Ik zou wubi niet gebruiken. Gewoon dual boot met grub. Is sneller (marginaal) en veel stabieler.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:49 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Ik ga morgen Ubuntu installeren(hoort toch hier D": ). Met die Wubi applicatie, zodat ik dat vervelende gedoe niet heb met partities enzo. (en heb feit dat ik geen cd heb om het erop te branden, en mijn usb stick is kapot)
Nog tips voor binnenin ubuntu?
Nee, dit heet UNE ofzo ...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:46 schreef Lod het volgende:
Dat is toch die Gnome Shell? Waar de meningen zeer over verdeeld zijn
Wubi gebruiker alhier (GNOME versie) en moet zeggen dat het toch behoorlijk goed draaitquote:Op zondag 9 mei 2010 22:02 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik zou wubi niet gebruiken. Gewoon dual boot met grub. Is sneller (marginaal) en veel stabieler.
Andere DNS instellen! Die reageert blijkbaar traag en in windows wordt dat gecached! Je zou bijvoorbeeld opendns in kunnen stellen. (klik rechts op het netwerkicoontje rechts onderin, en ga naar de ipv4 instellingen van je eth0) en stel als dns in: 208.67.222.222quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:45 schreef BONG4002 het volgende:
Even een vraagje maar ik gebruik dus FF 3.6.3 in Ubuntu en merk dat hij vaak blijft steken bij server ... opzoeken als ik een andere webpagina open, dan duurt het een aantal seconden en komt de pagina uiteindelijkDit itt tot IE7 en Vista, waar het wél loeisnel gaat? Mijn up en downstream snelheden zijn gewoon in orde dus daar ligt het niet aan
Ik zit momenteel op Windows maar hier is de situatie iig de volgende:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:51 schreef erikkll het volgende:
[..]
Andere DNS instellen! Die reageert blijkbaar traag en in windows wordt dat gecached! Je zou bijvoorbeeld opendns in kunnen stellen. (klik rechts op het netwerkicoontje rechts onderin, en ga naar de ipv4 instellingen van je eth0) en stel als dns in: 208.67.222.222
Ja, veels te lang. Dan pas je het ipadres aan van een domein, met een TTL van bijv 10 minuten, en dan zie je uren naderhand nog steeds requests op het oude ip binnenkomen, allemaal van die gare windowsclients die denken dat je ip's gewoon urenlang lokaal kan cachen zonder naar de TTL te kijken!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:51 schreef erikkll het volgende:
[..]
Andere DNS instellen! Die reageert blijkbaar traag en in windows wordt dat gecached!
Die buttons links blijft mij volkomen een raadsel. Ik heb ze rechts staan, en in de Chrome browser is er boven de browsertabs geen ruimte meer voor die buttons. Als je ze links hebt ingesteld heb je dus minder effectieve ruimte. Gek genoeg blijven de buttons in Chrome altijd rechts (bij mij dan) onafhankelijk van de instelling.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:41 schreef wdn het volgende:
[ afbeelding ]
Dit wordt de nieuwe look van Ubuntu: panel onderin gaat weg; komt links te staan.
Let ook op het menu rechts: er komt een optie om andere OS'en te starten vanuit het menu.
Getest, helaas geen verschil.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:52 schreef erikkll het volgende:
je zou het ook kunnen testen, klik deze link:
http://217.196.47.84
als dat wél snel verschijnt; is het inderdaad je DNS server.
Waar kan ik die vinden? (ja ben nog een beetje een n00b natuurlijk)quote:
edit hmm vreemd dat er geen is voor 9.10quote:* In Ubuntu, you can use the official PPA repository for easy installation and upgrades. For Ubuntu Karmic Koala, you can simply run apt-get install shiki-colors to install from Ubuntu's universe repositories. The packages are also available in Debian Sid.
1 2 3 | sudo apt-get update sudo apt-get install python-gdm2setup |
Jij vond stiekem windows 3.11 het beste OS ooit?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:36 schreef BONG4002 het volgende:
Dank voor de tips wdn
Ik heb mijn theme zelf een beetje aangepast zoals je kan zien in onderstaande screenshot:
[ afbeelding ]
Nu zou ik ook graag dezelfde look willen toepassen in het login scherm maar weet niet of daar ook een aparte applicatie voor is waar je dat handmatig kan instellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |