abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:48:42 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80916441
April was een rustig maandje met maar 11 geziene films. Een top 5 lijkt me voldoende en de top 3 daarvan kan ik iedereen wel aanraden.

1. The Man from Earth
2. Faust - Eine deutsche Volkssage
3. Sideways
4. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte
5. Jackie Brown
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:53:52 #27
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80916567
Afgelopen maand 21 films gezien, waarvan Monty Python and the Holy Grail wederom nog steeds hilarisch is. DE top 10 van nieuw gezien films + reviews als ik die nog niet had gepost voor sommige.

1. Andrey Rublyov (1966, Rus, Andrei Tarkovsky)
Een film over een Russische iconenschilder uit de 15e eeuw, die verdeeld is in tien hoofdstukken, die weinig verband met elkaar hebben. Vaak is Andrey niet veel meer is dan een toeschouwer van wat er gebeurd, vooral het laatste deel over de jonge bellenmaker is een korte film op zichzelf. Maar wat de film mist aan directe plot, wordt meer dan goed gemaakt door de onderliggende lagen. Want Andrey Rublyov is een pracht film over de zoektocht naar de zin van religie, de zin van kunst, de zin van alles.
cijfer: 9
2. Opening Night (1977, VS, John Cassavetes) 9
3. Zombi 2 (1979, It, Lucio Fulci)
Deze film heeft alles wat een goede zombi film nodig heeft; spanning, nodige gore, humor, een alcoholistische dokter, voodoo en een zombi vs. haai gevecht bovendien. Maar wat de film werkelijk goed maakt, komt doordat Fulci een goed regisseur is. Hij weet precies hoe lang die iets moet laten zien, wanneer die moet inzoomen, wanneer een wide-shot nodig is, wanneer die moet wegfaden etc. om het grootste effect te halen. Zombi 2 is imho één van de beste zombi films, die er is.
cijfer: 8.5
4. The Man Who Shot Liberty Valance (1962, VS, John Ford) 8
5. Looking for Eric (2009, VK, Ken Loach)
Hartverwarmend realistisch drama over een man, die met hulp van een ingebeelde Eric Cantona langzaam aan zijn leven weer op de rails en onder controle krijgt. Ken Loach maakt altijd film over "echte" arbeiders. Dat die daarom een voetballegende als Cantona gebruikt als zelfhulp goeroe past daar perfect bij.
cijfer: 8
6. Anvil! The Story of Anvil (2008, VS, Sacha Gervasi)
De muziek is niet mijn soort muziek, maar een pracht docu is het wel. Anvil is een band, die zijn hoogtij dagen kende in de jaren '80 metal tijd, maar daarna ging het snel berg afwaarts met hun carrière. In de docu zitten momenten die tegelijkertijd lachwekkend als zeer zielig zijn als ze voor compleet lege zaaltjes moeten optreden.
Het is bijna onmogelijk om niet aangestoken te worden door het enthousiasme en optimisme van Lips, die op zijn 50e er nog steeds in gelooft dat ze ooit zullen doorbreken. Iemand die een uitspraak doet als: "Everything on the tour went drastically wrong. But at least there was a tour for it to go wrong on."
De mooiste momenten zijn als nadat Lips en zijn grote vriend en drummer Robb Reiner ruzie maken, het weer goed maken met tranen in hun ogen.
cijfer: 8
7. Død snø (Dead Snow) (2009, Nor, Tommy Wirkola) 8
8. Precious: Based on the Novel Push by Sapphire (2009, VS, Lee Daniels) 7,5
9. An Education (2009, VK, Lone Scherfig) 7,5
10. The Manchurian Candidate (1962, VS, John Frankenheimer)
Aardige thriller met een goede politiek satirische onderlaag, die vooral op het einde spannend wordt. Maar ik vond de film ook wel wat gedateerd en wat overschat.
cijfer: 7.5

De flops van de maand waren:
2.Unmade Beds (2009, VK, Alexis Dos Santos) 4,5
1. Sleepaway Camp (1983, VS, Robert Hiltzik) 3
pi_80916737
April
Films
19. The Fourth Kind (Olatunde Osunsanmi, 2009) :: 5.5
20. Crash (Paul Haggis, 2004) :: 8.3
21. Crips, Strapped 'n Strong (Mags Gavan, Joost van der Valk, 2009) :: 6.5
22. Zodiac (David Fincher, 2007) :: 7.5
23. Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) :: 8.8
24. I Love You Phillip Morris (Glenn Ficarra, John Requa, 2009) :: 6.0

Statistieken
Totaal 6 films (maandgemiddelde: 5.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 6.

Totale speelduur: 690 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Kick-Ass (8.8, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Fourth Kind (5.5).

Media-verdeling
2.
4.
Because simple is bad!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 23:05:39 #29
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_80916902
Heb nét Komt een vrouw bij de dokter MOETEN kijken...weddenschapje verloren van vrouwlief
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_80916943
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:20 schreef Evienne het volgende:
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 23:12:51 #31
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_80917072
Als voorbereiding op deel 2 heb ik deel 1 nog maar eens bekeken:

Iron Man
Tijdens deze tweede kijkbeurt blijft de film zowaar overeind. Het blijft een goede mix van humor, geweldige actie en het sterke acteerwerk van Robert Downey Jr. (die hier zijn hoogetepunt beleeft van zijn opmerkelijke comeback van de afgelopen jaren) en vooral Jeff Bridges (die eigenlijk de show steelt).
Een heerlijke no-brainer. Hopelijk is deel 2 net zo tof.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_80918875
64) Peacock
Hele bijzondere film met Cillian Murphy in de hoofdrol als hele verwarde ….euhm.. Nou dat moet je zelf maar gaan kijken om te snappen.
De film lijkt heel interessant te worden door de insteek en zwakt toch wat af richting het eind.
Uiteindelijk vond ik het samengevat geen goede film want ik zou niemand echt gaan aanraden om te gaan kijken.
5.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1188113/

65) Contact
Prachtige film over het universum met Jodie Foster die een ambitieuze astronoom speelt die contact zoekt met Aliens. Bizar slecht geacteerd, maar alsnog een mooie film om te kijken als je enigszins geïnteresseerd bent in ruimtereizen, aliens, lichtsnelheid, wormgaten enzovoort.
Mooie eindslogan; ‘You feel so lost, you feel so alone. In all our searching, the only thing that makes it bearable, is each other’.
7/10
http://www.imdb.com/title/tt0118884/

66) Iron man 2
Met aardig wat verwachtingen naar het tweede deel van Iron Man met in de hoofdrol de altijd charismatische Robert Downey Jr. Vooral in Iron Man speelt hij een flamboyante zelfverzekerde techbillionair die een eigen oorlogsmachine heeft ontwikkelend. De film komt langzaam op gang en er kunnen veel scenes geknipt worden. Uiteindelijk wat leuke actiescenes, maar nooit echt memorabel. Ik ben nu al weer vergeten waar de film over ging. De hints naar The Avengers deed me nog enigszins in mijn handen wrijven, maar de film kon niet echt boeien.
6.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1228705/
  zondag 2 mei 2010 @ 02:26:27 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_80922053
Dalziel and Pascoe - The Wood Beyond
De eerste aflevering van deze Britse detectives die ik helemaal heb uitgekeken was een spannende aflevering met een goed verhaal, dat misschien wel een beetje minder voorspelbaar had mogen zijn.
Warren Clarke in de rol Dalziel was heerlijk met z`n sarcasme en cynisme.
Sterke aflevering,verder weinig op aan te merken.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
  zondag 2 mei 2010 @ 09:59:39 #34
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_80923637
De laatste tijd neem ik de tijd niet meer om hier te posten. Jammer eigenlijk. Deze maand 21 films gezien waarin het thema duidelijk 1983 is geweest. 2 films zag ik in de bioscoop.

1. El secreto de sus ojos (The Secret in their Eyes) (Juan José Campanella, 2009) ****
2. Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) ****
3. L'été meurtrier (One Deadly Summer) (Jean Becker, 1983) ****
4. Rumble Fish (Francis Ford Coppola, 1983) ****
5. Educating Rita (Lewis Gilbert, 1983) ***½
6. The Big Chill (Lawrence Kasdan, 1983) ***½
7. Silkwood (Mike Nichols, 1983) ***½
8. Merry Christmas Mr. Lawrence (Nagisa Ôshima, 1983) ***½
9. The Informant! (Steven Soderbergh, 2009) ***½
10. Terms of Endearment (James L. Brooks, 1983) ***½
11. The Hunger (Tony Scott, 1983) ***½
12. The Outsiders (Francis Ford Coppola, 1983) ***½
13. Trick 'r Treat (Michael Dougherty, 2008) ***½
14. Luftslottet som sprängdes (Millennium 3: Gerechtigheid)] (Daniel Alfredson, 2009) ***
15. Als je begrijpt wat ik bedoel (Geelen, Jensen & Kroon, 1983) ***
16. Sudden Impact (Clint Eastwood, 1983) ***
17. Nine (Rob Marshall, 2009) ***
18. Flashdance (Adrian Lyne, 1983) **½
19. Twilight Zone: The Movie (Dante, Landis, Miller & Spielberg, 1983) **½
20. Cujo (Lewis Teague, 1983) **
21. Sleepaway Camp (Robert Hiltzik, 1983) *½
pi_80924666
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 23:12 schreef Timo20 het volgende:
Als voorbereiding op deel 2 heb ik deel 1 nog maar eens bekeken:

Iron Man
Tijdens deze tweede kijkbeurt blijft de film zowaar overeind. Het blijft een goede mix van humor, geweldige actie en het sterke acteerwerk van Robert Downey Jr. (die hier zijn hoogetepunt beleeft van zijn opmerkelijke comeback van de afgelopen jaren) en vooral Jeff Bridges (die eigenlijk de show steelt).
Een heerlijke no-brainer. Hopelijk is deel 2 net zo tof.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Ik heb hem ook pas nog een keer gezien, en ik ben het compleet met je eens

@banaantjeEE/casper019: Ik ben benieuwd wat de 2e en 3e film zullen brengen. Boek 2 vond ik het tofst, dus ik ben benieuwd of de film net zo tof is of dat hij stiekem toch tegenvalt.
  zondag 2 mei 2010 @ 14:17:13 #36
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_80931008
Laat ik jullie aandacht proberen te vestigen op Mørke .
Deze Deense film uit 2005, met Nikolaj Lie Kaas en Nicolas Bro in de hoofdrollen is een tamelijk trage thriller.
Jacob heeft een zus, Julie, die een zelfmoordpoging heeft gedaan. Deze is mislukt, maar ze heeft er wel een hersenbeschadiging door opgelopen. Daarom zit ze in een instituut met andere gehandicapten.
Tijdens een gezinsetentje verschijnt opeens Anker. Die blijkt met haar te zullen trouwen. Ze hebben elkaar via internetchat leren kennen en de liefde bleek de handicap te overvleugelen.
De bruiloft is nogal vermoeiend voor Julie en dus gaan zij en Anker vroeg naar bed. Dan pleegt Julie zelfmoord.
Anker verhuist uit Kopenhagen naar het platteland en daar gaat Jacob hem opzoeken om een boek terug te geven. Anker blijkt binnenkort weer te trouwen. Weer met een gehandicapte vrouw. Jacob snapt niet.
pi_80931631
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:17 schreef Flitspaal het volgende:
Laat ik jullie aandacht proberen te vestigen op Mørke .
Deze Deense film uit 2005, met Nikolaj Lie Kaas en Nicolas Bro in de hoofdrollen is een tamelijk trage thriller.
Jacob heeft een zus, Julie, die een zelfmoordpoging heeft gedaan. Deze is mislukt, maar ze heeft er wel een hersenbeschadiging door opgelopen. Daarom zit ze in een instituut met andere gehandicapten.
Tijdens een gezinsetentje verschijnt opeens Anker. Die blijkt met haar te zullen trouwen. Ze hebben elkaar via internetchat leren kennen en de liefde bleek de handicap te overvleugelen.
De bruiloft is nogal vermoeiend voor Julie en dus gaan zij en Anker vroeg naar bed. Dan pleegt Julie zelfmoord.
Anker verhuist uit Kopenhagen naar het platteland en daar gaat Jacob hem opzoeken om een boek terug te geven. Anker blijkt binnenkort weer te trouwen. Weer met een gehandicapte vrouw. Jacob snapt niet.
Je verklapt iets te veel lijkt het me, n heb ik het idee dat ik zomaar midden in de film kan instappen.
pi_80931972
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 23:05 schreef joers1 het volgende:
Heb nét Komt een vrouw bij de dokter MOETEN kijken...weddenschapje verloren van vrouwlief
Ok. En wat vond je ervan?
pi_80937259
Eichmann

"Hij werd de architect van de Holocaust genoemd: Adolf Eichmann. Na de Tweede Wereldoorlog vlucht hij met een vals paspoort naar Argentinië, waar hij in 1960 door de Israëlische geheime dienst wordt ontvoerd. Het is de taak van Avner Less, een jonge Israëlische politieman, om Eichmann te ondervragen. Het wordt een psychologische strijd tussen twee mannen, waarvan de uitkomst de jonge staat Israël voor altijd zal veranderen. Langzaam maar zeker weet Avner de gruwelijke waarheid te achterhalen over Eichmann’s rol als de architect van Hitler’s plan voor de Endlösung, waarbij miljoenen Joden werden vermoord, waaronder Avner’s vader."

De hoofdrollen worden goed gespeeld, vooral van de man die Adolf Eichmann speelt kreeg ik kippenvel. Alhoewel het verhaal natuurlijk niet mooi of leuk is om te vertellen, heb ik toch het idee dat er meer inzit voor het verhaal - daar bedoel ik mee dat het voor mij, en ik wist niet zoveel van Adolf Eichmann voor ik deze film ging kijken, niet echt heel duidelijk is wat hij gedaan heeft. Ja in grote lijnen natuurlijk wel, maar dat lijkt me logisch.
De film speelt zich vooral af in de verhoorkamer, met flashbacks om het verhaal aan te vullen.
Ik zelf had graag wat meer flashbacks gezien, om het verhaal en beeld wat meer compleet te krijgen.
Al met al wel indrukwekkend, omdat ik het nog steeds ongelofelijk vind wat er allemaal gebeurt met oorlogen, maar geen film die ik nog een keer zou willen zien.
pi_80939353
Redelijke maand met maar twee echte dieptepunten. De 2009 films die ik nog niet had gezien vallen over het algemeen een beetje tegen, maar gelukkig is het inhaalwerk van 1983 tot nu toe beter te pruimen.

April
Films
90. Fish Tank (Andrea Arnold, 2009) :: 7.5
91. Il mercenario (Sergio Corbucci, 1968) :: 7.5
92. The Outsiders (Francis Ford Coppola, 1983) :: 7.5
93. La residencia (Narciso Ibáñez Serrador, 1969) :: 7.5
94. L'amour l'après-midi (Eric Rohmer, 1972) :: 7.0
95. Blue Thunder (John Badham, 1983) :: 7.0
96. The Brother from Another Planet (John Sayles, 1984) :: 7.0
97. Fritt vilt II (Mats Stenberg, 2008) :: 7.0
98. He Walked by Night (Anthony Mann, Alfred L. Werker, 1948) :: 7.0
99. Kansas City Confidential (Phil Karlson, 1952) :: 7.0
100. Non ho sonno (Dario Argento, 2001) :: 7.0
101. La resa dei conti (Sergio Sollima, 1966) :: 7.0
102. The Spiral Staircase (Robert Siodmak, 1946) :: 7.0
103. 10 to Midnight (J. Lee Thompson, 1983) :: 6.5
104. La Casa con la scala nel buio (Lamberto Bava, 1983) :: 6.5
105. Pontypool (Bruce McDonald, 2008) :: 6.5
106. Silkwood (Mike Nichols, 1983) :: 6.5
107. Tourist Trap (David Schmoeller, 1979) :: 6.5
108. Fritt vilt (Roar Uthaug, 2006) :: 6.0
109. From Paris with Love (Pierre Morel, 2010) :: 6.0
110. Salvage (Lawrence Gough, 2009) :: 6.0
111. Women's Prison (Lewis Seiler, 1955) :: 5.5
112. The Fourth Kind (Olatunde Osunsanmi, 2009) :: 5.0
113. Saw VI (Kevin Greutert, 2009) :: 4.0

Statistieken
Totaal 24 films (maandgemiddelde: 28.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 24.

Totale speelduur: 2370 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Fish Tank, Il mercenario, The Outsiders, La residencia (7.5, 5de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Saw VI (4.0).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  zondag 2 mei 2010 @ 18:06:28 #41
301546 little-miss-sunshine
Luctor et emergo
pi_80940210
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 22:37 schreef casper019 het volgende:
komt een vrouw bij de dokter

Nederland
Drama / Romantiek
105 minuten

geregisseerd door Reinout Oerlemans
met Carice van Houten, Barry Atsma en Anna Drijver

Stijn houdt van het leven en het leven houdt van hem. Hij heeft een eigen zaak, een prachtige dochter en het lekkerste wijf van het Westelijk Halfrond. Dat hij af en toe van andere vrouwen geniet hoeft zijn Carmen niet te weten. En bovendien, zijn hart is van Carmen, dus wat maakt het uit. Hij is on top of the World. Hij heeft het gemaakt. Maar dan; borstkanker. Zijn wereld stort in. Carmen en Stijn komen terecht in een rollercoaster van ziekenhuis in, ziekenhuis uit, chemokuren en bestraling. Maar hij is er voor haar. Altijd. Hoe vreselijk moeilijk dat ook is. Tussen de chemo’s door doen ze of er niks aan de hand is.

geweldige film, echt een aanrader!
dikke 8!

heeft er iemand een zakdoek voor me...
"Constante stress is ook een geregeld leven"
pi_80942818
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:06 schreef little-miss-sunshine het volgende:

[..]

heeft er iemand een zakdoek voor me...
Ik heb die film ook liggen maar ik dacht ik schuif hem nog even vooruit, daar moet je wel een bepaalde bui voor hebben...
  zondag 2 mei 2010 @ 19:30:51 #43
301546 little-miss-sunshine
Luctor et emergo
pi_80943227
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:20 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Ik heb die film ook liggen maar ik dacht ik schuif hem nog even vooruit, daar moet je wel een bepaalde bui voor hebben...

Dat is helemaal waar... Nou, ik had DE bui hoor.. dus kom maar op met die zakdoek!
"Constante stress is ook een geregeld leven"
pi_80944016
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:30 schreef little-miss-sunshine het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar... Nou, ik had DE bui hoor.. dus kom maar op met die zakdoek!
Nou, kijk es :

Als ik hem gekeken heb laat ik weten of ik hem ook zo ontroerend vond!
(kan bijna niet missen...)
  zondag 2 mei 2010 @ 21:44:08 #45
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_80948852
Afgelopen maand maar 2 films gezien, weinig bijzonders. Deze maand beter begonnen:

Shooting Dogs
Mwoah, cliche film over de genocide in Rwanda. Maakt het niet minder erg wat daar gebeurt is, maar de film valt tegen.
6je.

The Man from Earth
Brilliant concept! Een man geeft aan dat hij al 14.000 jaar leeft en gaat daarover in discussie met zijn vrienden die ook wetenschappers zijn.
8.2

Cloudy with a chance of Meatballs
Leuke animatiefilm, erg kinderlijk, maar grappig.
7

The Princess and the Frog
ONTZETTENDE Disney film.... maar wel leuk!
7
pi_80949941
hellboy

Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
122 minuten / 132 minuten (director's cut)

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Ron Perlman, Selma Blair en John Hurt

In de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog zoeken de Nazi's hun toevlucht tot zwarte magie om hun verloren zaak nog te redden. De Geallieerden bestormen het kamp waar de ceremonie plaats vindt, maar niet voordat de demoon Hellboy opgeroepen is. Wanneer Hellboy opgroeit besluit hij zijn krachten te gebruiken voor het bestrijden van het kwaad

goeie film, kijkt lekker weg... mooie 7

kan iemand me aub vertellen, is hellboy 2 beter of slechter dan deel 1?
  zondag 2 mei 2010 @ 22:09:19 #47
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_80950133

New York, i love you.

IMDB: 6,80 wtf...te weinig explosies ?
Aschkael: 7,80

Ik mis die stad, deze film bracht me even terug. Prachtige sfeertekeningen, ik heb er van genoten
= there is a light that never goes out =
  zondag 2 mei 2010 @ 22:20:52 #48
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80950702
Harry Brown (2009, VK, Daniel Barber)
Dit was vlees noch vis. Als vermakelijke no-brainer actie film is die niet geslaagd, omdat de opbouw daarnaartoe veel te lang duurde en de actie maar heel kort, doch krachtig is. Dat Harry een oude eenzame man is, die niemand meer heeft, wraak wil nemen voor zijn beste vriend en genoeg heeft van al het geweld in zijn buurt heeft geen uur nodig om duidelijk te maken. Als drama film is de film al helemaal niet geslaagd, omdat de ontwikkeling van Harry's karakter kennelijk ophoudt op het moment dat hij mensen begint te vermoorden. Nergens wordt iets van het effect daarvan op hem zelf kenbaar. Om nog maar te zwijgen over hoe bordkartonnen karakters de jeugdige daders/slachtoffers zijn. Dan is er ook nog een vrouwelijk rechercheur in de vorm van Emily Mortimer, die waarschijnlijk bedoeld is om het morele vraagstuk van Harry's acties in de film op te lichten. Maar in de confrontatie tussen de twee is zo overduidelijk wiens kant de film en z'n kijkers dienen te kiezen, dat dat maar beter ook achterwege had kunnen gelaten worden.
Michael Caine deed me wel echt geloven dat bejaarden nog redelijk veel kont kunnen schoppen en de grootste reden dat het cijfer niet lager is.
cijfer: 5

The Princess and the Frog (2009, VS, Ron Clements & John Musker)
De grootste charme van deze film komt doordat Disney terugkeert naar hun roots in deze animatie film, traditionele handgemaakte 2D animatie. Nu ben ik zelf van een andere Dinsey traditie, de vele liedjes, nooit zo'n fan geweest en in deze film zitten heel veel liedjes. Wat voor mij te veel onderbrekingen waren in een verder best redelijke, maar niet heel bijzondere animatie film. Door die traditionele animatie roept de film herinneringen op aan Disney klassiekers, maar jammer genoeg kan de film uiteindelijk zelf niet aan dat rijtje worden toegevoegd.
cijfer: 6.5

A Single Man (2009, VS, Tom Ford)
Dat Tom Ford hiervoor mode-ontwerper was is goed merkbaar. Als ergens het gezegde "Kleren maken de man" gelde dan is het wel in deze film. Colin Firth, toch niet de meest aantrekkelijke acteur, is zeer elegant in z'n perfect passende kostuum en verse overhemden. Ook de rest van de film is heel mooi gestijld. Soms wordt daar net iets te veel aandacht aan besteed en verdwijnt de inhoud van de film te veel naar de achtergrond. Maar op de betere momenten is die inhoud, een depressieve man die worstelt met zijn verlies om de dag door te komen en zich vasthoudt aan een paar mooie momenten, goed voelbaar. Als Tom Ford in zijn volgende film(s) evenveel aandacht besteed aan de inhoud als aan de kleding van zijn karakters, dan is hij zeker een grote aanwinst voor de filmwereld.
cijfer: 7,5
  zondag 2 mei 2010 @ 22:21:51 #49
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_80950741
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:05 schreef casper019 het volgende:
hellboy

Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
122 minuten / 132 minuten (director's cut)

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Ron Perlman, Selma Blair en John Hurt

In de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog zoeken de Nazi's hun toevlucht tot zwarte magie om hun verloren zaak nog te redden. De Geallieerden bestormen het kamp waar de ceremonie plaats vindt, maar niet voordat de demoon Hellboy opgeroepen is. Wanneer Hellboy opgroeit besluit hij zijn krachten te gebruiken voor het bestrijden van het kwaad

goeie film, kijkt lekker weg... mooie 7

kan iemand me aub vertellen, is hellboy 2 beter of slechter dan deel 1?
Ik vond deel 2 beter
  zondag 2 mei 2010 @ 23:09:32 #50
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_80952724
Op aanraden van een maat van me:

Blood in Blood out
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Klinkt misschien beetje standaard, film over 3 (half)broers, begon ook beetje met vooroordeel te kijken dat het zo'n verschrikkelijke film zou worden als four brothers, maar niets was minder waar. Vond hem erg leuk, duurde 3 uur en 10 minuten, maar verveelde geen moment. Leuke character development
8.5/10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')