Heb je een 64-bit of 32-bit installatie?quote:Op maandag 10 mei 2010 14:02 schreef EvilMarc het volgende:
O mijn god wat werkt flash crappy in Chrome. Ik vind de look van Ubuntu wel tof maar als ik YT niet full screen kan kijken
Vertel... ik heb ook een Toshiba en die blaast ook behoorlijk..quote:Op maandag 10 mei 2010 15:36 schreef wdn het volgende:
Merk laptop? Gokje... Toshiba?
Nog een tip:
commando dmesg geeft een zeer uitgebreid realtime overzicht van je systeem.
In oudere versies van Ubuntu was Toshiba een probleem met de lm-sensors (die gaven afwijkende resultaten tov andere notebooks).quote:Op maandag 10 mei 2010 15:38 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Vertel... ik heb ook een Toshiba en die blaast ook behoorlijk..
Bevat onder meer: http://manpages.ubuntu.com/manpages/jaunty/man1/fan.1.htmlquote:Toshiba laptop utilities
This is a collection of utilities to control a Toshiba laptop. It includes
programs to turn the fan on and off, to view the power mode, and to set
the supervisor password.
.
Note that these utilities work with APM features in the Toshiba BIOS.
If your laptop's BIOS only supports ACPI and not APM, then toshutils will
probably not work for you. Toshiba's newer models tend to support ACPI
only, and therefore toshutils will not work with them.
.
This package has been compiled against the GTK+ 2 libraries.
quote:NAME fan - turn the fan on/off on a Toshiba Pentium(tm) laptop
SYNOPSIS fan [ -fnatds ]
DESCRIPTION
fan prints the current status of the internal fan on any Toshiba laptop
or notebook computer with a Pentium or better processor, optionally
turning it on or off in the process. Changes to the status of the fan
are logged via syslogd(8). For laptops without a fan, a suitable error
message is provided.
The information necessary to write this program was derived by
examining a number of MS-DOS programs provided by Toshiba.
Ik heb een HP Pavilion laptopquote:Op maandag 10 mei 2010 15:36 schreef wdn het volgende:
Merk laptop? Gokje... Toshiba?
Nog een tip:
commando dmesg geeft een zeer uitgebreid realtime overzicht van je systeem.
1 2 3 | [0x295-0x296] ACPI: Device needs an ACPI driver |
En hoe kom je erachter of je laptop APM is/heeft... (in de BIOS kijken?)quote:Op maandag 10 mei 2010 15:43 schreef wdn het volgende:
[..]
In oudere versies van Ubuntu was Toshiba een probleem met de lm-sensors (die gaven afwijkende resultaten tov andere notebooks).
Maar dat was met APM en niet ACPI dus grote kans dat dit niet een oplossing is...
Toshiba kent een aparte module met utilities voor APM:
https://launchpad.net/ubuntu/jaunty/+package/toshutils
[..]
Bevat onder meer: http://manpages.ubuntu.com/manpages/jaunty/man1/fan.1.html
[..]
edit: oops ik moest eigenlijk zvragen "Toshiba zonder ACPI???"
quote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef wdn het volgende:
nee kan makkelijker
cd /proc
ls
(zie de directory namen).
of doe meteen een ls /proc/acpi
Indien dit een lijst geeft dan is acpi geinstalleerd.
1 2 3 | battery embedded_controller fan processor video button event info sleep wakeup |
quote:Het /proc bestandssysteem
Het /proc bestandssysteem bevat een denkbeeldig bestandssysteem. Het bestaat niet op een disk. In plaats daarvan creëert de kernel het in het geheugen. Het wordt gebruikt om in informatie over het systeem te voorzien (oorspronkelijk over processen, vandaar ook de naam). Een aantal van de belangrijker bestanden en directory's worden hieronder uitgelegd. Het /proc bestandssysteem wordt in meer detail beschreven in de manpage van proc.
Zoek eens op Emerald in USCquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zijn er themes die er grafisch een stuk beter uitzien? Of is de gedachte van ubuntu juist dat ´t er minimalstisch uit moet zien om resources te besparen?
Die doorzichtige terminals heb ik nooit begrepen... Het leest alleen maar lastiger... Mijn terminal is klassiek xterm: witte letters op zwarte achtergrond.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:39 schreef wdn het volgende:
Die laatste image is overigens geen Ubuntu maar Mint aan het uiterlijk te zien.
Terminal window is gaaf: volledig transparant dus de achtergrond komt er in naar voren terwijl er wel een window onder ligt
dat zou ik persoonlijk ook liever willen voor dat doel..quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die doorzichtige terminals heb ik nooit begrepen... Het leest alleen maar lastiger... Mijn terminal is klassiek xterm: witte letters op zwarte achtergrond.
Ik vind veel gepimpte Linux distro's getuigen van wansmaak...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die doorzichtige terminals heb ik nooit begrepen... Het leest alleen maar lastiger... Mijn terminal is klassiek xterm: witte letters op zwarte achtergrond.
Ik vind het gaaf uitzien maar gebruik het zelf ook nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij die eerste zin ga je aan het einde dan ook in de foutquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:36 schreef mschol het volgende:
probeer dus op m'n htpc ubuntu te installeren naast windows 7
<..>enige wat mij dus rest is advanced en dan zelf partities e.d. maken...
ubuntu is toch o zo goed? dan kan het dus ook makkelijk naast een ander OS..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Bij die eerste zin ga je aan het einde dan ook in de fout
ik moet, omdat ubuntu niet wil, moeilijk gaan doen met partities aanmaken.. hoe de fuck weet ik wattie wil hebben.....quote:Betreffende het laatste: zo spannend is dat 'advanced' nou ook weer niet
Het gaat je wel lukken denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |