dus iedereen zit al ruim 5 uur in de klere-herrie, maar niemand doet ff een belletje naar de politie?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:34 schreef blupper het volgende:
Er gaat al sinds 06:00 vanochtend een inbraak alarm af bij een huis hier in de straat.
De bewoners zijn op vakantie alleen niemand weet hoe we hun kunnen bereiken.
En we willen graag dat het alarm (geluid+flitslamp) uitgaat.
Moet je hiervoor de politie bellen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een topic op fok openen wordt als zinvoller gezienquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dus iedereen zit al ruim 5 uur in de klere-herrie, maar niemand doet ff een belletje naar de politie?
Dat inderdaad... Wel vreemd trouwens, als bij ons het alarm afgaat, gaat de centrale een hele lijst met telefoonnummers af, tot ze iemand gevonden hebben die het kan uitzetten. En vinden ze niemand, dan gaan ze zelf (dat kost dan wel weer geldquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:49 schreef DABAMaster het volgende:
Loop naar het huis, daar staat een sticker op het raam (Dit object blabla). Bel dat nummer, vertel dat het alarm afgaat en als zij het niet afzetten, jij dat doet =P
Je hebt van die mensenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dus iedereen zit al ruim 5 uur in de klere-herrie, maar niemand doet ff een belletje naar de politie?
Ruit ingooien, nogmaals bellen en zeggen dat je vermoedt dat er ook daadwerkelijk echt ingebroken is. Dan komen ze wel.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:47 schreef blupper het volgende:
Net politie gebeld, kunnen niet veel doen want er staat geen sleuterhouder in het systeem.
Dus ik weet niet of die nog gaan komen terwijl hier de straat in de herrie zit.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:03 schreef Prowl het volgende:
Zoiets hier ook mee gemaakt, uiteindelijk hebben de buren ernaast de sirene na 9 uur loeien kapot gemept![]()
Politie, wat heb je er aan
Niet als het een inbraakalarm van de praxis isquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:49 schreef DABAMaster het volgende:
Loop naar het huis, daar staat een sticker op het raam (Dit object blabla). Bel dat nummer, vertel dat het alarm afgaat en als zij het niet afzetten, jij dat doet =P
:'quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:00 schreef Bob-B het volgende:
En niemand die zich afvraagt waarom het alarm überhaupt is afgegaan
Ik liep een ochtendkrant, ik heb zelfs weleens een inbraakalarm getriggered doordat de krant iets te opzichtig/luidruchtig op de mat belandde. Dat alarm heeft toch fijn toen een half uur (!!) geloeid voordat die knakkers wakker werden. Het was wel om 5 uur 's ochtens op de zaterdagquote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:00 schreef Bob-B het volgende:
Dan schrik je zelf ook welquote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:05 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik liep een ochtendkrant, ik heb zelfs weleens een inbraakalarm getriggered doordat de krant iets te opzichtig/luidruchtig op de mat belandde. Dat alarm heeft toch fijn toen een half uur (!!) geloeid voordat die knakkers wakker werden. Het was wel om 5 uur 's ochtens op de zaterdag![]()
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:00 schreef Bob-B het volgende:
Dan dupeer je die mensen, aangezien zij dan voor een dooie mus de stuipen op het lijf worden gejaagd omdat er ingebroken zou zijn, terwijl een stomme buurman even het alarm molesteerde.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:29 schreef blupper het volgende:
Dat kastje hangt net onder het dak, dus met een ladder kun je erbij.
En dan misschien openschroeven als dat kan en draadje doorknippen.
En niemand weet waar we familie/vrienden kunnen bereiken van hun.
Er is al vaker ingebroken daar, maar de politie is er nog niet.
112 bellen en zeggen dat er mensen binnenlopen?
inbreken en verkopen die spullen, dat verwacht je toch als het alarm is afgegaanquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:34 schreef blupper het volgende:
Er gaat al sinds 06:00 vanochtend een inbraak alarm af bij een huis hier in de straat.
De bewoners zijn op vakantie alleen niemand weet hoe we hun kunnen bereiken.
En we willen graag dat het alarm (geluid+flitslamp) uitgaat.
Moet je hiervoor de politie bellen?
Ik zou niet zo snel 112 bellen. Is er niet ergens een sticker / logo van een beveiligingsfirma waarvan je de alarmcentrale kunt bellen? Hoewel ik 't, als die er zou zijn, wel vreemd vind dat die nog niets hebben ondernomen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:29 schreef blupper het volgende:
Dat kastje hangt net onder het dak, dus met een ladder kun je erbij.
En dan misschien openschroeven als dat kan en draadje doorknippen.
En niemand weet waar we familie/vrienden kunnen bereiken van hun.
Er is al vaker ingebroken daar, maar de politie is er nog niet.
112 bellen en zeggen dat er mensen binnenlopen?
ze gingen op vakantie maar hebben een hekel aan de buurmanquote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:00 schreef Bob-B het volgende:
Dan is het een alarm op een accu. Nog even volhouden dus.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:50 schreef blupper het volgende:
[..]
Het is nu meer een irritant piepje geworden.
Wel wat zachter dan een paar uur geleden.
Idd, de inbrekers hebben al uren de tijd gehad om de boel leeg te halen en om halverwegen nog even een bakje koffie te doen. En het enige wat de buurtbewoners denken is: heh, verdorie, wat een herriequote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:52 schreef eleusis het volgende:
Nuttig zo'n alarm als niemand er iets mee doet
Maar als je niet in de gelegenheid bent om te gaan kijken? wat dan?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:37 schreef Ellatjuh het volgende:
hmzzz mn ouders hebben ook een alarm in hun huis.
als ie af gaat en ze zijn er niet wordt er door de centrale een lijst gepakt en de eerste persoon op de lijst word gebelt.
zo word als het moet de hele lijst afgewerkt.
je moet wel zelf gaan kijken als je gebelt word wat er aan de hand is en mocht er inbraak zijn dan bel je de politie.
gebeurd wel eens dat ze bij vertrek de deur net niet goed dicht hadden gedaan en dan begint ie te loeien na een tijd.
paar keer loos alarm gehad gelukkig
geen ideequote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:09 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar als je niet in de gelegenheid bent om te gaan kijken? wat dan?
Wat is het nut van het alarm als je er toch doorheen slaapt?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:05 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik liep een ochtendkrant, ik heb zelfs weleens een inbraakalarm getriggered doordat de krant iets te opzichtig/luidruchtig op de mat belandde. Dat alarm heeft toch fijn toen een half uur (!!) geloeid voordat die knakkers wakker werden. Het was wel om 5 uur 's ochtens op de zaterdag![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |