abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80816493
Ik ben benieuwd naar ervaringen met Greenwheels of Wheels4all. Dit zijn bedrijven die zgn 'buurtauto's' aanbieden, waar je dus met een abonnement de auto kunt gebruiken wanneer je het nodig hebt. Waar er meer abonnementhouders zijn, zijn er ook meer auto's om te gebruiken. Er kunnen zelfs busjes o.i.d. aangeschaft worden om met grotere groepen te reizen, het is maar waar er behoefte aan is. Tenminste, dat is mij verteld.

Zijn er hier mensen die er gebruik van maken en zo ja, hebben die er goede of slechte ervaringen mee? Ik ben heel benieuwd...

Links:
Greenwheels
Wheels4all

Wij hebben namelijk op 't moment geen auto, en dat is niet echt handig met 3 kinders als je eigenlijk elk weekend wel een auto nodig hebt. Door de week staat 'ie hier voor de deur niks te doen... dus eigenlijk zou het voor ons wel handig zijn denk ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Suzanna op 28-04-2010 20:16:15 ]
pi_80816886
Lijkt me verschrikkelijk, eigenlijk. Alles van tevoren moeten reserveren (moet je 2e kerstdag dan in januari al reserveren?), een auto moeten delen met vreemden (die er wellicht andere normen op nahouden dan jij) en ik denk ook dat je gezeik hebt met tanken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_80816909
Hangt er vanaf waar je een auto voor nodig hebt. Als je er regelmatig een weekend mee weg wil is het relatief erg duur, wil je er boodschappen mee doen en je kinders af en toe ergens ophalen (dus korte periodes) dan is het al snel voordelig.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_80816966
Koop gewoon een goedkope auto. Zo moeilijk is het niet.
pi_80817012
@Jordy: je kunt elk moment reserveren en er zou altijd een auto klaar moeten staan. Dus dat bezwaar is niet aan de orde.
@Lightning: we sparen op het moment voor een auto, een 'goedkope' auto is al gauw een dure auto met alle onderhoud die je eraan hebt. Daar hebben we helaas maar al te veel ervaring mee...
pi_80817109
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:14 schreef Suzanna het volgende:
@Jordy: je kunt elk moment reserveren en er zou altijd een auto klaar moeten staan. Dus dat bezwaar is niet aan de orde.
Oh nee? Wat als jij een auto reserveert terwijl die reeds gereserveerd is? Hebben ze zóveel auto's gereed staan, dat je daar nooit problemen mee krijgt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_80817182
Ze hebben auto's naar behoefte, dus meer abo-houders is meer auto's. Maar die met 2e kerstdag vind ik wel een goeie dat lijkt me idd lastig te regelen.
pi_80817184
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:14 schreef Suzanna het volgende:

@Lightning: we sparen op het moment voor een auto, een 'goedkope' auto is al gauw een dure auto met alle onderhoud die je eraan hebt. Daar hebben we helaas maar al te veel ervaring mee...
Als je op onderhoud wilt besparen rijd je gewoon in een goedkoop barrel totdat ie 'op' is. Dan koop je weer een nieuw barrel.
pi_80817302
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:17 schreef Suzanna het volgende:
Ze hebben auto's naar behoefte, dus meer abo-houders is meer auto's. Maar die met 2e kerstdag vind ik wel een goeie dat lijkt me idd lastig te regelen.
Nou.. Greenwheels heeft gewoon een bepaald aantal uitgiftepunten (uitgiftepunt = 1 auto), als die auto weg is of gereserveerd dan heb jij toch echt pech! Ik neem aan dat je bij alle uitgiftepunten terecht kan, maar hangt er maar net vanaf hoe druk ze bezet zijn en hoeveel je er in de buurt hebt.
  woensdag 28 april 2010 @ 20:24:08 #10
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80817507
Dat soort dingen zal zich in de praktijk ook wel bewijzen, is het écht handig of niet. Het lijkt me in ieder geval best een leuk alternatief voor een 'oud barrel kopen', een stuk goedkoper...
pi_80818108
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:24 schreef Suzanna het volgende:
Dat soort dingen zal zich in de praktijk ook wel bewijzen, is het écht handig of niet. Het lijkt me in ieder geval best een leuk alternatief voor een 'oud barrel kopen', een stuk goedkoper...
Het lijkt me vooral iets om vantevoren erg goed over na te denken
  woensdag 28 april 2010 @ 20:42:01 #12
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80818363
Tuurlijk, maar als het alternatief alleen maar de fiets is (of een auto huren....) dan is dit hoe dan ook een voordelige optie lijkt me. De voordelen zijn dan groter dan de nadelen denk ik. Het abonnement is de eerste twee maanden gratis trouwens, een 'probeertijd' dus.
Ik hoop dat er nog mensen gaan reageren die er ervaring mee hebben... ik wil me niet ergens halsoverkop instorten in ieder geval.
pi_80818568
Zou vooral eens een overzichtje maken wanneer je zo'n auto waarvoor zou gaan gebruiken per maand en dan uitrekenen wat je kwijt zou zijn. Als het korte dingen zijn dan lijkt het me al snel prima. Maar denk je nu leuk met zo'n auto een weekendje op familiebezoek aan de andere kant van het land te kunnen, dan verkijk je je al snel op de kosten.
  woensdag 28 april 2010 @ 20:47:50 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_80818650
Hangt er ook vanaf waar je woont. In Amsterdam bv. kan het wel een boel parkeergezeik schelen zo'n Greenwheels gebakje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_80819234
Reken je verwachte kilometers en uren eens uit op de volgende link, en laat ons eens weten wat je per maand kwijt zou zijn:

http://public.greenwheels.com/tariff/tariefberekenaar.html
  woensdag 28 april 2010 @ 23:09:35 #16
98259 mstr
Een jonge God!
pi_80826044
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:59 schreef Lightning_NL het volgende:
Reken je verwachte kilometers en uren eens uit op de volgende link, en laat ons eens weten wat je per maand kwijt zou zijn:

http://public.greenwheels.com/tariff/tariefberekenaar.html
Wat een website ook
pi_80832075
Quote van Wheels4all: Wheels4all is een stichting en heeft geen winstoogmerk. „Daarom hoeven wij de auto’s maar 50 procent bezet te hebben. Boven dien hebben we een 24-uurs garantie: als mensen 24 uur van te voren een auto reserveren, garanderen wij ‘m. Ook al moeten we dan een huurauto leveren.’’

Dus dat lost het probleem van tweede kerstdag gelijk op
pi_80832095
En uitrekenen wat we per maand kwijt zouden zijn ga ik zeker doen. Maar niet met de rekenhulp van Greenwheels want daar zouden wij geen gebruik van maken, die zit niet hier in het durrep.

Ik heb een beetje uitgerekend wat we kwijt zouden zijn aan Wheels4all per maand, de 'vaste' dingen die we elk weekend willen doen met de auto. Daar zouden extra dingen dus bovenop komen... maar als ik een beetje ruim reken kom ik uit op 61,50 per maand, inclusief uurtarief, brandstof en kilometervergoeding en abo-kosten.

Ik heb geen idee wat we nu per maand aan de auto kwijt waren, maar ik weet dat de autoverzekering ongeveer 35 euro p. maand was.

[ Bericht 28% gewijzigd door Suzanna op 29-04-2010 09:41:51 ]
pi_80833904
^^^ Een klein autootje kost je al gauw 200-220 euro per maand all-inn (wegenbelasting, verzekering, onderhoudskosten, banden, apk, ANWB, brandstof bij 12.000km/j, uitgaande dat je géén afschrijving hebt). Maar je kan pech hebben met het onderhoud en dan wordt t nog wat duurder, als je geluk hebt draait ie 3 jaar lang probleemloos en zijn de kosten eerder richting de 150 euro p/m. Je aantal schadevrije jaren en leeftijd geeft ook nog eens een marge van ca. 20-30 euro rond de genoemde bedragen.
Killing as few patients as possible.
  donderdag 29 april 2010 @ 10:31:45 #20
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_80834206
Als ik zo even 1000km per maand invul met 50/50 uren doordeweeks en in het weekend, dan kom ik uit op rond de 300 euro voor de 107. Het is dan aantrekkelijk om te roepen duur, nu ik voor mijn eigen auto rond de 200-250 uitkom, maar eens in het jaar een beurt van 600 euro (wat niet bijster veel is), dan zit ik op dat zelfde bedrag. Grootste voordeel voor een eigen auto voor mij persoonlijk is wel het altijd beschikbaar hebben, ieder moment van de dag. Als ik NU weg wil, dan rijd ik ook NU weg!
pi_80834229
Bedankt voor de reactie davidov. Dat is goed om te weten, ik ben daar niet zo thuis in. Wij hadden dan ook nog eens geen kleine, maar een grote auto (Fiat Multipla, MPV, 6-persoons).
  donderdag 29 april 2010 @ 10:33:56 #22
98135 TeleluvR
pi_80834278
Voor een grote auto is mijn ervaring dat de kosten rap omhoog gaan. Maar dat is bij Greenwheels ook wel zo als je een grotere auto wilt. Misschien is een auto delen met de buurman/goede vriend wel een beter idee!
pi_80834633
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:32 schreef Suzanna het volgende:
Bedankt voor de reactie davidov. Dat is goed om te weten, ik ben daar niet zo thuis in. Wij hadden dan ook nog eens geen kleine, maar een grote auto (Fiat Multipla, MPV, 6-persoons).
Op http://www.zomoto.nl/ kan je per kenteken de kosten achterhalen: let op, deze zijn wel vrij conservatief (dus hoog ingeschat: bij sommige auto's heb je gewoon praktisch geen afschrijving meer bijvoorbeeld): meer dan het bedrag dat hier wordt berekend ben je hoogstwaarschijnlijk niet kwijt.
Killing as few patients as possible.
  donderdag 29 april 2010 @ 10:53:01 #24
98135 TeleluvR
pi_80834901
Geen gekke berekening. Al neem ik zelf mijn afschrijving stiekem niet mee (goedkope auto tweedehands, als er morgen een nieuwe zou moeten staan, dan weer een goedkope auto tweedehands)
  zondag 2 mei 2010 @ 09:51:56 #25
45621 Suzanna
Mama van...
pi_81082098
Heb een tijdje aan greenwheels meegedaan. Is zeer goed tedoen, en je mist al het gezeur van een eigen auto onderhouden. Zolang je slechts sporadisch een auto nodig hebt en ze staan niet te ver bij jou vandaan geparkeerd kan ik je het aanbevelen.
pi_101892659
Ik ben net lid geworden van wheels4all, ik zie dit vooral als een hele goede optie als vervanging van de tweede auto.
Ik hoef er waarschijnlijk maar 1x per maand gebruik van te maken, lijkt me ideaal.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_101893592
Maar hoe gaat zoiets dan als de auto weg is en je moet dringend ergens heen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:20:14 #29
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101894580
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Pech?
pi_101894585
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan heb je dezelfde situatie als bij geen auto.

Plannen gaat goed, bij plotselinge behoefte geen zekerheid (meestal gaat het wel goed indien er meer auto's in de buurt staan).

[ Bericht 0% gewijzigd door sorcees op 13-09-2011 12:20:57 (typo) ]
  dinsdag 13 september 2011 @ 14:08:11 #31
78498 classpc
I don't like change
pi_101898227
www.borent.nl niet een optie?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Spellchecker dinsdag 13 september 2011 @ 14:34:24 #32
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_101898920
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:20 schreef sorcees het volgende:

[..]

Dan heb je dezelfde situatie als bij geen auto.

Plannen gaat goed, bij plotselinge behoefte geen zekerheid (meestal gaat het wel goed indien er meer auto's in de buurt staan).
En wat nou als diezelfde auto een uur later weer terug moet zijn ivm een reservering?
Tevens -purist.
pi_101899089
Toch triest om te zien dat een auto hier in NL een "luxe" bezit is geworden en dat een gezin met drie kinderen min of meer krom moet liggen om dat te kunnen bekostigen. Dan doe je het goed hoor als overheid, maar niet heus. :N
pi_101899338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:39 schreef Mercer het volgende:
Toch triest om te zien dat een auto hier in NL een "luxe" bezit is geworden en dat een gezin met drie kinderen min of meer krom moet liggen om dat te kunnen bekostigen. Dan doe je het goed hoor als overheid, maar niet heus. :N
Nounou, als je krom moet liggen voor een auto als gezin dan doe je iets niet goed...
pi_101900188
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:48 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Nounou, als je krom moet liggen voor een auto als gezin dan doe je iets niet goed...
Nee hoor, alleenverdiener met minimumloon en drie kinderen, ga er maar aan staan, echt geen vetpot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')