abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80915227
Awww Oscar
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80938894
Ons ritme is zoek nu Ivan ineens veel minder slaapt. Voorheen was het slapen - verschoond worden - eten - spelen - knuffelen - slapen. Nu is het:

7:00 Wakker worden
7:30 Eten
7:30 - 8:30 Spelen
8:30 - 9:00 Knuffelen
9:00 - ? Slapen
12:00 Eten
12:30 - ? Slapen
15:00 Eten
18:00 Eten
19:00 - 7:00 Slapen (met een vijfde flesvoeding om 22:15 uur die afgebouwd moet worden)

Hij slaapt niet altijd even lang meer 's ochtends en 's middags. Daardoor krijgt hij nu vaak de fles net voor zijn volgende dutje in plaats van net nadat hij wakker wordt. Het probleem is dat hij alleen vrolijk wil spelen als hij uitgerust is en een volle maag heeft. Dat komt de laatste dagen na zijn ochtenddutje vrijwel niet meer voor. Daardoor zijn we veel meer bezig om hem te vermaken en ga ik vaak maar met hem wandelen om hem tevreden te houden. Ik vind het erg jammer, want hij speelde juist altijd zo fijn in zijn eentje. Op dit soort momenten mis ik de borstvoeding wel, want toen kon ik tenminste eten aanbieden wanneer en hoe vaak ik maar wilde.

We hopen binnenkort de gaten op te vullen met bijvoeding. Als hij daar ook wat van binnenkrijgt dan is hij misschien weer tevreden genoeg om zelf te spelen. Maarja, ik denk dat dat nog lang gaat duren.

Iemand nog tips?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80940310
Geen tips Claudia, hier zoeken we nog altijd naar een logisch ritme. Vooral slapen overdag is drama. Wel grappig dat hij het liefst speelt met een volle maag. Hier gaat ze juist het beste slapen na een fles.
En ik probeer inderdaad ook van alles om d'r tevreden te houden als ze wakker is, want de tonnen speelgoed zijn natuurlijk niet interessant Lopen, rondjes door de kamer, boekjes lezen, "samen" pianospelen, balletje heen en weer rollen, liedjes zingen etcetera.
En nu nog meer van dat alles, want madame gaat overal en constant staan, en valt dan uiteindelijk natuurlijk om en dan is het brullen, dus het is een uitdaging om wat te vinden waarbij ze niet de hele tijd overal tegenop klimt het is net als met kruipen: je bent als ouder erg trots maar het maakt het wel allemaal weer lastiger
pi_80940703
Het wordt dus niet beter?

Nou ja, misschien moet ik ook niet zeuren. We zitten duidelijk in een overgangssituatie. Hij speelt nu bijvoorbeeld nog even in de box en twee keer per dag is ook niet gek. Het is bovendien geen straf om met hem te wandelen (vooral niet als het mooi weer is). Kan ik meteen wat boodschappen doen.

Hij lijkt trouwens op z'n moeder. Ik heb ook een volle maag nodig om wat dan ook te doen.
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 18:23:52 #205
5428 crew  miss_sly
pi_80940756
Claudia, juist op een dag als vandaag zitten wij met hetzelfde probleem
Als het lekker weer is, gaan we lekker wandelen of fietsen ofzo, en dat overbrugt wat tijd. Als je de hele dag binnen zit, wordt het vrij lastig entertainen. Zeker als ze 's ochtends maar 1,5 en 's middags krap 1 uur slaapt. We zijn nu al klaar met eten en zijn wat aan het entertainen om bad, fles en bed nog even uit te stellen, zodat het niet te vroeg valt.

Wij rijden dus rondjes met Senna in de loopkar, lopen rondjes met Senna achter de loopkar, lopen rondjes met haar ande hand, laten haar wat rondscharrelen en moeten dan de hele tijd oppassen en Nee zeggen omdat ze weer aan knopjes zit waar ze niet aan mag komen. As we speak loopt schaap rondjes met haar op zijn nek en een vrolijk kraaiende Senna die nu pret voor 10 heeft Op zulke dagen ben ik blij als ze straks in bed ligt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80940940
Bij ons niet nee Maar jij hebt vast een minder chaotisch kind

Muhhhh ik vind dit moeilijk - ik kan niet de hele dag achter haar staan als opvangkussen, maar het hele vallen en opstaan vind ik ook erg moeilijk om te zien

Hihi Sly 't is wel leuk maar ook wel vermoeiend, he, de hele tijd zo'n muppet vermaken Ik ben ook blij als ze vanavond slaapt hoor. Ze heeft vanmorgen een uurtje geslapen en net maar liefst 35 minuten en that's it (en da's nog niet eens zo'n slechte score voor haar doen)
pi_80941049
Oeh ze heeft speelgoed gevonden waar ze a) niet op kan staan en b) langer dan tien seconden mee bezig kan zijn............
alleen jammer dat het onze printer is
  zondag 2 mei 2010 @ 20:09:13 #208
252405 oeke
Moeke
pi_80944616
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:23 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, juist op een dag als vandaag zitten wij met hetzelfde probleem
Als het lekker weer is, gaan we lekker wandelen of fietsen ofzo, en dat overbrugt wat tijd. Als je de hele dag binnen zit, wordt het vrij lastig entertainen. Zeker als ze 's ochtends maar 1,5 en 's middags krap 1 uur slaapt. We zijn nu al klaar met eten en zijn wat aan het entertainen om bad, fles en bed nog even uit te stellen, zodat het niet te vroeg valt.

Wij rijden dus rondjes met Senna in de loopkar, lopen rondjes met Senna achter de loopkar, lopen rondjes met haar ande hand, laten haar wat rondscharrelen en moeten dan de hele tijd oppassen en Nee zeggen omdat ze weer aan knopjes zit waar ze niet aan mag komen. As we speak loopt schaap rondjes met haar op zijn nek en een vrolijk kraaiende Senna die nu pret voor 10 heeft Op zulke dagen ben ik blij als ze straks in bed ligt
Herkenbaar! Gelukkig heeft Ko wel 3 slaapjes gedaan vandaag.
Maar liever droog weer zodat je nog een rondje met hem kan lopen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80944644
Hoe is het nu met Oscar BE?

Hahaha Willow Je had een tweedehands printer moeten scoren op de vrijmarkt Innepin!

Het lijkt mij inderdaad leuk als hij kan kruipen maar ook enorm vermoeiend om constant achter hem aan te moeten rennen.
Vandaag viel hij met zijn koppie op de grond toen hij een poging tot kruipen deed en deed zich echt pijn. Heel hard huilen Ik moest echt moeite doen om hem niet uit de armen van mijn man te rukken om hem zelf te troosten (het is ook nog maar de derde keer dat hij zo huilt, de eerste keer was bij de laatste prikjes, de tweede keer toen ik zijn vingers tussen de stoel en de tafel duwde ).

Niels slaapt nog vrijwel evenveel als een paar weken terug, alleen af en toe kan hij 2 uur wakker blijven ipv 1,5 uur. Overdag drinkt hij nog steeds slecht en dat haalt hij 's nachts in door dan om de 3-4 uur wakker te worden en heel goed en lang te drinken.
Vannacht werd hij heel vaak wakker want hij had het koud. Hij slaapt op een Aerosleepmatrasje wat veel kou doorlaat en in zijn kamer was het vannacht maar 16 graden (in de woonkamer was het 20 graden dus de verwarming aandoen had ook geen zin). Hij heeft geen dekentje meer omdat hij zijn hele bed door gaat. Hij had een romper met lange mouwen, een pyamapakje met voetjes, een pyamabroek nog daarover, sokjes en een slaapzak met lange mouwen aan.
Ik zit eraan te denken om een wollen romper met lange mouwen te kopen in een grote maat zodat hij er in de winter ook nog wat aan heeft, maar wat zijn die dingen duur Weet iemand een goedkope webshop voor wollen kleertjes?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80946350
Kun je niet een wat dikkere slaapzak voor erbij kopen? Als je die niet te krap koopt heb je daar volgende winter ook nog wat aan.
pi_80946443
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je niet een wat dikkere slaapzak voor erbij kopen? Als je die niet te krap koopt heb je daar volgende winter ook nog wat aan.
Het is al een winterslaapzak, hij is echt een enorme koukleum schijnbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 02-05-2010 21:10:13 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 2 mei 2010 @ 20:57:12 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80946652
Het ging vandaag een stuk beter weer Twinkly, lief dat je er naar vraagt!
Hij heeft de hele dag geen koorts gehad en hij heeft zelfs ook weer wat groente op!

Morgen naar de arts in het ziekenhuis, controle nav zijn helmpje. Kwam ik vanmiddag achter. Ik ga maar gewoon, mits hij niet ineens weer enorme koorts krijgt. Het is toch ook te laat om nog af te zeggen.
pi_80946768
Haha, Claudia, word jij ook zo chagrijnig als je honger hebt? Gezellig trouwens dat je hier al post!

In, N. fungeert ook al de hele avond als opvangkussen. Ons tutje kan namelijk ineens ‘staan’! En dat gaat nog wel ‘ns mis. We hebben wel gemerkt dat heel hard lachen als ze valt voorkomt dat ze gaat huilen. Dan zie je ‘r twijfelen en dan besluiten om toch maar te gaan lachen. Alsof ze denkt: ‘Tja, ik kan het eigenlijk niet maken om nu te gaan huilen.’

Disclaimer: ja, dit is plastic speelgoed met batterijen, lampjes en muziek. En ik had nog zó gezegd..! Maar dit hebben we gekregen… En ze vindt het leuk. 't Komt vast nooit meer goed met dat kind.

Arme Niels. Ik heb dat ook, hoor, dat ik vind dat ik Lente het beste kan troosten. Geen idee waar je goedkoop wollen kleertjes kunt scoren. In Lente d’r kamertje was het gisternacht 25 graden. Da’s het andere uiterste.

Ze heeft trouwens vandaag weer maar een uurtje geslapen. Onvermoeibaar!
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 21:00:12 #214
5428 crew  miss_sly
pi_80946773
Jeetje, dat is echt warm aangekleed twinkly Senna had zelfs in de koude vriesnachten niet zoveel aan. Maar goed, Senna houdt dan weer helemaal niet van warmte, dus die kan weer niet slapen als ze te warm gekleed is.
pi_80946903
Twee uur wakker twinkly Wow. Wij prijzen ons rijk als Willow op een dag twee uur slaapt
BE, wat fijn dat het beter gaat!
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 21:04:22 #216
5428 crew  miss_sly
pi_80946967
Aah, kijk Lente staan dan

Fijn dat Oscar weer wat opknapt, BE!

Wij lachen niet als Senna valt, dat vind ik een beetje gemeen maar we beginnen ook niet meteen "och, arm kind, kom maar hier" enzo. We wachten even af wat ze doet, en pas als ze begint te huilen, pakken we haar om te troosten. Soms kijkt ze nog twijfelend, en dan zeggen we iets als "och, was je gevallen, dat is niet fijn. Kom, gaan we weer spelen" en dan vergeet ze ook te huilen.
pi_80947203
Niels, koukleum! Wat een verschil zo vroeg al tussen baby's. Ik moet Ivan juist bijna niets aan doen.

En wow, Lente! Ik kan het maar moeilijk verwerken dat ik de baby's die ik vanaf het begin al heb gevolgd zie zitten, staan en lopen! En ze staat erbij als een echt modelletje!
pi_80947213
Oh scherm te lang open gehad. Lente dat pyjamaatje hebben wij ook

Lachen werkt hier denk ik niet. En ik vind het idd wel een beetje zielig Maar ze huilt meer van de schrik dan van de pijn, het is echt bonk! en meteen huilen. Geen twijfel in elk geval Nou ja, madame de ontdekkingsreiziger ligt op bed nu. Morgen weer verder bonken en stoten en vallen
  zondag 2 mei 2010 @ 21:11:57 #219
100412 mefke79
komt goed!
pi_80947307
Lastig he, Innepin, als het ritme zoek is. Hier is het ritme ook kwijt of nou ja, er lijken meerdere ritmes naast elkaar te bestaan. Het kdv-ritme en het thuisritme. Enige overeenkomst tussen die twee: meneer slaapt weinig meer overdag. Op het kdv zelfs maar max 3 kwartier achter elkaar.
As we speak heeft ie trouwens een heel leuk speeltje ontdekt: het leegtrekken van de papierbak. Leuk joh
Oh en Twinkly, wij hebben gemerkt dat we beter zelf niet kunnen schrikken van het stoten enzo. Hij kijkt echt eerst ons aan om te zien of ie zal gaan huilen of niet. Nu huilt ie eigenlijk alleen als het heel hard gaat (en dat is niet zo vaak).
Be, ben je benieuwd naar de controle van het helmpje? Kijken of het weer beter gaat, lijkt me leuk om vooruitgang te zien, daar doe je het toch voor. En fijn dat ie weer wat beter is. Stomme pokken.
Het vele eten van de afgelopen weken lijkt trouwens verklaard, meneer is ook enorm in lengte gegroeid en zit nu rond de 73 cm. Aha. En toch ook weer spekjes gekweekt, dus tja, met al dat kruipen erbij kost dat natuurlijk heel veel energie.
Claudia, wat jij beschrijft hebben we ook gehad, hij had niet meer genoeg aan de liter(!) melk die hij kreeg. Je mag gerust gaan aanvullen met rijstebloem he, dat is geen probleem. Het zette bij ons geen zoden aan de dijk, dus wij zijn eerder begonnen met fruit.

Zo en nu ga ik het manneke even van de grond rapen en em zijn fles geven, kan ie daarna het bed in (en wij ook )
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 2 mei 2010 @ 21:12:55 #220
252405 oeke
Moeke
pi_80947351
BE, fijn dat Oscar zich beter voelt.

Tjemig Lente, wat heb je daar nou? Wat een enorm ding! Maar je staat! Goede tip trouwens van dat lachen.

Twinkly, een kruik zie je niet zitten?
En wb wollen rompers, ik heb van de winter een wol/zijden romper gekocht. Duur!
Maar we hebben er echt heel veel plezier van gehad. Vooral als we lang gingen dragen op wandelingen enzo.
Wolzijde is wel een aanrader. En het voelt zo fijn!
Ik heb wat adressen, maar of ze erg goedkoop zijn?
deze
deze
deze
pi_80947398
Fijn dat Oscar weer wat opgeknapt is BE!

Lente wow ik heb hetzelfde als Claudia, ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze hetzelfde kindje is Je had met de overgang naar dit topic een filmpje gepost waarop ze probeerde naar een speeltje te tijgeren op jullie bed, en moet je nu eens zien!
Ik kan me al helemaal niet voorstellen dat Niels dit over een paar maanden ook gaat doen!
pi_80947460
Ik merk trouwens dat Ivan gebruiksvoorwerpen leuker vindt om mee te spelen dan zijn eigen speelgoed. Afstandsbedieningen, mobieltjes, toetsenborden - hij vindt ze geweldig! Z'n knisperboekje frommelt hij even hardhandig in elkaar en smijt het dan naar de andere kant van de box. De enige uitzondering is de rammelaar, maar die durf ik hem niet meer te geven omdat hij er héél hard mee mept (hij heeft mij al een blauwe plek bezorgd!) en ik bang ben dat hij zichzelf iets aandoet.

Hij is nu heel driftig bezig met tijgeren. Vandaag is het hem gelukt om op zijn buik een kwartslag te draaien, maar vooruit komen wil nog niet lukken.

En ik vind het zo leuk om hier te posten, want hier is Ivan nog de bambino. OK, ik smokkel wat, maar toch.
pi_80947603
Haha, als ze echt hard valt en zich bezeert ben ik er als als eerste bij om 'r te troosten, hoor. Dan huilt ze ook direct. Maar vaak zie je d'r echt twijfelen. En dan roep ik iets in de trant van "haha, boem! Gekke meid!" Dan wil ik 'r niet aanmoedigen om te gaan huilen door direct te schrikken of op d'r af te rennen.
pi_80947629
Dankjewel Oeke Annaki had ik ook gevonden, daar hebben ze hele leuke wollen rompertjes. Maarja, het is maar voor onder de kleding. Het is inderdaad ook wel fijn voor in de draagdoek als het straks weer winter is.
Een kruik zat ik ook aan te denken, maar is dat niet gevaarlijk... bij een klein baby'tje moet je het tussen de dekens leggen.

Wat grappig dat kindjes zo op hun ouders letten of ze moeten huilen om iets of niet Dit maal kon Niels ons niet aankijken want hij lag plat op zijn snoet, het was een tijdje stil en toen heel hard en zielig huilen.
  zondag 2 mei 2010 @ 21:22:20 #225
100412 mefke79
komt goed!
pi_80947763
( scherm stond te lang open)
Ssserpente, wat doet ze nu! Tjemig...die is snel. Driekus is al blij dat ie vooruitkomt en zet er wel zijn beentjes onder als je em optilt ofzo, maar zo zelf staan..nuh..wa
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 2 mei 2010 @ 21:24:00 #226
252405 oeke
Moeke
pi_80947854
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:18 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, als ze echt hard valt en zich bezeert ben ik er als als eerste bij om 'r te troosten, hoor. Dan huilt ze ook direct. Maar vaak zie je d'r echt twijfelen. En dan roep ik iets in de trant van "haha, boem! Gekke meid!" Dan wil ik 'r niet aanmoedigen om te gaan huilen door direct te schrikken of op d'r af te rennen.
Ik pak hem vaak te snel op. En dat werkt averechts. P. zei ook dat ik hem even moet laten zien waardoor hij nou viel. Vond ik best een waarheid in zitten.

Dat is wel waar Twinkly, van die kruik. Ander wel het bedje voorverwarmen met kruik? Veel warmte verlies je door je bed te moeten opwarmen.
Asterra is denk ik het goedkoopst. ik heb hem echt heel veel gebruikt in de winter.

Ivan de bambino!
pi_80948012
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:00 schreef Ssserpente het volgende:
[ afbeelding ]
kiek nu
pi_80948103
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:24 schreef oeke het volgende:

Dat is wel waar Twinkly, van die kruik. Ander wel het bedje voorverwarmen met kruik? Veel warmte verlies je door je bed te moeten opwarmen.
Dat is ook een aardige tip! En als hij 's nachts wakker blijft worden kun je de kruik ergens in de buurt laten liggen in een deken gewikkeld zodat je die snel weer kunt gebruiken om tussendoor zijn bed op te warmen. Dat deed ik ook toen Ivan net geboren was. (Ik sliep er toen zelf 's nachts mee omdat ik dat wel lekker vond.)

Kun je zo'n romper volgende winter nog wel gebruiken, Twinkly?

En zou Niels nog met een mutsje mogen slapen? Ik zou dat zelf denk ik niet aandurven omdat hij zijn warmte ook kwijt moet kunnen, maarja, Ivan is geen koukleum.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 02-05-2010 21:34:22 ]
  zondag 2 mei 2010 @ 21:33:47 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80948347
Goed zo Lente

Jeetje, wat is Niels een koukleum
Die van mij heeft het ook eerder warm dan koud, heeft lang niet zoveel aan 's nachts (zijden pakje + katoenen shirtje erover) en die haal ik regelmatig lichtjes bezweet uit bed.

Driekus is goed gegroeid zeg!

Claudia, gebruiksvoorwerpen vinden ze inderdaad vaak interessant, dat merk(t)en we hier ook al heel gauw. Vooral de afstandsbedieningen zijn favoriet.

Toby klakt met zijn tong, een beetje alsof hij erop probeert te zuigen ofzo. Vaag geluid uit zon klein mannetje
.... met gevoel voor drama....
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 21:34:51 #230
5428 crew  miss_sly
pi_80948414
Je kunt ook een cosi bag nemen ipv een kruik. Snel en gemakkelijk op te warmen in de magnetron en iig geen kans op lekken van heet water ofzo!

Kijk, dit is dus ons kleine baby'tje

zondag 2 mei 2010 @ 21:39:54 #231
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80948653
Senna, wat ga je hard
Dreumes in aantocht
.... met gevoel voor drama....
  zondag 2 mei 2010 @ 22:00:33 #232
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80949682
lol, das heul geen baby meer Sly!

Driekus goed gegroeid man!

Oscar

Ssserpente muppet boeiend dat het speelgoed van plastic is haha.
En wij doen dat ook zo hoor, wij merkten ook dat als wij gelijk direct op haar af renden dat Amélie dan veel meer drama maakte en zich ook nog eens moeilijker liet troosten. Als ze nu achterover valt dan kijkt ze een van ons aan en meestal zeg ik dan oh oh! boem! wat doe je nou?! En dan moet ze lachen en gaat ze weer verder met waar ze mee bezig was. Gek is dat hoe dat kan schelen zo.

Twinkly is zo'n combi-cotti ofzo anders niet wat? Lastig hoor als hij het zo koud heeft.
Anders misschien toch maar de investering maken in die wollen dingen. Dan zou ik wel voor wollen rompers gaan en niet voor broekje + shirtje omdat je bij die rompers nog een romperverlenger er tussen kunt parkeren zodat het nog een seizoen mee kan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80950115
Ongelooflijk hè, Claudia? Ik kan het zelf ook nauwelijks bevatten…

Lente is trouwens ook helemaal weg van m’n telefoon. Zodra ze ‘m nog maar ziet, krijgt een al een grote glimlach op d’r gezicht. Erg handig om d’r mee af te leiden of om te voorkomen dat ze zich omrolt tijdens het verschonen. Dit laatste is trouwens echt een heidens karwei de laatste tijd. Elke cm speling die ze krijgt, gebruikt ze om zich om d’r buik te gooien. Aargh!

Ah, vandaar dat Driekus zo aan het bunkeren was, Mef! En de papierbak leeghalen kost ook een hoop energie! Goed gegroeid, hoor!

Nou je het zegt idd, Twink. Dat filmpje is zes weken geleden gemaakt. Net werd ze echt boos op zichzelf. Ze bleef maar proberen om te gaan staan, maar had er op een gegeven moment echt geen kracht meer voor. Uit pure frustratie begon ze te huilen en te gillen. Kadetje.

Wow, Miss! Wat een grote meid ineens! Wat onwijs goed zeg! Met van die geconcentreerde pasjes.

Grappig hè, Huup. Wij hadden een buurmeisje dat als ze gevallen was zichzelf eerst nauwkeurig ging inspecteren op bloed. Pas als ze dat zag ging ze onbedaarlijk huilen. Zo niet, dan was er niets aan de hand.
pi_80950136
@ sssssseeerpente, wij hebben dat ding ook en tijn vind hem geweldig en ook zoveel mogelijkheden.

@ Claudia, misschien helpt het om dat schema los te laten en gewoon op zijn signalen af te gaan?
Sinds een maandje gaat tijn door zijn oogjes wrijven bij moe zijn.
Het geeft mij rust dat ik nit alles vlgs schema moet doen maar dat moet net bij je passen hoor.
Het enige is de flestijden die zijn ongeveer en 's middag slaapt hij vaak van 12:00 tot 14:00 en verder kijk ik gewoon wanneer hij moe is en dan leg ik hem weerin bed en als hij echt neit wil slapen weer eruit en dan mag hij weer spelen.
's ochtends na de fles van 7:00 nog ffin bed tot een uur of 9 (of half 11 zoals vorige week) en als hij tussendoor moe is nog een half uur naar bed.
En s avonds rond 20:00 ligt hij erin en verder tussendoor doe ik gewoon wat hij wil/aangeeft en hoe het ons uitkomt.
Gister na zijn slaapje rond 14:00 naar ikea, makro etc. en toen zagen we het wel.....

@ Twinkly, extra dekentje in bed?

@ Driekus, haha jij ook al aan het rondgaan in de kamer?
Tijn ook al, die had straks cd hoesjes vast, alleen door middel van draaien,rollen en buikschuiven.

@ Senna, mooi man!

@ BE, die oscar, sneu zeg!

@ Vallen etc. heb wel bij vrienden geleerd om te proberen niet te snel te schrikken + bijbehorende schrikreactie want de kindjes huilen dan vaak van je eigen schrik en als je niets doet/zegt is er vaak weinig aan de hand.
Hier nogniet veel last van gehad eigenlijk, alleen dat hij soms met zijn hoofd iets op de grond valt/komt.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:12:52 #235
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80950321
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
Ongelooflijk hè, Claudia? Ik kan het zelf ook nauwelijks bevatten…

Lente is trouwens ook helemaal weg van m’n telefoon. Zodra ze ‘m nog maar ziet, krijgt een al een grote glimlach op d’r gezicht. Erg handig om d’r mee af te leiden of om te voorkomen dat ze zich omrolt tijdens het verschonen. Dit laatste is trouwens echt een heidens karwei de laatste tijd. Elke cm speling die ze krijgt, gebruikt ze om zich om d’r buik te gooien. Aargh!

Ah, vandaar dat Driekus zo aan het bunkeren was, Mef! En de papierbak leeghalen kost ook een hoop energie! Goed gegroeid, hoor!

Nou je het zegt idd, Twink. Dat filmpje is zes weken geleden gemaakt. Net werd ze echt boos op zichzelf. Ze bleef maar proberen om te gaan staan, maar had er op een gegeven moment echt geen kracht meer voor. Uit pure frustratie begon ze te huilen en te gillen. Kadetje.

Wow, Miss! Wat een grote meid ineens! Wat onwijs goed zeg! Met van die geconcentreerde pasjes.

Grappig hè, Huup. Wij hadden een buurmeisje dat als ze gevallen was zichzelf eerst nauwkeurig ging inspecteren op bloed. Pas als ze dat zag ging ze onbedaarlijk huilen. Zo niet, dan was er niets aan de hand.
pas maar op Amélie mocht van mij ook altijd met mijn telefoon spelen maar een week of drie terug heeft ze er zo erg op gesabbeld/gekwijld/gekauwd dat er een hele vochtplek achter mn scherm zat, zo groot als mn scherm ongeveer en omdat ik een touch-screen telefoon heb deed ie gelijk helemaal niets meer *gnorf*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80950557
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

pas maar op Amélie mocht van mij ook altijd met mijn telefoon spelen maar een week of drie terug heeft ze er zo erg op gesabbeld/gekwijld/gekauwd dat er een hele vochtplek achter mn scherm zat, zo groot als mn scherm ongeveer en omdat ik een touch-screen telefoon heb deed ie gelijk helemaal niets meer *gnorf*
sorry ik moest wel ff lachen.....
Vooral door t gnorf hehe.

Maarre.......ze heeft nu zelf kauwbestendig speelgoed?
  zondag 2 mei 2010 @ 22:23:12 #237
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80950794
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:18 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

sorry ik moest wel ff lachen.....
Vooral door t gnorf hehe.

Maarre.......ze heeft nu zelf kauwbestendig speelgoed?

die doet het nog steeds erg goed!
Maar zodra mijn telefoon in de buurt is gaat alles aan de kant en MOET ze mijn telefoon hebben. Tsja... ik heb het er zelf naar gemaakt om het ding steeds te geven als ze ernaar greep... volgend jaar verloopt mn abonnement dus ik hoop dat hij het tot die tijd uithoudt haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80951068
Huup!

Oeps, da's niet handig nee... Die van mij doet het nog gelukkig (*klopt af) en dat verbaast me al weken. Hoevaak dat ding wel niet keihard is gevallen (soms vij keer achter elkaar buiten op het terras ) en hoeveel daar al wel niet in is gekwijld.

En ik heb net een nieuw abonnement afgesloten. Sim only.

Lente móet mij telefoon ook hebben als ze 'm ziet. Direct.

Een vriend vertelde dat ie voor zijn zoontje gewoon een dummy uit een telefoonzaak haalde. Die zijn ook even zwaar en zo. Daar vroeg ie dan aardig om of hij betaalde er wat voor. Heb het vorige week bij een zaak geprobeerd. Zonder succes helaasch.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:33:22 #239
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80951254
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
Huup!

Oeps, da's niet handig nee... Die van mij doet het nog gelukkig (*klopt af) en dat verbaast me al weken. Hoevaak dat ding wel niet keihard is gevallen (soms vij keer achter elkaar buiten op het terras ) en hoeveel daar al wel niet in is gekwijld.

En ik heb net een nieuw abonnement afgesloten. Sim only.

Lente móet mij telefoon ook hebben als ze 'm ziet. Direct.

Een vriend vertelde dat ie voor zijn zoontje gewoon een dummy uit een telefoonzaak haalde. Die zijn ook even zwaar en zo. Daar vroeg ie dan aardig om of hij betaalde er wat voor. Heb het vorige week bij een zaak geprobeerd. Zonder succes helaasch.
hahaha zuipschuit

nee ik ken het, mijn telefoon heeft ook al het nodige doorstaan... maar ik wist dat ie dit wel zou overleven want ik had hem tijdens de bevalling ook al meegenomen onder de douche ik wilde Innepin smsen dat we naar het ziekenhuis gingen maar mn telefoon protesteerde. Flauw!

Dummy! Das een goed idee zeg. Hoewel we hier ook nog wel oude telefoons hebben liggen, maar het is ook wel een prettig idee dat ze dan niet op een batterij kwijlt ofzo...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80951521
Ssst, ik ben een stiekem alcoholist.

Haha, ik schat dat ik sinds m'n zwangerschap tot nu in totaal acht wijntjes heb gedronken. En daarvoor lustte ik er wel pap van. Het was trouwens ook hier thuis op het terras.

Een oude telefoon heb ik hier idd ook nog wel liggen. Niet eens aan gedacht. Komt vast door bovenstaande.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:43:50 #241
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80951749
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:38 schreef Ssserpente het volgende:
Ssst, ik ben een stiekem alcoholist.

Haha, ik schat dat ik sinds m'n zwangerschap tot nu in totaal acht wijntjes heb gedronken. En daarvoor lustte ik er wel pap van. Het was trouwens ook hier thuis op het terras.

Een oude telefoon heb ik hier idd ook nog wel liggen. Niet eens aan gedacht. Komt vast door bovenstaande.
korsakov hè?

nee hoor, ik ken het, ik heb denk ik zelfs nog minder wijn op sinds de zwangerschap. Terwijl och... ik blijf wel studente nog steeds haha dus ik spuugde er ook niet in.

Amélie grijpt trouwens ook naar mijn camera en das niet leuk want die is net nieuw ik zit echt op het moment te wachten tot ze in een onbewaakt ogenblik een harde ruk aan de lens geeft ofzo of bijvoorbeeld dr jam-handjes op de lens drukt ook leuk haha.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80958002
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:09 schreef het-is-mij het volgende:
@ Claudia, misschien helpt het om dat schema los te laten en gewoon op zijn signalen af te gaan?
Sinds een maandje gaat tijn door zijn oogjes wrijven bij moe zijn.
Het geeft mij rust dat ik nit alles vlgs schema moet doen maar dat moet net bij je passen hoor.
Het enige is de flestijden die zijn ongeveer en 's middag slaapt hij vaak van 12:00 tot 14:00 en verder kijk ik gewoon wanneer hij moe is en dan leg ik hem weerin bed en als hij echt neit wil slapen weer eruit en dan mag hij weer spelen.
Oh, maar ik leg hem juist geen schema op! Ik haal hem niet eerder dan 7:00 uur uit bed, hij gaat om 19:00 uur naar bed en dat is het. Hij geeft heel duidelijk slaapsignalen af (hij wrijft in zijn ogen, trekt aan zijn oren en gaat op een bepaald moment gapen). We leggen hem in bed als hij moe lijkt te worden. Daar begin ik nu juist een beetje aan te twijfelen. Misschien moeten we hier en daar wat rekken en kunnen we hem 's ochtends beter niet te lang laten slapen zodat hij 's middags genoeg slaap heeft voor een langer dutje? Maar het staat me ook tegen om hem wakker te maken als hij 's ochtends nog zo lekker slaapt.

Ik vind het op zich ook niet zo'n punt dat we nu eigenlijk een nieuw schema hebben, maar het is wel heel moeilijk om hem tevreden te houden aan het eind van de middag. Hij begint dan eigenlijk al heel moe te worden maar wil niet slapen. Dat is lastig.

Verschonen begint hier trouwens ook lastiger te worden. Hij grijpt naar de groene muur, wil voortdurend naar zijn buik draaien, trekt daarbij aan de hydrofiel die onder hem ligt, en als ik zijn benen vasthoud om zijn billen schoon te maken heeft hij juist iets om zich tegenaf te zetten. Ik weet wat mijn voorland is, dus mij hoor je nu nog niet klagen.

Gister zag iemand een foto van Ivan op zijn buik in bed en ze vroeg of dat niet gevaarlijk was omdat hij er makkelijk uit leek te kunnen vallen. Nou, hij komt nog geen centimeter van de grond af, maar toch heb ik er een rotgevoel van gekregen. Ik ga straks zijn bed lager zetten.
pi_80958024
Ivan krijgt over een paar weken de simpele Nokia die ik nu nog voor m'n werk gebruik. Heeft hij meteen een telefoonnummer.
pi_80958147
Hier houd ik Niels zoet op het aankleedkussen door hem een interessant speeltje te geven, maar soms werkt dat niet en is alles achter hem interessanter en maakt hij telkens bruggetjes.

Die romperverlengers zijn een goed idee Huup!

Zo'n CosiBag lijkt me wel prettig, zou dat niet zelf te maken zijn of is de buitenkant van speciale stof?

Ik slaap al nachten slecht, geen idee waarom, het is vermoeiender om uit bed te moeten ipv Niels uit de co-sleeper te plukken en Niels wordt in zijn eigen kamer om 5.30-6 uur wakker ipv om 7-7.30 uur omdat de gordijnen daar niet goed verduisteren.
Ik ben nu echt strontchagrijnig en ik heb nergens zin in Zometeen maar eens proberen of ik ook wat kan slapen als Niels in bed ligt.
pi_80958170
Is het geen optie om hem weer naar de co-sleeper te verhuizen?
pi_80958182
quote:
Op maandag 3 mei 2010 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Is het geen optie om hem weer naar de co-sleeper te verhuizen?
Wie weet slaapt hij daar nu ook wel weer beter als ik hem op zijn buikje leg, maar mijn lief heeft gisteren de co-sleeper al afgebroken, die wil zijn privacy terug en vindt Niels ook al te groot om op onze kamer te slapen.
pi_80958255
Miss_sly wat goed van Senna! Ik had nog een hoop cadeaubonnen van bol.com liggen en heb vrijdag voor Finn zo'n babywalker besteld! Ik ben benieuwd wat hij er van vindt.

Huup, mijn vriend had ook zo'n kwijl vlek in het scherm van zijn telefoon zitten, was hier na een paar weken weer weg.
Grappig dat een telefoon voor meerdere zo'n aantrekkingskracht heeft, dat heeft de laptop hier trouwens ook, de camera gelukkig nog niet.
pi_80958519
quote:
Op maandag 3 mei 2010 08:18 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wie weet slaapt hij daar nu ook wel weer beter als ik hem op zijn buikje leg, maar mijn lief heeft gisteren de co-sleeper al afgebroken, die wil zijn privacy terug en vindt Niels ook al te groot om op onze kamer te slapen.
Maar jij bent degene die er 's nachts uit moet om hem te voeden. Ik vind het echt heel rot voor je. Je vond het sowieso al moeilijk om afscheid te nemen van het samen slapen en nu krijg je er nog een flinke dosis oververmoeidheid bij ook.

pi_80958664
Heb niet helemaal goed bijgelezen, maar wil Twinkly wel even waarschuwen als je een grotere slaapzak gaat kopen, pas dan wel op voor het gat waar het hoofdje door gaat, dat dat niet te groot is, anders kan hij er door naar binnen schuiven.

En jeumig, die Lente! En Senna! Kindjes hier gaan zo hard....!
(gelukkig) was ik gister op de meet met de zwangerschapsgym-club, en konden ze allemaal net zo veel als Lars. En dat is niet veel haha
ik heb lekker nog wel een kleine baby nanananana
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 3 mei 2010 @ 09:15:54 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80958724
Wat gaan alle kindjes hier hard Senna met haar loopwagentje en Lente die gaat staan op haar zeer onverantwoorde plastic speelgoed Esmee probeert te rollen van rug naar buik, maar die ene ellendige arm zit nog steeds zo in de weg. Van buik naar rug lukt wel.

En gisteren heeft ze voor het eerst ontspannen op een broodkorstje zitten sabbelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')