En het enige wat nodig is om dit aan de gang te houden is een vage geruchtenmachine. Komt ze goed uit in de US.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:11 schreef SeLang het volgende:
Iedereen vlucht naar veiligheid:
- Uit aandelen
- Uit PIIGS
- Uit goud
--> naar kortlopende US Treasuries
Ja kortlopende staatsobligaties = cash (bijna)quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Ohja, selang vergeet de vlucht naar cash niet
Juist. Al heb ik het (voor)gevoel dat de jaren dat we te ver naar boven zijn doorgeschoten, we ook tever naar beneden gaan. Een absolute historisch lage waardering zou me dus niet zozeer verbazen, al blijft het fijn en nodig om een (vooraf aangegeven) exact instappunt te hebben.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:33 schreef SeLang het volgende:
Maar serieus, het is allemaal nog steeds![]()
"Fair value" (de historische mediaan van de waardering) wordt pas bereikt bij S&P500 = 860.
Maar op die koers wil je nog steeds niet kopen wat je wilt ook nog wat korting hebben.
Dus langzaamaan een lijstje beginnen maken rond ~700.
Daadwerkelijk kopen doen we pas vanaf 500-550 met een korting van 35-40% beneden fair value.
Ik heb Tostrams weleens persoonlijk gesproken op een of ander symposium in 1998. Toen voorspelde hij een AEX van 3000 (in guldens, dat dan weer wel).quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:27 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me trouwens af hoe een dag als deze word beleefd door royce tostrams:
[ afbeelding ]
Het lijkt een nogal extreem target omdat we zo stratosferisch hoog zitten momenteel en de beurs dus wel extreem veel moet dalen om daar te komen. Maar op 500-550 stap je nog steeds niet extreem goedkoop in. Dit niveau werd op enig punt bereikt in de jaren '00, '10, '20, '30, '40, '50, '70 en '80 en komt historisch gezien dus best vaak voor. Waarderingen bereikten in de jaren '20, '30 en '80 niveaus die nog eens bijna de helft hiervan waren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:38 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Juist. Al heb ik het (voor)gevoel dat de jaren dat we te ver naar boven zijn doorgeschoten, we ook tever naar beneden gaan. Een absolute historisch lage waardering zou me dus niet zozeer verbazen, al blijft het fijn en nodig om een (vooraf aangegeven) exact instappunt te hebben.
jij volgt bollinger bands als ze op 1 dag brekenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:04 schreef deenigeechteTS het volgende:
Voor mensen die een gok willen wagen, we zitten op het uiteinde van de bollinger band dat is een koopsignaal![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |