abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:29:24 #151
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_89189822
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:11 schreef Maraca het volgende:
whut? -O- Kirsten is dat waar? :o

edit: vind de bron niet echt betrouwbaar oO<
Nee natuurlijk niet. De bron is ene Rene Nienkemper, een nogal geflipte figuur die me een tijdje heeft zitten stalken op Twitter en het vervolgens vreemd vond dat ik hem daar blockte (redelijk uniek, heb in mijn hele Twitterbestaan pas drie mensen geblocked volgens mij).
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:36:00 #152
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89190063
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:29 schreef darktower het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. De bron is ene Rene Nienkemper, een nogal geflipte figuur die me een tijdje heeft zitten stalken op Twitter en het vervolgens vreemd vond dat ik hem daar blockte (redelijk uniek, heb in mijn hele Twitterbestaan pas drie mensen geblocked volgens mij).
Bedankt voor je reactie! :) Had al zo'n vermoeden dat de bron uit zijn nek lulde ;) Jammer dat je gestalkt wordt door dat soort figuren en terecht dat je hem dan blockt. Doe je voor de rest helaas niks aan..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:42:35 #153
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_89190295
En nu we toch over onzin aan het praten zijn, ik heb me nogal geërgerd aan Fok! rond het uitkomen van mijn boek. Had Fok! netjes uitgenodigd om naar de presentatie te komen. Geen reactie op gehad. In plaats daarvan plaatsten ze een paar super lullige berichten op de frontpage: over de quote van Johan Derksen (die mijn boek níet heeft gelezen maar wel een mening had) en met een bron die niet geverifieerd is, maar als waarheid werd gepresenteerd. Niemand heeft mij benaderd, niemand heeft mij ook maar iets gevraagd over hoe dingen zaten/zitten, maar wel lekker oordelen. Best frustrerend. Maar ach, karaktermoord plegen is lekker makkelijk natuurlijk, een boek lezen kost teveel tijd.

Tot zover mijn frustratie. Ik heb altijd veel plezier aan Fok!, maar dit vond ik gewoon laag.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_89190570
quote:
In plaats daarvan plaatsten ze een paar super lullige berichten op de frontpage
Zoals deze:

quote:
Zo ontkende ze in alle toonaarden in het team van Scheringa te zitten terwijl op het NOS journaal gewoon te zien was dat ze met de hele club een rechtbank in liep.
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:54:00 #155
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_89190756
Ja, zoals die. Want dat heb ik helemaal niet gezegd. En dus ook niet 'in alle toonaarden.'
En als je mijn boek zou lezen, dan zou je ook kunnen zien dát ik toen bij DSB actief was. Het is niet alsof ik dat wil verbergen ofzo...(sterker nog, daarin beschrijf ik zeer gedetailleerd hoe ik er precies terecht was gekomen en wat ik er precies deed, ook wat ik bij de rechtbank deed!)
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:33:54 #156
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89196501
En wel prominent vermelden op de frontpage dat je een Fok! account hebt. Dat is dan wel weer typisch Fok! Denk dat Stefan inderdaad eens je boek moet gaan lezen, dan zal hij wel inzien dat wat hij postte gewoon onzin was.

Voor mij is door het boek in ieder geval veel duidelijk geworden, want laten we eerlijk zijn, het is best een ingewikkelde casus! (maar oh zo interessant)

Ga je dat boek Verspeeld krediet van Frits Conijn trouwens ook lezen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:08:19 #157
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_89198875
Dat had ik een maand geleden al ofzo. Staat echt waanzinnig veel onzin in.
pi_89201563
@Darktower

Je ziet me liever je boek kopen denk ik, maar als je heel in het kort zou "moeten" zeggen waar het op neer komt?
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:55:35 #159
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_89202419
Boek kopen hoeft niet, je kunt het ook in de bieb lenen. Gaat mij niet om de verkoopcijfers, wil gewoon graag dat mensen het lezen.

De kern in twee zinnen zeggen vind ik uiterst vervelend, juist omdat het zo'n complex verhaal is waar mensen telkens twee-regelige uitspraken over doen die niet volledig zijn en dus vaak niet kloppen. Maar vooruit, punt van het boek is: ja, DSB had foute producten, maar dat had niets met het faillissement te maken. Boek gaat met name over hoe het faillissement dan wél veroorzaakt is, en daarin wijs ik met name op de rol van DNB (pact met AFM, haircut, lekincident, ELA-regeling, onbereikbare Wellink, etc), AFM, Financiën en de curatoren. Nou ja, je ziet het nu al: niet te doen in twee zinnen. Dus terug naar mijn originele statement: ik zou het waarderen als je het boek zou lezen. Ben zeer benieuwd wat je er van vindt namelijk..
pi_89203022
Dat DSB niet van andere banken verschilde was me duidelijk. Dat ze 'gepakt' zijn ook. Maar waarom?

Was het een regeling die ze met 'gedupeerde' klanten wilden treffen, of ligt het breder?
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:13:01 #161
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_89203640
Read the book. :)

(anders zit ik hier zometeen weer 368 blz te typen) :)
  maandag 29 november 2010 @ 14:35:35 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89297461
Ook moeder Scheringa dupe van val DSB Bank

De moeder van Dirk Scheringa is ook de dupe geworden van de ondergang van de DSB Bank. De 83-jarige vrouw weigerde na het faillissement van de bank haar hypotheek te betalen nadat zij bijna 1,5 ton spaargeld op een achtergestelde rekening bij DSB kwijtraakte :P

Hierdoor loopt moeder Scheringa het risico door de curatoren uit haar flat te worden gezet. Dat blijkt uit het boek Dirk Scheringa, autobiografie dat morgen verschijnt.

Na eerdere boeken over Scheringa treedt de gevallen bankier in dit boek voor het eerst zelf naar buiten. In het bijna 300 pagina's tellende levensverhaal, geschtreven door journalist Jeroen Mei, vertelt Scheringa over onder meer de traumatische ervaringen uit zijn jeugd, de strijd die hij voert voor de gedupeerden en over het gat waarin hij en zijn gezin hij viel nadat de bank 19 oktober 2009 failliet werd verklaard.

De voormalig DSB topman moet nu de eindjes aan elkaar knopen en laat zijn haar voortaan knippen door zijn buurmeisje. Scheringa's vrouw Baukje is een jaar na dato nog steeds boos op haar man omdat ze na de val van hun imperium, weer terug bij af zijn _O-

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-val-DSB-Bank.dhtml
  maandag 29 november 2010 @ 19:13:33 #163
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_89310022
Flutjournalistiek van AD, Telegraaf, Spits! etc. die allemaal doen alsof het nieuws over Dirk's moeder nieuws is. Stond al in mijn boek, wat ze allemaal in september als recensie-exemplaar hebben aangevraagd. Maar natuurlijk niet hebben gelezen, want dat kost teveel moeite.
pi_89310454
Bovendien leidt dit nieuws mooi af van de belangrijker zaken net als alle kookprogramma's op tv.
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:18:52 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89351420

Dit boek, ‘een uniek autobiografisch document in dagboekvorm’, bevat volgens de flaptekst, houd u vast: ‘zijn liefdesbrieven aan Baukje _O- en de vormende ervaringen uit zijn jeugd.’ Dit alles gelardeerd met niet minder dan veertig pagina’s vol privéfoto’s. Scheringa’s vrouw is volgens het boek nog steeds boos op Dirk vanwege het faillissement. We zijn benieuwd of het publiceren van Dirks zielenroerselen zal bijdragen aan verzoening. De liefdesbrieven zijn nog saillanter nu een ander pas verschenen boek beweert dat Scheringa zijn vrouw begin deze eeuw bedroog.

Helaas blijft het nieuwe boek niet beperkt tot dit ietwat merkwaardige inkijkje in de mens Dirk. Nogmaals moet de lezer zich worstelen door hoofdstukken waarin Scheringa ‘bovendien’ nog eens ‘het onrecht blootlegt dat hem en alle gedupeerden van het DSB-drama is aangedaan.’ Veel plezier ermee.

http://www.quotenet.nl/li(...)st-huis-door-dsb.php
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:21:52 #166
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89351531
De webshop van de wijsheid is in ieder geval offline. Boekenrun? :P Denk dat ik hem toch maar aan ga schaffen. Binnenkort toch kerstvakantie dus alle tijd om te lezen O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:25:21 #167
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89351673
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:21 schreef Maraca het volgende:
De webshop van de wijsheid is in ieder geval offline. Boekenrun? :P
De hoge here wille niet dat de waarheit naar buiten komp! Ogen je open mense!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:27:33 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89351742
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:21 schreef Maraca het volgende:
De webshop van de wijsheid is in ieder geval offline. Boekenrun? :P Denk dat ik hem toch maar aan ga schaffen. Binnenkort toch kerstvakantie dus alle tijd om te lezen O+
Binnenkort dus recensie op Fok door Maraca :P *O*
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:33:18 #169
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89351937
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Binnenkort dus recensie op Fok door Maraca :P *O*
Een recensie nog wel :D
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:43:44 #170
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89358042
quote:
Fan hoaxt Lowlandsposter om kaartjes
Vorige week was Lowlands 2011 binnen twee uur uitverkocht voordat er nog één naam bekend was. Lowlands wilde de BTW-verhoging die in 2011 wordt doorgevoerd voor zijn.

Veel fans hebben echter achter het net gevist tijdens die twee uur. Het resultaat is dat vele Lowlandsfans of voor veel geld de zwarte markt op moeten of pas weer in 2012 naar Lowlands kunnen. En dat in het jaar dat de wereld vergaat. Maar er zijn ook fans die wel heel creatief zijn. Zo heeft een fan alvast een Lowlandsposter gemaakt in de hoop dat iemand hem de kaartjes verkoopt. Of het gaat lukken valt te betwijfelen maar het is in iedergeval leuk geprobeerd.
101130_238961_9eu01.jpg

:D
  woensdag 1 december 2010 @ 00:18:43 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89369501
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:33 schreef Maraca het volgende:
Een recensie nog wel :D
Een upload van een pdf scan is ook goed O-)
Oja het mag ook in de oO/ voor <O) of schoen :P
  woensdag 1 december 2010 @ 06:32:06 #172
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89372474
Zal ik het Dirk anders gewoon laten voorlezen aan je? :P
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:14:53 #173
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89512469
Inmiddels Verspeeld krediet van Frits Conijn uit. Conclusie? Eh, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden :D. Het is met name een portret over hoe de wereld Dirk Scheringa ziet. Veel interviews met 'anonieme' bronnen die herinneringen opdoen over gebeurtenissen van vele jaren geleden. Ik heb het boek Mijn bewogen leven nog niet gelezen, maar ik verwacht op de een of andere manier een tegenpool van Verspeeld krediet. Dat zou althans het meest logische zijn op de een of andere manier..

Het boek heeft wel een subjectief karakter. Opzicht is dat al zo omdat interviews worden gehouden met verschillende mensen die hun mening verkondigen over Dirk, maar Conijn laat zijn eigen subjectiviteit ook doorschijnen. Het laatste hoofdstuk had er van mij wel uit gemogen. Ik heb uiteindelijk maar passages overgeslagen omdat hij puur zat te bitchen op Project Homerus. Prima dat hij een mening heeft over Kirsten en het boek, maar laat dat alsjeblieft uit een boek dat een 'portret' moet voorstellen. Daarnaast weet ik dat je een boek niet bij zijn kaft moet beoordelen, maar ze hebben wel de meest onflatteuze foto van Dirk gekozen die ik ooit heb gezien. :X

Voor de rest is het natuurlijk maar de vraag: wat is waar? Een hoop 'anonieme' bronnen die gebeurtenissen van ruim 30 jaar geleden nog precies in detail wisten te vertellen, maar aan de andere kant is het wel het FD. Die hebben natuurlijk ook een reputatie hoog te houden.

Ik zou Verspeeld krediet alleen aanraden, als je hem leest naast Project Homerus en Mijn bewogen leven. Ik denk dat er namelijk wel een kern van waarheid in het boek zit, maar als je alleen dit boek zou lezen, zou je weer een verkeerd beeld kunnen krijgen. Met de drie boeken heb je namelijk in beeld wat er bij DSB speelde (Project Homerus), hoe de wereld Dirk Scheringa ziet (Verspeeld krediet) en hoe Dirk zichzelf ziet (Mijn bewogen leven).

Dat is mijn bescheiden mening :P
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:37:26 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89514888
Curatoren DSB Bank mogen blijven zitten

De Amsterdamse rechtbank heeft vrijdag een verzoek afgewezen van de belangenclub VCFI om de curatoren van DSB Bank te ontslaan.

De rechter heeft VCFI niet-ontvankelijk verkaard in haar eis omdat de belangenclub van gedupeerde DSB-klanten geen schuldeiser is in het faillissement. De curatoren hadden verder aangevoerd dat VCFI is ontbonden door de Kamer van Koophandel en per 13 september 2010 is opgehouden te bestaan. Dat heeft VCFI niet goed kunnen weerleggen, :|W aldus de rechter.

Benadeling
VCFI wilde de curatoren Rutger Schimmelpenninck en Ben Knüppe laten ontslaan omdat zij de gedupeerden door hun beleid zouden benadelen. Sommige voormalige klanten van DSB hebben hun zorgplichtclaim op de bank alvast verrekend met de betalingen die zij moeten doen. Volgens de curatoren is dat verboden en komt dat overeen met wanbetaling. Zij hebben deze klanten dan ook aangemeld bij het Bureau Kredietregistratie met een achterstand in de betaling. Hierdoor is volgens VCFI grote schade berokkend aan de gedupeerden. VCFI kon overigens tijdens de rechtszaak, die afgelopen woensdag diende, geen namen noemen van VCFI-leden namens wie zij zou optreden :|W

Uitspraak: http://zoeken.rechtspraak(...)jn=BO6143&u_ljn=6143

http://www.fd.nl/artikel/(...)mogen-blijven-zitten

Ze hadden dus wel gelijk echter door domme fouten zijn ze niet ontvankelijk verklaard |:(
Gewoon nog een keer proberen dus maar dan zonder fouten graag :Y
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:13:06 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89767538
Dirk Scheringa bij verificatievergadering DSB

AMSTERDAM (AFN) - Bij de besloten verificatievergadering van het failliete bankconcern DSB in het Amsterdamse Rai-congrescentrum was vrijdag ook voormalig topman Dirk Scheringa aanwezig. ,,Het hele voormalige bestuur van DSB is aanwezig'', aldus de persrechter die verder geen namen noemde.

Voorafgaand aan de bijeenkomst lieten Stichting Hypotheekleed en de nieuwe Stichting Centrale Bankclaim weten de vordering die De Nederlandsche Bank (DNB) heeft ingediend bij DSB te bestrijden tot een bedrag van 1,3 miljard euro. Stichting Hypotheekleed doet dat in het belang van (ex)klanten van DSB, terwijl Stichting Centrale Bankclaim opkomt voor de belangen van spaarders onder wie achtergestelde spaarders.

Volgens de organisaties heeft DSB grote schade geleden door een aantal omstreden beslissingen van DNB. ,,Het betreft het benoemen en handhaven van Dirk Scheringa en Hans van Goor in de directie van DSB Bank, die daardoor in staat waren een immoreel en economisch slecht verdienmodel aan DSB op te leggen'', aldus beide stichtingen. ,,Een ziekelijk verdienmodel'', aldus voorzitter Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed voorafgaand aan de vergadering. DNB wilde geen commentaar geven.

http://www.telegraaf.nl/d(...)ng_DSB__.html?p=25,2

DNB= De Nationale Beerput :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')