Ik heb er vanmorgen helemaal geen erg in gehad om die dingen in te nemen, maar ga het meteen even doen en toch maar weer proberen te slapen. Dat wilde niet lukken omdat ik niet zoveel lucht kreegquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Snel mee beginnen. Mijn ervaring is dat het dan minder hard doorzet. Je gaat op vakantie hè, lichamelijk ongemak is dan waardeloos.
Ik ga maandag pas hoorquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:52 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij gaat morgen weg toch? Veel plezier, geniet ervan en doe een beetje voorzichtig
Ja, waar was jij? Jij had de laatstequote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:52 schreef gomi het volgende:
ja hoor en ze opent er nog een topic mee ook
Had maar zo gekundquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je was ook wezen koffie drinken bij mijn moeders theekransje?
Ik ben dan ook het middelste kind hequote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:49 schreef D. het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je nu, maar als deissy iets anders beweerd ben je het ook weer met haar eens
quote:
Behalve in Soury's bejaardentehuisquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
Drie TVP, plus deze. Dit topic raak ik niet meer kwijt
en dat is de smiley waar ik ws het meest een hekel aan heb tbh.quote:
Jaquote:
i know, maar kally weet dat ik nooit een topic open. en als ik een lapo heb, is zij lief en opent er wel 1quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:55 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat moet je vooral tussen jullie laten hè, op een vers Topic wacht iedereen
Ik vind het ook een k*t smiley hahahahaquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:56 schreef gomi het volgende:
[..]
en dat is de smiley waar ik ws het meest een hekel aan heb tbh.
maar echt inhoudelijk zal ik maar njets zeggen enzo
quote:
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:57 schreef gomi het volgende:
[..]
i know, maar kally weet dat ik nooit een topic open. en als ik een lapo heb, is zij lief en opent er wel 1
En als ze er niet isquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:57 schreef gomi het volgende:
[..]
i know, maar kally weet dat ik nooit een topic open. en als ik een lapo heb, is zij lief en opent er wel 1
quote:
Van welke eeuw is ze?quote:
Omdat ik ff niks wist te zeggenquote:
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:59 schreef Laysa het volgende:
Ik ben het lieve kleine schattige onschuldige zusje
Daar trapt niemand inquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:59 schreef Laysa het volgende:
Ik ben het lieve kleine schattige onschuldige zusje
Uuuh, nopequote:
dan zorg ik dat geen lapo hebquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:58 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En als ze er niet is
WTF, waar kan ik je handleiding lezen
Tegen de tijd dat jullie in Soury's tehuis mogen heb ik een tuin op m'n buik. Hooguit kun je mij nog net uitzwaaienquote:
* Laysa wendt zich tot de anderen van de SC behalve Kally en D_KIk ben het lieve kleine schattige onschuldige zusjequote:
Ik weet het niet zo net bij jou menneke. Ik heb er wel eentje hoor, absoluutquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:00 schreef gomi het volgende:
[..]
dan zorg ik dat geen lapo heb
handleiding bestaat niet, mijnheer net zo min al bij jou neem ik aan
ROFL, echt jijquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:01 schreef Laysa het volgende:
[..]
* Laysa wendt zich tot de anderen van de SC behalve Kally en D_KIk ben het lieve kleine schattige onschuldige zusje
Vertelquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:00 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jullie in Soury's tehuis mogen heb ik een tuin op m'n buik. Hooguit kun je mij nog net uitzwaaien
we rollen je ook voor we er zelf zitten hequote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:00 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jullie in Soury's tehuis mogen heb ik een tuin op m'n buik. Hooguit kun je mij nog net uitzwaaien
Ik bedoel het dan ook niet rot hequote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:01 schreef gomi het volgende:
[..]
hehehehe en van jou kan hem wel hebben hoor
ah k. ik niet. ik ben niet standaard. zonder handleiding enzoquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo net bij jou menneke. Ik heb er wel eentje hoor, absoluut
Ruik me pis,quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:02 schreef Kally het volgende:
[..]
Vertel![]()
Welke plantjes wil jij op je buik
Slaap lekkerquote:
Laat er maar onkruid overheen woekeren en schop die steen wat scheef s.v.p.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:02 schreef Kally het volgende:
[..]
Vertel![]()
Welke plantjes wil jij op je buik
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ruik me pis,
pure cannabis!
Wiet natuurlijk!
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Laat er maar onkruid overheen woekeren en schop die steen wat scheef s.v.p.
Ja want je ligt er voor je rustquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
Alleen wil ik geen mensen naast mij te snurken
Ik snurk nietquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
Alleen wil ik geen mensen naast mij te snurken
We zijn met velen en we kijken allemaal naar je. We zeggen alleen lekker niksquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:08 schreef Teun_ZHV het volgende:
Mooi, iedereen opgerot, heb ik deze SC ook weer voor mij alleen
Tuurlijk, 't zal ook weer eens nietquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:15 schreef Disana het volgende:
[..]
We zijn met velen en we kijken allemaal naar je. We zeggen alleen lekker niks![]()
Alvast welterusten.
Hehehe.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:16 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Tuurlijk, 't zal ook weer eens niet
Slaap jij ook zo matig van die zooi?
Ik ben ook hartstikke moe en ik heb afgelopen nacht echt slecht geslapen. Loop verder de hele dag te gapen en na het eten moest ik even platquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Hehehe.
Ik weet het niet, ik werd vanochtend moe en down wakker en bleef dat de hele dag. Het voelde inderdaad alsof ik slecht had geslapen maar ik heb daar niets van gemerkt. Jij slaapt dus in elk geval slecht, doorzetten, iets anders zit er niet op.
Jee. Nou ja Teun, het is niet anders en het is voor een enorm goed doel.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik ben ook hartstikke moe en ik heb afgelopen nacht echt slecht geslapen. Loop verder de hele dag te gapen en na het eten moest ik even plat
Heb je al een stopdag in gedachten?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Jee. Nou ja Teun, het is niet anders en het is voor een enorm goed doel.
Ja, de achtste, dat is volgende week zaterdag en dus twee weken na de eerste Champix. En jij?quote:
Ik twijfel tussen zaterdag of zondag. Ik denk zondag de negendequote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, de achtste, dat is volgende week zaterdag en dus twee weken na de eerste Champix. En jij?
Ja Laysa, toevallig begonnen we met één dag verschil. Ik weet zeker dat het Teun gaat lukken, ikzelf zit even in een dip dus ik ben even wat minder enthousiast.
Ja, een echte baas welquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Een echte baas doet het op wilskracht!
Ook veertien dagen dus. Ik ben zo benieuwd wat die dubbele dosis doet.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:26 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen zaterdag of zondag. Ik denk zondag de negende
De kans op bijwerkingen versterken?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook veertien dagen dus. Ik ben zo benieuwd wat die dubbele dosis doet.
Nee, ik herinner mij van de vorige keer dat ze weer opnieuw beginnen. Je bent een beetje gewend aan de lichtere dosis, bijwerkingen nemen af, en huppekee, daar vangt het weer aan.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De kans op bijwerkingen versterken?
Ik heb bij mijn weten geen bijwerkingen. Misschien dat ik slecht slaap maar dat merk ik dus niet. Eigenlijk hoop ik juist op bijwerkingen, want dan merk ik tenminste dat de Champix zijn werk doet.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De kans op bijwerkingen versterken?
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn weten geen bijwerkingen. Misschien dat ik slecht slaap maar dat merk ik dus niet. Eigenlijk hoop ik juist op bijwerkingen, want dan merk ik tenminste dat de Champix zijn werk doet.
Volgens mij wordt Champix niet eens vergoed juist omdat het niet werkt.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn weten geen bijwerkingen. Misschien dat ik slecht slaap maar dat merk ik dus niet. Eigenlijk hoop ik juist op bijwerkingen, want dan merk ik tenminste dat de Champix zijn werk doet.
Ik was de afgelopen week vrij kalm maar dat is vandaag goed over.Ik rookte ook iets minder, de behoefte was er minder snel. Maar de bekende bijverschijnselen? Daar heb ik helemaal geen last van.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:37 schreef Laysa het volgende:
je merkt niets Disana? ook niet dat je bv wat afwaziger bent...of juist drukker?
Ja maar het bleef bij een.quote:
Geen enkel middel wordt vergoed voor zover ik weet. Champix werkt bewezen welquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Volgens mij wordt Champix niet eens vergoed juist omdat het niet werkt.
Zoiets heet placebo werking.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar het bleef bij een.
Kardinaal, zit niet zo te pestenIk lees op de site waar ik een stopblog heb heel vele positieve verhalen over Champix.
Dat is helemaal niet zo'n slecht idee.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
Eigenlijk moet ik vrijdag stoppen. Komende week ben ik niet thuis en wordt hier de grote schoonmaak gehouden. Ik kom dan vrijdag na het zeilen wel in een schoon, fris en rookvrij huis
Volgens mij lees je het artikel niet goed:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zoiets heet placebo werking.
http://www.ntvg.nl/publicatie/geen-meerwaarde-champix/volledig
Vraag je huisarts om bupropion of nortriptyline. Dat wordt wel vergoed en daarvan is de wetenschappelijke waarde wel aangetoond.
quote:Uit een van de onderzoeken die de Evidence Review Group van NICE beoordeelde, bleek dat bij inname van tweemaal daags een vareniclinepil, na 12 weken 44 van de mensen die stopten met roken niet opnieuw begonnen was; dit gold voor 18 van degenen die een placebo namen en voor 30 die bupropion gebruikten. Ook op langere termijn (3 en 12 maanden) bleek varenicline superieur aan bupropion. Op grond van alle studies concludeerde NICE dat varenicline een goed middel is om te stoppen met roken.
Lees je wel alles?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zoiets heet placebo werking.
http://www.ntvg.nl/publicatie/geen-meerwaarde-champix/volledig
Vraag je huisarts om bupropion of nortriptyline. Dat wordt wel vergoed en daarvan is de wetenschappelijke waarde wel aangetoond.
quote:De conclusie van CVZ is opmerkelijk, omdat Champix vorig jaar door de Britse krant The Times is uitgeroepen tot het beste middel om te stoppen met roken. Het dagblad deed dit nadat het Britse National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE) de beoordeling van varenicline bekend had gemaakt. Zie onze eerdere berichtgeving hierover (2007:1428).
Uit een van de onderzoeken die de Evidence Review Group van NICE beoordeelde, bleek dat bij inname van tweemaal daags een vareniclinepil, na 12 weken 44 van de mensen die stopten met roken niet opnieuw begonnen was; dit gold voor 18 van degenen die een placebo namen en voor 30 die bupropion gebruikten. Ook op langere termijn (3 en 12 maanden) bleek varenicline superieur aan bupropion. Op grond van alle studies concludeerde NICE dat varenicline een goed middel is om te stoppen met roken. Het middel is daarom opgenomen in het vergoedingenpakket van de National Health Service (NHS). De richtlijn van NICE is te vinden op www.nice.org.uk/nicemedia/pdf/TA123Guidance.pdf.
Bevindingen bleken niet herhaald te kunnen worden door het CVZ. CVZ is hier de baas en niet de NHS.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij lees je het artikel niet goed:
[..]
CVZ zit er wel vaker naast, de baas ook regelmatigquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bevindingen bleken niet herhaald te kunnen worden door het CVZ. CVZ is hier de baas en niet de NHS.
Het is algemeen bekend dat de slagingskans 40 tot 45 procent is. En eigenlijk begrijp ik niet goed waar je mee bezig bent: er zijn hier twee mensen die heel graag willen stoppen en dat met behulp van een middel doen, en dan ga jij ze ondermijnen door te zeggen dat het middel niet werkt. We zitten er middenin en het valt al niet mee.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bevindingen bleken niet herhaald te kunnen worden door het CVZ. CVZ is hier de baas en niet de NHS.
Omdat er ook vervangende middelen zijn die vergoed worden en meer solide ondergrond hebben? Ik let teveel op medicatie, omdat ik daar vanwege mijn gezondheid erg op moet letten.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de slagingskans 40 tot 45 procent is. En eigenlijk begrijp ik niet goed waar je mee bezig bent: er zijn hier twee mensen die heel graag willen stoppen en dat met behulp van een middel doen, en dan ga jij ze ondermijnen door te zeggen dat het middel niet werkt. We zitten er middenin en het valt al niet mee.
Ik voel je wel, maar we zijn inmiddels al aan het slikken dus we gaan door. Bovendien, als er zoveel mensen profijt hebben van Champix dan werkt het dus, placebo of nietquote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omdat er ook vervangende middelen zijn die vergoed worden en meer solide ondergrond hebben? Ik let teveel op medicatie, omdat ik daar vanwege mijn gezondheid erg op moet letten.
Ik heb niet de luxe dat ik zomaar pillen kan proberen. Het moet wat doen of niet. Ik heb de medicijnendatabank zelfs bij de bookmarks staan.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik voel je wel, maar we zijn inmiddels al aan het slikken dus we gaan door. Bovendien, als er zoveel mensen profijt hebben van Champix dan werkt het dus, placebo of niet
Als je flink rookt, dan ben je, hoe duur die medicijnen ook zijn, al snel na het stoppen bij een break evenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb niet de luxe dat ik zomaar pillen kan proberen. Het moet wat doen of niet. Ik heb de medicijnendatabank zelfs bij de bookmarks staan.
Ik weet niet wat het is vandaag... de hele dag loop ik al mensen tegen het lijf die op de een of andere wijze niet bepaald bemoedigend zijn over mijn stoppen met roken. Kun je je voorstellen dat ik dat momenteel niet echt heel goed kan gebruiken?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omdat er ook vervangende middelen zijn die vergoed worden en meer solide ondergrond hebben? Ik let teveel op medicatie, omdat ik daar vanwege mijn gezondheid erg op moet letten.
nortriptyline is een hele milde anti-depressiva ja en kan ook gebruikt worden tegen neuropathische pijnen. Maar de werking zegt toch niet meteen wat over het hele product? Zo kan ik ook wel zeggen dat paracetamol ongeveer hetzelfde is als heroïne aangezien beide pijnstillers zijn.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is vandaag... de hele dag loop ik al mensen tegen het lijf die op de een of andere wijze niet bepaald bemoedigend zijn over mijn stoppen met roken. Kun je je voorstellen dat ik dat momenteel niet echt heel goed kan gebruiken?
Zyban lijkt me nou juist bepaald geen gegarandeerd veilig middel, dat werd aan getraumatiseerde Vietnamveteranen gegeven; dat zou wel iets zijn waar jij dan bij zou moeten oppassen. En het andere middel is toch ook een antidrepessivum? Dan ben je toch beter af met Champix, dat slechts wat pretstof toevoegt en de nicotinereceptor blokkeert. Champix bestaat inmiddels lang genoeg om het effect te kunnen bevestigen.
Het is jammer dat jij zo op medicatie moet letten. Maar soms moet je iets nemen, zoals Teun, ondanks de bijwerkingen. Dan is het niet anders en gaat het uitsluitend om het gewenste effect.
Ik bedoel dat Champix een minder ingrijpende werking op je brein en gevoel heeft dan antidepressiva. Daarnaast zijn die antidepressiva niet gericht op het stoppen van de rookbehoefte; ik denk dat je dat geluk moet hebben en dat anders alleen je humeur maar verbetertquote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
nortriptyline is een hele milde anti-depressiva ja en kan ook gebruikt worden tegen neuropathische pijnen. Maar de werking zegt toch niet meteen wat over het hele product? Zo kan ik ook wel zeggen dat paracetamol ongeveer hetzelfde is als heroïne aangezien beide pijnstillers zijn.
Nee, maar dat is bij geen van die medicijnen zo. Het werk, maar het mechanisme er achter dat weten ze niet eens echt. Toevalstreffer dat het bij die anti-depressiva ook werkte tegen roken. Maar als het werkt bij je dan is het mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Champix een minder ingrijpende werking op je brein en gevoel heeft dan antidepressiva. Daarnaast zijn die antidepressiva niet gericht op het stoppen van de rookbehoefte; ik denk dat je dat geluk moet hebben en dat anders alleen je humeur maar verbetert
Ja dat is waar, alleen is Champix gerichter op de nicotinebehoefte en dat vind ik ook wel hoopvol.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, maar dat is bij geen van die medicijnen zo. Het werk, maar het mechanisme er achter dat weten ze niet eens echt. Toevalstreffer dat het bij die anti-depressiva ook werkte tegen roken. Maar als het werkt bij je dan is het mooi meegenomen.
Volgens mij kreeg ik de Zyban destijds wel vergoed, maar zodra ik in de bijsluiter las dat het een antidepressiva was heb ik het aan de kant gezet. Pas jaaaaren daarna cold turkey gestopt met roken (want zwanger).quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:42 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Geen enkel middel wordt vergoed voor zover ik weet. Champix werkt bewezen wel
Knap, op eigen kracht. Je had wel een heel goede reden.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Volgens mij kreeg ik de Zyban destijds wel vergoed, maar zodra ik in de bijsluiter las dat het een antidepressiva was heb ik het aan de kant gezet. Pas jaaaaren daarna cold turkey gestopt met roken (want zwanger).
Ach wat maakt het uit hoe je stopt, stoppen is al moeilijk genoeg dus als het lukt valt de methode in het niet.
Sterkte & succes Disana en Teun![]()
Ik weet niet waar jij zit, maar hier is het nat en koudquote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:27 schreef D. het volgende:
Het was de koninklijke familie duidelijk niet gegund.
Vandaag is het weer zomer
In het zuid-oosten des lands, waar het dus zomer isquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit, maar hier is het nat en koud![]()
Ik heb de verwarming maar weer aangedaan.
Ik leef met je mee, ik liep net in de regen boodschappen te doenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit, maar hier is het nat en koud![]()
Ik heb de verwarming maar weer aangedaan.
Ik denk dat ik een griepje heb, zere keel, vannacht geslapen met een tissue in mijn neusgatquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:38 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik leef met je mee, ik liep net in de regen boodschappen te doen![]()
Hoest met je keel?
Ik zal duimen voor jequote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een griepje heb, zere keel, vannacht geslapen met een tissue in mijn neusgatkoppijn, eigenlijk gewoon algehele malaise. Maar met een beetje geluk is het over voordat ik naar Frankrijk ga.
Gele lappen plastic. Niet te vreten die troep. Kaas moet VET zijn.quote:
Fijn zulke hulp, dan is het altijd verrassend wat jij in je tas hebt als je thuis komtquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:47 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik zal duimen voor je![]()
Ik moest net lachen, de jongens hebben geholpen met de boodschappen, ik heb nu light kaas![]()
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Gele lappen plastic. Niet te vreten die troep. Kaas moet VET zijn.
Doet het ook niet, dus nu maar gebruiken voor de broodjes gezondquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Fijn zulke hulp, dan is het altijd verrassend wat jij in je tas hebt als je thuis komt![]()
Light kaas smaakt volgens mij nergens naar
Het moet wel waaienquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
Mogguh.
Bootverhuuurbedrijf belt met de mededeling dat het 39 voets schip motorproblemen heeft, of we genegen zijn over te stappen naar een hagelnieuwe 32-er. Slaperig geantwoord "Nee, absoluut niet, ik heb niets met dinky toys". Waarop het mens verontwaardigd, ruw en met schel stemgeluid de laatste restjes slaap uit mijn systeem blèrde door het mini-ding aan te prijzen als een oceaanstomer, voorzien van alle denkbare luxe![]()
Nu dan toch een 38 voeter, eentje voorzien van perfect vakantieweer![]()
En perfect vakantieweer, dat is het!
Maandag windkracht zes, dan krijg je aan de wind en op het IJsselmeer al lekker buiswater over je heen)quote:
Ik zal aan je denken als mijn wekker vroeg gaatquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maandag windkracht zes, dan krijg je aan de wind en op het IJsselmeer al lekker buiswater over je heen)
De rest van de week voorlopig rond de vier, dat gaat prima :U
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:02 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als mijn wekker vroeg gaat
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]Ik ook aan jou, iedere avond, als ik de mijn wekker niet zet
![]()
Ga gewoon eerder naar die verjaardag, om ze te pestenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:04 schreef Kally het volgende:
Maar ik heb het minder druk dan ik dacht vandaag, boodschappen gingen snel, toen naar de Bart Smit met jongste zijn verjaardags bonnen en die was wonder boven wonder ook snel klaar.
En pas rond 3 uur naar die verjaardag
Nee ik ga juist laat, zodat ik niet zo lang hoef te bijven. Bij mijn vriendin is het gezellig maar haar schoonfamiliequote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ga gewoon eerder naar die verjaardag, om ze te pesten
Ach nou ja, 't is maar voor een paar uurtjes. Dat overleef je vast wel.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:09 schreef Kally het volgende:
[..]
Nee ik ga juist laat, zodat ik niet zo lang hoef te bijven. Bij mijn vriendin is het gezellig maar haar schoonfamilie
Jawel, maar het zijn echt van die mensen die zich werkelijk overal mee bemoeien en altijd van die vragen aan je stellen waar je gewoon geen antwoord op wil gevenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:12 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ach nou ja, 't is maar voor een paar uurtjes. Dat overleef je vast wel.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
http://www.meertens.knaw.nl/nfb/
Leuk.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:13 schreef Kally het volgende:
[..]
Jawel, maar het zijn echt van die mensen die zich werkelijk overal mee bemoeien en altijd van die vragen aan je stellen waar je gewoon geen antwoord op wil geven![]()
Alsof het hun wat aangaat hoe ik mijn leven leef![]()
quote:
Ja, die is wel grappigquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leuk.
Inderdaad, goede links ook.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leuk.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:17 schreef Kally het volgende:
[..]
Mijn naam komt 62 x voor in mijn stad, dat er zoveel zijn
De mijne hier 1-4 keerquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:17 schreef Kally het volgende:
[..]
Mijn naam komt 62 x voor in mijn stad, dat er zoveel zijn
quote:
Dat is tenminste speciaalquote:
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Vanaf nu D altijd voor zich ziet met mayonaise, ketchup en uitjes op z'n knar.
Curry hequote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Vanaf nu D altijd voor zich ziet met mayonaise, ketchup en uitjes op z'n knar.
Beterrrrrrr. Je hoeft vandaag alleen maar buiten te gaan staan geloof ik. En ik moet er nog uit voor de boodschappen en heb daar geen zin inquote:
Gisteren thuis-thuis en per ongeluk voor het eerst sinds jaren weer een kop ordinaire Pickwick thee gedronken. Alsof ik weer een kind was, zo voelde het aanquote:
Ik zit aan mijn 2e mok vandaag, en heb maar 1 kopje koffie op.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Gisteren thuis-thuis en per ongeluk voor het eerst sinds jaren weer een kop ordinaire Pickwick thee gedronken. Alsof ik weer een kind was, zo voelde het aan
Sinds mijn maag af en toe gaat vervelen drink ik ook wel eens thee!quote:
Daar schijnt het wel goed voor te zijn, vooral groene theequote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Sinds mijn maag af en toe gaat vervelen drink ik ook wel eens thee!
Mijn maag verveelt niet, ik vind het gewoon lekkerquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Sinds mijn maag af en toe gaat vervelen drink ik ook wel eens thee!
Pepermunt thee is goed voor je maagquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Daar schijnt het wel goed voor te zijn, vooral groene thee
Wat moet een mens nu toch met een A4 in z'n theequote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:51 schreef Kally het volgende:
En dan vooral de echte met blaadjes in je thee
Heb jij een flesje peroxide over je haar gegooid ?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:52 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Wat moet een mens nu toch met een A4 in z'n thee
Geinig! Mijn achternaamgenoten in Nederland. De Zwolse tak is duidelijk herkenbaar.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leuk.
Daar ga ik even over nadenken tijdens het boodschappen doenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:52 schreef Kally het volgende:
[..]
Heb jij een flesje peroxide over je haar gegooid ?
Leuk speledingetje!quote:
broaboquote:
Is je zus de teleurstelling van de postcodeloterij al te boven?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:09 schreef CarOnline het volgende:
Lichtbevolkt en in Hardenberg het meest.
Daar liggen mn roots![]()
In Waalre tussen 1 en 4 inwoners.
Nou, das mn zus dus
Kreeg later wel een sms: dit is wel totally fucked up he!!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:14 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Is je zus de teleurstelling van de postcodeloterij al te boven?
Hebben haar buren een grote som geld gewonnen?
Het is ook echt heel zuur, ik denk dat ik wekenlang de deur niet zou uitkomen zodat ik die stomme blije gezichten van buren niet hoef te zienquote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:18 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Kreeg later wel een sms: dit is wel totally fucked up he!!
Volgens mij is ze het wel redelijk te boven, ik nog niet![]()
Eerst deed ze wel luchtig aan de foon maar hoe langer ze er over nadacht, hoe zuurder het werd!
Hoofdprijs was 3 straten verderop ofzo, buren weet ik niet, heb dr verder niet meer gesproken.
Weet ook niet wat de prijs per lot is geworden dus. Ik hoop 50 euro maar dat zal wel niet
Nou ja, ze wist natuurlijk dat ze niet meedeed, dat risico zit er in.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is ook echt heel zuur, ik denk dat ik wekenlang de deur niet zou uitkomen zodat ik die stomme blije gezichten van buren niet hoef te zien
En het ligt natuurlijk ook wel aan het bedrag wat de buren gewonnen hebben. Het zou inderdaad erger zijn als ze net had opgezegd en de straat valt in de prijzen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:27 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Nou ja, ze wist natuurlijk dat ze niet meedeed, dat risico zit er in.
Erger is als je net hebt opgezegd na jaaaaaren lang niks winnen![]()
Het hele zure is er wel af, en ze zal het ook niet snel vergeten maar kan me niet voorstellen dat ze er wakker van ligt hoor![]()
Nou ja, eventjes dan.
Kwestie van gunnen. Ik zou 't rot vinden maar daar hebben de buren verder niks mee van doen, wees blij voor hen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is ook echt heel zuur, ik denk dat ik wekenlang de deur niet zou uitkomen zodat ik die stomme blije gezichten van buren niet hoef te zien
Dan ken jij mijn buurman nietquote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Kwestie van gunnen. Ik zou 't rot vinden maar daar hebben de buren verder niks mee van doen, wees blij voor hen.
Het is hier nog steeds zomerquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Beterrrrrrr. Je hoeft vandaag alleen maar buiten te gaan staan geloof ik. En ik moet er nog uit voor de boodschappen en heb daar geen zin in
Ja precies, een hele zorg minderquote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En het ligt natuurlijk ook wel aan het bedrag wat de buren gewonnen hebben. Het zou inderdaad erger zijn als ze net had opgezegd en de straat valt in de prijzen.
Nu hoeft ze tenminste niet meer mee te doen, want de kans de er 2 x prijs is is zo goed als nihil.
Een 'blij' kapsel?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:04 schreef Copycat het volgende:
Mijn roots zijn weer bijgewerkt. En ik moet heel erg wennen aan mijn kapsel. Vind het vooralsnog eerder blij dan stoer, geloof ik.
Maar een beetje tweeking van mezelf en het komt allemaal goed.
Hoop ik.
Geen ideequote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[ afbeelding ]
Goh, waar zouden mij voorouders vandaan komen?
Mijn kaart klopt wel, die donkere horizontale streep in Friesland is exact het gedeelte waar mijn vaders familie vandaan komt en waar de meesten nog steeds wonen. Wel blij dat er geen achternaamgenoten in Staphorst, Urk en Volendam wonen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:25 schreef D. het volgende:
[..]
Geen idee
Best mogelijk dat jouw kaart ook een vertekend beeld geeft
Of wist je al waar je voorouders vandaan kwamen?
Ze heeft mijn natuurlijke krul naar boven gehaald en die had ik erg verdrongen. En het zit zo flapperig aan de zijkant, door die uitstaande krullen en door het feit dat het nu nèt boven mij schouders hangt, ipv eronder. Da's even wennen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:06 schreef D. het volgende:
Een 'blij' kapsel?
Zal ik de rest maar voor zijn en om foto's vragen?
En dat deed ze zonder overleg?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze heeft mijn natuurlijke krul naar boven gehaald en die had ik erg verdrongen.
Klinkt goed, als je maar van de styltang afblijft. Of heb je die niet?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:34 schreef Copycat het volgende:
Ze heeft mijn natuurlijke krul naar boven gehaald en die had ik erg verdrongen. En het zit zo flapperig aan de zijkant, door die uitstaande krullen en door het feit dat het nu nèt boven mij schouders hangt, ipv eronder. Da's even wennen.
Of even wassen en föhnen ...
Zo te zien hadden de Groninger Veenkoloniën ook z'n aantrekkingskracht op jouw voorvaderen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:43 schreef beequeen het volgende:
Vaders kant.
[ afbeelding ]
Pa komt oorspronkelijk uit Hilversum maar we zitten dus bijna overal.![]()
Mijn moeder is 77 keer vertegenwoordigd, waarvan 27 in 1 plaatsquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:43 schreef beequeen het volgende:
Ma kwam oorspronkelijk uit de omgeving van Alkmaar. De naam komt ook maar 233 keer voor. Best weinig.
Ja, dat zie ik nu ook. Ben wel blij dat er niet al teveel te vinden zijn in Limboland.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Zo te zien hadden de Groninger Veenkoloniën ook z'n aantrekkingskracht op jouw voorvaderen.
Dat is helemaal weinig zeg. Dat moet wel een bijzondere achternaam zijn.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:48 schreef D. het volgende:
Mijn moeder is 77 keer vertegenwoordigd, waarvan 27 in 1 plaats
Ik had mijn natuurlijke krul minder krul verwacht en meer slag. En toen kwam de waarheid aan het licht. Maar ze heeft ook zo'n diffuser gebruikt, en dat maakt al snel zo ontploft.quote:
Die 27 keer valt ook in mijn huidige woonplaatsquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:53 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat is helemaal weinig zeg. Dat moet wel een bijzondere achternaam zijn.
*nieuwsgierig is.![]()
Mijn moeder heette Mettes.
Ik ook, dat scheelt. Maar voornamelijk Randstad dus en de naam komt ook niet zo vaak voor begrijp ik.quote:
Dat kunnen ze daar goed jaquote:
Ja, Randstad en dan zijn daar nog de namen bij gerekend waarbij 'de' of 's' voorkomt.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:01 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ik ook, dat scheelt. Maar voornamelijk Randstad dus en de naam komt ook niet zo vaak voor begrijp ik.
In 1947 waren er nog minder van maar idd een achternaam die je zelden hoort. Ebink, dat heeft Saksische roots.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:01 schreef beequeen het volgende:
Jemig Scrut, een uitstervende achternaam dus. Of ook een bijzondere achternaam?
Mijn moeders kant 57. En ze komt uit een gezin met nog twee zussen en één broer. De broer heeft twee kinderen: allebei dochters. Dat schiet lekker op, qua "heel Nederland blank".quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is bij mij m'n moeders kant. Daar zijn er niet veel meer van, 65 maar.
Mijn moeder 77, en met 10 zussen en 2 broers waarvan 1 broer alleen maar dochters heeft schiet dat ook niet heel veel opquote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Mijn moeders kant 57. En ze komt uit een gezin met nog twee zussen en één broer. De broer heeft twee kinderen: allebei dochters. Dat schiet lekker op, qua "heel Nederland blank".
En op de een of andere manier klinkt die naam heel gewoon. Grappig.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:05 schreef Scrutinizer het volgende:
In 1947 waren er nog minder van maar idd een achternaam die je zelden hoort. Ebink, dat heeft Saksische roots.
Huh nou je t zegt, mijn eigen achternaam houdt ook op te bestaan, in de lijn van mijn opa.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Mijn moeders kant 57. En ze komt uit een gezin met nog twee zussen en één broer. De broer heeft twee kinderen: allebei dochters. Dat schiet lekker op, qua "heel Nederland blank".
Maar de leuke genen leven wel voort hoor!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:18 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Huh nou je t zegt, mijn eigen achternaam houdt ook op te bestaan, in de lijn van mijn opa.
Ahh jammer! En we zijn zo leuk!
Ja dat scheelt wel.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar de leuke genen leven wel voort hoor! [ afbeelding ]
Ach, ik vind het wel grappig en herken ook wel eigenschappen van mijzelf die zo maar eens uit mijn roots zouden kunnen stammen. Mijn vaders familie is vrij overzichtelijk, dat zijn typische Friese boeren, die soms hun hele leven lang de provincie niet verlieten. Een boer gaat pas aan het werk als de natuur zover is en werkt zich vervolgens kapot tot het werk gedaan is, daar herken ik wel iets in.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:14 schreef beequeen het volgende:
[..]
En op de een of andere manier klinkt die naam heel gewoon. Grappig.
Mijn schoonvader is een beetje een autoriteit op het gebied van genealogie. Wat die allemaal heeft teruggevonden over de voorouders van mijn pa en ma. Sommige dingen wilde ik echt niet weten.
Dat is dan weer een troost, dat de taart wel lekker was.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:11 schreef Kally het volgende:
Verjaardag achter de rug, nog erger dan verwacht![]()
De taart was wel lekker
klinkt goedquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
Mogguh.
Bootverhuuurbedrijf belt met de mededeling dat het 39 voets schip motorproblemen heeft, of we genegen zijn over te stappen naar een hagelnieuwe 32-er. Slaperig geantwoord "Nee, absoluut niet, ik heb niets met dinky toys". Waarop het mens verontwaardigd, ruw en met schel stemgeluid de laatste restjes slaap uit mijn systeem blèrde door het mini-ding aan te prijzen als een oceaanstomer, voorzien van alle denkbare luxe![]()
Nu dan toch een 38 voeter, eentje voorzien van perfect vakantieweer![]()
En perfect vakantieweer, dat is het!
Die verjaardag op zich niet, maar die schoonfamilie van mijn vriendinquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dan weer een troost, dat de taart wel lekker was.
Was het zo'n ramp, die verjaardag?
Ja, ik las al dat het nogal nieuwsgierige en betweterige types zijn, waar bemoeien die lui zich mee he?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:16 schreef Kally het volgende:
[..]
Die verjaardag op zich niet, maar die schoonfamilie van mijn vriendin
Vandaag lag ik buiten schotquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik las al dat het nogal nieuwsgierige en betweterige types zijn, waar bemoeien die lui zich mee he?
Voor je vriendin lijkt het me geen pretje, zulke schoonoudersquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:26 schreef Kally het volgende:
[..]
Vandaag lag ik buiten schot![]()
Ze hadden een discussie over oud bierliep nog haast op een flinke woordenwisseling uit
Ja, haar schoonouders gaan dan nog wel, die bemoeien zich alleen met de kleinkinderen (teveel)quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor je vriendin lijkt het me geen pretje, zulke schoonouders![]()
Jij kan na een paar uurtjes weer vertrekken, zij zit met die lui opgescheept
En om meteen maar in de aanval te gaan: Daar ben ik ook wel blij om Scruuutzzzzquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mijn kaart klopt wel, die donkere horizontale streep in Friesland is exact het gedeelte waar mijn vaders familie vandaan komt en waar de meesten nog steeds wonen. Wel blij dat er geen achternaamgenoten in Staphorst, Urk en Volendam wonen.
ALS ik een zoon zou hebben gehad zou ik schoonmoeder from Hell zijnquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor je vriendin lijkt het me geen pretje, zulke schoonouders![]()
Jij kan na een paar uurtjes weer vertrekken, zij zit met die lui opgescheept
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:38 schreef FANN het volgende:
[..]
ALS ik een zoon zou hebben gehad zou ik schoonmoeder from Hell zijn![]()
weet ik seker![]()
![]()
NIEMAND IS GOED GENOEG VOOR MIJN ZOON !!!
Hoe is het?quote:
Ach, goed hoor, ik had gewoon ff , een tijdje, geen zin, inspiratie, noem t maar opquote:
hoi, ik heb jullie wel af en toe gelezen, gelurkt, dus ben redelijk op de hoogte van de "gebeurtenissen "quote:
Dat snap ik heel goed hoorquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:43 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ach, goed hoor, ik had gewoon ff , een tijdje, geen zin, inspiratie, noem t maar op.Weet ook niet waarom, maar ik ben er af en toe weer.
Thanks....quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:45 schreef Kally het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed hoor.Had het al van Laysa gehoord
.
Iig gezellig dat je er weer bent
quote:
mm ,nee tis rustig hier,beetje te rustig, saaaaaiiii gewoon,t wordt tijd voor een beetje onrust hier op t dorp....quote:
Ja druk maar lekker het gangetjequote:
Ja lekker man, beter lachen dan janken....quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:53 schreef Kally het volgende:
Er hebben er hier 2 de slappe lach, echt nergens om, maar wel aanstekelijk
Dat uurtje hadden we al gehad vandaagquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:55 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ja lekker man, beter lachen dan janken....
Da's was gisteren voor gisteren, nu voor het WKquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:59 schreef Kally het volgende:
D. je vlaggetje was die voor gisteren of is die voor het WK?
Eerst voor Twente nog toch?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:00 schreef D. het volgende:
[..]
Da's was gisteren voor gisteren, nu voor het WK
Goed?
Ojee, meer je hier ook aan? Dan is t logischer dat je dat zooitje zelf vangt...hahahaquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Kom je komende week een zootje brengen als ik in de haven lig?
Ja hoorquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:00 schreef D. het volgende:
[..]
Da's was gisteren voor gisteren, nu voor het WK
Goed?
Overwegend noordenwind, ik waai vanzelf naar Volendam toequote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:01 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ojee, meer je hier ook aan? Dan is t logischer dat je dat zooitje zelf vangt...hahaha
Jaquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:15 schreef Kally het volgende:
Is er nog wat op tv vanavond?
quote:
Dan moet je iets anders kijkenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:17 schreef Kally het volgende:
King Arthur en 300 op Veronica, beide al gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |