Hoe meer je zegt hoe meer ik kan afleiden, je hebt nu wel genoeg gezegd om een eindconclusie te bereiken. Blijf maar lekker in de mist rondjes lopen, als dat hetgeen is dat je wil. Ik zal niet meer reageren. Prettig weekend!quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:23 schreef sibbele het volgende:
[..]
Ik denk dat je te beperkt kijkt en meer buiten kaders moet denken, je kan immers niet afleiden uit mijn opmerkingen wat ik wel en niet begrijp aangezien ik alleen vragen stel waar de mensheid geen passend antwoord op heeft.
Dat was me wel duidelijkquote:
Ik wist niet dat ze narcitische TBS-ers die denken dat ze God zijn een internetaansluiting aanbieden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Hoe meer je zegt hoe meer ik kan afleiden, je hebt nu wel genoeg gezegd om een eindconclusie te bereiken. Blijf maar lekker in de mist rondjes lopen, als dat hetgeen is dat je wil. Ik zal niet meer reageren. Prettig weekend!
Met alle respect, maar het is uit de posts die worden aangehaald nogal duidelijk dat je bepaalde zaken toch niet helemaal goed begrijpt. Dat kun je naast je neerleggen, of je kunt het gebruiken als aanwijzing om je toch nog es wat meer te verdiepen in de materie.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:13 schreef sibbele het volgende:
[..]
Hmm ik heb het even gelezen en ik kan helaas geen een argument vinden waaruit blijkt dat ik de evolutietheorie niet zou begrijpen. bedankt voor de moeite in ieder geval, maar tussen al je woorden kon ik niets vinden waaruit blijkt dat ik de evolutietheorie niet begrijp. Wel heb ik je eigen mening gelezen, maar daar vroeg ik niet om
Onzin, zoals ik het zie zijn hier kereltjes die denken dat er pasklare antwoorden te vinden zijn voor grote levesnvragen. Dat zegt wat over hun jeugdige naiviteit en grootheidswaanzin.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het is uit de posts die worden aangehaald nogal duidelijk dat je bepaalde zaken toch niet helemaal goed begrijpt. Dat kun je naast je neerleggen, of je kunt het gebruiken als aanwijzing om je toch nog es wat meer te verdiepen in de materie.
Doe er mee wat je wilt.
Ja. Ik ken dan ook eigenlijk niemand die dat pretendeert.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:04 schreef sibbele het volgende:
Het is toch bizar om aan te nemen dat je aan de hand van de evolutietheorie de zin van het leven kan verklaren?
Ik heb hier genoeg mensen zien posten die de evolutietheorie als antwoord op alle vragen beschouwen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Ik ken dan ook eigenlijk niemand die dat pretendeert.
Zoals?quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:10 schreef sibbele het volgende:
[..]
Ik heb hier genoeg mensen zien posten die de evolutietheorie als antwoord op alle vragen beschouwen.
Op veel natuurwetenschappelijke vragen wellicht, maar "de zin van het leven" is geen wetenschappelijke kwestie. Op "alle vragen" lijkt me nogal overdreven. Het is tenslotte geen orakel.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:10 schreef sibbele het volgende:
[..]
Ik heb hier genoeg mensen zien posten die de evolutietheorie als antwoord op alle vragen beschouwen.
Het leuke is dat de evolutietheorie ook geen pasklaar antwoord geeft op wetenschappelijke vragen aangezien het een theorie is.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Op veel natuurwetenschappelijke vragen wellicht, maar "de zin van het leven" is geen wetenschappelijke kwestie. Op "alle vragen" lijkt me nogal overdreven. Het is tenslotte geen orakel.
Het is een populaire misvatting dat wetenschappelijke theorieen bij voldoende bewijs veranderen in wetten of feiten. Dat is pertinent niet waar.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:16 schreef sibbele het volgende:
Het leuke is dat de evolutietheorie ook geen pasklaar antwoord geeft op wetenschappelijke vragen aangezien het een theorie is.
Tsja, een uitspraak die aangeeft dat je kennelijk niet goed op de hoogte bent van de wetenschappelijke methode en haar filosofiequote:Op vrijdag 30 april 2010 22:16 schreef sibbele het volgende:
[..]
Het leuke is dat de evolutietheorie ook geen pasklaar antwoord geeft op wetenschappelijke vragen aangezien het een theorie is.
Klopt, daarnaast is een theorie geen sluitende schakel naar wetenschap waar niet aan te tornen valt en wetenschappelijke bevindingen hoeven ook niet per definitie feiten te zijn aangezien er al zovele wetenschappelijke "feiten" zijn herzien in de loop der eeuwen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een populaire misvatting dat wetenschappelijke theorieen bij voldoende bewijs veranderen in wetten of feiten. Dat is pertinent niet waar.
Lolquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:26 schreef Compomotive155 het volgende:
Had God humor .......................ja![]()
[ afbeelding ]
Klopt. De wetenschap is in staat zichzelf te toetsen, te corrigeren en te verbeteren. Dat kan van religie niet worden gezegd.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:23 schreef sibbele het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast is een theorie geen sluitende schakel naar wetenschap waar niet aan te tornen valt en wetenschappelijke bevindingen hoeven ook niet per definitie feiten te zijn aangezien er al zovele wetenschappelijke "feiten" zijn herzien in de loop der eeuwen.
Maar je maakt daarbij wel een fundamentele denkfout, die overigens heel veel wordt gemaakt door mensen die denken de evolutietheorie te snappen, en ik maakte hem zelf ook jarenlang.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:29 schreef sibbele het volgende:
Owja, wat sommige mensen helemaal ontgaan is en waarom weet ik eigenlijk niet, is dat het meer een soort van column vorm geschreven is waarbij ik niet mijn eigen mening verkondig maar slechts een aanzet geef tot nadenken over bepaalde levensvragen.
Je moet zoiets ook in zijn context zien
je kan die vraag idd omkeren dat ben ik met je eens, maar dat neemt niet weg dat het leven een enorme drive heeft tot overleven. Als alles werkelijk gericht is om het leven uit te roeien dan hadden we niet bestaan, het is niet zwart of wit, ik vind niet dat hij de spijker op zijn kop slaat maar ik vind wel dat je de vraag om kunt keren. Er zijn veel te veel factoren die invloed hebben op het leven om tot een eenduidige conclusie te komen. Maar ik kan je reactie wel waarderen aangezien je het vanuit een andere invalshoek belicht.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:12 schreef splendor het volgende:
[..]
Maar je maakt daarbij wel een fundamentele denkfout, die overigens heel veel wordt gemaakt door mensen die denken de evolutietheorie te snappen, en ik maakte hem zelf ook jarenlang.
Lees de post van vaarsuvius nog eens, want hij slaat echt de spijker op de kop.
Alles is niet perfect op elkaar afgesteld en het is ook niet zo dat alles erop is gericht om leven in stand te houden. Het is precies andersom. Het leven om ons heen heeft zich in de loop der miljoenen jaren aangepast aan een erg vijandige omgeving en dáárom lijkt het alsof alles perfect op elkaar is afgestemd, maar dat is gewoon een logisch gevolg.
Overigens kun je jezelf wel de filosofische vraag stellen of er geen intelligente kracht is die van te voren wat natuurwetten heeft bedacht, waaruit vervolgens processen volgen die wij als evolutie herkennen. Maar ik denk niet dat je daar ooit antwoord op zult vinden, dat valt namelijk wetenschappelijk nogal lastig aan te tonen en dus blijft het bij filosoferen.
Als je dat als doel ziet vrees ik dat je de evolutietheorie niet helemaal begrijpt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:34 schreef FBreijer het volgende:
Wij, net als alle andere organismen, leven maar voor 1 ding: het overdragen van ons erfelijk materiaal.
Dit houd in het in stand houden van de soort, en ook in zekere zin het op gang houden van het evolutie proces.
evolutie is geen theorie , evolutie is een feitquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:10 schreef sibbele het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:43 schreef Dunwich het volgende:
evolutie is geen theorie , evolutie is een feit
quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:10 schreef sibbele het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |