Okee. Laat ik het dan nog een keer proberen uit te leggen.

Er wordt in dit topic nergens, maar dan ook nergens met een vinger naar iemand gewezen. Het is in zijn algemeenheid uit de hand gelopen en daar heeft iedereen in meer of mindere mate aan bijgedragen. Wie in welke mate is niet boeiend. Dat is gebeurd en dat houden we in het verleden, gaarne

Wat betreft nieuwe dingen: ga nou geen bergen spullen kopen voor die doos. Dat is zonde en de meeste mensen hebben wel wat in hun eigen stash om te ruilen. Als je echt, echt niets hebt,
doe dan gewoon niet mee. Dat klinkt hard, maar naar een ruilbeurs gaan om dingen te ruilen zonder dat je zelf iets meebrengt werkt ook niet

Iets kleins kopen kan gewoon. Maarrr, wat je ziet als mensen dingen gaan kopen is al snel: er wordt van tevoren een pakketje gemaakt met een vijl, een tang, een topcoat etc (ik noem maar wat). Dan komt die doos... en zitten er al 4 vijlen in. Maar je hebt wel die vijl gekocht voor die doos. Dus gooi je die er toch weer bij. Niet doen. Wacht tot die doos er is, kijk wat er in zit wat je wil hebben. Kijk of je reeele zaken hebt om er tegen te ruilen. Heb je dat, ruil je. Heb je dat niet, ruil je niet, of als je het niet kan laten, koop je wat.
princess-a en ik gaan niet mierenneuken, we willen het in de gaten houden. Dus als we weten dat er al 6 basecoats inzitten, raden we aan om dat achterwege te laten. Bijvoorbeeld. Ik ga echt niet zeggen dat je er een blauwe in moet gooien in plaats van een paarse.
Is het nu wat duidelijker?