abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81063887
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:38 schreef Ringo het volgende:

En kan iemand mij tips geven over betaalbaar wonen in Amsterdam? Niets, helemaal niets is nog zeker maar ik oriënteer mij alvast.
Er zijn delen in Amsterdam-West die nu op papier nog niet fantastisch zijn maar dat op korte termijn wel worden. (Bos & Lommer bijvoorbeeld, geloof ik.) En als je bereid bent in de buurt van de ringweg of nét buiten de ring te wonen dan is er aardig wat betaalbare nieuwbouw. Ik woon in Oost in een strookje nieuwbouw - ook heel betaalbaar. En de Indische buurt wordt opgeknapt.

Mijn advies zou zijn om je te oriënteren op wijken met potentie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:17:34 #77
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81065519
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:26 schreef Z het volgende:
Klaar voor een proximity meet zaterdag IR?
Ik ben in gezelschap van SL, dus het wordt nog makkelijker voor je om ons te spotten zonder je identiteit bloot te geven.

(En dan hier een anekdote hoe ik ooit zodiakk bij Radiohead tegenkwam)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:18:31 #78
11923 I.R.Baboon
pi_81065575
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zijn delen in Amsterdam-West die nu op papier nog niet fantastisch zijn maar dat op korte termijn wel worden. (Bos & Lommer bijvoorbeeld, geloof ik.) En als je bereid bent in de buurt van de ringweg of nét buiten de ring te wonen dan is er aardig wat betaalbare nieuwbouw. Ik woon in Oost in een strookje nieuwbouw - ook heel betaalbaar. En de Indische buurt wordt opgeknapt.

Mijn advies zou zijn om je te oriënteren op wijken met potentie.
Ik onderschrijf dit volkomen. De staatsliedenbuurt is al iets te arrivé, maar ik ken genoeg fatsoenlijke yuppen in Bos en Lommer, en in de Indische Buurt durf ik 's nachts ook best rond te lopen, en zelf zou ik ook naar die wijken gaan.
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:30:47 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81066233
Thanks voor de tips vooralsnog.

Een goede vriendin van mij woont in de Baarsjes, begane grond, recht tegenover een beruchte hangplek van beruchte hangjeugd. Ik zie haar als een Onbevreesde Vrouw. Maar laatst was ook eindelijk háár raam ingeslagen en kreeg ze bij melding daarvan zo ongeveer nul op het rekest van de lokale veldwachter, die niet veel meer wist te vertellen dan dat het oppassen was geblazen. Toen werd de situatie zelfs haar eventjes teveel, al was ze "liever boos dan bang".

Persoonlijk heb ik het liefste ouwe stadse herrie&trammelant, maar een mooi, ruim en typisch suburbaan flatappartement...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_81067720
Ik woon al 7 jaar in de Baarsjes (zes jaar begane grond), ik heb eigenlijk nooit een dergelijk probleem gehad. En uit het verhaal van Claudia en IR haal ik dat de Baarsjes ook arrive is? (* Z rekent zichzelf rijk)
Aldus.
pi_81067921
Echt bezopen dat je buiten de ring moet zijn om iets 'betaalbaars' te krijgen in Amsterdam. Ik bedoel, dat is toch allemaal opgeblazen gedoe? Hier in Rotterdam woon je op 5 minuten lopen van Centraal Station al in een prachtige wijk.

Claudia, wanneer kom je langs met mijn cheesecake?

[ Bericht 1% gewijzigd door zodiakk op 05-05-2010 23:11:30 ]
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:30:48 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81069058
Terzijde: er stonden vier brandhouten cd-rekjes bij het vuil, twaalf huizen van mijn huis, ter waarde van zo'n 140 plekken om cd's op te bergen. Ik heb ze gulzig alle vier meegenomen. Wat word ik daar toch altijd blij van, waardevolle rotzooi bij het oud vuil!
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:35:20 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81069260
O ja, en de autistische Turk van de avondwinkel herkende mij. Hey man, zei ie. Ik zei hey man terug. We hebben ook kouwe wijn, zei ie. Wit en rosé.
Ik drink liever rood, zei ik.
Klopt, ik heb u hier heel vaak een fles rood zien kopen, zei ie.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:40:00 #84
11923 I.R.Baboon
pi_81069477
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:01 schreef Z het volgende:
Ik woon al 7 jaar in de Baarsjes (zes jaar begane grond), ik heb eigenlijk nooit een dergelijk probleem gehad. En uit het verhaal van Claudia en IR haal ik dat de Baarsjes ook arrive is? (* Z rekent zichzelf rijk)
Dr zijn vast wel slechte straten, maar over het algemeen vind ik de Baarsjes al net iets verder opgeschoten in de vaart der volkeren.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:47:26 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81069783
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:40 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dr zijn vast wel slechte straten, maar over het algemeen vind ik de Baarsjes al net iets verder opgeschoten in de vaart der volkeren.
Zo'n wijk heeft sowieso voordelen. Niet voor 't bange volk. Ik woon bijna tien jaar in de Haagse binnenstad, randje Schilderswijk, en het zijn altijd de verstokte suburbians die "nooit of te nimmer" hier zouden willen wonen. De rest vindt het prachtig of is jaloers.
Ik heb overigens wel het idee dat de gemeente A'dam heel goed is in het laten versloffen van achterstandswijken. Maar daar ben ik dan ook rechts genoeg voor. Leve de harde aanpak.
pi_81075047
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:47 schreef Ringo het volgende:

Ik heb overigens wel het idee dat de gemeente A'dam heel goed is in het laten versloffen van achterstandswijken. Maar daar ben ik dan ook rechts genoeg voor. Leve de harde aanpak.
Nee, dat is niet zo. Er wordt best veel gedaan om achterstandswijken op te knappen. Voor een deel gebeurt dat vanzelf omdat niet alleen de sloebers betaalbare woningen zoeken maar ook de net afgestudeerden en de jonge gezinnetjes. Daardoor krijg je een wat aangenamere mix in de wijken.

B. heeft jarenlang in de Transvaalbuurt gewoond (en ik een paar jaar). Dat is volgens mij officieel een Vogelaarwijk, maar ik heb er met veel plezier vertoefd. We hebben nooit last gehad van geweld of vandalisme en er heerste een fijne, gemoedelijke sfeer. Wat je vaak wel aan de achterstandswijken ziet is dat er meer troep op straat ligt.
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:13:25 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81075434
Ik vrees dat ik maar wat zei. Met mijn rechts en mijn harde aanpak. Als ik één agent teveel zie in mijn straat, ben ik de eerste die het over een politiestaat heeft.
Bos en Lommer, dat lijkt me nu wel wat. Met dat mooie winkelcentrum, , met die huisstijl in de Comic Sans, .
pi_81075887
Ik zag een stukje Rotterdam in The Wire.
Aldus.
pi_81075924
Bos en Lommer is OK, ik zou dat winkelcentrum alleen vermijden. En stuk van Bos en lommer ligt aan het Westerpark, dat is wel een interessante plek.
Aldus.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:26:32 #90
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_81077848
Bedankt allemaal, jullie zijn lief.

Het gaat inderdaad om opa, mijn schoonopa om precies te zijn. Volgens de laatste berichten uit Breda ademt hij nog, maar daar is wel alles mee gezegd.
pi_81080995
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:54 schreef Z het volgende:
Ik zag een stukje Rotterdam in The Wire.
Nu ga ik het misschien weer niet kijken. Wat haat ik Rotterdam
quote:
Geen bier op bruiloft bij bekerfinale

Rotterdam is vandaag alcoholvrij, omdat de bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord zal worden gespeeld in de havenstad. De gemeente maakt voor niemand een uitzondering, dus moet ook een besloten bruiloft eraan geloven. De trouwerij moet door de maatregelen van de gemeente alcoholvrij worden gevierd.

De gemeente besloot eerder dat er vandaag tussen 14.00 uur en 00.00 uur in grote delen van de stad geen alcohol verkocht en genuttigd mag worden. Er zal vanochtend nog een kort geding dienen over de kwestie, aangespannen door de Rotterdamse afdeling van Koninklijke Horeca Nederland. Voorzitter Frank Roolaart denkt dat de maatregel kan leiden tot een omzetverlies van mogelijk een miljoen euro.

De bruid en bruidegom hadden het restaurant al maanden geleden geboekt, toen nog helemaal geen bekerfinale in Rotterdam bekend was. Hoewel het een besloten feest is, mogen de aanwezigen toch geen druppel alcohol drinken. Het toekomstig echtpaar heeft overleg proberen te voeren met de gemeente, maar die wil geen uitzondering maken.
Moet nodig weer eens platgebombardeerd worden
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:59:18 #92
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_81081087
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:26 schreef Frollo het volgende:

Volgens de laatste berichten uit Breda ademt hij nog.
Nu niet meer.
pi_81081169
Gecondoleerd.
Aldus.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:04:35 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81081345
Mijn deelneming.
The love you take is equal to the love you make.
pi_81081517
Gecondoleerd Frollo.
pi_81082460
Ja, gecondoleerd Frollo.
pi_81083542
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:59 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nu niet meer.
Gecondoleerd en sterkte.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:20:47 #98
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:01:48 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81091109
Gecondoleerd, Frollo.
pi_81091226
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:59 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nu niet meer.
Ach, wat rottig. Sterkte voor jullie allebei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')