school hoeven, dat leren, nergens voor nodig. Lekker samenleving krijg je dan.
De overheid moet de burger tot op zekere hoogte wel tegen hun eigen domheid blijven beschermen.
ah, die is dus ook lekker standvastig. Oh, lekker flexibel heet dat natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Haar moeder heeft iets van 14 dagen geleden via de krant laten weten dat zij het wel goed vindt.
De tijd heeft niet stilgestaan, meid. Jeugdzorg kreeg een flinke vinger in de pap, vage plannen werden helder gemaakt, voorbereidingen getroffen, Laura zelf werd ook een jaartje ouder. Mensen kunnen van inzicht veranderen, heus!quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
ah, die is dus ook lekker standvastig. Oh, lekker flexibel heet dat natuurlijk.
Maar ook wijzer? Daarbij, nog steeds niet volwassen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
De tijd heeft niet stilgestaan, meid. Jeugdzorg kreeg een flinke vinger in de pap, vage plannen werden helder gemaakt, voorbereidingen getroffen, Laura zelf werd ook een jaartje ouder. Mensen kunnen van inzicht veranderen, heus!
Calvinistische heks.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar ook wijzer? Daarbij, nog steeds niet volwassen.
Maar goed, ze mag vertrekken. Ben toch wel benieuwd wanneer en waar het faalt.
Ik hoop dat als het faalt, dat het in ieder geval niet fataal zal zijn. Het blijft toch gewoon een eigenwijze tiener van 14 jaar.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
vond ik de benaming 'meid' toch wat sympathieker
Die zijn er toch al! Geen bijstand tot je 27ste. Het is werken of leren of op je ouders teren.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:19 schreef chroestjov het volgende:
Om de leerplicht drastisch naar beneden bij te stellen zouden er dus ook nog andere maatregelen genomen moeten worden om te zorgen dat de uitval van een leerling op vroege leeftijd geen last wordt voor de belastingbetaler.
Niet iedereen met Tokkie-ouders is automatisch ook dom. Jij leeft echt nog in een soort kasten-systeem wereld, waar sociale mobiliteit onmogelijk is?quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:19 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ok, en die "domheid" verdwijnt wanneer je dat "soort" mens verplicht om jaren langer door te leren dan eigenlijk nodig is?
Ja, precies. Je kunt argumenteren dat dit jaar van ''calvistisch gedoe door de linkse overheid, bestaande uit grijze kantklossers'' Laura alleen maar goed heeft gedaan, en ze nu stiekem toch beter voorbereid is op de reis dan in 2009.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
De tijd heeft niet stilgestaan, meid. Jeugdzorg kreeg een flinke vinger in de pap, vage plannen werden helder gemaakt, voorbereidingen getroffen, Laura zelf werd ook een jaartje ouder. Mensen kunnen van inzicht veranderen, heus!
quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet potentieel leedvermaak aan voor frustratie. Ik hoop niet dat het kind wat overkomt, maar als dat wel zo zou zijn zou ik er niet rouwig om zijn, ik zou het juist wel een tikje humoristisch vinden; zo lang lopen drammen om dit te mogen doen, doet ze het, wordt ze opgevreten door een haai, of anaal vernederd door een somalische piraat. Die zou zo op FML kunnen
Beetje communistische gedachtes van je.....pas als je volwassen bent, dan mag je aan zo'n reis beginnen, want alleen volwassenen kunnen dat. Iedereen is hetzelfde en iedereen moet hetzelfde behandeld worden, want niemand is uniek.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |