Ik weet wel een geloofwaardige manier om begrotingsdiscipline af te dwingen, en dat is per Europese grondwet verbieden dat er ooit nog bailouts worden gegeven aan een land in de Eurozone.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:59 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe je dat moet afdwingen, SeLang. Maar ook kleine landjes zoals Griekenland veegden er hun kont mee af, zoals blijkt uit de laatste weken en maanden. Dus er zal toch een politieke oplossing voor moeten komen.
Er waren al voorstellen voor een Europese rating agency. Misschien een Europese accountant die ook de macht krijgt om alle cijfers te bekijken?
Verschil zit imho voornamelijk in hoe de fundamentals zijn. Toen met Soros wilden de Engelsen koste wat het kost de pond in EMS houden, terwijl die dat fundamenteel dat niet 'verdiende' Ja dan leg je het af tegen speculanten.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah. Weet niet of ik het hier helemaal mee eens moet zijn. Speculanten hebben altijd al veel power gehad. Black wednesday is een goed voorbeeld.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat het pact niets voorstelde omdat het uiteindelijk zou gaan om de markt die de discipline zou gaan afdwingen. Nu krijg ik op een heel perverse manier gelijk. Dat betekent echter ook dat als we nu de roep horen om het pact strenger af te dwingen dat de ervaring op grond waarvan dat gebeurt heel anders is dan de ervaring op grond waarvan iedereen het maar een beetje op zijn beloop liet. Nu weten we dus kennelijk dat als je het pact niet handhaaft, de markt op een nog veel ruigere manier de regels gaat afdwingen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoe ga je dat afdwingen? Dat was toen namelijk ook al het probleem. Zeker als het om machtige landen als Duitsland en Frankrijk gaat. Kleine landjes zoals NL hielden zich netjes aan te regels terwijl Duitsland en Frankrijk hun kont ermee afveegden.
Wat willen ze dan? Defaulten en niet bezuinigen? Kijken hoe tevreden ze dan zijn. Achterlijke mongolen.quote:
Als dit even volhoudt kunnen de Britten hun 'devaluatie' ook wel vergeten. Kijken hoe lang het dan duurt voordat die onder vuur komen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:47 schreef Schuifpui het volgende:
EUR/USD 1.2535, gaat echt heel hard laatste 2 uur. -2% vandaag
Hij kan het mooi zeggen. In het verleden heeft hij vaak poep gepraat maar hij is nu wel aardig spot-on. Heeft Marc Faber recentelijk nog dingen gezegd over Griekenland / Europa?quote:
governments will go printing and printing and printing until they eventually all are going bust ..quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Hij kan het mooi zeggen. In het verleden heeft hij vaak poep gepraat maar hij is nu wel aardig spot-on. Heeft Marc Faber recentelijk nog dingen gezegd over Griekenland / Europa?
Daar ben ik het wel mee eens jaquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:18 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
governments will go printing and printing and printing until they eventually all going bust ..
He verdomme....wilde ik ff een uurtje gaan sporten moet ik nog blijven zitten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:19 schreef RvLaak het volgende:
Het debat over de 5 miljard die de regering weg wil gooien begin zometeen. Hier live te volgen
Ach, de VVD is sowieso al verworden tot de ultieme draaipartijquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:22 schreef dramatiek het volgende:
[..]
He verdomme....wilde ik ff een uurtje gaan sporten moet ik nog blijven zitten.
Zei die VVD' er net op BNR dat de rating agencies de absolute waarheid in pacht hadden als antwoord op de vraag of er niet ook naar de rating agencies gekeken moest worden?
Tja, het gaat niet over een belangrijk onderwerp zoals allochtonenbeleid.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:53 schreef SeLang het volgende:
We gaan 5 miljard belastinggeld weggeven en er zijn bij het kamerdebat 77 kamerleden aanwezig, oftewel bijna de helft vindt het niet de moeite waard om daar over te discussiėren.
Het is een grof schandaal
Je kunt toch niet van volksvertegenwoordigers die net lekker zitten te genieten van hun reces verwachten dat ze voor zoiets onbenulligs als een economische crisis en het weggeven van sloten geld terugkomen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:53 schreef SeLang het volgende:
We gaan 5 miljard belastinggeld weggeven en er zijn bij het kamerdebat 77 kamerleden aanwezig, oftewel bijna de helft vindt het niet de moeite waard om daar over te discussiėren.
Het is een grof schandaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |