Als er officieel nooit fouten gemaakt worden en er nooit iemand verantwoordelijk is dan kan je lekker blijven aanrotzooien inderdaad.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus ook absoluut niet. Waarom het noodlot tarten? Want er zijn nog niet genoeg voorbeelden waarop het misging tijdens een verlof?
Er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het wel goed ging tijdens verlof.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus ook absoluut niet. Waarom het noodlot tarten? Want er zijn nog niet genoeg voorbeelden waarop het misging tijdens een verlof?
Niks moet. Elke zaak is anders.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dus mensen als Volkert van der G en Mohammed B moeten ook gewoon vrijkomen als ze in hoger beroep gaan? Een eerste veroordeling is een grove schatting die verder niets wil zeggen?
Wacht. Stop. Deze vriendelijke meneer moest toch worden vrijgelaten omdat hij volgens de wet rechten heeft?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niks moet. Elke zaak is anders.
Ja. Maar die rechten zijn voor interpretatie vatbaars en rechtbanken maken afwegingen welke rechten belangrijker zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wacht. Stop. Deze vriendelijke meneer moest toch worden vrijgelaten omdat hij volgens de wet rechten heeft?
Ik niet. Als rechters zouden toegeven dat er af en toe fouten worden gemaakt, en dan ook proberen dat in de toekomst te voorkomen dan zou ik er misschien nog enigszins vertrouwen in hebben. Maar gezien het feit dat ze nooit fouten maken ook al worden er mensen verkracht en vermoord als gevolg van hun acties heeft bij mij alle vertrouwen in justitie weggenomen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:58 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb best het vertrouwen dat meneer niets geks gaat doen en braaf terugkomt. waar het bij mij op neerkomt is dat ik het hem absoluut niet gun en ook geen reden zie waarom anderen dat wel zouden doen.
Het is niet zo dat die nu minder straf krijgt. De tijd dat die nu los rondloopt moet die later gewoon inhalen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:58 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb best het vertrouwen dat meneer niets geks gaat doen en braaf terugkomt. waar het bij mij op neerkomt is dat ik het hem absoluut niet gun en ook geen reden zie waarom anderen dat wel zouden doen.
Wat een bagger komt er toch uit jouw toetsenbord....quote:Op donderdag 29 april 2010 14:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik niet. Als rechters zouden toegeven dat er af en toe fouten worden gemaakt, en dan ook proberen dat in de toekomst te voorkomen dan zou ik er misschien nog enigszins vertrouwen in hebben. Maar gezien het feit dat ze nooit fouten maken ook al worden er mensen verkracht en vermoord als gevolg van hun acties heeft bij mij alle vertrouwen in justitie weggenomen.
Arrogant vanuit je ivoren toren gokken of het wel of niet goedgaat, zonder enige verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid. Als ik geen geweten had zou ik ook bij justitie gaan werken.
Ja maar, zijn vriendin is zwanger en zijn moeder is ziek.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:58 schreef zoalshetis het volgende:
Het probleem is dat er niemand verantwoordelijk of aansprakelijk is voor die afweging. Onafhankelijk van wat er gebeurt, de afweging is correct want het is een afweging. Stalin zou glunderen van zo'n authoritaire houding.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja. Maar die rechten zijn voor interpretatie vatbaars en rechtbanken maken afwegingen welke rechten belangrijker zijn.
Als het allemaal klip en klaar was zouden er ook geen rechters en advocaten nodig zijn.
Ze hadden die gast moeten vastnagelen aan een muur en dan zijn ballen onprofessioneel chirurgisch moeten laten verwijderen, net als die 2 handlangers van hem. Vrouwenhandelarenquote:Op donderdag 29 april 2010 14:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja maar, zijn vriendin is zwanger en zijn moeder is ziek.
Meer redenen nodig om deze jongen verlof te geven , 2,5 maand?
Als je niet kan voorspellen wat er gebeurt dan moet je geen gevaarlijke gekken vrijlaten. Simpel.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat een bagger komt er toch uit jouw toetsenbord....
Lekker simpel vanachter je PC gillen alsof je het allemaal zo goed weet en precies kan voorspellen wat er gebeurd. En dat is natuurlijk onzin.
Jij snapt blijkbaar niks van hoe de rechtspraak en wetten in Nederland werken.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het probleem is dat er niemand verantwoordelijk of aansprakelijk is voor die afweging. Onafhankelijk van wat er gebeurt, de afweging is correct want het is een afweging. Stalin zou glunderen van zo'n authoritaire houding.
Levenslange gevangenis straffen worden niet zomaar gegeven in Nederland. Simpel.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je niet kan voorspellen wat er gebeurt dan moet je geen gevaarlijke gekken vrijlaten. Simpel.
Oh? Geef eens een voorbeeld van iemand die is aangesproken op een door hem/haar vrijgelaten crimineel die vluchtte of weer de fout inging?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij snapt blijkbaar niks van hoe de rechtspraak en wetten in Nederland werken.
\quote:Op donderdag 29 april 2010 14:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ze hadden die gast moeten vastnagelen aan een muur en dan zijn ballen onprofessioneel chirurgisch moeten laten verwijderen, net als die 2 handlangers van hem. Vrouwenhandelaren
Ja want deze lieve jongen is zelf ook zo menselijk geweest. Gelukkig kan hij nu 2,5 maand zijn beentjes strekken en wordt hij beloond voor zijn mensonterende gedrag, want ach, vrouwen zijn toch maar hoeren, nietwaar?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
\
Verhuis lekker naar Iran of China als je dat zulke goede straffen vind.
In Nederland zijn we tenminste nog een beetje menselijk.
Geen idee. Dat soort dingen komen vrijwel nooit in de openbaar heid.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Oh? Geef eens een voorbeeld van iemand die is aangesproken op een door hem/haar vrijgelaten crimineel die vluchtte of weer de fout inging?
Dat is jouw mening. Niet de mijnequote:Op donderdag 29 april 2010 14:07 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja want deze lieve jongen is zelf ook zo menselijk geweest. Gelukkig kan hij nu 2,5 maand zijn beentjes strekken en wordt hij beloond voor zijn mensonterende gedrag, want ach, vrouwen zijn toch maar hoeren, nietwaar?![]()
Nee klopt. Saban B. is wat dat betreft totaal onbekend.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geen idee. Dat soort dingen komen vrijwel nooit in de openbaar heid.
Wat is jouw mening dan? Staat zijn straf in verhouding tot wat hij al die vrouwen heeft aangedaan?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Niet de mijne
Murat zou gewoon zijn straf uit moeten zitten, zonder verloven.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Levenslange gevangenis straffen worden niet zomaar gegeven in Nederland. Simpel.
Inderdaad, tegenover criminelen zijn we heel menselijk. Dat het leed van de slachtoffers daarin absoluut niet wordt meegenomen is ook heel menselijk. Oh, en beschaafd.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
\
Verhuis lekker naar Iran of China als je dat zulke goede straffen vind.
In Nederland zijn we tenminste nog een beetje menselijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |