Ja maar het gebeurt niet zo vaak dat een of andere gek hun in brand steekt, en wanneer ze oud zijn hebben ze al genoeg vrienden gemaakt en ze hebben dan weer kinderen en een goede baan en hebben kunnen genieten van al hun voordelen die ze hadden toen ze jong en mooi waren. En eerlijk gezegd, ik vind dat knappe mensen vaker een leuke innerlijk hebben dan minder knappe mensen.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:56 schreef DeBassist het volgende:
[..]
maar als door een bepaalde gebeurtenis hun uiterlijk kapot wordt gemaakt of minder mooi wordt door ouderdom krijgen ze het wel moeilijker dan lelijke mensen lijkt mij omdat die meer gewend zijn
innerlijk is veel moeilijker te breken natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Elk voordeel heb z'n nadeel.''
Ok eens, maar dat is allemaal erg oppervlakkig. Ik denk meer aan langdurige relaties / vriendschappen. Met een kutkarakter ga je daar niet zoveel uithalen.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet echt. Mooie mensen kunnen veel sneller en veel vaker iets gemeens of niet verantwoord zeggen en toch ermee weg lopen.
Als een mooie man bijvoorbeeld een seks grap maakt, dan zullen de vrouwen sneller om lachen en het niet serieus nemen. Als een lelijke man een seks grap maakt, dan gaan alle vrouwen meteen zeggen dat hij een viezerik is.
Als een mooie vrouw een beetje schijt of kapsones heeft, dan vinden mannen haar toch interessant. Als een lelijke vrouw kapsones heeft, dan mag ze van ons doodvallen.
ja daar heb je wel gelijk in iddquote:Op zondag 2 mei 2010 13:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja maar het gebeurt niet zo vaak dat een of andere gek hun in brand steekt, en wanneer ze oud zijn hebben ze al genoeg vrienden gemaakt en ze hebben dan weer kinderen en een goede baan en hebben kunnen genieten van al hun voordelen die ze hadden toen ze jong en mooi waren. En eerlijk gezegd, ik vind dat knappe mensen vaker een leuke innerlijk hebben dan minder knappe mensen.
Neem schenkstroop als voorbeeld.
Ja, maar toch kan een mooie mens met een kutkarakter verder komen dan een lelijk mens met een kutkarakter.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:01 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ok eens, maar dat is allemaal erg oppervlakkig. Ik denk meer aan langdurige relaties / vriendschappen. Met een kutkarakter ga je daar niet zoveel uithalen.
Nee tuurlijk niet. Maar toch zijn lelijke mensen in het algemeen iets meer onzeker, iets meer introvert, iets meer moeilijker in het omgang, dan mooie mensen. Niet perse omdat ze lelijk zijn, maar omdat ze het iets moeilijker hebben gehad op bepaalde gebieden van het leven dan mooie mensen.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:02 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ja daar heb je wel gelijk in idd
maar ik geloof niet dat alle lelijke mensen zo erg zijn als schenkstroop
Om eerlijk te zijn vind ik dat toch een beetje kort door de bocht en zoiets is natuurlijk ook persoonlijk.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet echt. Mooie mensen kunnen veel sneller en veel vaker iets gemeens of niet verantwoord zeggen en toch ermee weg lopen.
Als een mooie man bijvoorbeeld een seks grap maakt, dan zullen de vrouwen sneller om lachen en het niet serieus nemen. Als een lelijke man een seks grap maakt, dan gaan alle vrouwen meteen zeggen dat hij een viezerik is.
Als een mooie vrouw een beetje schijt of kapsones heeft, dan vinden mannen haar toch interessant. Als een lelijke vrouw kapsones heeft, dan mag ze van ons doodvallen.
Natuurlijk, want er zijn genoeg mensen die hun schoonheid van binnenuit naar buiten uiten (uitstraling). Om nog maar te zwijgen over hoe je je kleed en verzorgt. Ik kan bijvoorbeeld echt niet zeggen dat de allermooiste meisjes op school bij de populaire kliek horen. De meeste populaire meisjes zijn meestal middelmatig/lelijk of iets bovengemiddeld knap, met enkele echt knappe.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:44 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Mijn theorie is trouwens deze:
5 procent van de mensen is zo knap dat ze aantoonbaar voordeel hebben van hun uiterlijk.
5 procent is zo lelijk dat ze nadeel ondervinden.
En de rest zijn mensen zoals jij en ik... zeg ik dan altijd..
Er is natuurlijk ook een verschil tussen mensen die zichzelf doormiddel van make-up, juiste kapsel, goede verzorging en leuke kleding mooi maken en de 'natural beauties' die zelfs met een vuilniszak er mooi uitzien. Ik denk dat de eerste groep sneller populair is, omdat die veel meer met het uiterlijk bezig zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:16 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Natuurlijk, want er zijn genoeg mensen die hun schoonheid van binnenuit naar buiten uiten (uitstraling). Om nog maar te zwijgen over hoe je je kleed en verzorgt. Ik kan bijvoorbeeld echt niet zeggen dat de allermooiste meisjes op school echt populair zijn.
Ik denk dat dit net zo'n vooroordeel is als dat schenkstroop tegen mooie mensen heeft.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:00 schreef Keep_Walking het volgende:
En eerlijk gezegd, ik vind dat knappe mensen vaker een leuke innerlijk hebben dan minder knappe mensen.
Ja een beetje kort door de bocht misschien, maar persoonlijk denk ik wel dat het zo is. Maar dat is alleen mijn ervaring natuurlijk.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat toch een beetje kort door de bocht en zoiets is natuurlijk ook persoonlijk.
Dat klopt. Je ziet ook de meest lelijke trutten waarvan je denkt 'jij hebt geen reden om arrogant te zijn met zo'n lelijke grafkop.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook een verschil tussen mensen die zichzelf doormiddel van make-up, juiste kapsel, goede verzorging en leuke kleding mooi maken en de 'natural beauties' die zelfs met een vuilniszak er mooi uitzien. Ik denk dat de eerste groep sneller populair is, omdat die veel meer met het uiterlijk bezig zijn.
Ja het is een voordeel ja, daarom sprak ik ook vanuit mijn perspectief. Zo heb ik het ervaren. Zo ervaar ik het nog steeds, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit net zo'n vooroordeel is als dat schenkstroop tegen mooie mensen heeft.
Bovendien heb ik het idee dat schenkstroop een nogal vertekend beeld heeft van schoonheid en denkt dat de hele wereld verder bestaat uit mooie mensen, behalve hijzelf
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien vind je die mensen wel knapper omdat ze een leuk innerlijk laten zien. Wellicht als je de mensen naast elkaar zet en door onbekenden objectief (voor zover mogelijk als het gaat om iets subjectiefs als schoonheid) laat beoordelen, er iets heel anders uitkomtquote:Op zondag 2 mei 2010 21:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja het is een voordeel ja, daarom sprak ik ook vanuit mijn perspectief. Zo heb ik het ervaren. Zo ervaar ik het nog steeds, eerlijk gezegd.
En ja, schenkstroop is een andere geval.
Ja kan best. Ik heb niet echt hoge eisen voor wat ik mooi vind. Ik vind veel mensen snel mooi, mannen en vrouwen. En ik zou iemand niet snel lelijk noemen. Maar als ik iemand echt lelijk vind, dan lijkt die persoon ook vaak een kut-innerlijk te hebben. Vaak denken ze negatief, of zijn ze stil en awkward, soms gemeen, praten achter andere mensen hun rug, enz.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou het ook om kunnen draaien: misschien vind je die mensen wel knapper omdat ze een leuk innerlijk laten zien. Wellicht als je de mensen naast elkaar zet en door onbekenden objectief (voor zover mogelijk als het gaat om iets subjectiefs als schoonheid) laat beoordelen, er iets heel anders uitkomt
Bovendien zou ik de mensen in mijn omgeving zo gauw uit mijn hoofd niet in een hokje mooi of niet-mooi kunnen plaatsen. Wel kan ik zeggen wat hun leuke of minder leuke eigenschappen zijn.
Toch lijkt Schenkstroop mij een interessanter persoon dan de gemiddelde gozer/meid met een leuk koppie.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja maar het gebeurt niet zo vaak dat een of andere gek hun in brand steekt, en wanneer ze oud zijn hebben ze al genoeg vrienden gemaakt en ze hebben dan weer kinderen en een goede baan en hebben kunnen genieten van al hun voordelen die ze hadden toen ze jong en mooi waren. En eerlijk gezegd, ik vind dat knappe mensen vaker een leuke innerlijk hebben dan minder knappe mensen.
"interessanter" is niet altijd iets positiefsquote:Op zondag 2 mei 2010 23:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Toch lijkt Schenkstroop mij een interessanter persoon dan de gemiddelde gozer/meid met een leuk koppie.
Double standards.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:18 schreef Peachcore het volgende:
Die Amerikaanse lerares die seks had met een 14-jarige jongen kreeg toch geen celstraf omdat de jury vond dat ze 'te mooi was om naar de gevangenis te gaan' (hoewel ik me steeds afvraag wat voor verschrikkelijks er in een vrouwengevangenis kan gebeuren).
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |