abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:03:05 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80912902
Ik zat net bij mezelf te denken, en ik kan geen goede reden bedenken om te trouwen. Of ik kan wel goede redenen bedenken, maar ik kan ook goede reden bedenken om NIET te trouwen.

The cons outweigh the pro, I think.

Dus kan iemand goede redenen bedenken om te trouwen? Redenen die beter zijn dan de redenen om niet te trouwen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_80912930
Verstandshuwelijk misschien? Uit financiële redenen.
pi_80912942
Goedkoper dan een testament.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80912988
Ik wil een bruidstaart en een witte jurk.
Kan alleen met trouwen, anders loop je voor schut.
Noot noot.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:05:53 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80912997
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:03 schreef SharQueDo het volgende:
Verstandshuwelijk misschien? Uit financiële redenen.
Dan kan je beter je HBO of WO afmaken en een goede baan vinden, lijkt me.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:06:30 #6
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_80913017
Trouwen doe je voor het feest, de cadeaus, de taart, de jurk, de reis en de huwelijksnacht in een superluxe hotelsuite. Mijns inziens heb je geen huwelijk nodig om de wereld te laten zien dat je van elkaar houdt. Dat kan zo ook wel. Daarbij is het gewoon een gigantische belofte die je maakt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:06:52 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913033
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:05 schreef Jojoortje het volgende:
Ik wil een bruidstaart en een witte jurk.
Kan alleen met trouwen, anders loop je voor schut.
Ja maar anders gewoon de trouwfeest gooien en daarna meteen het huwelijk laten annuleren. Bespaart je een hoop stress.
pi_80913073
TS, heb jij een relatie? Wat nou als jouw chicky wel heel graag wil trouwen?
Noot noot.
pi_80913080
Ik ken mensen die al hele lange tijd "samenwonen" zonder getrouwd te zijn.

Traditie denk ik.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:08:06 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913091
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:06 schreef Poem het volgende:
Trouwen doe je voor het feest, de cadeaus, de taart, de jurk, de reis en de huwelijksnacht. Mijns inziens heb je geen huwelijk nodig om de wereld te laten zien dat je van elkaar houdt. Dat kan zo ook wel. Daarbij is het gewoon een gigantische belofte die je maakt.
Ja precies. Je kan beter niet trouwen en gewoon samenwonen totdat de liefde uiteindelijk weg is en dan iemand anders gaan zoeken. Minder stress.
pi_80913128
Trouwen doe je omdat je dat wilt, omdat je dat graag doet, omdat het goed voelt.... Dat is de enige juiste reden om te trouwen en daar zijn ook geen tegen-redenen tegen opgewassen omdat die nooit zo belangrijk zullen zijn als dat gevoel.....
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:09:42 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913140
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:07 schreef Jojoortje het volgende:
TS, heb jij een relatie? Wat nou als jouw chicky wel heel graag wil trouwen?
Ik doe het gewoon hoor. Waarschijnlijk ga ik trouwen want de mensen in mijn cultuur zijn best wel conservatief en de vrouw waar ik verliefd op ga worden, zal hoogswaarschijnlijk willen trouwen.

Maar toch, van een logische standpunt lijkt trouwen niet de beste optie.
pi_80913165
Voogdij, adoptie....
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:10:44 #14
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_80913180
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja precies. Je kan beter niet trouwen en gewoon samenwonen totdat de liefde uiteindelijk weg is en dan iemand anders gaan zoeken. Minder stress.
Mensen die niet getrouwd zijn, kunnen ook de rest van hun levens bij elkaar zijn. Die zullen ook een samenlevingscontract hebben. Ik denk dat het voor veel mensen gewoon pure symboliek is.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:18:33 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913483
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:09 schreef Kumerian het volgende:
Trouwen doe je omdat je dat wilt, omdat je dat graag doet, omdat het goed voelt.... Dat is de enige juiste reden om te trouwen en daar zijn ook geen tegen-redenen tegen opgewassen omdat die nooit zo belangrijk zullen zijn als dat gevoel.....
Ja maar van een logisch standpunt is het dom. Je bent op dat moment verliefd, maar na een paar jaren wordt het een broer-zus relatie. Je gaat aan elkaar ergeren en je verliest veel vrijheid die je vroeger had. Je kan niet meer zomaar gaan stappen met vrienden, je moet allerlei zaken regelen, je moet altijd rekening houden met je partner, enz. En al dat en nog meer voor je leven lang. En vijftig procent van de mensen kunnen het niet levenslang volhouden en ze gaan scheiden wat weer een heleboel problemen met zich meebrengt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:20:14 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80913540
De enige geldige reden om te trouwen is omdat je het WIL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nembrionic op 01-05-2010 21:27:04 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80913644
Emotionele redenen:
Om je liefde voor elkaar aan de wereld te laten zien (en dan niet alleen door het feest, maar ook door bijvoorbeeld de achternaam van de ander aan te nemen).

'Vrouwen'-redenen:
(Geldt ongetwijfeld ook voor sommige mannen, maar het zijn toch vaak vrouwen die per se willen trouwen) - het in het middelpunt van de aandacht staan, maanden bezig zijn met voorbereidingen, de witte jurk... enzovoort.

Praktische redenen:
Veel handiger met bijvoorbeeld kinderen krijgen, dan is de vader automatisch ook juridisch de vader e.d. - ook makkelijker met zaken als testament enzo.

Welke redenen zijn er dan om niet te trouwen?
pi_80913693
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja maar van een logisch standpunt is het dom. Je bent op dat moment verliefd, maar na een paar jaren wordt het een broer-zus relatie. Je gaat aan elkaar ergeren en je verliest veel vrijheid die je vroeger had. Je kan niet meer zomaar gaan stappen met vrienden, je moet allerlei zaken regelen, je moet altijd rekening houden met je partner, enz. En al dat en nog meer voor je leven lang. En vijftig procent van de mensen kunnen het niet levenslang volhouden en ze gaan scheiden wat weer een heleboel problemen met zich meebrengt.
Je moet dat niet zeggen alsof het een feit is - natuurlijk gaat het in sommige gevallen zo, maar er zijn ook genoeg mensen die na 25 jaar huwelijk, of langer, nog steeds gek op elkaar zijn. Met die gedachte trouw je, als het goed is. Bovendien geldt al het bovenstaande voor iedere langdurige relatie, getrouwd of niet.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:30:14 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913903
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Emotionele redenen:
Om je liefde voor elkaar aan de wereld te laten zien (en dan niet alleen door het feest, maar ook door bijvoorbeeld de achternaam van de ander aan te nemen).

'Vrouwen'-redenen:
(Geldt ongetwijfeld ook voor sommige mannen, maar het zijn toch vaak vrouwen die per se willen trouwen) - het in het middelpunt van de aandacht staan, maanden bezig zijn met voorbereidingen, de witte jurk... enzovoort.

Praktische redenen:
Veel handiger met bijvoorbeeld kinderen krijgen, dan is de vader automatisch ook juridisch de vader e.d. - ook makkelijker met zaken als testament enzo.

Welke redenen zijn er dan om niet te trouwen?
Je gaat aan elkaar irriteren. Alles is leuk en spannend de eerste twee jaren maar daarna gaat het alleen maar downhill.

Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.

Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.

Er is een grote kans dat je zal scheiden.

Het is heel veel werk en stress.

Je verliest vrienden.

Zo zijn er zat redenen om het niet te doen.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:32:52 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80913999
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Je moet dat niet zeggen alsof het een feit is - natuurlijk gaat het in sommige gevallen zo, maar er zijn ook genoeg mensen die na 25 jaar huwelijk, of langer, nog steeds gek op elkaar zijn. Met die gedachte trouw je, als het goed is. Bovendien geldt al het bovenstaande voor iedere langdurige relatie, getrouwd of niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat die succesverhalen eerder de uitzonderingen zijn dan de regel. Van wat ik zie en van wat ik zie en begrijp.

En als het bij een langdurige relatie is, dan kan je het gewoon beeindigen zonder problemen en even goede vrienden blijven. Scheiden is een stuk duurder en brengen een stuk meer risico's met zich mee.
pi_80914018
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je gaat aan elkaar irriteren. Alles is leuk en spannend de eerste twee jaren maar daarna gaat het alleen maar downhill.

Je verliest je vrijheid. Je bent vastgebonden aan een persoon je dient voor de rest van je leven rekening te houden met dat andere persoon.

Je blijft niet altijd verliefd. Het wordt na een tijd een broer/zus relatie. Op een gegeven moment zit je tien jaar zonder seks, of 2 keer per jaar (slechte) sex.

Er is een grote kans dat je zal scheiden.

Het is heel veel werk en stress.

Je verliest vrienden.

Zo zijn er zat redenen om het niet te doen.
Al die redenen kunnen ook ontstaan als je niet trouwt hoor En dat scheiden gaat misschien nog wel makkelijker als je getrouwd bent.
Noot noot.
pi_80914022
Ik heb zelf als vrouw zijnde een hekel aan al die poespas.
Mocht ik ooit willen trouwen (wat ik dus betwijfel) dan zou ik liever met de persoon in kwestie stiekem trouwen,zodat het echt iets van ons 2 is

Ik ben gewoon sceptisch tov het huwelijk en dat is omdat ik ze om me heen bij de bosjes zie scheiden na zeer korte tijd
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:35:11 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80914074
Dus jij zou sowieso niet veel langer dan twee jaar een relatie willen?

Tja, lijkt me niet verstandig om te trouwen als je weet dat je geen langdurige relatie wil.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:35:38 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914098
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:33 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Al die redenen kunnen ook ontstaan als je niet trouwt hoor En dat scheiden gaat misschien nog wel makkelijker als je getrouwd bent.
Ja precies, dus het is beter om niet te trouwen dan! Want dan loop je niet zoveel schade, je hebt geen duizenden euro aan een bruiloft uitgegeven en scheiden is niet makkelijker dan gewoon uit elkaar gaan. Waar haal je dat vandaan?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:37:19 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80914157
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:35 schreef Lienekien het volgende:
Dus jij zou sowieso niet veel langer dan twee jaar een relatie willen?

Tja, lijkt me niet verstandig om te trouwen als je weet dat je geen langdurige relatie wil.
Ja waarschijnlijk wil ik het wel na mijn 25ste. Maar logisch gezien zijn de nadelen van trouwen groter dan de voordelen van trouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')