Nou maak je er zelf dus "een ding" van, een afzetten, Stil verzet. Dat is wat ik dus tegen heb op openbare uitingen van geloof. Als jij dat draagt omdat je zélf denkt dat het onderdeel is van je geloof vind ik het wat anders. Maar een hoofddoek als een soort hanekam vind ik lastiger,.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:01 schreef Basboussa het volgende:
God zij geprezen! De doek is er weer bij!
Eerder een kijk-mij-eens-anders-zijn, gok ik.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:06 schreef Suzanna het volgende:
Hanekam? Bedoel je als een soort mode-item buurvrouw?
Basboussa dus.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:07 schreef lady-wrb het volgende:
waar halen jullie nou zo snel een doek vandaan
Nou ja, in dit geval haalde je hem er zelf bij, toch?quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:01 schreef Basboussa het volgende:
God zij geprezen! De doek is er weer bij!
nee, als een soort afzetten tegen. De maatschappij. De hoofddoek als statement. provoceren ofzo. ik vind dat echt een verschil met: dat wil ik graag dragen omdat het voor mij bij mijn geloofsbeleven hoort.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:06 schreef Suzanna het volgende:
Hanekam? Bedoel je als een soort mode-item buurvrouw?
Mijn intentie is dan ook niet om mijn geloof om mijn hoofd te knopen... Ik draag de hoofddoek als symbool voor het feit dat ik als vrouw graag op mijn kunnen en persoon beoordeeld zou willen worden, niet op mijn uiterlijk. Ben niet gediend van flirten, seksuele avances of discriminatie vanwege leeftijd, schoonheid, ras, gender etc. Volgens mij denken veel vrouwen hetzelfde, en dit is mijn middel, mijn religieuze middel, om deze boodschap uit te dragen... Denk dan ook niet dat een willekeurige man nou opeens ontzettend op mijn haar zou geilen bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:44 schreef moussy het volgende:
Ik snap dat hele hoofddoekgedoe ook helemaal niet, als je een geloof hebt is dat toch iets voor jezelf, dan hoef je toch niet meteen een lap om je hoofd te knopen.
Psies, ik ben een groot voorstander van abortus, euthanasie, homohuwelijk, whatever. Ik vind dat die mogelijkheden er zouden moeten zijn, mits het allemaal een beetje redelijk is natuurlijk, om iedereen de ruimte te geven om gelukkig te worden/zijn.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat geloof een privé aangelegenheid is. Hier in Amsterdam zijn iig een aantal supermarkten en de winkels in het ventrum altijd open, gelukkig. Ik heb namelijk geen enkel probleem met winkelen op zondag. Iemand die dat niet wil moet dat vooral neit doen. En dat geldt voor meer dingen, zoals anti-conceptie, vlees eten, varkensvlees eten, abortus, euthanasie, seks buiten het huwelijk; allemaal prima als je dat zelf neit wil, maar dring het een ander niet op.
De eerste de beste man die bij mij seksuele avances maakt (vriendlief daargelaten) bind ik zelf een doek voor. Nee zonder dolle, ik heb daar een mond voor gekregen, om dat soort zaken niet te laten voorkomen...quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:09 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Mijn intentie is dan ook niet om mijn geloof om mijn hoofd te knopen... Ik draag de hoofddoek als symbool voor het feit dat ik als vrouw graag op mijn kunnen en persoon beoordeeld zou willen worden, niet op mijn uiterlijk. Ben niet gediend van flirten, seksuele avances of discriminatie vanwege leeftijd, schoonheid, ras, gender etc. Volgens mij denken veel vrouwen hetzelfde, en dit is mijn middel, mijn religieuze middel, om deze boodschap uit te dragen... Denk dan ook niet dat een willekeurige man nou opeens ontzettend op mijn haar zou geilen bijvoorbeeld...
Maar wie bepaalt wat een beetje redelijk is? Wat in jouw ogen niet redelijk is, is dat in de ogen van een ander wel. En dat is dus prima, maar hou dan voor jezelf die regels aan en dring ze een ander niet op.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:13 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Psies, ik ben een groot voorstander van abortus, euthanasie, homohuwelijk, whatever. Ik vind dat die mogelijkheden er zouden moeten zijn, mits het allemaal een beetje redelijk is natuurlijk, om iedereen de ruimte te geven om gelukkig te worden/zijn.
nou sorry hoor, maar dat vind ik zo'n onzin.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:09 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Mijn intentie is dan ook niet om mijn geloof om mijn hoofd te knopen... Ik draag de hoofddoek als symbool voor het feit dat ik als vrouw graag op mijn kunnen en persoon beoordeeld zou willen worden, niet op mijn uiterlijk. Ben niet gediend van flirten, seksuele avances of discriminatie vanwege leeftijd, schoonheid, ras, gender etc. Volgens mij denken veel vrouwen hetzelfde, en dit is mijn middel, mijn religieuze middel, om deze boodschap uit te dragen... Denk dan ook niet dat een willekeurige man nou opeens ontzettend op mijn haar zou geilen bijvoorbeeld...
quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt wat een beetje redelijk is? Wat in jouw ogen niet redelijk is, is dat in de ogen van een ander wel. En dat is dus prima, maar hou dan voor jezelf die regels aan en dring ze een ander niet op.
En dat vind ik dan wel een probleem van bijvoorbeeld Jehova's getuigen. En ook daarom vind ik bijzonder onderwijs onnodig. Geloof geef je thuis aan je kinderen mee, dat hoeft niet gesubsibieerd en hoort m.i. niet bij de vorming van kinderen door derden.
Oveirgens ben ik zelfs van mening dat je kinderen geen geloof moet meegeven, maar dat ze daarin zelf een vrije keus moeten kunnen maken als ze ouder zijn, neit gehinderd door wat hun door hun ouders is opgelegd (zoals een doop, communie, etc) door de opvoeding.
Ben ik met je eens, maar het staat voor mij persoonlijk hier symbool voorquote:Op vrijdag 30 april 2010 20:15 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
De eerste de beste man die bij mij seksuele avances maakt (vriendlief daargelaten) bind ik zelf een doek voor. Nee zonder dolle, ik heb daar een mond voor gekregen, om dat soort zaken niet te laten voorkomen...
Magoe, laten we het doekje lekker het doekje latenDaar ging de discussie niet over...
Overigens voorkom je natuurlijk geen discriminatie op ras, geslacht en geloof door een hofddoek om te knopen, maar dat terzijde
Ik bedoelde in redelijk, alles wat 'normale' mensen redelijk vinden. Geen weduwenverbrandingen en dat soort zaken. Bloed, doodslag... Zoiets...quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt wat een beetje redelijk is? Wat in jouw ogen niet redelijk is, is dat in de ogen van een ander wel. En dat is dus prima, maar hou dan voor jezelf die regels aan en dring ze een ander niet op.
Ik vind dat je met deze uitspraak juist mannen niet op hun kunnen en persoon beoordeelt. Net alsof mannen niet in staat zijn om vrouwen op hun kunnen en persoon te beoordelen als ze geen hoofddoekje dragen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:09 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik zei dat dit mijn (religieus geinspireerde) middel was, en ik suggereer nergens dat dit nou de oplossing is voor elke vrouw in elke situatie.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik had dus volgens jou een hoofddoek moeten dragen om er vanaf te komen en om serieus genomen te worden?
dat had ik eerder moeten weten!
Mannen hebben ook kledingvoorschriften, hoor!quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind dat je met deze uitspraak juist mannen niet op hun kunnen en persoon beoordeelt. Net alsof mannen niet in staat zijn om vrouwen op hun kunnen en persoon te beoordelen als ze geen hoofddoekje dragen.
Ja, of je treft familie van mij. Mijn opa heeft ze ooit eens binnengehaald op een zondagmiddag, en ze gelijk voor de volgende zondag ook weer uitgenodigd, gewoon omdat ie het konquote:Op vrijdag 30 april 2010 20:17 schreef She-Wolf het volgende:
Daarom begrijp ik het hele concept van het langs de deur gaan van Jehova's ook niet eigenlijk. Hoe vaak zal het nou gebeuren dat er iemand zegt: "Nou, dat is toevallig! Ik zat er net aan te denken om Jehova's getuige te worden." De meeste mensen zitten er toch gewoon niet op te wachten.
Ik probeer mijn overtuigingen niet aan anderen op te dringen. Dat geldt voor zowel het vegetariër zijn als het paganist zijn. Sterker nog, ik ben hier in huis zelfs de enige die deze overtuigingen aanhangt. Ik geloof ook niet dat ik er meer of minder gelukkig van zou worden als ze het wel zouden overnemen.
Ow, daar ben ik best benieuwd naar, eigenlijk. Het is mij nooit opgevallen, maar ik weet ook niet waar ik op moet letten.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:27 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Mannen hebben ook kledingvoorschriften, hoor!En ja, met dezelfde intentie
cv
*proest*quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, of je treft familie van mij. Mijn opa heeft ze ooit eens binnengehaald op een zondagmiddag, en ze gelijk voor de volgende zondag ook weer uitgenodigd, gewoon omdat ie het kon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |