Als het zo goed gaat, wat is je klacht dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 08:59 schreef Mopst3r het volgende:
Ja hoor de helft van mijn collega's krijgt geen loonsverhoging, bonus wordt niet aan gedaan dit jaar maar wel lekker met zn allen 5 miljard in griekenland pompen.
Gaat goed Nederland
Wat een angstzaaierij.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:02 schreef Bootje84 het volgende:
Oogkleppen op..?
Als Griekenland omvalt, kan jijdoen naar jouw pensioenfonds.
Er zit gigantisch veel geld in schuldpapieren van Griekenland. Nederland valt opzich redelijk mee, maar genoeg om het hier toch flink te voelen.
Als Griekenland geen hulp zou krijgen en om zou vallen, trekt het hoogstwaarschijnlijk Spanje en Portugal (volgens mij die 2) mee het graf in. Gevolg: domino van banken die omvallen. Dan kan je niet alleen dag zeggen naar jouw bonus/loonsverhoging, maar ook naar jouw baan.
Wat heb je liever?
Waar, maar doe geen moeite voor een Telegraaflezerquote:Op maandag 3 mei 2010 09:02 schreef Bootje84 het volgende:
Oogkleppen op..?
Er zit gigantisch veel geld in schuldpapieren van Griekenland. Nederland valt opzich redelijk mee, maar genoeg om het hier toch flink te voelen.
Als Griekenland geen hulp zou krijgen en om zou vallen, trekt het hoogstwaarschijnlijk Spanje en Portugal (volgens mij die 2) mee het graf in. Gevolg: domino van banken die omvallen. Dan kan je niet alleen dag zeggen naar jouw bonus/loonsverhoging, maar ook naar jouw baan.
Wat heb je liever?
Ja daar hebben we toch het IMF voorquote:Op maandag 3 mei 2010 09:02 schreef Bootje84 het volgende:
Oogkleppen op..?
Wat heb je liever?
quote:Op maandag 3 mei 2010 09:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een angstzaaierij.Een land kan niet failliet gaan - althans niet in de praktijk.
Wanna try..? Ik denk dat je het ziet gebeuren als ze Griekenland niet helpen.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een angstzaaierij.Een land kan niet failliet gaan - althans niet in de praktijk.
Er is niets mis met een telegraaflezer. Zolang die zich maar kritisch opstelt.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:25 schreef Rookert het volgende:
[..]
Waar, maar doe geen moeite voor een Telegraaflezer
Hoe denk je dat het IMF aan zijn geld komt..? Een paar geldboompjes?quote:
Hoezo niet? Er zijn in de historie wel meer banken failliet gegaan.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden had ook niemand geloofd dat banken om konden vallen.......
Leg mij eens uit hoe je een land failliet verklaart dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 09:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Wanna try..? Ik denk dat je het ziet gebeuren als ze Griekenland niet helpen.
Als de banken in een land allemaal omvallen, zijn plotseling alle rekeningen leeg. Dan heb je alleen nog het fysieke geld wat nog iets waard is. Als je dat hebt uitgegeven ben je failliet. Ten minste.. Dan heb je je eigendommen nog. En als die op zijn, ga je terug naar de ruilhandel..quote:Op maandag 3 mei 2010 09:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe je een land failliet verklaart dan?
Dat doen ze naar alles behalve hun eigen krantquote:Op maandag 3 mei 2010 09:36 schreef Bootje84 het volgende:
Er is niets mis met een telegraaflezer. Zolang die zich maar kritisch opstelt.
Je hebt het nu over banken, ik heb het over het land zelf. En geld circuleert; het is niet zo dat een brief van 100 euro in as verdwijnt zodra je het een keer hebt uitgegeven. Het is ook niet zo dat de economie van een land opeens tot stilstand komt.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:42 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Als de banken in een land allemaal omvallen, zijn plotseling alle rekeningen leeg. Dan heb je alleen nog het fysieke geld wat nog iets waard is. Als je dat hebt uitgegeven ben je failliet. Ten minste.. Dan heb je je eigendommen nog. En als die op zijn, ga je terug naar de ruilhandel..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
quote:Op maandag 3 mei 2010 09:47 schreef Twizu het volgende:
Stem op de PVV! Wilders voert gelijk de gulden in en Nederland zal een superieure staat worden!
Open je ogen!Waarom kunnen de ZEND-landen zonder de euro en waarom zou NL dat niet kunnen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
Dat dus. Eerst het er allemaal doorduwen met het argumenten als "Het is zo goed voor ons land", "Wij kunnen niet achterblijven" en "Laat ons nu maar bepalen wat goed is voor jullie". En als het dan mis gaat, dan "kunnen we toch niet achterblijven" , "we hebben A gezegd, dus moeten we ook B zeggen" en "Weet je wel wat er gebeurd als we nu niks doen?? Dan zijn de gevolgen nog ernstiger"quote:Op maandag 3 mei 2010 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoals vrijwel alles wat de EU betreft, wordt er precies gedaan wat de bevolking NIET wil:
-euro invoeren was ongevraagd
-grondwet ook
-het oostblok toelaten tot de EU ook
-regels versoepelen toen Duitsland en Frankrijk het begrotingstekort lieten oplopen
-netto sinds het begin de grootste betaler zijn aan de EU
-geld geven aan het corrupte Griekenland, door een dimissionair (!!) kabinet nog wel, ondanks de toezegging kortgeleden dat "ze geen cent krijgen"
-etc. etc.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |