Herkenbaar! Gelukkig heeft Ko wel 3 slaapjes gedaan vandaag.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:23 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, juist op een dag als vandaag zitten wij met hetzelfde probleem
Als het lekker weer is, gaan we lekker wandelen of fietsen ofzo, en dat overbrugt wat tijd. Als je de hele dag binnen zit, wordt het vrij lastig entertainen. Zeker als ze 's ochtends maar 1,5 en 's middags krap 1 uur slaapt. We zijn nu al klaar met eten en zijn wat aan het entertainen om bad, fles en bed nog even uit te stellen, zodat het niet te vroeg valt.
Wij rijden dus rondjes met Senna in de loopkar, lopen rondjes met Senna achter de loopkar, lopen rondjes met haar ande hand, laten haar wat rondscharrelen en moeten dan de hele tijd oppassen en Nee zeggen omdat ze weer aan knopjes zit waar ze niet aan mag komen. As we speak loopt schaap rondjes met haar op zijn nek en een vrolijk kraaiende Senna die nu pret voor 10 heeft![]()
Op zulke dagen ben ik blij als ze straks in bed ligt
Het is al een winterslaapzak, hij is echt een enorme koukleum schijnbaar.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je niet een wat dikkere slaapzak voor erbij kopen? Als je die niet te krap koopt heb je daar volgende winter ook nog wat aan.
Ik pak hem vaak te snel op. En dat werkt averechts. P. zei ook dat ik hem even moet laten zien waardoor hij nou viel. Vond ik best een waarheid in zitten.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:18 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, als ze echt hard valt en zich bezeert ben ik er als als eerste bij om 'r te troosten, hoor. Dan huilt ze ook direct. Maar vaak zie je d'r echt twijfelen. En dan roep ik iets in de trant van "haha, boem! Gekke meid!" Dan wil ik 'r niet aanmoedigen om te gaan huilen door direct te schrikken of op d'r af te rennen.
Dat is ook een aardige tip! En als hij 's nachts wakker blijft worden kun je de kruik ergens in de buurt laten liggen in een deken gewikkeld zodat je die snel weer kunt gebruiken om tussendoor zijn bed op te warmen. Dat deed ik ook toen Ivan net geboren was. (Ik sliep er toen zelf 's nachts mee omdat ik dat wel lekker vond.)quote:Op zondag 2 mei 2010 21:24 schreef oeke het volgende:
Dat is wel waar Twinkly, van die kruik. Ander wel het bedje voorverwarmen met kruik? Veel warmte verlies je door je bed te moeten opwarmen.
pas maar opquote:Op zondag 2 mei 2010 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
Ongelooflijk hè, Claudia? Ik kan het zelf ook nauwelijks bevatten…
Lente is trouwens ook helemaal weg van m’n telefoon. Zodra ze ‘m nog maar ziet, krijgt een al een grote glimlach op d’r gezicht. Erg handig om d’r mee af te leiden of om te voorkomen dat ze zich omrolt tijdens het verschonen. Dit laatste is trouwens echt een heidens karwei de laatste tijd. Elke cm speling die ze krijgt, gebruikt ze om zich om d’r buik te gooien. Aargh!![]()
Ah, vandaar dat Driekus zo aan het bunkeren was, Mef! En de papierbak leeghalen kost ook een hoop energie!Goed gegroeid, hoor!
![]()
Nou je het zegt idd, Twink. Dat filmpje is zes weken geleden gemaakt. Net werd ze echt boos op zichzelf. Ze bleef maar proberen om te gaan staan, maar had er op een gegeven moment echt geen kracht meer voor. Uit pure frustratie begon ze te huilen en te gillen. Kadetje.
Wow, Miss! Wat een grote meid ineens! Wat onwijs goed zeg! Met van die geconcentreerde pasjes.![]()
Grappig hè, Huup. Wij hadden een buurmeisje dat als ze gevallen was zichzelf eerst nauwkeurig ging inspecteren op bloed. Pas als ze dat zag ging ze onbedaarlijk huilen. Zo niet, dan was er niets aan de hand.
quote:Op zondag 2 mei 2010 22:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
pas maar opAmélie mocht van mij ook altijd met mijn telefoon spelen maar een week of drie terug heeft ze er zo erg op gesabbeld/gekwijld/gekauwd dat er een hele vochtplek achter mn scherm zat, zo groot als mn scherm ongeveer
en omdat ik een touch-screen telefoon heb deed ie gelijk helemaal niets meer *gnorf*
quote:Op zondag 2 mei 2010 22:18 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
sorry ik moest wel ff lachen.....
Vooral door t gnorf hehe.
Maarre.......ze heeft nu zelf kauwbestendig speelgoed?
hahahaquote:Op zondag 2 mei 2010 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
Huup!![]()
Oeps, da's niet handig nee... Die van mij doet het nog gelukkig (*klopt af) en dat verbaast me al weken. Hoevaak dat ding wel niet keihard is gevallen (soms vij keer achter elkaar buiten op het terras) en hoeveel daar al wel niet in is gekwijld.
![]()
En ik heb net een nieuw abonnement afgesloten. Sim only.![]()
Lente móet mij telefoon ook hebben als ze 'm ziet. Direct.
Een vriend vertelde dat ie voor zijn zoontje gewoon een dummy uit een telefoonzaak haalde. Die zijn ook even zwaar en zo. Daar vroeg ie dan aardig om of hij betaalde er wat voor. Heb het vorige week bij een zaak geprobeerd. Zonder succes helaasch.
korsakov hè?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:38 schreef Ssserpente het volgende:
Ssst, ik ben een stiekem alcoholist.![]()
Haha, ik schat dat ik sinds m'n zwangerschap tot nu in totaal acht wijntjes heb gedronken.En daarvoor lustte ik er wel pap van. Het was trouwens ook hier thuis op het terras.
![]()
Een oude telefoon heb ik hier idd ook nog wel liggen. Niet eens aan gedacht. Komt vast door bovenstaande.
Oh, maar ik leg hem juist geen schema op! Ik haal hem niet eerder dan 7:00 uur uit bed, hij gaat om 19:00 uur naar bed en dat is het. Hij geeft heel duidelijk slaapsignalen af (hij wrijft in zijn ogen, trekt aan zijn oren en gaat op een bepaald moment gapen). We leggen hem in bed als hij moe lijkt te worden. Daar begin ik nu juist een beetje aan te twijfelen. Misschien moeten we hier en daar wat rekken en kunnen we hem 's ochtends beter niet te lang laten slapen zodat hij 's middags genoeg slaap heeft voor een langer dutje? Maar het staat me ook tegen om hem wakker te maken als hij 's ochtends nog zo lekker slaapt.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:09 schreef het-is-mij het volgende:
@ Claudia, misschien helpt het om dat schema los te laten en gewoon op zijn signalen af te gaan?
Sinds een maandje gaat tijn door zijn oogjes wrijven bij moe zijn.
Het geeft mij rust dat ik nit alles vlgs schema moet doen maar dat moet net bij je passen hoor.
Het enige is de flestijden die zijn ongeveer en 's middag slaapt hij vaak van 12:00 tot 14:00 en verder kijk ik gewoon wanneer hij moe is en dan leg ik hem weerin bed en als hij echt neit wil slapen weer eruit en dan mag hij weer spelen.
Wie weet slaapt hij daar nu ook wel weer beter als ik hem op zijn buikje leg, maar mijn lief heeft gisteren de co-sleeper al afgebroken, die wil zijn privacy terug en vindt Niels ook al te groot om op onze kamer te slapen.quote:Op maandag 3 mei 2010 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Is het geen optie om hem weer naar de co-sleeper te verhuizen?
Maar jij bent degene die er 's nachts uit moet om hem te voeden.quote:Op maandag 3 mei 2010 08:18 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wie weet slaapt hij daar nu ook wel weer beter als ik hem op zijn buikje leg, maar mijn lief heeft gisteren de co-sleeper al afgebroken, die wil zijn privacy terug en vindt Niels ook al te groot om op onze kamer te slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |