Nee natuurlijk niet. De bron is ene Rene Nienkemper, een nogal geflipte figuur die me een tijdje heeft zitten stalken op Twitter en het vervolgens vreemd vond dat ik hem daar blockte (redelijk uniek, heb in mijn hele Twitterbestaan pas drie mensen geblocked volgens mij).quote:Op donderdag 25 november 2010 14:11 schreef Maraca het volgende:
whut?Kirsten is dat waar?
edit: vind de bron niet echt betrouwbaar![]()
Bedankt voor je reactie!quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:29 schreef darktower het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. De bron is ene Rene Nienkemper, een nogal geflipte figuur die me een tijdje heeft zitten stalken op Twitter en het vervolgens vreemd vond dat ik hem daar blockte (redelijk uniek, heb in mijn hele Twitterbestaan pas drie mensen geblocked volgens mij).
Zoals deze:quote:In plaats daarvan plaatsten ze een paar super lullige berichten op de frontpage
quote:Zo ontkende ze in alle toonaarden in het team van Scheringa te zitten terwijl op het NOS journaal gewoon te zien was dat ze met de hele club een rechtbank in liep.
De hoge here wille niet dat de waarheit naar buiten komp! Ogen je open mense!!!quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:21 schreef Maraca het volgende:
De webshop van de wijsheid is in ieder geval offline. Boekenrun?![]()
Binnenkort dus recensie op Fok door Maracaquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:21 schreef Maraca het volgende:
De webshop van de wijsheid is in ieder geval offline. Boekenrun?Denk dat ik hem toch maar aan ga schaffen. Binnenkort toch kerstvakantie dus alle tijd om te lezen
Een recensie nog welquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Binnenkort dus recensie op Fok door Maraca![]()
quote:Fan hoaxt Lowlandsposter om kaartjes
Vorige week was Lowlands 2011 binnen twee uur uitverkocht voordat er nog één naam bekend was. Lowlands wilde de BTW-verhoging die in 2011 wordt doorgevoerd voor zijn.
Veel fans hebben echter achter het net gevist tijdens die twee uur. Het resultaat is dat vele Lowlandsfans of voor veel geld de zwarte markt op moeten of pas weer in 2012 naar Lowlands kunnen. En dat in het jaar dat de wereld vergaat. Maar er zijn ook fans die wel heel creatief zijn. Zo heeft een fan alvast een Lowlandsposter gemaakt in de hoop dat iemand hem de kaartjes verkoopt. Of het gaat lukken valt te betwijfelen maar het is in iedergeval leuk geprobeerd.
quote:Onzekerheid houdt aan voor grote spaarders DSB
Spaarders die bij de failliete DSB Bank een tegoed hadden van meer dan ¤ 100.000 zien waarschijnlijk tussen de 50% en 80% van hun geld terug.
Dat zei voorzitter Eric Hulshof van de vereniging DSBspaarder.nl tegen persbureau ANP na afloop van de ledenvergadering zaterdagmiddag in Nijkerk. Spaarders die bij de failliete DSB Bank meer dan dan ¤ 100.000 hadden uitstaan, verkeren nog altijd in onzekerheid of zij iets van hun geld terugzien.
DSBspaarder.nl telt 4.000 voormalige klanten van de voormalige bank van Dirk Scheringa die een spaartegoed hadden van meer dan ¤ 100.000. Het gaat in totaal om een bedrag van ¤ 104 mln. Spaartegoeden tot ¤ 100.000 zijn vergoed via het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank (DNB)
quote:Pieter Lakeman is enige echte activist op kalme bijeenkomst van schuldeisers DSB
Met een aanval op DNB en accountant Ernst & Young zorgde Pieter Lakeman nog voor wat vuurwerk op de eerste vergadering van schuldeisers van DSB Bank.
Op de curatoren en de rechters-commissarissen na is hij vrijdag het meest aan het woord. Bedrijfsactivist Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed doet op de eerste vergadering van schuldeisers van DSB Bank zijn naam eer aan met een aanval op toezichthouder de Nederlandsche Bank (DNB) en de voormalige accountant van DSB, Ernst & Young.
In een zaal in de Amsterdamse RAI betwist Lakeman de vordering die de twee hebben op de boedel van de failliete DSB Bank. De euro 100.000 die Ernst & Young nog tegoed zegt te hebben, trekt Lakeman in twijfel omdat de rekeningen wellicht betrekking hebben op de controle van de jaarrekening van DSB over 2008. En die jaarrekening had nooit goedgekeurd mogen worden, aldus Lakeman.
De meeste aandacht gaat uit naar zijn actie tegen DNB. De toezichthouder heeft uit hoofde van het depositogarantiestelsel de gedupeerde spaarder van DSB al euro 3,5 mrd betaald en verhaalt dat nu op de boedel. Daarvan betwist Lakeman echter een bedrag van euro 1,3 mrd, omdat DNB slecht toezicht zou hebben gehouden op DSB. Wat volgt is een tweegevecht met de advocaat van DNB, die de betwisting natuurlijk weer betwist. 'Met zijn actie strooit Lakeman zand in de raderen', zegt DNB-advocaat Pim Rank van Nauta Dutilh in de marge van de vergadering. 'De vordering kán niet worden betwist omdat DNB nu eenmaal het depositogarantiestelsel moet uitvoeren.'
Wat Lakeman alvast bereikt met zijn actie is dat DNB (en de commerciële banken, die weer geld van DNB krijgen) niet profiteren van de waarschijnlijke tussentijdse uitkering uit de boedel in het tweede kwartaal van 2011. In mei volgend jaar zal het dispuut voor de handelskamer van de Amsterdamse rechtbank verder worden uitgevochten. Rank hoopt net als de curatoren Rutger Schimmelpenninck en Ben Knüppe echter dat voor die datum tot een vergelijk kan worden gekomen.
De overige aanwezige schuldeisers - het zijn er ongeveer honderd tot 120 - maken het de curatoren niet erg moeilijk. De lijsten met erkende en betwiste vorderingen leveren nauwelijks problemen op. Tussenpersonen die nog provisie tegoed hebben, een klager over een bouwdepot: allemaal zijn ze tevreden met de antwoorden van de curatoren.
Ondanks de aanwezigheid van het voltallige oud-bestuur van DSB Bank, zijn er geen emotionele toespraken. En daar is rechter-commissaris Akkaya, die de bijeenkomst voorzit, blij mee. 'Iedereen heeft zich keurig gedragen, ondanks de emoties over DSB.'
Een kleine 'cliffhanger' blijft nog. Vijf mensen, onder wie Lakeman, Eric Hulshof van belangenclub DSBspaarders en een vertegenwoordiger van ING, willen zitting nemen in de schuldeiserscommissie. Deze commissie kan de besluiten van curatoren beïnvloeden. Er zijn echter slechts drie plekken beschikbaar. Over twee weken neemt rechter-commissaris Akkaya een besluit.
Activist Lakeman (r) betwist deel vordering centrale bank op DSB-boedel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |