abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:03:05 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80912902
Ik zat net bij mezelf te denken, en ik kan geen goede reden bedenken om te trouwen. Of ik kan wel goede redenen bedenken, maar ik kan ook goede reden bedenken om NIET te trouwen.

The cons outweigh the pro, I think.

Dus kan iemand goede redenen bedenken om te trouwen? Redenen die beter zijn dan de redenen om niet te trouwen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_80912930
Verstandshuwelijk misschien? Uit financiële redenen.
pi_80912942
Goedkoper dan een testament.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80912988
Ik wil een bruidstaart en een witte jurk.
Kan alleen met trouwen, anders loop je voor schut.
Noot noot.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:05:53 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80912997
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:03 schreef SharQueDo het volgende:
Verstandshuwelijk misschien? Uit financiële redenen.
Dan kan je beter je HBO of WO afmaken en een goede baan vinden, lijkt me.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:06:30 #6
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_80913017
Trouwen doe je voor het feest, de cadeaus, de taart, de jurk, de reis en de huwelijksnacht in een superluxe hotelsuite. Mijns inziens heb je geen huwelijk nodig om de wereld te laten zien dat je van elkaar houdt. Dat kan zo ook wel. Daarbij is het gewoon een gigantische belofte die je maakt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:06:52 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913033
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:05 schreef Jojoortje het volgende:
Ja maar anders gewoon de trouwfeest gooien en daarna meteen het huwelijk laten annuleren. Bespaart je een hoop stress.
pi_80913073
TS, heb jij een relatie? Wat nou als jouw chicky wel heel graag wil trouwen?
Noot noot.
pi_80913080
Ik ken mensen die al hele lange tijd "samenwonen" zonder getrouwd te zijn.

Traditie denk ik.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:08:06 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913091
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:06 schreef Poem het volgende:
Trouwen doe je voor het feest, de cadeaus, de taart, de jurk, de reis en de huwelijksnacht. Mijns inziens heb je geen huwelijk nodig om de wereld te laten zien dat je van elkaar houdt. Dat kan zo ook wel. Daarbij is het gewoon een gigantische belofte die je maakt.
Ja precies. Je kan beter niet trouwen en gewoon samenwonen totdat de liefde uiteindelijk weg is en dan iemand anders gaan zoeken. Minder stress.
pi_80913128
Trouwen doe je omdat je dat wilt, omdat je dat graag doet, omdat het goed voelt.... Dat is de enige juiste reden om te trouwen en daar zijn ook geen tegen-redenen tegen opgewassen omdat die nooit zo belangrijk zullen zijn als dat gevoel.....
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:09:42 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913140
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:07 schreef Jojoortje het volgende:
TS, heb jij een relatie? Wat nou als jouw chicky wel heel graag wil trouwen?
Ik doe het gewoon hoor. Waarschijnlijk ga ik trouwen want de mensen in mijn cultuur zijn best wel conservatief en de vrouw waar ik verliefd op ga worden, zal hoogswaarschijnlijk willen trouwen.

Maar toch, van een logische standpunt lijkt trouwen niet de beste optie.
pi_80913165
Voogdij, adoptie....
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:10:44 #14
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_80913180
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja precies. Je kan beter niet trouwen en gewoon samenwonen totdat de liefde uiteindelijk weg is en dan iemand anders gaan zoeken. Minder stress.
Mensen die niet getrouwd zijn, kunnen ook de rest van hun levens bij elkaar zijn. Die zullen ook een samenlevingscontract hebben. Ik denk dat het voor veel mensen gewoon pure symboliek is.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:18:33 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913483
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:09 schreef Kumerian het volgende:
Trouwen doe je omdat je dat wilt, omdat je dat graag doet, omdat het goed voelt.... Dat is de enige juiste reden om te trouwen en daar zijn ook geen tegen-redenen tegen opgewassen omdat die nooit zo belangrijk zullen zijn als dat gevoel.....
Ja maar van een logisch standpunt is het dom. Je bent op dat moment verliefd, maar na een paar jaren wordt het een broer-zus relatie. Je gaat aan elkaar ergeren en je verliest veel vrijheid die je vroeger had. Je kan niet meer zomaar gaan stappen met vrienden, je moet allerlei zaken regelen, je moet altijd rekening houden met je partner, enz. En al dat en nog meer voor je leven lang. En vijftig procent van de mensen kunnen het niet levenslang volhouden en ze gaan scheiden wat weer een heleboel problemen met zich meebrengt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:20:14 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80913540
De enige geldige reden om te trouwen is omdat je het WIL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nembrionic op 01-05-2010 21:27:04 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80913644
Emotionele redenen:
Om je liefde voor elkaar aan de wereld te laten zien (en dan niet alleen door het feest, maar ook door bijvoorbeeld de achternaam van de ander aan te nemen).

'Vrouwen'-redenen:
(Geldt ongetwijfeld ook voor sommige mannen, maar het zijn toch vaak vrouwen die per se willen trouwen) - het in het middelpunt van de aandacht staan, maanden bezig zijn met voorbereidingen, de witte jurk... enzovoort.

Praktische redenen:
Veel handiger met bijvoorbeeld kinderen krijgen, dan is de vader automatisch ook juridisch de vader e.d. - ook makkelijker met zaken als testament enzo.

Welke redenen zijn er dan om niet te trouwen?
pi_80913693
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja maar van een logisch standpunt is het dom. Je bent op dat moment verliefd, maar na een paar jaren wordt het een broer-zus relatie. Je gaat aan elkaar ergeren en je verliest veel vrijheid die je vroeger had. Je kan niet meer zomaar gaan stappen met vrienden, je moet allerlei zaken regelen, je moet altijd rekening houden met je partner, enz. En al dat en nog meer voor je leven lang. En vijftig procent van de mensen kunnen het niet levenslang volhouden en ze gaan scheiden wat weer een heleboel problemen met zich meebrengt.
Je moet dat niet zeggen alsof het een feit is - natuurlijk gaat het in sommige gevallen zo, maar er zijn ook genoeg mensen die na 25 jaar huwelijk, of langer, nog steeds gek op elkaar zijn. Met die gedachte trouw je, als het goed is. Bovendien geldt al het bovenstaande voor iedere langdurige relatie, getrouwd of niet.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:30:14 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913903
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Emotionele redenen:
Om je liefde voor elkaar aan de wereld te laten zien (en dan niet alleen door het feest, maar ook door bijvoorbeeld de achternaam van de ander aan te nemen).

'Vrouwen'-redenen:
(Geldt ongetwijfeld ook voor sommige mannen, maar het zijn toch vaak vrouwen die per se willen trouwen) - het in het middelpunt van de aandacht staan, maanden bezig zijn met voorbereidingen, de witte jurk... enzovoort.

Praktische redenen:
Veel handiger met bijvoorbeeld kinderen krijgen, dan is de vader automatisch ook juridisch de vader e.d. - ook makkelijker met zaken als testament enzo.

Welke redenen zijn er dan om niet te trouwen?
Je gaat aan elkaar irriteren. Alles is leuk en spannend de eerste twee jaren maar daarna gaat het alleen maar downhill.

Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.

Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.

Er is een grote kans dat je zal scheiden.

Het is heel veel werk en stress.

Je verliest vrienden.

Zo zijn er zat redenen om het niet te doen.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:32:52 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913999
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Je moet dat niet zeggen alsof het een feit is - natuurlijk gaat het in sommige gevallen zo, maar er zijn ook genoeg mensen die na 25 jaar huwelijk, of langer, nog steeds gek op elkaar zijn. Met die gedachte trouw je, als het goed is. Bovendien geldt al het bovenstaande voor iedere langdurige relatie, getrouwd of niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat die succesverhalen eerder de uitzonderingen zijn dan de regel. Van wat ik zie en van wat ik zie en begrijp.

En als het bij een langdurige relatie is, dan kan je het gewoon beeindigen zonder problemen en even goede vrienden blijven. Scheiden is een stuk duurder en brengen een stuk meer risico's met zich mee.
pi_80914018
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je gaat aan elkaar irriteren. Alles is leuk en spannend de eerste twee jaren maar daarna gaat het alleen maar downhill.

Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.

Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.

Je verliest vrienden.

Al die redenen kunnen ook ontstaan als je niet trouwt hoor En dat scheiden gaat misschien nog wel makkelijker als je getrouwd bent.
Noot noot.
pi_80914022
Ik heb zelf als vrouw zijnde een hekel aan al die poespas.
Mocht ik ooit willen trouwen (wat ik dus betwijfel) dan zou ik liever met de persoon in kwestie stiekem trouwen,zodat het echt iets van ons 2 is

Ik ben gewoon sceptisch tov het huwelijk en dat is omdat ik ze om me heen bij de bosjes zie scheiden na zeer korte tijd
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:35:11 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80914074
Dus jij zou sowieso niet veel langer dan twee jaar een relatie willen?

Tja, lijkt me niet verstandig om te trouwen als je weet dat je geen langdurige relatie wil.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:35:38 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914098
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:33 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Al die redenen kunnen ook ontstaan als je niet trouwt hoor En dat scheiden gaat misschien nog wel makkelijker als je getrouwd bent.
Ja precies, dus het is beter om niet te trouwen dan! Want dan loop je niet zoveel schade, je hebt geen duizenden euro aan een bruiloft uitgegeven en scheiden is niet makkelijker dan gewoon uit elkaar gaan. Waar haal je dat vandaan?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:37:19 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914157
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:35 schreef Lienekien het volgende:
Dus jij zou sowieso niet veel langer dan twee jaar een relatie willen?

Tja, lijkt me niet verstandig om te trouwen als je weet dat je geen langdurige relatie wil.
Ja waarschijnlijk wil ik het wel na mijn 25ste. Maar logisch gezien zijn de nadelen van trouwen groter dan de voordelen van trouwen.
pi_80914199
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Ik wil graag trouwen juist omdat ik hoop/verwacht de rest van mijn leven samen te zijn met mijn vriend. Voor mij betekend trouwen een einde aan 'vrijblijvendheid', je bent niet elkaars vriend/vriendin, je bent man en vrouw. Je hoort bij elkaar, je vormt een gezin en een familie. Alleen samenwonen zodat je daarna makkelijker uit elkaar kan vind ik juist getuigen van een bijzonder vrijblijvende en ongemotiveerde instelling .

Als je echt van elkaar houd (en dan niet na een jaartje oid, maar nadat je al langer bij elkaar bent en weet waar je aan begint, als het ware) dan besluit je toch of je voor langere tijd (of voor altijd) bij elkaar wilt zijn? Je gaat toch sowieso niet een relatie aan met iemand waarvan je denkt 'mwah, is wel leuk, laat ik deze maar houden totdat ik geen zin meer heb/iets beters kan krijgen'? Op een gegeven moment ga je voor elkaar (of niet, en dan maak je het uit), en ja, daar komen compromissen bij. Je kan dan niet meer zomaar op elk gewenst moment zuipen met je maten. Je houdt rekening met elkaar en je past je aan omdat je van elkaar houd en bij elkaar wilt zijn. Trouwen vind ik daar uit voortvloeien. Gewoon aangeven dus dat je bij elkaar hoort, voor elkaar kiest, serieus bent en je leven samen verder wilt leiden (en in mijn/ons geval, kinderen wilt krijgen/een gezin wilt stichten). Je zou dat ook kunnen doen denk ik met een geregistreerd partnerschap of eventueel een samenlevingscontract, maar de bonus van trouwen is dat er een mooie symboliek aan vast zit en dat financieel/wettelijk meteen zo'n beetje alles geregeld is.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_80914205
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja precies, dus het is beter om niet te trouwen dan! Want dan loop je niet zoveel schade, je hebt geen duizenden euro aan een bruiloft uitgegeven en scheiden is niet makkelijker dan gewoon uit elkaar gaan. Waar haal je dat vandaan?
Alles staat op papier. Zo veel verschil is dat niet, vooral niet als je kinderen hebt.
Noot noot.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:39:16 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80914238
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk wil ik het wel na mijn 25ste. Maar logisch gezien zijn de nadelen van trouwen groter dan de voordelen van trouwen.
Van de redenen die je genoemd hebt, is er maar één die echt aan het trouwen te linken is: het scheiden. Al die andere dingen kunnen je ook gebeuren in een langdurige relatie, dus dat heeft niet veel met trouwen of getrouwd zijn te maken.
pi_80914312
quote:

[..]

Je verliest vrienden.

Wat een onzin.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:41:52 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914319
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Van de redenen die je genoemd hebt, is er maar één die echt aan het trouwen te linken is: het scheiden. Al die andere dingen kunnen je ook gebeuren in een langdurige relatie, dus dat heeft niet veel met trouwen of getrouwd zijn te maken.
Ja dat snap ik ook wel, kan ook gebeuren in een langdurige relatie. Maar dan is juist handiger dat zoiets gebeurt in een langdurige relatie dan in een huwelijk, dat probeer ik te zeggen.
pi_80914372
Ik ben heel benieuwd wiens huwelijk TS als voorbeeld heeft genomen om bij zo'n scenario te komen. Mijn god wat een ruggegraatloze uitgezakte levensmoede mensen moeten dat zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:43:28 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80914378
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel, kan ook gebeuren in een langdurige relatie. Maar dan is juist handiger dat zoiets gebeurt in een langdurige relatie dan in een huwelijk, dat probeer ik te zeggen.
Vanwege het gedoe van een scheiding?

Ach, dat valt toch ook wel mee. Alsof 'gewoon' uit elkaar gaan na jarenlang samenwonen zo gemakkelijk is.
pi_80914490
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar dan begin je als het ware al met het idee van 'als het dan straks mis gaat kunnen we tenminste makkelijk van elkaar af'. Dat is toch geen instelling als het gaat om iemand waar je van houd?

Als ik iets doe ga ik er ook voor, wat dat dan ook is. Studie, werk, relatie... Als ik iets wil bereiken werk ik daar aan en doe ik dat vol overgave. Een relatie waar je al instapt met de gedachte dat het dan straks makkelijk te verbreken is, is dan ook niets voor mij

Ik ben er btw niet voor om heel erg snel te trouwen, om zo'n grote stap te nemen als je elkaar nog nauwelijks kent is natuurlijk gewoon onverstandig. Samenwonen voor het huwelijk vind ik dan ook een goed idee (en doe ik zelf ook atm ) Maar als je eenmaal zeker bent van hoe je verder wilt gaan, vind ik dat je er ook voluit voor moet gaan en niet onder voorbehoud.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_80914494
$

dus fuck dat.
pi_80914628
quote:

[..]

Je verliest vrienden.

Nogmaals, dit is lang niet altijd het geval.. ieder huwelijk kent moeilijke tijden (iedere lange relatie eigenlijk), maar daar moet je je doorheen vechten. Natuurlijk gaat het soms mis, maar in mijn omgeving zijn dat (gelukkig) de uitzonderingen. Je moet aan een relatie blijven werken - niet denken dat het allemaal wel vanzelf gaat. Ik wil trouwen omdat ik de rest van mijn leven bij mijn vriend wil blijven, en omdat we ervan overtuigd zijn dat dat ook gaat lukken en bereid zijn ervoor te vechten (overigens hebben we nog geen trouwplannen, dat is meer iets waarvan we zeggen het in de toekomst te willen). Als je dat allebei wilt en ook doet, heeft een huwelijk een prima kans van slagen.

Sowieso vind ik het een slechte zaak om niet te trouwen uit angst dat het mis gaat. Dat lijkt mij niet de juist insteek van een relatie.
pi_80914655
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:38 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Ik wil graag trouwen juist omdat ik hoop/verwacht de rest van mijn leven samen te zijn met mijn vriend. Voor mij betekend trouwen een einde aan 'vrijblijvendheid', je bent niet elkaars vriend/vriendin, je bent man en vrouw. Je hoort bij elkaar, je vormt een gezin en een familie. Alleen samenwonen zodat je daarna makkelijker uit elkaar kan vind ik juist getuigen van een bijzonder vrijblijvende en ongemotiveerde instelling .

Als je echt van elkaar houd (en dan niet na een jaartje oid, maar nadat je al langer bij elkaar bent en weet waar je aan begint, als het ware) dan besluit je toch of je voor langere tijd (of voor altijd) bij elkaar wilt zijn? Je gaat toch sowieso niet een relatie aan met iemand waarvan je denkt 'mwah, is wel leuk, laat ik deze maar houden totdat ik geen zin meer heb/iets beters kan krijgen'? Op een gegeven moment ga je voor elkaar (of niet, en dan maak je het uit), en ja, daar komen compromissen bij. Je kan dan niet meer zomaar op elk gewenst moment zuipen met je maten. Je houdt rekening met elkaar en je past je aan omdat je van elkaar houd en bij elkaar wilt zijn. Trouwen vind ik daar uit voortvloeien. Gewoon aangeven dus dat je bij elkaar hoort, voor elkaar kiest, serieus bent en je leven samen verder wilt leiden (en in mijn/ons geval, kinderen wilt krijgen/een gezin wilt stichten). Je zou dat ook kunnen doen denk ik met een geregistreerd partnerschap of eventueel een samenlevingscontract, maar de bonus van trouwen is dat er een mooie symboliek aan vast zit en dat financieel/wettelijk meteen zo'n beetje alles geregeld is.
Helemaal mee eens.
pi_80915008
Liefde.

Trouwen is dan ook elkaar trouw beloven tot de dood je scheidt. Al hetgeen er omheen kan je weglaten, is niet nodig.
pi_80915772
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:33 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh yah? Bij de meeste duurt dat toch wel een jaar of meer als je al kinderen hebt ..
pi_80915814
Ik vind het eigenlijk een beetje zwak overkomen - niet willen trouwen uit angst dat het mis gaat.. doet me denken aan 'men lijdt dikwijls het meest onder het lijden dat men vreest'.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:31:16 #40
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_80915868
Levensgeluk.
  zondag 2 mei 2010 @ 08:57:01 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80923198
quote:

[..]

bull, en dat zou ook met niet trouwen kunnen, ligt dus geheel aan je relatie

quote]Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.[/quote] bull, zlef als je niet trouwt hou je over het algemeen rekening met de ander, en dat je je vrijheid zou verliezen... tuurlijk ... er zijn zat relaties waar je gewoon lekker jezelf kunt blijven hoor, rekening met elkaar houden kan ook gewoon iets zijn wat je wilt

quote]Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.
[/quote] dan doe je wat verkeerd he... zat relaties waar na 40 jaar de sex er nogsteeds vanaf spat
quote:
ja en als je niet trouwt ga je ook nooit uit elkaar...
quote:
nou nee hoor, je hebt denk ik teveel negatieve ervaringen of iets dergelijks, maar een relatie is juist ontstressend en kost juist weinig werk
quote:
Je verliest vrienden.
als je dat wil, anders ben je gewoon een slappe zak
quote:
volgens mij ben je nogal eens vaak met de negatieve kanten van een relatie in aanraking geweest, dan ligt het natuurlijk altijd aan de ander, misschien ben je idd niet weggelegd om een relatie te hebben, je gewoon van soa naar soa neuken is ook een leven natuurlijk, of je dan uiteindelijk als verzuurde vrijgezel alleen in het cafe achterblijft op zoek naar vlees is ook een manier van leven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80923565
quote:

[..]

Je verliest vrienden.

Wat een crap allemaal . Alsof die dingen niet kunnen gebeuren als je niet gaat trouwen.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:33:03 #43
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80924224
Gezien de hier geventileerde meningen lijkt me een gelukkig huwelijk voor jou absoluut kansloos.
Doe het dus vooral niet.

Ik hoop dat je ooit nog eens iemand tegenkomt waar je echt van houdt.

Overigens is een huwelijk de voordeligste manier om een hele zooi juridisch gedoe supersnel en 100% betrouwbaar te regelen. Afgezien van het prijzige circus eromheen maar dat bepalen je partner en jij nog altijd zelf. Je kunt het net zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt.
  zondag 2 mei 2010 @ 11:46:17 #44
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80926019
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:05 schreef Jojoortje het volgende:
?
pi_80926380
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:38 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik zie die vrijblijvendheid juist als iets goeds. Ongetrouwd ben je op geen enkele manier wettelijk of financieel aan elkaar gebonden, maar kiest er elke dag weer voor om bij elkaar te blijven. Niet omdat je je verplicht voelt of omdat je dit voor een volle kerk aan elkaar hebt beloofd, maar omdat je het iedere dag weer wil. Voor mijn gevoel ontstaat er tussen een groot gedeelte van mensen die getrouwd zijn (onbewust) een sfeer van 'elkaar voor lief' nemen. Die zitten meer aan elkaar vast door het ja-woord van jaaaren geleden, dan dat ze bewust iedere dag weer voor elkaar kiezen.

Ach ja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik gun andere mensen hun huwelijk(sdag) van harte
  zondag 2 mei 2010 @ 12:10:28 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80926710
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:53 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Wat een crap allemaal . Alsof die dingen niet kunnen gebeuren als je niet gaat trouwen.
Kijk, ik weet dat die dingen allemaal kunnen gebeuren zonder te trouwen. Maar het lijkt me handiger dat die dingen gebeuren buiten een huwelijk dan binnen een huwelijk. Dat is wat ik probeer te zeggen. Zo meteen krijg je situaties zoals deze:

Ik wil scheiden, met wie kan ik praten?

En dan heb je een probleem.
pi_80926818
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kijk, ik weet dat die dingen allemaal kunnen gebeuren zonder te trouwen. Maar het lijkt me handiger dat die dingen gebeuren buiten een huwelijk dan binnen een huwelijk. Dat is wat ik probeer te zeggen. Zo meteen krijg je situaties zoals deze:

Dat heet vertrouwen in je relatie hebben.
pi_80927742
Belastingtechnisch en juridisch heeft het wat voordelen in NL.

Al het ander is symbolisch.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:58:49 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80928272
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als je echt problemen wilt vermijden, dan moet je niet eens een relatie aangaan. En misschien een heleboel andere dingen ook maar niet doen. Is dat leuk? Nee.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:57:23 #50
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80930359
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:01 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik zie die vrijblijvendheid juist als iets goeds. Ongetrouwd ben je op geen enkele manier wettelijk of financieel aan elkaar gebonden, maar kiest er elke dag weer voor om bij elkaar te blijven. Niet omdat je je verplicht voelt of omdat je dit voor een volle kerk aan elkaar hebt beloofd, maar omdat je het iedere dag weer wil. Voor mijn gevoel ontstaat er tussen een groot gedeelte van mensen die getrouwd zijn (onbewust) een sfeer van 'elkaar voor lief' nemen. Die zitten meer aan elkaar vast door het ja-woord van jaaaren geleden, dan dat ze bewust iedere dag weer voor elkaar kiezen.

Ach ja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik gun andere mensen hun huwelijk(sdag) van harte
Meest waardevolle post van dit angst-topic.

Je bent bij elkaar omdat je dat wilt. Niet omdat het kan of moet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')