abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 21:11:27 #1
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_80984064
Ten eerste, ik weet niet of dit topic hier thuishoort of meer in TRU, ben niet heel bekend.

Maar ter zake: ik kwam deze site tegen. Wel interessant op zich.

Samenvatting:
We weten dat dat olieplatform een gat heeft gemaakt en er dus een heleboel olie de oceaan in stroomt. Blijkbaar wel "200.000 gallon a day".
Oftewel meer dan 750.000 liter.
Elke dag.

Met zoveel als een kwart liter motorolie schijnt al 800.000 liter zeewater giftig te worden voor het leven daar.

Dat betekent dat we een groot probleem hebben.
Oplossing? Misschien een nucleaire bom, anders ziet de schrijver geen oplossing.

D'r staan ook nog wel twee leuke bijbelteksten bij.
Openbaring 8:9
quote:
een derde deel van alle in zee levende wezens ging dood ....
en ook Ezechiël 32:14
quote:
Daarna zal ik het water tot rust laten komen,
het zal stromen als olie
Wat zeggen jullie? Inderdaad levensbedregende ramp?
pi_80984119
betekent dit dat de olieprijzen weer omhoog gaan ?
  maandag 3 mei 2010 @ 21:14:25 #3
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_80984185
Beetje jammer van die Bijbelteksten erbij. Even meelezen hier.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_80984243
Als je die Bijbelteksten achterwege had gelaten dan had dit helemaal niet in BNW gehoeven.

Maar hoe dan ook, ik las ook dat stukje van 200.000 gallons per dag. Op de frontpage ergens. Maar zijn dit kloppende cijfers of slechts wilde gokken? Want ik heb niet het idee dat het zoveel is. En stel dat het wel zoveel is, de oliebron daar gaat ook een keer op. En dan hebben ze talloze middelen om het te bestrijden. Delen in brand zetten bijvoorbeeld. Noodoplossing, maar als het helpt dan helpt het. Ik maak me nog niet zoveel zorgen.
  maandag 3 mei 2010 @ 21:18:27 #5
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_80984363
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:15 schreef Desunoto het volgende:
Als je die Bijbelteksten achterwege had gelaten dan had dit helemaal niet in BNW gehoeven.

Maar hoe dan ook, ik las ook dat stukje van 200.000 gallons per dag. Op de frontpage ergens. Maar zijn dit kloppende cijfers of slechts wilde gokken? Want ik heb niet het idee dat het zoveel is. En stel dat het wel zoveel is, de oliebron daar gaat ook een keer op. En dan hebben ze talloze middelen om het te bestrijden. Delen in brand zetten bijvoorbeeld. Noodoplossing, maar als het helpt dan helpt het. Ik maak me nog niet zoveel zorgen.
Ik vind driekwart miljoen liter per dag best veel. Akkoord, de oceaan is natuurlijk nog wel groter dan dat maar toch.
pi_80984532
De mens is misschien wel verdoemd maarja eigen schuld dikke bult. Maak me meer zorgen over de natuur en haar dieren ten gevolge van deze grap.
pi_80984536
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Markster het volgende:
dat sowieso...

Oil for June delivery added 4 cents, or 0.05%, to end at $86.19 a barrel. Oil for July delivery rose 79 cents, or 0.9% to $89.15 a barrel.
pi_80984631
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:22 schreef RichardDawkins het volgende:
De mens is misschien wel verdoemd maarja eigen schuld dikke bult. Maak me meer zorgen over de natuur en haar dieren ten gevolge van deze grap.
ik ook !
  maandag 3 mei 2010 @ 21:28:15 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80984762
Ik maak me toch wel ernstige zorgen
pi_80984833
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:18 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik vind driekwart miljoen liter per dag best veel. Akkoord, de oceaan is natuurlijk nog wel groter dan dat maar toch.
Die cijfers zijn inderdaad erg hoog. Maar ik vroeg me af of het een grove schatting was of dat ze het gemeten hadden?
pi_81422109
Hmmm. Las net dat de schatting van 800.000 liter per dag van BP niet overeen komt met wat wetenschappers denken. Namelijk zo'n 11.000.000 liter per dag. Diep en diep triest.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 16:53:18 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_81422622
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:28 schreef Buschetta het volgende:
Ik maak me toch wel ernstige zorgen
Ja, ik ook, dit is onvoorstelbaar erg.
pi_81423787
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Markster het volgende:
jij denkt gelijk in economische termen
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 23 mei 2010 @ 07:48:32 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81782119

Zo!! Men heeft iets gevonden voor depopulatie / decimatie en we kunnen er niets tegen doen.
Het lijkt inderdaad geen pure olie wat wegstroomt.

tsssk het zou wat zijn als het daadwerkelijk een vulkaan is wat geraakt is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 23 mei 2010 @ 14:24:10 #15
52357 Lambiekje
pi_81790125

Natuurlijk. Dat was te verwachten....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 23 mei 2010 @ 14:44:08 #16
52357 Lambiekje
pi_81790654
Waarom is er zo weinig nieuws over op onze corrupte media?
pi_81790806
quote:
Op zondag 23 mei 2010 07:48 schreef Lambiekje het volgende:

Zo!! Men heeft iets gevonden voor depopulatie / decimatie en we kunnen er niets tegen doen.
Het lijkt inderdaad geen pure olie wat wegstroomt.

tsssk het zou wat zijn als het daadwerkelijk een vulkaan is wat geraakt is.
Het is opgelost in chemicaliën.
Een ongekende fout van BP imo.
De schade neemt alleen maar toe, het lijkt alleen minder erg omdat het allemaal onderwater zit. Hierdoor neemt de druk van het witte huis af.
Kutbedrijf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81791447
BP weer hoor...
ik ben seruis
  maandag 24 mei 2010 @ 12:56:34 #19
52357 Lambiekje
pi_81826926
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:50 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het is opgelost in chemicaliën.
Een ongekende fout van BP imo.
De schade neemt alleen maar toe, het lijkt alleen minder erg omdat het allemaal onderwater zit. Hierdoor neemt de druk van het witte huis af.
Kutbedrijf.
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=23312

zucht. Alles voor de winst.
pi_81827106
Wat is de status nu eigenlijk? Je hoort er nooit meer iets over. Lekt er nog steeds zoveel uit? Is het verminderd? Is het gestopt? Is het erger geworden?

Is dit gewoon weer de zoveelste hype die is overgewaaid omdat het toch niet zo erg blijkt te zijn?
pi_81830204
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:01 schreef Desunoto het volgende:
Wat is de status nu eigenlijk? Je hoort er nooit meer iets over. Lekt er nog steeds zoveel uit? Is het verminderd? Is het gestopt? Is het erger geworden?

Is dit gewoon weer de zoveelste hype die is overgewaaid omdat het toch niet zo erg blijkt te zijn?
Juist niet. BP heeft er niet beter op gevonden dan er een chemisch goedje Corexit over te spuiten wat in andere omstandigheden het opruimen van de olie vergemakkelijkt. In dit geval is het effect omgekeerd en blijft de olie onder water in wolken verder drijven.

Getuigen van olieramp in Golf van Mexico: "Alles is dood"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_81855852
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Juist niet. BP heeft er niet beter op gevonden dan er een chemisch goedje Corexit over te spuiten wat in andere omstandigheden het opruimen van de olie vergemakkelijkt. In dit geval is het effect omgekeerd en blijft de olie onder water in wolken verder drijven.

Getuigen van olieramp in Golf van Mexico: "Alles is dood"
Het is ongelofelijk, het effect is meer dan omgekeerd. Des stof is kankerverwekkend, mutageen, zeer toxisch
Men gebruikt Corexit vnl zo lees ik omdat de olievlek dan uit het zicht verdwijnt. Beter voor de PR.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_81857701
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:38 schreef Resonancer het volgende:
Het is ongelofelijk, het effect is meer dan omgekeerd. Des stof is kankerverwekkend, mutageen, zeer toxisch
Men gebruikt Corexit vnl zo lees ik omdat de olievlek dan uit het zicht verdwijnt. Beter voor de PR.
En laat ons natuurlijk het geld niet vergeten
quote:
Een tweede reden draait rond een man die Rodney Chase heet en die bijna veertig lang een top-executive bij BP was. Na zijn carrière bij BP kreeg Chase een postje in de raad van bestuur van Nalco, het bedrijf dat Corexit maakt. De Nalco Holding wordt gecontroleerd door de grote petroleumjongens, en blijkt een mooie en lucratieve fin-de-carrière voor nogal wat executives. Daniel Sanders, de voormalige topbaas van Exxon Mobil, zetelt er bijvoorbeeld ook in de raad van bestuur. Nalco verdient momenteel bakken geld aan Corexit: het heeft al 40 miljoen winst gemaakt alleen op wat er sinds 20 april in de Golf van Mexico is gespoten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_81864066
En het verhaal gaat gewoon verder ...

BP trekt zich niks aan van verbod en sproeit gewoon door met kankerverwekkend gif

Zoals Resonancer opmerkte ...
quote:
BP, dat ondertussen al 25 procent van z'n beurswaarde zag verdwijnen sinds de ramp, heeft er alle belang bij dat naar de buitenwereld toe zo weinig mogelijk te zien valt over de ware schade die de ramp aanricht. Corexit is op dat gebied handig. Het lost de olie niet op, maar "breekt" die. Lees: het vermindert de kans van storende plaatjes van een dikke oliepasta die de kusten en de daar levende dieren versmacht. Het maakt de olie geenszins minder vervuilend, het ziet er alleen beter uit.
Ondanks hun inspanningen, komt de ware aard van BP toch boven ...
quote:
Maar ondanks de "goede bedoelingen" van BP, komen er elke dag berichten binnen die de vragen doen rijzen over de echte intenties van het bedrijf. Eerst was er chantage van vissers die wilden helpen bij de opkuis - ze moesten een papier tekenen dat ze nooit schadeclaims tegen BP omtrent de ramp zouden indienen. Nu blijkt dat het laboratorium waar alle samples die plaatselijke mandatarissen van de milieudiensten van de overheid nemen om aan te tonen hoe verontreinigd het water is, worden uitgevoerd door een bedrijf dat als grootste klant, u raadt het, BP heeft.
quote:
Nog zo'n mooie: dierenorganisaties en vrijwilligers die willen helpen om door de olie getroffen beestjes te helpen, hebben van de overheid te horen gekregen dat ze dat niet mogen. Want, zegt de overheid, BP moet dat betalen, maar dat impliceert wel dat BP zelf mag kiezen welk "bedrijf" het daar voor inzet.

Hier zitten twee zaken achter. Eén: de schadevergoeding die BP te wachten staat, wordt voor een groot deel berekend op hoeveel dieren zijn gestorven. Het bedrijf heeft er dus alle belang bij dat zaakje in de hand te houden. Twee: de Oil Pollution Act van 1990. Die stelde na de Exxon Valdez-ramp dat de vervuiler verantwoordelijk is voor het opkuisen.
pi_81865723
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:06 schreef semexo het volgende:
Voor de christenen onder ons een leuke kanttekening:

In de bijbel staat dat bij het klinken van een vierde bazuin "hem de sleutel werd gegeven van een put naar de diepten der aarde", die hij vervolgens opent, en waaruit "rook opstijgt". Vervolgens gaat een derde van het leven alle zeeen ter wereld dood.

Ook staat er dat degene die niet het Zegel Gods op het voorhoofd dragen niet lang daarna 5 maanden pijn zullen lijden, en niet kunnen sterven.

Het gaat hier om een gevallen engel die deze put naar de diepten der aarde opent. Is die gevallen engel die man van BP? Is de genoemde put naar de diepten der aarde de boorput (die 10km diep is)? In het filmpje lijkt het sterk of er rook uit de put opstijgt.

Gaat echt een derde van het leven in de oceanen vernietigd worden?
En wat voor effect heeft dit op het klimaat en zuurstofproductie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')