abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:03:05 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80912902
Ik zat net bij mezelf te denken, en ik kan geen goede reden bedenken om te trouwen. Of ik kan wel goede redenen bedenken, maar ik kan ook goede reden bedenken om NIET te trouwen.

The cons outweigh the pro, I think.

Dus kan iemand goede redenen bedenken om te trouwen? Redenen die beter zijn dan de redenen om niet te trouwen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_80912930
Verstandshuwelijk misschien? Uit financiële redenen.
pi_80912942
Goedkoper dan een testament.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80912988
Ik wil een bruidstaart en een witte jurk.
Kan alleen met trouwen, anders loop je voor schut.
Noot noot.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:05:53 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80912997
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:03 schreef SharQueDo het volgende:
Verstandshuwelijk misschien? Uit financiële redenen.
Dan kan je beter je HBO of WO afmaken en een goede baan vinden, lijkt me.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:06:30 #6
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_80913017
Trouwen doe je voor het feest, de cadeaus, de taart, de jurk, de reis en de huwelijksnacht in een superluxe hotelsuite. Mijns inziens heb je geen huwelijk nodig om de wereld te laten zien dat je van elkaar houdt. Dat kan zo ook wel. Daarbij is het gewoon een gigantische belofte die je maakt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:06:52 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913033
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:05 schreef Jojoortje het volgende:
Ja maar anders gewoon de trouwfeest gooien en daarna meteen het huwelijk laten annuleren. Bespaart je een hoop stress.
pi_80913073
TS, heb jij een relatie? Wat nou als jouw chicky wel heel graag wil trouwen?
Noot noot.
pi_80913080
Ik ken mensen die al hele lange tijd "samenwonen" zonder getrouwd te zijn.

Traditie denk ik.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:08:06 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913091
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:06 schreef Poem het volgende:
Trouwen doe je voor het feest, de cadeaus, de taart, de jurk, de reis en de huwelijksnacht. Mijns inziens heb je geen huwelijk nodig om de wereld te laten zien dat je van elkaar houdt. Dat kan zo ook wel. Daarbij is het gewoon een gigantische belofte die je maakt.
Ja precies. Je kan beter niet trouwen en gewoon samenwonen totdat de liefde uiteindelijk weg is en dan iemand anders gaan zoeken. Minder stress.
pi_80913128
Trouwen doe je omdat je dat wilt, omdat je dat graag doet, omdat het goed voelt.... Dat is de enige juiste reden om te trouwen en daar zijn ook geen tegen-redenen tegen opgewassen omdat die nooit zo belangrijk zullen zijn als dat gevoel.....
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:09:42 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913140
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:07 schreef Jojoortje het volgende:
TS, heb jij een relatie? Wat nou als jouw chicky wel heel graag wil trouwen?
Ik doe het gewoon hoor. Waarschijnlijk ga ik trouwen want de mensen in mijn cultuur zijn best wel conservatief en de vrouw waar ik verliefd op ga worden, zal hoogswaarschijnlijk willen trouwen.

Maar toch, van een logische standpunt lijkt trouwen niet de beste optie.
pi_80913165
Voogdij, adoptie....
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:10:44 #14
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_80913180
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja precies. Je kan beter niet trouwen en gewoon samenwonen totdat de liefde uiteindelijk weg is en dan iemand anders gaan zoeken. Minder stress.
Mensen die niet getrouwd zijn, kunnen ook de rest van hun levens bij elkaar zijn. Die zullen ook een samenlevingscontract hebben. Ik denk dat het voor veel mensen gewoon pure symboliek is.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:18:33 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913483
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:09 schreef Kumerian het volgende:
Trouwen doe je omdat je dat wilt, omdat je dat graag doet, omdat het goed voelt.... Dat is de enige juiste reden om te trouwen en daar zijn ook geen tegen-redenen tegen opgewassen omdat die nooit zo belangrijk zullen zijn als dat gevoel.....
Ja maar van een logisch standpunt is het dom. Je bent op dat moment verliefd, maar na een paar jaren wordt het een broer-zus relatie. Je gaat aan elkaar ergeren en je verliest veel vrijheid die je vroeger had. Je kan niet meer zomaar gaan stappen met vrienden, je moet allerlei zaken regelen, je moet altijd rekening houden met je partner, enz. En al dat en nog meer voor je leven lang. En vijftig procent van de mensen kunnen het niet levenslang volhouden en ze gaan scheiden wat weer een heleboel problemen met zich meebrengt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:20:14 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80913540
De enige geldige reden om te trouwen is omdat je het WIL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nembrionic op 01-05-2010 21:27:04 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80913644
Emotionele redenen:
Om je liefde voor elkaar aan de wereld te laten zien (en dan niet alleen door het feest, maar ook door bijvoorbeeld de achternaam van de ander aan te nemen).

'Vrouwen'-redenen:
(Geldt ongetwijfeld ook voor sommige mannen, maar het zijn toch vaak vrouwen die per se willen trouwen) - het in het middelpunt van de aandacht staan, maanden bezig zijn met voorbereidingen, de witte jurk... enzovoort.

Praktische redenen:
Veel handiger met bijvoorbeeld kinderen krijgen, dan is de vader automatisch ook juridisch de vader e.d. - ook makkelijker met zaken als testament enzo.

Welke redenen zijn er dan om niet te trouwen?
pi_80913693
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja maar van een logisch standpunt is het dom. Je bent op dat moment verliefd, maar na een paar jaren wordt het een broer-zus relatie. Je gaat aan elkaar ergeren en je verliest veel vrijheid die je vroeger had. Je kan niet meer zomaar gaan stappen met vrienden, je moet allerlei zaken regelen, je moet altijd rekening houden met je partner, enz. En al dat en nog meer voor je leven lang. En vijftig procent van de mensen kunnen het niet levenslang volhouden en ze gaan scheiden wat weer een heleboel problemen met zich meebrengt.
Je moet dat niet zeggen alsof het een feit is - natuurlijk gaat het in sommige gevallen zo, maar er zijn ook genoeg mensen die na 25 jaar huwelijk, of langer, nog steeds gek op elkaar zijn. Met die gedachte trouw je, als het goed is. Bovendien geldt al het bovenstaande voor iedere langdurige relatie, getrouwd of niet.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:30:14 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913903
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Emotionele redenen:
Om je liefde voor elkaar aan de wereld te laten zien (en dan niet alleen door het feest, maar ook door bijvoorbeeld de achternaam van de ander aan te nemen).

'Vrouwen'-redenen:
(Geldt ongetwijfeld ook voor sommige mannen, maar het zijn toch vaak vrouwen die per se willen trouwen) - het in het middelpunt van de aandacht staan, maanden bezig zijn met voorbereidingen, de witte jurk... enzovoort.

Praktische redenen:
Veel handiger met bijvoorbeeld kinderen krijgen, dan is de vader automatisch ook juridisch de vader e.d. - ook makkelijker met zaken als testament enzo.

Welke redenen zijn er dan om niet te trouwen?
Je gaat aan elkaar irriteren. Alles is leuk en spannend de eerste twee jaren maar daarna gaat het alleen maar downhill.

Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.

Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.

Er is een grote kans dat je zal scheiden.

Het is heel veel werk en stress.

Je verliest vrienden.

Zo zijn er zat redenen om het niet te doen.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:32:52 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913999
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Je moet dat niet zeggen alsof het een feit is - natuurlijk gaat het in sommige gevallen zo, maar er zijn ook genoeg mensen die na 25 jaar huwelijk, of langer, nog steeds gek op elkaar zijn. Met die gedachte trouw je, als het goed is. Bovendien geldt al het bovenstaande voor iedere langdurige relatie, getrouwd of niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat die succesverhalen eerder de uitzonderingen zijn dan de regel. Van wat ik zie en van wat ik zie en begrijp.

En als het bij een langdurige relatie is, dan kan je het gewoon beeindigen zonder problemen en even goede vrienden blijven. Scheiden is een stuk duurder en brengen een stuk meer risico's met zich mee.
pi_80914018
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je gaat aan elkaar irriteren. Alles is leuk en spannend de eerste twee jaren maar daarna gaat het alleen maar downhill.

Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.

Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.

Je verliest vrienden.

Al die redenen kunnen ook ontstaan als je niet trouwt hoor En dat scheiden gaat misschien nog wel makkelijker als je getrouwd bent.
Noot noot.
pi_80914022
Ik heb zelf als vrouw zijnde een hekel aan al die poespas.
Mocht ik ooit willen trouwen (wat ik dus betwijfel) dan zou ik liever met de persoon in kwestie stiekem trouwen,zodat het echt iets van ons 2 is

Ik ben gewoon sceptisch tov het huwelijk en dat is omdat ik ze om me heen bij de bosjes zie scheiden na zeer korte tijd
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:35:11 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80914074
Dus jij zou sowieso niet veel langer dan twee jaar een relatie willen?

Tja, lijkt me niet verstandig om te trouwen als je weet dat je geen langdurige relatie wil.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:35:38 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914098
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:33 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Al die redenen kunnen ook ontstaan als je niet trouwt hoor En dat scheiden gaat misschien nog wel makkelijker als je getrouwd bent.
Ja precies, dus het is beter om niet te trouwen dan! Want dan loop je niet zoveel schade, je hebt geen duizenden euro aan een bruiloft uitgegeven en scheiden is niet makkelijker dan gewoon uit elkaar gaan. Waar haal je dat vandaan?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:37:19 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914157
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:35 schreef Lienekien het volgende:
Dus jij zou sowieso niet veel langer dan twee jaar een relatie willen?

Tja, lijkt me niet verstandig om te trouwen als je weet dat je geen langdurige relatie wil.
Ja waarschijnlijk wil ik het wel na mijn 25ste. Maar logisch gezien zijn de nadelen van trouwen groter dan de voordelen van trouwen.
pi_80914199
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Ik wil graag trouwen juist omdat ik hoop/verwacht de rest van mijn leven samen te zijn met mijn vriend. Voor mij betekend trouwen een einde aan 'vrijblijvendheid', je bent niet elkaars vriend/vriendin, je bent man en vrouw. Je hoort bij elkaar, je vormt een gezin en een familie. Alleen samenwonen zodat je daarna makkelijker uit elkaar kan vind ik juist getuigen van een bijzonder vrijblijvende en ongemotiveerde instelling .

Als je echt van elkaar houd (en dan niet na een jaartje oid, maar nadat je al langer bij elkaar bent en weet waar je aan begint, als het ware) dan besluit je toch of je voor langere tijd (of voor altijd) bij elkaar wilt zijn? Je gaat toch sowieso niet een relatie aan met iemand waarvan je denkt 'mwah, is wel leuk, laat ik deze maar houden totdat ik geen zin meer heb/iets beters kan krijgen'? Op een gegeven moment ga je voor elkaar (of niet, en dan maak je het uit), en ja, daar komen compromissen bij. Je kan dan niet meer zomaar op elk gewenst moment zuipen met je maten. Je houdt rekening met elkaar en je past je aan omdat je van elkaar houd en bij elkaar wilt zijn. Trouwen vind ik daar uit voortvloeien. Gewoon aangeven dus dat je bij elkaar hoort, voor elkaar kiest, serieus bent en je leven samen verder wilt leiden (en in mijn/ons geval, kinderen wilt krijgen/een gezin wilt stichten). Je zou dat ook kunnen doen denk ik met een geregistreerd partnerschap of eventueel een samenlevingscontract, maar de bonus van trouwen is dat er een mooie symboliek aan vast zit en dat financieel/wettelijk meteen zo'n beetje alles geregeld is.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_80914205
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja precies, dus het is beter om niet te trouwen dan! Want dan loop je niet zoveel schade, je hebt geen duizenden euro aan een bruiloft uitgegeven en scheiden is niet makkelijker dan gewoon uit elkaar gaan. Waar haal je dat vandaan?
Alles staat op papier. Zo veel verschil is dat niet, vooral niet als je kinderen hebt.
Noot noot.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:39:16 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80914238
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk wil ik het wel na mijn 25ste. Maar logisch gezien zijn de nadelen van trouwen groter dan de voordelen van trouwen.
Van de redenen die je genoemd hebt, is er maar één die echt aan het trouwen te linken is: het scheiden. Al die andere dingen kunnen je ook gebeuren in een langdurige relatie, dus dat heeft niet veel met trouwen of getrouwd zijn te maken.
pi_80914312
quote:

[..]

Je verliest vrienden.

Wat een onzin.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:41:52 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914319
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Van de redenen die je genoemd hebt, is er maar één die echt aan het trouwen te linken is: het scheiden. Al die andere dingen kunnen je ook gebeuren in een langdurige relatie, dus dat heeft niet veel met trouwen of getrouwd zijn te maken.
Ja dat snap ik ook wel, kan ook gebeuren in een langdurige relatie. Maar dan is juist handiger dat zoiets gebeurt in een langdurige relatie dan in een huwelijk, dat probeer ik te zeggen.
pi_80914372
Ik ben heel benieuwd wiens huwelijk TS als voorbeeld heeft genomen om bij zo'n scenario te komen. Mijn god wat een ruggegraatloze uitgezakte levensmoede mensen moeten dat zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:43:28 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80914378
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel, kan ook gebeuren in een langdurige relatie. Maar dan is juist handiger dat zoiets gebeurt in een langdurige relatie dan in een huwelijk, dat probeer ik te zeggen.
Vanwege het gedoe van een scheiding?

Ach, dat valt toch ook wel mee. Alsof 'gewoon' uit elkaar gaan na jarenlang samenwonen zo gemakkelijk is.
pi_80914490
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar dan begin je als het ware al met het idee van 'als het dan straks mis gaat kunnen we tenminste makkelijk van elkaar af'. Dat is toch geen instelling als het gaat om iemand waar je van houd?

Als ik iets doe ga ik er ook voor, wat dat dan ook is. Studie, werk, relatie... Als ik iets wil bereiken werk ik daar aan en doe ik dat vol overgave. Een relatie waar je al instapt met de gedachte dat het dan straks makkelijk te verbreken is, is dan ook niets voor mij

Ik ben er btw niet voor om heel erg snel te trouwen, om zo'n grote stap te nemen als je elkaar nog nauwelijks kent is natuurlijk gewoon onverstandig. Samenwonen voor het huwelijk vind ik dan ook een goed idee (en doe ik zelf ook atm ) Maar als je eenmaal zeker bent van hoe je verder wilt gaan, vind ik dat je er ook voluit voor moet gaan en niet onder voorbehoud.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_80914494
$

dus fuck dat.
pi_80914628
quote:

[..]

Je verliest vrienden.

Nogmaals, dit is lang niet altijd het geval.. ieder huwelijk kent moeilijke tijden (iedere lange relatie eigenlijk), maar daar moet je je doorheen vechten. Natuurlijk gaat het soms mis, maar in mijn omgeving zijn dat (gelukkig) de uitzonderingen. Je moet aan een relatie blijven werken - niet denken dat het allemaal wel vanzelf gaat. Ik wil trouwen omdat ik de rest van mijn leven bij mijn vriend wil blijven, en omdat we ervan overtuigd zijn dat dat ook gaat lukken en bereid zijn ervoor te vechten (overigens hebben we nog geen trouwplannen, dat is meer iets waarvan we zeggen het in de toekomst te willen). Als je dat allebei wilt en ook doet, heeft een huwelijk een prima kans van slagen.

Sowieso vind ik het een slechte zaak om niet te trouwen uit angst dat het mis gaat. Dat lijkt mij niet de juist insteek van een relatie.
pi_80914655
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:38 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Ik wil graag trouwen juist omdat ik hoop/verwacht de rest van mijn leven samen te zijn met mijn vriend. Voor mij betekend trouwen een einde aan 'vrijblijvendheid', je bent niet elkaars vriend/vriendin, je bent man en vrouw. Je hoort bij elkaar, je vormt een gezin en een familie. Alleen samenwonen zodat je daarna makkelijker uit elkaar kan vind ik juist getuigen van een bijzonder vrijblijvende en ongemotiveerde instelling .

Als je echt van elkaar houd (en dan niet na een jaartje oid, maar nadat je al langer bij elkaar bent en weet waar je aan begint, als het ware) dan besluit je toch of je voor langere tijd (of voor altijd) bij elkaar wilt zijn? Je gaat toch sowieso niet een relatie aan met iemand waarvan je denkt 'mwah, is wel leuk, laat ik deze maar houden totdat ik geen zin meer heb/iets beters kan krijgen'? Op een gegeven moment ga je voor elkaar (of niet, en dan maak je het uit), en ja, daar komen compromissen bij. Je kan dan niet meer zomaar op elk gewenst moment zuipen met je maten. Je houdt rekening met elkaar en je past je aan omdat je van elkaar houd en bij elkaar wilt zijn. Trouwen vind ik daar uit voortvloeien. Gewoon aangeven dus dat je bij elkaar hoort, voor elkaar kiest, serieus bent en je leven samen verder wilt leiden (en in mijn/ons geval, kinderen wilt krijgen/een gezin wilt stichten). Je zou dat ook kunnen doen denk ik met een geregistreerd partnerschap of eventueel een samenlevingscontract, maar de bonus van trouwen is dat er een mooie symboliek aan vast zit en dat financieel/wettelijk meteen zo'n beetje alles geregeld is.
Helemaal mee eens.
pi_80915008
Liefde.

Trouwen is dan ook elkaar trouw beloven tot de dood je scheidt. Al hetgeen er omheen kan je weglaten, is niet nodig.
pi_80915772
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:33 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh yah? Bij de meeste duurt dat toch wel een jaar of meer als je al kinderen hebt ..
pi_80915814
Ik vind het eigenlijk een beetje zwak overkomen - niet willen trouwen uit angst dat het mis gaat.. doet me denken aan 'men lijdt dikwijls het meest onder het lijden dat men vreest'.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:31:16 #40
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_80915868
Levensgeluk.
  zondag 2 mei 2010 @ 08:57:01 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80923198
quote:

[..]

bull, en dat zou ook met niet trouwen kunnen, ligt dus geheel aan je relatie

quote]Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.[/quote] bull, zlef als je niet trouwt hou je over het algemeen rekening met de ander, en dat je je vrijheid zou verliezen... tuurlijk ... er zijn zat relaties waar je gewoon lekker jezelf kunt blijven hoor, rekening met elkaar houden kan ook gewoon iets zijn wat je wilt

quote]Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.
[/quote] dan doe je wat verkeerd he... zat relaties waar na 40 jaar de sex er nogsteeds vanaf spat
quote:
ja en als je niet trouwt ga je ook nooit uit elkaar...
quote:
nou nee hoor, je hebt denk ik teveel negatieve ervaringen of iets dergelijks, maar een relatie is juist ontstressend en kost juist weinig werk
quote:
Je verliest vrienden.
als je dat wil, anders ben je gewoon een slappe zak
quote:
volgens mij ben je nogal eens vaak met de negatieve kanten van een relatie in aanraking geweest, dan ligt het natuurlijk altijd aan de ander, misschien ben je idd niet weggelegd om een relatie te hebben, je gewoon van soa naar soa neuken is ook een leven natuurlijk, of je dan uiteindelijk als verzuurde vrijgezel alleen in het cafe achterblijft op zoek naar vlees is ook een manier van leven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80923565
quote:

[..]

Je verliest vrienden.

Wat een crap allemaal . Alsof die dingen niet kunnen gebeuren als je niet gaat trouwen.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:33:03 #43
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80924224
Gezien de hier geventileerde meningen lijkt me een gelukkig huwelijk voor jou absoluut kansloos.
Doe het dus vooral niet.

Ik hoop dat je ooit nog eens iemand tegenkomt waar je echt van houdt.

Overigens is een huwelijk de voordeligste manier om een hele zooi juridisch gedoe supersnel en 100% betrouwbaar te regelen. Afgezien van het prijzige circus eromheen maar dat bepalen je partner en jij nog altijd zelf. Je kunt het net zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt.
  zondag 2 mei 2010 @ 11:46:17 #44
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80926019
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:05 schreef Jojoortje het volgende:
?
pi_80926380
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:38 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik zie die vrijblijvendheid juist als iets goeds. Ongetrouwd ben je op geen enkele manier wettelijk of financieel aan elkaar gebonden, maar kiest er elke dag weer voor om bij elkaar te blijven. Niet omdat je je verplicht voelt of omdat je dit voor een volle kerk aan elkaar hebt beloofd, maar omdat je het iedere dag weer wil. Voor mijn gevoel ontstaat er tussen een groot gedeelte van mensen die getrouwd zijn (onbewust) een sfeer van 'elkaar voor lief' nemen. Die zitten meer aan elkaar vast door het ja-woord van jaaaren geleden, dan dat ze bewust iedere dag weer voor elkaar kiezen.

Ach ja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik gun andere mensen hun huwelijk(sdag) van harte
  zondag 2 mei 2010 @ 12:10:28 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80926710
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:53 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Wat een crap allemaal . Alsof die dingen niet kunnen gebeuren als je niet gaat trouwen.
Kijk, ik weet dat die dingen allemaal kunnen gebeuren zonder te trouwen. Maar het lijkt me handiger dat die dingen gebeuren buiten een huwelijk dan binnen een huwelijk. Dat is wat ik probeer te zeggen. Zo meteen krijg je situaties zoals deze:

Ik wil scheiden, met wie kan ik praten?

En dan heb je een probleem.
pi_80926818
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kijk, ik weet dat die dingen allemaal kunnen gebeuren zonder te trouwen. Maar het lijkt me handiger dat die dingen gebeuren buiten een huwelijk dan binnen een huwelijk. Dat is wat ik probeer te zeggen. Zo meteen krijg je situaties zoals deze:

Dat heet vertrouwen in je relatie hebben.
pi_80927742
Belastingtechnisch en juridisch heeft het wat voordelen in NL.

Al het ander is symbolisch.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:58:49 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80928272
quote:

[..]

Als je echt problemen wilt vermijden, dan moet je niet eens een relatie aangaan. En misschien een heleboel andere dingen ook maar niet doen. Is dat leuk? Nee.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:57:23 #50
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80930359
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:01 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik zie die vrijblijvendheid juist als iets goeds. Ongetrouwd ben je op geen enkele manier wettelijk of financieel aan elkaar gebonden, maar kiest er elke dag weer voor om bij elkaar te blijven. Niet omdat je je verplicht voelt of omdat je dit voor een volle kerk aan elkaar hebt beloofd, maar omdat je het iedere dag weer wil. Voor mijn gevoel ontstaat er tussen een groot gedeelte van mensen die getrouwd zijn (onbewust) een sfeer van 'elkaar voor lief' nemen. Die zitten meer aan elkaar vast door het ja-woord van jaaaren geleden, dan dat ze bewust iedere dag weer voor elkaar kiezen.

Ach ja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik gun andere mensen hun huwelijk(sdag) van harte
Meest waardevolle post van dit angst-topic.

Je bent bij elkaar omdat je dat wilt. Niet omdat het kan of moet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  zondag 2 mei 2010 @ 15:09:24 #51
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_80932898
quote:

[..]

Ik zie het huwelijk als ultiem symbool van toewijding naar elkaar toe. Maar, zoals met elk symbool, kan die toewijding ook zonder het symbool bestaan. Voor mij zou het echter wel een meerwaarde hebben.
pi_80933051
Voor mij is trouwen een bezegeling op een relatie waarvan je weet: Dit is het voor mij.
pi_80940426
Ik zie een huwlijk alleen maar als het ultiema symbool van truttigheid.
pi_80959760
Als je zelf nog niet in een relatie zit waarbij het onderwerp huwelijk serieus ter sprake komt heb je mijn inziens geen recht van spreken over de voor- en nadelen van het huwelijk.

Het is 100% een gevoelskwestie, behalve als hij/zij anderzijds niet in het land mag verblijven www.russianbrides.ru bijvoorbeeld (grapje, uiteraard).

Mijn verloofde en ik hebben het uitvoerig besproken en in het begin (eerste 3 jaar van onze relatie) altijd anderen beschimpt die wel aan een huwelijk dachten en de ouderwetse opvattingen hierbij.

Alleen als je eenmaal een poos bijelkaar bent dan voel je gewoon dat een relatie voor altijd is en wil je graag met die persoon getrouwd zijn.

Daarbij is het in noodsituaties veel beter; probeer jij als samenwonende partner in het buitenland maar eens bij je in levensgevaar verkerende partner beslissingen van leven en dood maken; helaas ze bellen dan de directe familie op; daar gaat je samenleveningscontract.

Extreem voorbeeld, dat geef ik toe, maar het KAN zich voordoen en dan ben je toch blij dat je gehuwd bent zodat de belangrijke beslissingen worden gemaakt door de persoon die er toe doet in je leven.
pi_80960272
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:15 schreef CorwinofAmber het volgende:
Alleen als je eenmaal een poos bij elkaar bent dan voel je gewoon dat een relatie voor altijd is en wil je graag met die persoon getrouwd zijn.
Maar waaróm dan? Wat waren doorslaggevende redenen voor jou en je verloofde?

Want dit is natuurlijk geen reden:
quote:
Daarbij is het in noodsituaties veel beter; probeer jij als samenwonende partner in het buitenland maar eens bij je in levensgevaar verkerende partner beslissingen van leven en dood maken; helaas ze bellen dan de directe familie op; daar gaat je samenleveningscontract.

Extreem voorbeeld, dat geef ik toe, maar het KAN zich voordoen en dan ben je toch blij dat je gehuwd bent zodat de belangrijke beslissingen worden gemaakt door de persoon die er toe doet in je leven.
  maandag 3 mei 2010 @ 10:41:09 #56
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80960333
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:20 schreef Nembrionic het volgende:
De enige geldige reden om te trouwen is omdat je het WIL.
Dit dus. Maakt niet uit wat de reden is waarom je het wilt.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_80960778
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:41 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Dit dus. Maakt niet uit wat de reden is waarom je het wilt.
Dat is natuurlijk flauwekul. Als je partner wil trouwen met jou, dan maakt het voor jouw gevoel nogal een verschil of hij/zij dat wil omdat hem/haar dat zo lekker veel financiële zekerheid geeft, of omdat hij/zij dat wil omdat hij/zij van je houdt (of soortgelijke romantische motivaties).

Motivatie maakt wel degelijk uit.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:00:52 #58
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80960982
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:54 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk flauwekul. Als je partner wil trouwen met jou, dan maakt het voor jouw gevoel nogal een verschil of hij/zij dat wil omdat hem/haar dat zo lekker veel financiële zekerheid geeft, of omdat hij/zij dat wil omdat hij/zij van je houdt (of soortgelijke romantische motivaties).

Motivatie maakt wel degelijk uit.
Bij mij niet. We zijn gehuwd onder huwelijkse voorwaarden, in Italië in het bijzijn van alleen onze beste vrienden. We houden van elkaar en hij wou heel graag met mij trouwen. Ben al een keer eerder gehuwd geweest dus weet wat het met zich meebrengt. We wouden dit gewoon beiden.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_80961050
@Von,

In onze situatie is het omdat we het beide zo voelen (romantische gevoelens) en daarbij de extra zekerheden geeft waar we in deze situatie in ons leven wel behoefte aan hebben.

Maar omdat we beide een grafhekel hebben aan zo'n groot trouwfeest met geneuzel en daarbij dat niets te maken heeft met onze gevoelens en bovendien eens gigantisch veel geld kost (en dat voor mensen die we in het dagelijks leven niet of nauwelijks spreken) gaan we gewoon een middagje naar het stadhuis en daarna lekker op huwelijksreis.
pi_80961155
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:00 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Bij mij niet. We zijn gehuwd onder huwelijkse voorwaarden, in Italië in het bijzijn van alleen onze beste vrienden. We houden van elkaar en hij wou heel graag met mij trouwen. Ben al een keer eerder gehuwd geweest dus weet wat het met zich meebrengt. We wouden dit gewoon beiden.
Zou jij met hem getrouwd zijn als hij dit enkel deed omdat hem dit meer financiële zekerheid gaf? Oftewel: dat hij je als een soort extra verzekering tegen ongevallen ziet. Nee toch? Nou dan, dan maakt het dus voor jou ook uit wat zijn motivaties zijn.
pi_80961245
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef RVP67 het volgende:
Ik zie een huwlijk alleen maar als het ultiema symbool van truttigheid.
Dat dus. Ik heb er een broertje dood aan.

Wat een kolder dat het de bezegeling van je relatie is of de bekroning of weet ik het wat.

Ik bezegel mevrouw wel in de slaapkamer godverdomme.

En die witte jurk trek je maar aan met carnaval
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:19:45 #62
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80961548
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:07 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Zou jij met hem getrouwd zijn als hij dit enkel deed omdat hem dit meer financiële zekerheid gaf? Oftewel: dat hij je als een soort extra verzekering tegen ongevallen ziet. Nee toch? Nou dan, dan maakt het dus voor jou ook uit wat zijn motivaties zijn.
Dan wil je dus niet trouwen. Dus je trouwt omdat je het wilt of je trouwt niet omdat je het niet wilt. heeft nog steeds alles te maken met willen.
pi_80961750
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:19 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Dan wil je dus niet trouwen. Dus je trouwt omdat je het wilt of je trouwt niet omdat je het niet wilt. heeft nog steeds alles te maken met willen.
Ah, we snappen elkaar.

Voor jezelf maakt de reden voor het trouwen niet uit (als je het maar wil), maar voor de ander kan je motivatie waarom je het wil wél uitmaken
  maandag 3 mei 2010 @ 12:58:41 #64
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80965068
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ah, we snappen elkaar.

Voor jezelf maakt de reden voor het trouwen niet uit (als je het maar wil), maar voor de ander kan je motivatie waarom je het wil wél uitmaken
Blijft nog steeds een kwestie van willen. Je moet idd beide willen. Staat wel knullig voor het "altaar": nee ik wil niet.

Maar zoeken naar een goede reden om wel te willen trouwen of niet te willen trouwen.. tja.. je wilt of je wilt niet. Daar is geen verschil tussen goede en slechte redenen voor.
pi_80965129
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel een samenlevingscontract nemen, voor de financiele zaken, bij eventuele kinderen, of als de een overlijdt etc. En dat is eigenlijk trouwen zonder het zo te noemen .
pi_80966203
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:00 schreef Tegan het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel een samenlevingscontract nemen, voor de financiele zaken, bij eventuele kinderen, of als de een overlijdt etc. En dat is eigenlijk trouwen zonder het zo te noemen .
Precies. Zo doen wij het want wij zijn allebei principieel tegen het instituut 'huwelijk'. Belachelijk overblijfsel uit tijden dat de kerk en de directe omgeving nog uitmaakten hoe jij je leven indeelt.

Maar we wonen al heel lang samen en je wilt toch dingen regelen voor het geval de ander iets overkomt. Dan sluit je dus zo'n contract en een testament af. Hoef je je ook niet te conformeren aan die belachelijke opvattingen van het huwelijk.

Laat wel duidelijk zijn dat ik iedereen een gelukkig huwelijk gun, maar ik wil per sé niet trouwen. Elke andere (modernere) vorm van commitment aan de ander vind ik wel OK. Noem het overdreven principieel, maar zo ervaar ik het.

Trouwens, een samenlevingscontract wordt automatisch ontbonden op het moment dat je apart gaat wonen. Niks geen rompslomp dus.
  maandag 3 mei 2010 @ 13:56:31 #67
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80967369
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

-knip-
Laat wel duidelijk zijn dat ik iedereen een gelukkig huwelijk gun, maar ik wil per sé niet trouwen. Elke andere (modernere) vorm van commitment aan de ander vind ik wel OK. Noem het overdreven principieel, maar zo ervaar ik het.

-knip-
Waarom overdreven? Het is jouw kijk op het "instituut". Ik heb er een andere kijk op. Voor beide zijden is wat te zeggen. Jij bent duidelijk iemand die niet wil (trouwen) en ik ben iemand die wel wil.

Overigens vind ik een samenlevingcontract een goed alternatief voor als de 1 wel en de ander niet wil trouwen. maar dat even terzijde
  maandag 3 mei 2010 @ 13:59:21 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80967468
Wat zijn die belachelijke opvattingen van het huwelijk waaraan je je zou moeten conformeren?
  maandag 3 mei 2010 @ 14:03:08 #69
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80967603
Ik wil uiteindelijk wel trouwen met mijn lief. Hij is voor mij de ware en het lijkt mij heel bijzonder om dat te bezegelen met een huwelijk.

Daarnaast vind ik het geweldig om een groot feest te geven, een prachtige jurk aan te mogen en daarna lekker samen op reis. Ik ben best romantisch daarin. Lijkt me heerlijk om later na te genieten van zo'n fijne feestdag. Geloof speelt hier niet bij, beiden zijn we niet gelovig.
pi_80967935
Ik vind trouwen overrated. Heb relaties gehad waarin ik me dolgraag wilde binden aan de ander, maar trouwen heb ik altijd al zó belachelijk gevonden, het heeft voor mij geen meerwaarde en ik zie het hier dus nooit gaan gebeuren.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_80968456
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:59 schreef Lienekien het volgende:
Wat zijn die belachelijke opvattingen van het huwelijk waaraan je je zou moeten conformeren?
Eeuwige trouw, dragen van ring, zorgen voor elkaar in voor- en tegenspoed. Dat zijn zaken die ik niet aan mijn vriendin beloof, en zij belooft ze ook niet aan mij. Niets is erger dan het breken van een belofte, ik ga deze dus ook niet maken.

Ze zijn voor mij belachelijk (natuurlijk kan dit voor jou anders zijn), omdat niemand die zekerheid heeft of kan geven. Sommige mensen worden ongelukkig omdat ze voelen dat ze vastzitten in hun huwelijk. Ik ben misschien mijn vriendin over 5 jaar helemaal zat. Dan wil ik niet een huwelijk en een maatschappelijke verwachting als een blok aan mijn been hebben hangen.
pi_80968698
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:04 schreef sigme het volgende:
heel goede reden!!
Ook leeg
  maandag 3 mei 2010 @ 14:37:29 #73
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80968907
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Eeuwige trouw, dragen van ring, zorgen voor elkaar in voor- en tegenspoed. Dat zijn zaken die ik niet aan mijn vriendin beloof, en zij belooft ze ook niet aan mij. Niets is erger dan het breken van een belofte, ik ga deze dus ook niet maken.

Ze zijn voor mij belachelijk (natuurlijk kan dit voor jou anders zijn), omdat niemand die zekerheid heeft of kan geven. Sommige mensen worden ongelukkig omdat ze voelen dat ze vastzitten in hun huwelijk. Ik ben misschien mijn vriendin over 5 jaar helemaal zat. Dan wil ik niet een huwelijk en een maatschappelijke verwachting als een blok aan mijn been hebben hangen.
Getrouwd of niet getrouwed, trouw zijn aan elkaar staat voor mij buiten kijf alsmede ook in voor en tegenspoed etc. Klinkt nu net of jouw relatie je geen "reet" doet want aan voor en tegenspoed doe je niet want je bent immers niet getrouwd en trouw zijn hoeft ook alleen maar als je getrouwd bent? weird. en overigens ben je net zo makkelijk gescheiden. en ja, dat kost geld maar als dat de reden is om niet met elkaar te willen trouwen.. hou er qua samenleven ook maar mee op. kost ook geld, ook als je uit elkaar gaat.
  maandag 3 mei 2010 @ 14:45:02 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80969179
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:04 schreef sigme het volgende:
Psiesjh

SD woonde ook al 10 jaar samen, geen centje pijn, maar toen... gingen we een pandje kopen, en dan MOET je dingen gaan regelen financieel, en dat kan idd via een testament of samenlevingscontract, dat kan heel eenvoudig voor een boel geld bij de Mr. notaris, maar dan ben je sort off verplicht om eens in de zoveel tijd gezellig voor 300 p/u bij die beste man de laatste nieuwe LED TV en de nieuwe auto erbij te zetten en dat is niet zo tof...
Simpeler is om op Maandagochtend FF met wat noodzakelijke getuigen naar het gemeentehuis te togen, de boel te regelen, jawoord, ringetje, kussie en weer naar huis, en dan halverwege de zomer een dik tuinfeest organiseren met alles en iedereen erop en eraan en halverwege de avond even het bommetje te droppen .. iedereen blij, alles geregeld

Om elkaar trouw te beloven of de liefde te verklaren heb je toch geen papiertje nodig ?? = hopeloos ouderwets imho
Je blijft bij elkaar omdat je daarvoor kiest en niks anders, en daar verandert dat papiertje niks aan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 3 mei 2010 @ 14:47:06 #75
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80969250
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Psiesjh

SD woonde ook al 10 jaar samen, geen centje pijn, maar toen... gingen we een pandje kopen, en dan MOET je dingen gaan regelen financieel, en dat kan idd via een testament of samenlevingscontract, dat kan heel eenvoudig voor een boel geld bij de Mr. notaris, maar dan ben je sort off verplicht om eens in de zoveel tijd gezellig voor 300 p/u bij die beste man de laatste nieuwe LED TV en de nieuwe auto erbij te zetten en dat is niet zo tof...
Simpeler is om op Maandagochtend FF met wat noodzakelijke getuigen naar het gemeentehuis te togen, de boel te regelen, jawoord, ringetje, kussie en weer naar huis, en dan halverwege de zomer een dik tuinfeest organiseren met alles en iedereen erop en eraan en halverwege de avond even het bommetje te droppen .. iedereen blij, alles geregeld

Om elkaar trouw te beloven of de liefde te verklaren heb je toch geen papiertje nodig ?? = hopeloos ouderwets imho
Je blijft bij elkaar omdat je daarvoor kiest en niks anders, en daar verandert dat papiertje niks aan.
Ehm, wij hebben een testament EN huwelijkse voorwaarden. De aankoopbonnen zijn het bewijs van wie de goederen zijn. heb je echt geen aanpassing van 1 van de 2 of beide zaken voor nodig hoor. Wat een onzin.
  maandag 3 mei 2010 @ 14:50:48 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80969381
Wel eens met Mickeys, maar ik kan er wel een beetje inkomen wat Mystikvm zegt. Je belooft elkaar trouw tot de dood - dan voel je je moreel gezien misschien verplicht om te blijven, ook al wil je eigenlijk niet meer verder. Dat zou ik echter zelf niet zien als 'een maatschappelijke verplichting als een blok aan mijn been'. Scheiden zal in bepaalde kringen nog wel steeds zwaar afgekeurd worden, maar die kijken ook neer op het ongehuwd samenwonen.
  maandag 3 mei 2010 @ 14:54:01 #77
286096 Chahna
schattig
pi_80969491
Ik vind sowieso dat mensen te snel trouwen tegenwoordig. In mijn omgeving trouwen ze vaak al in de begin twinitg en tegen de tijd dat ze dertig zijn hoor je ze zeggen dat het wel leuk is een gezinnetje maar dat ze toch nog een hoop hebben gemist.
  maandag 3 mei 2010 @ 15:00:20 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80969719
Tja, als je jong tegen je grote liefde (denkt) aan te lopen, ga je die dan aan de kant zetten om nog lekker te gaan feesten?
pi_80969761
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:37 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Getrouwd of niet getrouwed, trouw zijn aan elkaar staat voor mij buiten kijf alsmede ook in voor en tegenspoed etc. Klinkt nu net of jouw relatie je geen "reet" doet want aan voor en tegenspoed doe je niet want je bent immers niet getrouwd en trouw zijn hoeft ook alleen maar als je getrouwd bent? weird. en overigens ben je net zo makkelijk gescheiden. en ja, dat kost geld maar als dat de reden is om niet met elkaar te willen trouwen.. hou er qua samenleven ook maar mee op. kost ook geld, ook als je uit elkaar gaat.
Je overdrijft het wel een beetje. Natuurlijk loop ik niet weg bij mijn vriendin als ze een griepje heeft, maar er kunnen best omstandigheden ontstaan waardoor ik niet meer prettig met haar samen kan leven. Dan ga ik van tevoren niet plechtig beloven het altijd met haar vol te houden, dat is namelijk niet te beloven.

Misschien til ik nu te zwaar aan de huwelijkse gelofte. Maar belofte maakt schuld, in mijn ogen.
pi_80969830
Er zijn geen redenen om te trouwen. Alle relaties gaan vroeg of laat kapot. Het is alleen wel tof vanwege het feest en de jurk, maar daar valt ook wel iets anders voor te verzinnen
  maandag 3 mei 2010 @ 15:10:34 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80970066
Dat is dan weer jammer, dat je geen voorbeelden in je omgeving kent van relaties die stand houden.
  maandag 3 mei 2010 @ 15:14:42 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80970222
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:47 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ehm, wij hebben een testament EN huwelijkse voorwaarden. De aankoopbonnen zijn het bewijs van wie de goederen zijn. heb je echt geen aanpassing van 1 van de 2 of beide zaken voor nodig hoor. Wat een onzin.
Ik ben gewoon in gemeenschap getrouwd, we werken samen en dus is al ons bezit ook van beiden
Het is maar hoe je dingen afspreekt en/of regelt natuurlijk; wij delen behalve lief en leed, ook alles tastbare goederen, etc. waarom dat nou meteen weer als 'onzin' bestempeld moet worden ??

Ik heb net nog even gekeken, maar de enige naam op de bon van de TV is Mediamarkt, en daar ben ik toch echt niet mee getrouwd
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80970479
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:01 schreef Mystikvm het volgende:

Misschien til ik nu te zwaar aan de huwelijkse gelofte. Maar belofte maakt schuld, in mijn ogen.
Dit ook dus. Het huwelijk hoort zo bijzonder te zijn, maar 1 op de 3 strandt en daar bovenop is een groot deel ook nog es ongelukkig in het huwelijk. Dus in hoeverre kun je jezelf serieus nemen als je je ja-woord geeft aan je lief ten overstaande van je hele familie en vriendenkring (waaronder zich vast wel wat gescheiden ooms/tantes en neven/nichten bevinden om de relativiteit van het ja-woord nog maar es te onderstrepen).

Natuurlijk hoeft het falen van anderen (als we een echtscheiding voor het gemak zo maar even mogen noemen - bij een echtscheiding breken beide partners immers hun trouwbelofte) geen tegenargument te zijn om het zelf ook es te proberen, maar het plaatst het hele 'bijzondere' etc wel in een ander daglicht.
  maandag 3 mei 2010 @ 15:25:27 #84
286096 Chahna
schattig
pi_80970567
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:10 schreef Lienekien het volgende:
Dat is dan weer jammer, dat je geen voorbeelden in je omgeving kent van relaties die stand houden.
die zijn er natuurlijk ook wel maar zelf zie ik steeds meer mensen die gaan scheiden of er spijt van hebben.
  maandag 3 mei 2010 @ 15:30:15 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80970746
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:25 schreef Chahna het volgende:

[..]

die zijn er natuurlijk ook wel maar zelf zie ik steeds meer mensen die gaan scheiden of er spijt van hebben.
En welke conclusie trek je daaruit voor jezelf, je eigen relatie?
pi_80970993
Als ik het zo eens lees denk ik dat het ook best wel veel verschil maakt in wat voor omgeving je zelf opgroeid. Mijn ouders bv zijn al 25+ jaar gelukkig getrouwd. Zelfde geldt voor de ouders van mijn vriend. Verder heb ik eigenlijk in de nabije familie geen gescheiden mensen, zelfde geldt weer voor de familie van mijn vriend. In de omgeving waar ik woon zijn sowieso minder gescheiden gezinnen dan gemiddeld volgens mij... vroeger op de basisschool was er maar 1 kindje in mijn klas met gescheiden ouders.

En ik zie juist wel veel voorbeelden van lange (in mijn ogen gelukkige) huwelijken, de buurman hier bijvoorbeeld die op zijn 80ste nog steeds liefdevol zijn even oude zieke vrouw verzorgde (wel met hulp van kinderen en thuiszorg uiteraard), beiden zijn nu overleden. En een oudoom die ook op zijn 80ste nog voor zijn al wat demente en ziekelijke vrouw zorgde (nu weduwnaar). In mijn optiek kan het dus gewoon wel, en natuurlijk ben je niet 24/7 tot over je oren verliefd, 50 jaar lang. Maar echte liefde kan tegen een stootje, en komt weer terug, en is waardevoller dan verliefdheid
pi_80971451
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Als ik het zo eens lees denk ik dat het ook best wel veel verschil maakt in wat voor omgeving je zelf opgroeid. Mijn ouders bv zijn al 25+ jaar gelukkig getrouwd. Zelfde geldt voor de ouders van mijn vriend. Verder heb ik eigenlijk in de nabije familie geen gescheiden mensen, zelfde geldt weer voor de familie van mijn vriend. In de omgeving waar ik woon zijn sowieso minder gescheiden gezinnen dan gemiddeld volgens mij... vroeger op de basisschool was er maar 1 kindje in mijn klas met gescheiden ouders.

En ik zie juist wel veel voorbeelden van lange (in mijn ogen gelukkige) huwelijken, de buurman hier bijvoorbeeld die op zijn 80ste nog steeds liefdevol zijn even oude zieke vrouw verzorgde (wel met hulp van kinderen en thuiszorg uiteraard), beiden zijn nu overleden. En een oudoom die ook op zijn 80ste nog voor zijn al wat demente en ziekelijke vrouw zorgde (nu weduwnaar). In mijn optiek kan het dus gewoon wel, en natuurlijk ben je niet 24/7 tot over je oren verliefd, 50 jaar lang. Maar echte liefde kan tegen een stootje, en komt weer terug, en is waardevoller dan verliefdheid
Same here, laatst zelfs 30 jarig huwelijk van mijn ouders gevierd. Maar zoals ik hierboven al zei, het (niet) falen van andere huwelijken is nog geen garantie voor je eigen huwelijk, maar wel iets om in je achterhoofd te houden bij het uitspreken van je ja-woord op 'tot de dood ons scheidt, in voor en tegenspoed'.
  maandag 3 mei 2010 @ 15:51:12 #88
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80971480
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben gewoon in gemeenschap getrouwd, we werken samen en dus is al ons bezit ook van beiden
Het is maar hoe je dingen afspreekt en/of regelt natuurlijk; wij delen behalve lief en leed, ook alles tastbare goederen, etc. waarom dat nou meteen weer als 'onzin' bestempeld moet worden ??

Ik heb net nog even gekeken, maar de enige naam op de bon van de TV is Mediamarkt, en daar ben ik toch echt niet mee getrouwd
ehm, op de bon bij mij staat bijvoorbeeld mijn rekeningnummer, betaald met de pin. Zo hebben wij het tenminste afgesproken. Even niet bij nagedacht dat je ook cash kan betalen natuurlijk, maar als je het vastlegt en er samen mee akkoord bent hoef je geen dure notaris in de arm te nemen om het vast te leggen.

Wat ik met onzin bedoel is dat het onzin is dat je dus perse een notaris nodig zou hebben om alles vast te leggen. In gemeenschap van goederen is ook goed mogelijk hoor. zo was mijn 1e huwelijk. Dit huwelijk zijn we beiden (mijn huidige partner en ik) ingestapt met enige "bagage" en we wouden elkaar hierin beschermen. Om welke reden dan ook.
  maandag 3 mei 2010 @ 15:54:48 #89
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80971630
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je overdrijft het wel een beetje. Natuurlijk loop ik niet weg bij mijn vriendin als ze een griepje heeft, maar er kunnen best omstandigheden ontstaan waardoor ik niet meer prettig met haar samen kan leven. Dan ga ik van tevoren niet plechtig beloven het altijd met haar vol te houden, dat is namelijk niet te beloven.

Misschien overdrijf ik het een beetje, maar de manier waarop jij het schreef vind ik behoorlijk overdreven. Ik vraag mij dan gewoon af of je in de relatie die je nu hebt wel alles voor de ander over hebt, dus ook de tegenspoed. Jij blijkbaar niet als ik je goed begrijp. Wat als je partner onverwachts ernstig ziek word (zoals ik heb gehad)? Dan laat je haar/hem maar vallen? Jouw liefde reikt niet zover?

Als je een relatie aangaat, met of zonder huwelijk, dan beloof je er voor elkaar te zijn dunkt me. Anders heb je een zeer egoïstische relatie (maar dat is zoals ik er tegenaan kijk, ben nogal van de "oude stempel" gok ik zo)
pi_80971974
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:50 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Same here, laatst zelfs 30 jarig huwelijk van mijn ouders gevierd. Maar zoals ik hierboven al zei, het (niet) falen van andere huwelijken is nog geen garantie voor je eigen huwelijk, maar wel iets om in je achterhoofd te houden bij het uitspreken van je ja-woord op 'tot de dood ons scheidt, in voor en tegenspoed'.
Dat is natuurlijk waar, maar ik denk dat mensen die opgegroeid zijn met ouders die niet zijn gescheiden gemiddeld ook beter in staat zijn zelf een gelukkige lange relatie/huwelijk te hebben. Je leert natuurlijk uit je omgeving hoe je om gaat met andere mensen e.d. en dus ook hoe je een succesvolle relatie krijgt. Als je nooit gezien hebt bij je ouders hoe een succesvolle relatie werkt zul je het zelf denk ik moeilijker hebben in je relatie.

En hoewel het niet falen van huwelijken in je omgeving dan ook geen garantie is, kun je er wel iets van leren. Zo maak je dan zelf ook meer kans op een gelukkig huwelijk denk ik. Dus misschien geen garantie, maar zeker wel statistische samenhang gok ik zo
pi_80973721
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:54 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Misschien overdrijf ik het een beetje, maar de manier waarop jij het schreef vind ik behoorlijk overdreven. Ik vraag mij dan gewoon af of je in de relatie die je nu hebt wel alles voor de ander over hebt, dus ook de tegenspoed. Jij blijkbaar niet als ik je goed begrijp. Wat als je partner onverwachts ernstig ziek word (zoals ik heb gehad)? Dan laat je haar/hem maar vallen? Jouw liefde reikt niet zover?

Als je een relatie aangaat, met of zonder huwelijk, dan beloof je er voor elkaar te zijn dunkt me. Anders heb je een zeer egoïstische relatie (maar dat is zoals ik er tegenaan kijk, ben nogal van de "oude stempel" gok ik zo)
Ik ben van de nieuwe stempel dan blijkbaar. Ik zal mijn vriendin niet zomaar laten vallen als ze ernstig ziek wordt, maar er is wel een kans dat de omstandigheden mij daartoe brengen. Ik weet van haar dat zij dit ook zo ziet. Het is natuurlijk niet leuk om te weten dat iemand je in de steek kan laten, maar ik leef in elk geval niet in het sprookje dat zij altijd voor mij zal zorgen, kost wat kost. Je moet overigens echt niet denken dat wij elkaar bij het minste of geringste verlaten, maar loze beloftes maken we in elk geval niet. We zijn al vele jaren bij elkaar en hebben echt wel crises meegemaakt en zijn nog steeds samen. Dat telt ook wel.

Onze relatie is sowieso heel zakelijk. We vinden het ook fijn om het zo te bekijken, je kan maar beter realistisch zijn, dat voorkomt teleurstellingen. Ik begrijp dat je het hier helemaal niet mee eens bent, maar je bent dan ook niet met mij getrouwd
  maandag 3 mei 2010 @ 16:56:59 #92
285351 dalaiblama
too much bla
pi_80974001
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:03 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar, maar ik denk dat mensen die opgegroeid zijn met ouders die niet zijn gescheiden gemiddeld ook beter in staat zijn zelf een gelukkige lange relatie/huwelijk te hebben. Je leert natuurlijk uit je omgeving hoe je om gaat met andere mensen e.d. en dus ook hoe je een succesvolle relatie krijgt. Als je nooit gezien hebt bij je ouders hoe een succesvolle relatie werkt zul je het zelf denk ik moeilijker hebben in je relatie.

En hoewel het niet falen van huwelijken in je omgeving dan ook geen garantie is, kun je er wel iets van leren. Zo maak je dan zelf ook meer kans op een gelukkig huwelijk denk ik. Dus misschien geen garantie, maar zeker wel statistische samenhang gok ik zo
Ons beider ouders zijn 25 > jaar getrouwd. Toch zijn we allebei wars van een huwelijk. Wij vinden het nogal een belofte en zien het letterlijk als een beperking van onszelf en ons verbond.
Wij willen ons niet verplicht voelen bij elkaar te blijven voor de sake of it, en scheiden zien we al helemaal als iets sneus.

Wij hebben voor alle praktische aspecten een samenlevingscontract en ooit zullen we ongetwijfeld nog eens een groot feest geven om ons samenzijn te vieren. Maar trouwen? Misschien als we met pensioen zijn, Dan hebben we alle reden om te trouwen en onze verbintenis te vieren.
pi_80974314
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ons beider ouders zijn 25 > jaar getrouwd. Toch zijn we allebei wars van een huwelijk. Wij vinden het nogal een belofte en zien het letterlijk als een beperking van onszelf en ons verbond.
Wij willen ons niet verplicht voelen bij elkaar te blijven voor de sake of it, en scheiden zien we al helemaal als iets sneus.

Wij hebben voor alle praktische aspecten een samenlevingscontract en ooit zullen we ongetwijfeld nog eens een groot feest geven om ons samenzijn te vieren. Maar trouwen? Misschien als we met pensioen zijn, Dan hebben we alle reden om te trouwen en onze verbintenis te vieren.
Ik bedoel ook niet dat iedereen wiens ouders lang en gelukkig getrouwd zijn zelf ook perse wil trouwen. Ik bedoel dat er denk ik wel samenhang bestaat tussen gelukkig getrouwde ouders - kinderen met lange, gelukkige relaties (ev. huwelijk). En andersom denk ik dat kinderen van gescheiden ouders minder snel in het idee van een huwelijk (en misschien ook wel lange relaties ansich) geloven.

Dus samengevat denk ik dat mensen met gelukkig getrouwde ouders eerder geneigd zijn zelf ook voor een lange relatie te kiezen (en in die zin misschien eerder kiezen voor een huwelijk) dan mensen met gescheiden ouders.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:25:45 #94
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_80981787
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik ben het met je eens!
Mensen met gescheiden ouders zien het heel anders. Mijn ouders zijn nog bij elkaar, en ik heb gezien dat het soms even slecht kan gaan, maar dat het huwelijk ook zijn goede kanten heeft.

Zolang je niet bij het eerste verveelmoment wilt opstappen, en je tijd voor elkaar blijft vrijmaken moet het toch goedkomen. Verliefdheid blijft nou eenmaal niet, dat gaat over in liefde, en je hoeft maar een beetje moeite te doen om die liefde te blijven voelen. Een keer uitgebreid koken voor je lief, eens een weekendje weg, elkaar betrekken in je leven(vertellen over werk en vrienden).

We zijn in een maatschappij beland waarin het normaal is dat je iets wegooit zodra het je niet meer aan staat. Als mensen eens zouden proberen om probleempjes op te lossen, in plaats van aan de kant te schuiven..
pi_80985588
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Precies. Zo doen wij het want wij zijn allebei principieel tegen het instituut 'huwelijk'. Belachelijk overblijfsel uit tijden dat de kerk en de directe omgeving nog uitmaakten hoe jij je leven indeelt.

Maar we wonen al heel lang samen en je wilt toch dingen regelen voor het geval de ander iets overkomt. Dan sluit je dus zo'n contract en een testament af. Hoef je je ook niet te conformeren aan die belachelijke opvattingen van het huwelijk.

Trouwens, een samenlevingscontract wordt automatisch ontbonden op het moment dat je apart gaat wonen. Niks geen rompslomp dus.
Als homo's trouwen krijgen ze iets wat meer lijkt op een samenlevingscontract dan een huwelijk, op papier.

Ik zie geen verschil tussen een samenlevingscontract en een huwelijk.

Plus:
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:59 schreef Lienekien het volgende:
pi_80995735
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:47 schreef Tegan het volgende:

[..]

Als homo's trouwen krijgen ze iets wat meer lijkt op een samenlevingscontract dan een huwelijk, op papier.

Ik zie geen verschil tussen een samenlevingscontract en een huwelijk.

Plus:
[..]

Jij bedoelt geregistreerd partnerschap . Dat is ongeveer gelijk aan het huwelijk, hoewel het nog steeds iets lastiger ligt als het om kinderen gaat. Samenlevingscontract is echt niet gelijk aan het huwelijk - dat is eigenlijk gewoon verstandig om te doen als je gaat samenwonen, maar zegt verder niets over testamentaire regelingen of kinderen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:44:02 #97
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_80996398
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben van de nieuwe stempel dan blijkbaar. Ik zal mijn vriendin niet zomaar laten vallen als ze ernstig ziek wordt, maar er is wel een kans dat de omstandigheden mij daartoe brengen. Ik weet van haar dat zij dit ook zo ziet. Het is natuurlijk niet leuk om te weten dat iemand je in de steek kan laten, maar ik leef in elk geval niet in het sprookje dat zij altijd voor mij zal zorgen, kost wat kost. Je moet overigens echt niet denken dat wij elkaar bij het minste of geringste verlaten, maar loze beloftes maken we in elk geval niet. We zijn al vele jaren bij elkaar en hebben echt wel crises meegemaakt en zijn nog steeds samen. Dat telt ook wel.

Onze relatie is sowieso heel zakelijk. We vinden het ook fijn om het zo te bekijken, je kan maar beter realistisch zijn, dat voorkomt teleurstellingen. Ik begrijp dat je het hier helemaal niet mee eens bent, maar je bent dan ook niet met mij getrouwd
Dus je hebt beloofd het allemaal te proberen in stand te houden. Zakelijk of met liefde, dat maakt niet uit, maar je hebt dus toch wel een belofte gedaan.

Maar ik ken er zat hoor, waarbij de partner ernstig ziek werd en de persoon zelf nergens te bekennen was (inclu myself als de 2e) en dan is liefde wel erg ver te zoeken. Dan ga je uit elkaar, getrouwd of niet getrouwd, geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract, maakt allemaal niets uit. Maar beloven dat je het zult proberen, in voor en tegenspoed etc etc is zo erg nog niet. Wij, (mijn man en ik) hebben elkaar beloofd dat we het gaan proberen (allemaal), maar we weten ook beide heus wel dat er situaties kunnen komen waarbij je besluit uit elkaar te gaan. (wat ik mij op jonge leeftijd, rond de 20, niet had gerealiseerd). Dus helemaal niet mee eens zijn is ook niet waar. Je hebt punten, maar dat maakt niet uit of je dan wel of niet gehuwd ben of dat je wilt trouwen. Trouwen doe je m.i. nog steeds omdat je het wilt (samen wilt). De reden waarom je wel of niet wilt maakt niet uit, maakt alleen uit om te bepalen of je wel wilt of niet wilt trouwen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:14:35 #98
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_80996892
Ik trouw over een maand... en waarom.. omdat we dat allebei graag willen... Het is voor ons een bevestiging van eeuwige trouw... zo voelt dat voor ons.
En goed.. daarnaast profiteren we van de gemakken die het later met zich mee zal brengen rondom bv kinderen.

Jammer van het cynisme dat ik sommigen proef.

Maar dan nog... ieder zijn redenen zijn persoonlijk..
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat iedereen wiens ouders lang en gelukkig getrouwd zijn zelf ook perse wil trouwen. Ik bedoel dat er denk ik wel samenhang bestaat tussen gelukkig getrouwde ouders - kinderen met lange, gelukkige relaties (ev. huwelijk). En andersom denk ik dat kinderen van gescheiden ouders minder snel in het idee van een huwelijk (en misschien ook wel lange relaties ansich) geloven.

Dus samengevat denk ik dat mensen met gelukkig getrouwde ouders eerder geneigd zijn zelf ook voor een lange relatie te kiezen (en in die zin misschien eerder kiezen voor een huwelijk) dan mensen met gescheiden ouders.
In die categorie vallen wij ook allebei.. het zal inderdaad wel meespelen..

Maar dan nog, het is voor een groot deel een gevoelskwestie... hetzelfde als wel of geen kinderen willen bv.....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_81004274
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:14 schreef avotar het volgende:

Jammer van het cynisme dat ik sommigen proef.
Met 1/3 van de huwelijk die mislopen en daar bovenop nog een heel stel ongelukkige huwelijken is een zeker cynisme of skepsis niet geheel onterecht natuurlijk

Maar een fijne dag gewenst
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:24:10 #100
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_81004876
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:07 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Met 1/3 van de huwelijk die mislopen en daar bovenop nog een heel stel ongelukkige huwelijken is een zeker cynisme of skepsis niet geheel onterecht natuurlijk

Maar een fijne dag gewenst
Och... glas is dan ook half vol.. en niet half leeg
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_81010032
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:14 schreef avotar het volgende:
omdat we dat allebei graag willen...
Yeah right, jij bent zeker een vrouw he ?
pi_81010183
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:33 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Want een man kan niet willen trouwen? Jij bent dan zeker zo'n jongetje dat denkt dat alle mannen bier willen zuipen tot diep in de nacht en elke week een andere chick willen neuken?

Vooroordelen ftw!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:27:25 #103
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_81011998
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:33 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Mijn bril ffkes lenen? Je kunt nl zien dat het een man is
  zondag 10 april 2011 @ 20:08:35 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95313596
Google bracht me op een oud topic, even kicken :)

quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2010 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
Simpeler is om op Maandagochtend FF met wat noodzakelijke getuigen naar het gemeentehuis te togen, de boel te regelen, jawoord, ringetje, kussie en weer naar huis, en dan halverwege de zomer een dik tuinfeest organiseren met alles en iedereen erop en eraan en halverwege de avond even het bommetje te droppen :7 .. iedereen blij, alles geregeld ^O^
Dit vind ik nog best leuk klinken! Ik heb helemaal niks met trouwen, en was op zoek naar redenen om dat wel te doen... Ik heb een grafhekel aan gemeenteambtenaren, bij een paspoort verlengen erger ik me al aan de traagheid en inefficiency van die lui, laat staan dat ik voor m'n lol zou gaan trouwen... Alleen al dat je naar een ambtenaar moet, meestal een gozer in een jurk, bah!

quote:
Om elkaar trouw te beloven of de liefde te verklaren heb je toch geen papiertje nodig ?? = hopeloos ouderwets imho :Y
^^ Precies mijn gedachte! Een papiertje dat je toestemming van de overheid hebt om de bruid te mogen kussen :X :X

Stilletjes trouwen in Vegas, en dan thuis dat tuinfeest, dat klinkt nog best goed :)
censuur :O
pi_95314315
Ik heb weinig behoefte aan trouwen. Toen ik dat tegen mijn vriendin vertelde, zei ze: OK, wat dacht je van een groot feest als we vijf jaar bij elkaar zijn?

Geweldig idee, toch? Mijns inziens beter dan zoete beloften waarvan je niet weet of je ze waar kan maken.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_95314368
Als reactie op oa wat diegene die hier twee posts boven wordt gequote zegt.

Ik wil opzich niet trouwen omdat er idd geen reden is behalve dat er dan van alles al geregeld is (zoals ik eerder in het topic ookal heb gezegd ongetwijfeld). Eigenlijk is het makkelijk om ff te trouwen, of samenlevingscontract, maar als je iets speciaals wil (zoals ik) dan moet je er toch sowieso nog met een notaris naar kijken. Dus ik laat persoonlijk liever enkel een contract opstellen, en dan echt alleen wat ik zelf wil erin.

Er zijn wel nog wat dingen om over na te denken, je mag je partners naam niet dragen met alleen notarieel contract, itt trouwen en/of geregistreerd partnerschap. En ook nog dat je verplicht fiscaal parterschap hebt belastingtechnisch gezien. Maar daar ontkom je niet aan als je niet alleen woont. Is het raar om financien apart te willen houden?
  zondag 10 april 2011 @ 20:27:55 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95314677
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:22 schreef Tegan het volgende:
Is het raar om financien apart te willen houden?
Is het raar om je financiele zekerheid opeens te willen delen?
censuur :O
pi_95315057
Ik vind het beide niet raar, maar als je het niet wil dan kan het niet eens...
pi_95316245
Het hoeft van mij niet maar als ik in een stabiele relatie zit met een vent waar ik wel een toekomst in zie met kinderen en alles en hij gaat op een gegeven moment op zn knietjes voor mij met een ring dan zeg ik geen nee. Andersom zou ik nooit een man vragen om te trouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')