Huh, da's wel suf inderdaadquote:Op zondag 2 mei 2010 22:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ah, ik weet ´t al, je krijg geen melding als je een fout password invoert.
even geprobeerd... inderdaad, geen melding. Wat domquote:Op zondag 2 mei 2010 22:40 schreef Dee. het volgende:
[..]
Huh, da's wel suf inderdaadeven een bugreport maken...
foute package. Het ligt niet aan gdebi, het ligt aan gksuquote:Op zondag 2 mei 2010 22:46 schreef Dee. het volgende:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gdebi/+bug/573987
Dan verplaatsen ze 'm welquote:Op zondag 2 mei 2010 22:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
foute package. Het ligt niet aan gdebi, het ligt aan gksu
heb 'm voor je verplaatst.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:50 schreef Dee. het volgende:
Ja nee beter doe je het gelijk goed inderdaad, maar beter een keer te veel gemeld dan een keer te weinig.
hoeveel denk je dat er in windows zitten?quote:
Als je de moeite neemt om Ubuntu / OpenOffice te leren kennen dan ga je het heus waarderen PietjePuk! Vroeger was alles nog met command-line was en erg ingewikkeld Logisch dat mensen daar voor terugschrokken.quote:
Hier zit 1 hele grote "maar" aan: managers van grote bedrijven hebben er over het algemeen weinig verstand van, en kiezen heel graag voor een gelikt uitziend stuk software waar ze met een paar miljard euro reclamebudget regelmatig mee geconfronteerd worden...quote:Op zondag 2 mei 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op termijn denk ik ook dat OS de toekomst is voor software. Er valt gewoon niet tegenop te concurreren. Net zoals Wikipedia de encyclopedie Encarta gewoon weggevaagd heeft.
Klopt, er ontbreekt alleen nog één ding: Exchange.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je de moeite neemt om Ubuntu / OpenOffice te leren kennen dan ga je het heus waarderen PietjePuk! Vroeger was alles nog met command-line was en erg ingewikkeld Logisch dat mensen daar voor terugschrokken.
Tegenwoordig is het eigenlijk net zo gemakkelijk, maar net even anders. Het bevreemd me dan ook dat het nog relatief zolang duurt voordat bedrijven de keuze maken om over te stappen. Er zitten zoveel voordelen aan: transparant, gratis, uitgebreid, stabiel.
Op termijn denk ik ook dat OS de toekomst is voor software. Er valt gewoon niet tegenop te concurreren. Net zoals Wikipedia de encyclopedie Encarta gewoon weggevaagd heeft.
Me too.quote:
Closed Source, met dank aan Adobe. Adobe maakt zichzelf af op die manierquote:Op maandag 3 mei 2010 19:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leveren ze een shitload aan software mee, maar voor een youtube-filmpje moet je eerst flash installeren. wtf?
Lijkt mij met de Synaptic Package Manager, maar kan ook in een terminal met 1 commando:quote:Op maandag 3 mei 2010 18:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Na upgrade naar 10.04 wel een klein Java probleem in Firefox. Krijg op een bepaalde site niet het volledige Java applet aan de gang, waardoor de crossword puzzle niet werkt. Bij 9.10 kon ik gewoon Sun java browser dinges installeren, als ik dat nu wil zegt hij in Softwarecentrum:
Om informatie over dit item weer te geven moet eerst de softwarecatalogus bijgewerkt worden. waar doe ik dat?
Weet niet zeker of het jouw probleem oplost, maar het kan in ieder geval geen kwaadquote:sudo apt-get update
In principe zou een USB-stick hetzelfde moeten werken als de CD: je kan zelfs dingen installeren. Tenzij-ie drivers mist o.i.d. zou-ie niet mogen vastlopenquote:Op maandag 3 mei 2010 18:17 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Me too.
Ben het weekend even aan het klooien geweest met Ubuntu op USB. Maar die liep regelmatig vast. Maar ja, is dan ook geen volledige installatie.
Hmm, dat geeft een reactie. Ga even kijken of het geholpen heeftquote:Op maandag 3 mei 2010 19:15 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Lijkt mij met de Synaptic Package Manager, maar kan ook in een terminal met 1 commando:
[..]
Weet niet zeker of het jouw probleem oplost, maar het kan in ieder geval geen kwaad
Tijdens een installatie, loopt ie vast, verbreekt ie de Wifi-verbinding en crasht de installatie.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In principe zou een USB-stick hetzelfde moeten werken als de CD: je kan zelfs dingen installeren. Tenzij-ie drivers mist o.i.d. zou-ie niet mogen vastlopen
3 woorden: ubuntu-restricted-extrasquote:Op maandag 3 mei 2010 19:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leveren ze een shitload aan software mee, maar voor een youtube-filmpje moet je eerst flash installeren. wtf?
Welk programma?quote:Op maandag 3 mei 2010 21:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe vind je een geinstalleerd programma terug? Als ik naar software-centrum ga zie ik dat ie geinstalleerd is, maar ´t prog draait niet en je kan ´m daar ook niet openen....?
Hangt er een beetje vanaf welk programma. Sommige programma's zie je niet 123 terug, omdat het bijv. een "service" of een commandline programma is...quote:Op maandag 3 mei 2010 21:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe vind je een geinstalleerd programma terug? Als ik naar software-centrum ga zie ik dat ie geinstalleerd is, maar ´t prog draait niet en je kan ´m daar ook niet openen....?
Misschien na het update commando ook ff upgrade draaien:quote:Op maandag 3 mei 2010 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hmm, dat geeft een reactie. Ga even kijken of het geholpen heeft
Nope. Volgens het softwarecentrum moet er nog steeds bijgewerkt worden
dit is eigenlijk wat de (grafische) update manager normaal doet...quote:sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Wat wil je doen dan? Proxyserver draaien?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
https://help.ubuntu.com/community/Privoxy
Maar daar moet je dus voor command-linen.
Als je de computer alleen gebruikt voor internet/mail en eenvoudige tekst/spreadsheet is Linux een prima systeem. Gamen blijft een heel moeilijk verhaal, daarvoor ben je nog steeds op Windows aangewezen. Ook ontbreekt nog steeds een werkend IM-programma voor Linux.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:37 schreef erikkll het volgende:
Er is een centraal linuxtopic inderdaad. Linux is overigens niets moeilijker dan windows; wel totáál anders. Vereist net een wat andere manier van denken.
Onthoud wel dat je er jaren over hebt gedaan om alle ins en outs van windows te leren kennen (of je bent ermee opgegroeid).
Ze gebruiken daar de command line om het te installeren en een config bestand aan te passen.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Linux is een CLI-based OS, voor veel toepassingen is er geen GUI beschikbaar.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gwibber en pidgin werken toch wel?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als je de computer alleen gebruikt voor internet/mail en eenvoudige tekst/spreadsheet is Linux een prima systeem. Gamen blijft een heel moeilijk verhaal, daarvoor ben je nog steeds op Windows aangewezen. Ook ontbreekt nog steeds een werkend IM-programma voor Linux.
Linux moet je ook alleen gebruiken als je de filosofie erachter steunt, er is bijna geen computer zonder windhoos te krijgen, dus gebruik dat lekker als je geen zin hebt om dingen uit te zoeken.
quote:Op maandag 3 mei 2010 22:16 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Linux is een CLI-based OS, voor veel toepassingen is er geen GUI beschikbaar nodig.
Wat is er mis met pidgin? Voor mij veruit de beste IM client.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als je de computer alleen gebruikt voor internet/mail en eenvoudige tekst/spreadsheet is Linux een prima systeem. Gamen blijft een heel moeilijk verhaal, daarvoor ben je nog steeds op Windows aangewezen. Ook ontbreekt nog steeds een werkend IM-programma voor Linux.
Linux moet je ook alleen gebruiken als je de filosofie erachter steunt, er is bijna geen computer zonder windhoos te krijgen, dus gebruik dat lekker als je geen zin hebt om dingen uit te zoeken.
Maar als ik privoxy open in software centrum kan ik er niks mee. Behalve naar de website surfenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:15 schreef Dee. het volgende:
Maar je mag natuurlijk ook gewoon het software centrum gebruiken en gksu gedit om het config bestand aan te passen.
Ik kijk altijd in Synaptic Package Manager, in System --> administration. Typ in search het pakket (privoxy) in. Als het pakket geinstalleerd is, is het hokje ervoor groen.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Maar als ik privoxy open in software centrum kan ik er niks mee. Behalve naar de website surfen. Waar staat ie geinstalleerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |