abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:38:08 #121
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_88022791
quote:
Advocaat wil Dirk Scheringa in het cachot

Koekje van eigen deeg voor Dirk Scheringa. Advocaat Hans Dommerholt roept zijn cliënten op ook aangifte te doen. Doch niet tegen De Nederlandsche Bank, zoals Scheringa deed, maar tegen de DSB Bank en haar bestuurders.

Scheringa cs. maakten zich namelijk schuldig aan oplichting, aldus Dommerholt, die zegt zo’n honderd gedupeerden bij te staan. Er zou sprake zijn van oplichting omdat DSB Bank klanten lage maandlasten beloofde, maar hen systematisch opzadelde met koopsompolissen die zo duur waren dat overkreditering het gevolg was. En dat allemaal ook nog eens tegen een woekerrente. ‘Het hele systeem was erop gericht om mensen met listige kunstgrepen in de waan te brengen dat ze van de lening beter werden, terwijl ze er in werkelijkheid alleen maar op achteruit gingen. Dat wist DSB. De bank had dus een opzet tot benadeling.’

Mochten de aangiftes geïnitieerd door Dommerholt ingang vinden bij het Openbaar Ministerie, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de afwikkeling van het faillissement. ‘Dan praat je niet meer over zorgplichtclaims van honderd miljoen, maar mogelijk over meer dan een miljard,’ zegt Dommerholt in De Pers. DSB heeft 38.000 woekerkoopsommen verkocht. Mocht na het OM ook de rechter meegaan in de opvatting dat DSB zich aan oplichting schuldig maakte, dan kunnen de bestuurders van Scheringa’s bank worden vervolgd voor lidmaatschap van een criminele organisatie, een vergrijp waar gevangenisstraf op staat. We wachten af.

http://www.quotenet.nl/bi(...)ga-in-het-cachot.php
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:50:37 #122
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88023253
:') Bla, bla, bla.

2009 wilde hun gedupeerden terug.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:49:42 #123
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_88056952
quote:
PVV:Wellink moet nu al weg bij DNB

De PVV wil dat president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank per direct opstapt. Minister De Jager van Financiën besloot eerder dat Wellink volgend jaar na twee termijnen van 7 jaar weg moet.

De PVV houdt Wellink verantwoordelijk voor de ondergang van de DSB Bank. Hij heeft daarbij veel steken laten vallen, vindt PVV-Kamerlid Van Vliet. Hij zegt dat gedupeerden Wellink persoonlijk aansprakelijk kunnen stellen.

De partij gaat hiermee verder dan de samenwerkingspartners VVD en CDA. Die vinden dat Wellink zijn termijn af mag maken. Vandaag is er een Kamerdebat over de ondergang van de DSB Bank.
http://nos.nl/artikel/194(...)-al-weg-bij-dnb.html
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:08:48 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_88069966
Wellink moet nu al weg bij DNB
Mee eens (81%) :D
Niet mee eens (19%)
Totaal: 6700

AD poll
http://www.ad.nl/
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:21:23 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_88078590
Kamer: Wellink moet het eens zijn met De Wit

DEN HAAG (AFN) - Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat DNB-president Nout Wellink kritische conclusies van de commissie-De Wit over het optreden van de centrale bank rondom Icesave en ABN Amro moet erkennen. De partijen zijn niet blij met uitspraken van Wellink afgelopen mei. Toen zei hij in tv-programma Nova dat hij het niet eens is met de kritiek van de commissie

Nout :r is fout :Y

http://www.telegraaf.nl/d(...)_De_Wit__.html?p=2,1
  donderdag 4 november 2010 @ 20:36:03 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_88340058
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voor de mensen die echt niet willen begrijpen dat Rutger een hele foute vent is ;) heb ik zelf maar even zijn vergoeding opgezocht ;)
http://www.dsbbank.nl/pdf(...)lag-DSB-Bank-N.V.PDF
19/10/09 t/m 30/6/2010 = 5.378.237 :X Gek he dat hij de woekerrentes in stand houdt :?
Stand per 30-09 is 7.691.248
Stand per 30-06 was 5378237
-------------------------------------------
In drie maanden gedeclareerd2.313.011 euri :D :( :X

http://www.dsbbank.nl/pdf/verslagen/dsb-beheer-bijlage2.pdf
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:00:52 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_88777307
'Vervang curatoren DSB'

De Vereniging Cliënten Van Financiële Instellingen (VCFI) heeft de rechtbank in Amsterdam verzocht de curatoren die het faillissement van DSB afwikkelen, te vervangen.

De curatoren zouden door hun handelswijze grote schade hebben aangericht bij voormalige klanten van DSB. Dat heeft de VCFI dinsdag laten weten.

Het gaat om oud-DSB-klanten die gebruikmaken van hun wettelijk recht om hun schadevordering op DSB geheel of gedeeltelijk met hun maandelijkse termijnen te verrekenen.

Wanbetaling

''De curatoren zien dit als een vorm van wanbetaling en melden dit bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Zij beroepen zich op de DSB-voorwaarden waarin dit wettelijk recht om te verrekenen contractueel is uitgesloten, maar geven vervolgens geen verklaring waarop dat is gebaseerd'', :X liet VCFI-voorzitter Joost Hardeman weten.

De voormalige DSB-klanten kunnen als gevolg van een BKR-notering bijvoorbeeld geen leningen meer afsluiten bij andere financiële instellingen. :|W

De vereniging liet weten dat ze ook een klacht indient bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en het Bureau Financieel Toezicht *O*

http://www.nu.nl/economie/2380186/vervang-curatoren-dsb.html

Volkomen terecht *O* en laat ze ook die gejatte 8 miljoen voor wanpresteren terugbetalen }:|
pi_88777773
En weet je wie je nog het meest moet bedanken? Lakeman, die heeft namelijk de meute coyotes aka de curatoren op een gewond dier (DSB) afgestuurd.
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:04:58 #129
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88910741
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:12 schreef Scorpie het volgende:
En weet je wie je nog het meest moet bedanken? Lakeman, die heeft namelijk de meute coyotes aka de curatoren op een gewond dier (DSB) afgestuurd.
Mwa, dat zie ik toch anders. De bank run viel uiteindelijk nog best mee, afgezet tegen het balanstotaal. Wat DSB echt de nek om heeft gedraaid is de 'hair cut' van DNB, waardoor opeens de hypotheekportefeuille werd afgewaardeerd van 1,8 miljard naar 1 miljard. Van de ene op de andere dag! Als iemand bedankt mag worden dan zet ik graag Nout Wellink in het zonnetje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:08:44 #130
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_88910857
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:04 schreef eleusis het volgende:

[..]

Mwa, dat zie ik toch anders. De bank run viel uiteindelijk nog best mee, afgezet tegen het balanstotaal. Wat DSB echt de nek om heeft gedraaid is de 'hair cut' van DNB, waardoor opeens de hypotheekportefeuille werd afgewaardeerd van 1,8 miljard naar 1 miljard. Van de ene op de andere dag! Als iemand bedankt mag worden dan zet ik graag Nout Wellink in het zonnetje.
Volgens mij was de lek over de noodregeling hetgeen wat DSB de nek om heeft gedraaid.
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:11:14 #131
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88910948
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:08 schreef Maraca het volgende:
Volgens mij was de lek over de noodregeling hetgeen wat DSB de nek om heeft gedraaid.
Dat was de genadeklap ja. Maar onlangs kwam naar voren dat de DNB al weer bezig was met een tweede verzoek aan de rechter, al voor het lek. Dus ik denk, ook zonder het lek, was DNB niet gestopt voordat het dier dood was.
pi_89067635
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Vervang curatoren DSB'

De Vereniging Cliënten Van Financiële Instellingen (VCFI) heeft de rechtbank in Amsterdam verzocht de curatoren die het faillissement van DSB afwikkelen, te vervangen.

De curatoren zouden door hun handelswijze grote schade hebben aangericht bij voormalige klanten van DSB. Dat heeft de VCFI dinsdag laten weten.

Het gaat om oud-DSB-klanten die gebruikmaken van hun wettelijk recht om hun schadevordering op DSB geheel of gedeeltelijk met hun maandelijkse termijnen te verrekenen.

Wanbetaling

''De curatoren zien dit als een vorm van wanbetaling en melden dit bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Zij beroepen zich op de DSB-voorwaarden waarin dit wettelijk recht om te verrekenen contractueel is uitgesloten, maar geven vervolgens geen verklaring waarop dat is gebaseerd'', :X liet VCFI-voorzitter Joost Hardeman weten.

De voormalige DSB-klanten kunnen als gevolg van een BKR-notering bijvoorbeeld geen leningen meer afsluiten bij andere financiële instellingen. :|W

De vereniging liet weten dat ze ook een klacht indient bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en het Bureau Financieel Toezicht *O*

http://www.nu.nl/economie/2380186/vervang-curatoren-dsb.html

Volkomen terecht *O* en laat ze ook die gejatte 8 miljoen voor wanpresteren terugbetalen }:|
Je mag toch alleen direct opeisbare tegoeden met elkaar verrekenen? Zijn die schadevorderingen al toegekend dan of is men nog in het stadium van een opgeklopte vordering voorleggen aan de rechtbank?
pi_89067666
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat was de genadeklap ja. Maar onlangs kwam naar voren dat de DNB al weer bezig was met een tweede verzoek aan de rechter, al voor het lek. Dus ik denk, ook zonder het lek, was DNB niet gestopt voordat het dier dood was.
Na het lek kon men niet meer terug. Het kalf was toen al verdronken.
  woensdag 24 november 2010 @ 07:08:19 #134
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89081870

Het verhaal van Dirk Scheringa leek een Amerikaanse droom te worden. Het komt in Nederland niet vaak voor dat de zoon van een kaasmaker, die onder aan de maatschappelijke ladder begint, het uiteindelijk schopt tot bankdirecteur, eigenaar van een voetbalclub en oprichter van een museum. Maar na de droom kwam een koud ontwaken, toen dsb in 2009 de steun van de Nederlandsche Bank verloor, en niet gered werd in de storm van de financiële crisis.

Wie is deze man? Wat drijft hem, wat zijn zijn doelen en gevoeligheden? Frits Conijn schreef dit gedetailleerde en verhelderende levensverhaal, een zorgvuldige reconstructie van het fenomeen Scheringa. Conijn toont aan hoe de teloorgang van DSB op allerlei manieren samenhangt met het karakter van Scheringa, met zijn eerste stappen op het ondernemerspad, zijn lange relatie met Baukje de Vries, de overname van voetbalclub AZ en zijn kunstaankopen, en zijn relaties met werknemers en collega-bankiers. Dit boek werpt een kritische blik op Scheringa's zakelijke beslissingen, maar is tegelijk het levendig geschreven portret van een man die in alles een uitzonderingspositie innam

http://www.bol.com/nl/p/n(...)010910208/index.html

Nog een boek voor de liefhebbers *O* ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 13:26:32 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89092121
quote:
11s.gif Op woensdag 24 november 2010 07:08 schreef Maraca het volgende:Nog een boek voor de liefhebbers *O* ;)
Ik neem aan dat jij hem al hebt gekocht O-)
^O^ graag als pdfje oploaden 8-)
mag ook oO/ voor <O)
:W
  woensdag 24 november 2010 @ 16:18:53 #136
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89098906
quote:
11s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij hem al hebt gekocht O-)
^O^ graag als pdfje oploaden 8-)
mag ook oO/ voor <O)
:W
Haha, nee heb hem nog niet :) Staat wel op het verlanglijstje O-)

Hier alvast een teaser van het boek:

quote:
Dirk Scheringa belazerde ook zijn vrouw

De gifbeker voor de gevallen bankier Dirk Scheringa is nog steeds niet leeg. Vandaag werd bekend dat de 60-jarige West-Fries tijdens de bloeiperiode van de DSB-bank niet altijd even netjes is geweest voor zijn echtgenote Boukje. Frits Conijn, journalist en columnist bij Het Financieele Dagblad, bevestigt in een reactie aan Quote dat Scheringa meerdere maîtresses heeft gehad. Dirty Dirkie, toch.

En Conijn kan het weten. Hij is geboren en getogen in het West-Friese land en hem ontgaat dan ook geen enkel lokaal sappig detail. In zijn boek Verspeeld Krediet beschrijft hij dat de val van de DSB-bank niet in 2009 is ingetreden, maar reeds aanvang nam in 2000. Het boek is een portret van de marketingman die geen bankier bleek te zijn en beschrijft de opkomst en ondergang van het Scheringa-imperium. Om zich onsterfelijk te maken begint Dirk Scheringa op een gegeven moment met het bouwen van een museum en voetbalclub, zijn bank werd hierbij louter ingezet als doel om dat te bereiken. En wat vrouwtjes buiten de deur konden hierbij natuurlijk niet ontbreken.

In tegenstelling tot alle berooide klanten en de buitenwereld is zijn vrouw hem wel vergevingsgezind. In 2000 werd Dirk voor een jaar op straat gezet, om vervolgens weer intrek te nemen bij zijn echtgenote. Maar je weet het hé, Boukje: een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
Bron: http://www.quotenet.nl/li(...)e-ook-zijn-vrouw.php
  woensdag 24 november 2010 @ 17:03:14 #137
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89100906
quote:
Ik signeer za 27-11 voorafgaand aan AZ-Heerenveen (winnen we) Project Homerus (over de val van DSB) en mijn bio in het supportershome van AZ
Aldus Dirk Scheringa op Twitter. Alleen de hamvraag is: welke bio? Kan me niet voorstellen dat hij doelt op die van Frits Conijn :? Of beschouwt hij Project Homerus als zijn bio? Vragen, vragen vragen..

edit: Owh, hij doelt dus op dit boek. Dirk wat doe je? :( Nu staan er 3 Dirk Scheringa boeken op mijn verlanglijstje .. straks ken ik hem beter dan zijn vrouw :+ :P
  woensdag 24 november 2010 @ 18:24:45 #138
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89103931
Ik heb al een Homerus met Dirk- en Kirsten-handtekening _O_
pi_89104972
Ik wil ze allemaal nog hebben, maar het e-book aanbod is een beetje beperkt.. :{
  woensdag 24 november 2010 @ 20:40:11 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89110262
Ik heb het boek Homerus gezien van Maraca :D die heeft een exemplaar met handtekening van Dirk *O*
pi_89134282
Scheringa wil snel cashen

"De komende tien jaar wil ik voor de komende 25 jaar geld verdienen. Zodat ik op mijn 70e hopelijk geen ridder te voet ben. Dat is mijn grote drive." Dat zegt Dirk Scheringa (60).

Dirk en Baukje Scheringa beweren nu nog op de kleintjes te moeten letten. "Als er thuis iets stuk gaat, houden we ons hart vast. Bang wat het nu weer gaat kosten." Maar daar wil de gevallen DSB-topman snel verandering in brengen...

Scheringa doet die uitspraken in een boek over zijn leven. Daarin zegt hij eveneens ’heel veel energie’ te hebben, meldt het NoordHollands Dagblad. Zijn geld verdient hij nu, een jaar na het faillissement van zijn bank, hoofdzakelijk met het geven van lezingen. Hij voert besprekingen over nieuwe zakelijke initiatieven, ’maar dat levert nog geen geld op’. Kansen ziet Scheringa in een nieuwe internetbank. :|W

http://www.telegraaf.nl/b(...)ashen__.html?cid=rss

^O^ Kan de curator hem straks weer kaalplukken ivm wanbeleid en bestuurdersaansprakelijkheid *O*
pi_89134490
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Dirk inmiddels samenwoont met Kirsten Verdel, de del. De man, herstel de vrouw die nu Dirk zijn sokken mag wassen. :D

evert op 24 november 2010, 19:41

http://www.quotenet.nl/li(...)e-ook-zijn-vrouw.php

Lekker ding :X :{
  donderdag 25 november 2010 @ 14:11:21 #143
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89134648
whut? -O- Kirsten is dat waar? :o

edit: vind de bron niet echt betrouwbaar oO<

[ Bericht 25% gewijzigd door Maraca op 25-11-2010 14:16:22 ]
pi_89147810
Vanavond in de vroege editie van Shownieuws een interview met Frits Conijn :D

Edit zojuist gezien en :D
Dames met blond haar en lange benen verdienden meer bij DSB dan andere dames :P

En hij had zelfs een appartement tegen over DSB gekocht om tussen de middag even met de dames alleen te kunnen zijn _O-

http://www.shownieuws.tv/showflits/boek-scheringa-ging-vreemd/

[ Bericht 44% gewijzigd door ikweethetookniet op 25-11-2010 19:33:12 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 00:10:28 #145
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89162759
quote:
Op donderdag 25 november 2010 14:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gelul
:') Je bent altijd al wel een gefrustreerd figuur geweest zonder kennis van zaken, maar met dit geouwehoer en moddergegooi zet je weer een record. Zoek hulp.
  vrijdag 26 november 2010 @ 00:46:35 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89163884
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef eleusis het volgende::') Je bent altijd al wel een gefrustreerd figuur geweest zonder kennis van zaken, maar met dit geouwehoer en moddergegooi zet je weer een record. Zoek hulp.
Dat is gewoon geciteerd vanaf de website van quote ;) dus waar of niet waar het is niet van mij afkomstig ;) daarom staat de bron er ook bij
Alleen vermeld opdat we het als discussiepunt kunnen meenemen hier ;)
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:02:03 #147
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89168682
quote:
Dirk Scheringa verkoopt Rinsma State voor ¤1,7 miljoen

Gelukkig valt er ook wat positiefs te melden over gevallen bankier Dirk Scheringa. Althans, positief voor zijn curator. Die heeft een fijn bedrag vrij kunnen spelen door zijn Friese landgoed Rinsma State in Driesum te verkopen.
advertentie

Rinsma State stond ruim een jaar te koop. Jan Smeeing uit het Friese Metslawier, met een onroerend goedpraktijk in Soest, was de hoogste bieder voor het landhuis, waarop ook Romke Kooyenga (Quote 500 nr. 282, ¤95 miljoen) een bod zou hebben gedaan.

Smeeing is ook degene die het huis aan Dirk Scheringa verkocht in 2000. ¤1,7 miljoen lijkt een goede deal voor zon groot huis. We zijn er in ieder geval erg blij mee, zegt Manon Smeeing, dochter van Jan, tegen Quote. Mijn vader is zeer gecharmeerd van Rinsma State, hij heeft een voorliefde voor historische panden.

De vastgoedhandelaar is wel van plan de state door te verkopen of te verhuren. Verhuren zou bijvoorbeeld kunnen aan een privékliniek, zegt Smeeing. Daar is het uitermate geschikt voor. Smeeing of haar vader hebben verder nooit contact gehad met Scheringa. Mijn vader heeft hem één keer ontmoet, ten tijde van de verkoop. Verder hebben we nooit contact met hem gehad. Fotos van het onderkomen vindt u hier.
Bron: http://www.quotenet.nl/li(...)-voor-17-miljoen.php
Dus gaat dit geld naar de gedupeerden of juist in de zak van sinterklaas de curatoren? :X
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:43:06 #148
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89172352
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:02 schreef Maraca het volgende:
Dus gaat dit geld naar de gedupeerden of juist in de zak van sinterklaas de curatoren? :X
Dat weet je toch wel? Het was eigendom van DSB Beheer, dus de opbrengst komt ten goede van de boedel. De curatoren worden uiteraard wel gewoon betaald voor hun werk, daar heeft deze transactie geen invloed op.
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:50:40 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_89185937
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:02 schreef Maraca het volgende:Dus gaat dit geld naar de gedupeerden of juist in de zak van sinterklaas de curatoren? :X
En er komt nog meer bij :D

Inboedel voormalig landhuis Scheringa geveild DRIESUM - De complete inboedel van Rinsma State, het voormalige landhuis van Dirk Scheringa in het Friese Driezum, gaat onder de hamer. Dat heeft veilinghuis Troostwijk vrijdag gezegd. Het gaat onder meer om kasten, lampen, luxe meubelen, witgoed en tuingereedschap.

Volgens een woordvoerder van de curator in het faillissement van Rinsma State BV
begint de online veiling op 30 november :P
http://www.telegraaf.nl/b(...)geveild__.html?p=3,1

Begint nu lastig te worden voor Dirk :+
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:09:03 #150
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89186761
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:43 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat weet je toch wel? Het was eigendom van DSB Beheer, dus de opbrengst komt ten goede van de boedel. De curatoren worden uiteraard wel gewoon betaald voor hun werk, daar heeft deze transactie geen invloed op.
Sorry was het " ;) " icoontje vergeten :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')