abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:41:47 #251
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85314973
Ja, Fix, vertel!

Ik ga zo naar een mannenuitje, gezellig :) En ik ben nog steeds een beetje verbaasd dat dat hier in de middle of nowhere verzorgd wordt ... (particulier initiatief, maar toch).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85317858
Klein beetje een anti-climax.

Ik heb het nu mijn moeder verteld. Mijn vader was niet thuis. Maar mijn moeder had een "zie je wel, ik dacht altijd al wel dat je iets vrouwelijks had" reactie. Zelfs een tante schijnt wel eens iets in die richting gezegd te hebben. Bleek ook weer dat mijn moeder graag een dochter had willen hebben. Haar eerste reactie op "Het is een jongen!" Bij mijn geboorte was "Nee, dat kan niet, het is een meisje." Zegt een boel he.
pi_85317973
Fixers nou ja dat is niet goed en niet slecht te noemen.
Hoe vond je het zelf gaan?
pi_85320613
Goed is het zeker wel. Het was alleen veel minder spannend/emotioneel dan ik verwachtte. Het was echt een 'oh is goed' reactie. En kreeg daarna het bovenstaande verhaal over vermoedens te horen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:55:39 #255
296917 Abby79
Being myself!
pi_85322195
Hehe klinkt me heel bekend in de oren Fixers, mijn moeder had exact hetzelfde bij mij (ok, ik weet niet of ze het bij de geboorte ook zo uitgesproken heeft, maar ze had wel altijd al een dochter gewild).

En die "anti-climax" had ik vorige week, mijn moeder was jarig, en wilde haar broers/zussen op de hoogte stellen van het feit dat ze mij nu wel eens in jurk/rok kunnen zien langskomen, en eigenlijk was er niemand die het echt vreemd vond. Ze waren wel verbaasd, maar ze snapten het allemaal. En eigenlijk snap ik dat dan weer niet :P Ik vraag me dan opeens echt af of het allemaal voor de buitenwereld al zo zichtbaar is geweest ofzo. Maar ach ja, daar moet ik niet teveel over nadenken, het belangrijkste is dat ze me allemaal het beste wensen :)

Ik heb overigens deze week ook nieuws gehad van m'n verzekering: een behandeling in Gent wordt door hen vergoedt, dus nu kom ik waarschijnlijk op hun wachtlijst ipv die in Amsterdam :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:51:33 #256
71919 wonderer
pi_85330965
Ik vraag me af of het gevoel "jongen/meisje" bij een zwangere vrouw veroorzaakt wordt door dezelfde hormonen die onze "toestand" verzorgen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 16 augustus 2010 @ 01:27:18 #257
206345 Magenta
Full of colour
pi_85334329
Goede vraag inderdaad. Mijn moeder had namelijk ook al het gevoel een meisje te krijgen..typisch.
~Fin
pi_85338586
Ik ben in ieder geval blij dat ze me geen Henk genoemd heeft, maar een eenvoudig feminiseerbare naam.

Het is natuurlijk een interessant vraagstuk. Naar wat ik heb gelezen op internet wordt geslacht niet alleen maar bepaald door de XY of XX Chromosomen maar hebben de hormonen in het bloed van de moeder tijdens de zwangerschap ook invloed. Als je daarvan uitgaat zou het mogelijk zijn dat het het wordt een jongen/meisje gevoel bij de moeder daardoor wordt aangestuurd.

Of misschien is het wel andersom. Dat de wens voor juist een zoon of dochter bij de moeder zo groot is, dat haar lichaam die hormoonspiegels daarop aanpast. Beetje mind-over-matter idee. Klinkt wat vergezocht, maar lijkt me niet onmogelijk. Het gebeurd bijvoorbeeld ook dat moeders die een baby adopteren spontaan borstvoeding kunnen geven. Het lichaam maakt dan vanuit een emotie of onderbewustzijn de benodigde hormonen aan om de melkproductie op gang te brengen.
pi_85403007
Een vriend(in) van mij (spreekt zelf geen Nederlands) en ik gaan binnenkort naar Amsterdam, en zij is op zoek naar een gaff. Heeft iemand hier een idee waar er een winkel zit die deze verkoopt? Als iemand nog een andere winkel weet waar een transgender wat aan heeft, dan zou ik dat graag horen!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:06:57 #260
206345 Magenta
Full of colour
pi_85410294
http://www.danae.info/ is een winkel die hier wel eens voorbij is gekomen (en dus nog achterin mijn hoofd spookte).
~Fin
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:36:27 #261
71919 wonderer
pi_85414657
Ik weet niet eens wat een gaff is :D
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:21:20 #262
206345 Magenta
Full of colour
pi_85416918
Ik ook niet, dus ik heb het even opgezocht :@
~Fin
pi_85425224
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:36 schreef wonderer het volgende:
Ik weet niet eens wat een gaff is :D
Niet erg waarschijnlijk dat jij het nodig hebt :-) Overigens is het zeker niet onmisbaar, maar dat is persoonlijk. En die slipjes zijn lelijk :p
pi_85425240
-dubbel-
pi_85425247
-dubbel- (het is nog vroeg)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:25:27 #266
71919 wonderer
pi_85440774
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:00 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Niet erg waarschijnlijk dat jij het nodig hebt :-) Overigens is het zeker niet onmisbaar, maar dat is persoonlijk. En die slipjes zijn lelijk :p
Na een rondje google denk ik het ook. Maar ik wist helemaal niet dat Danae ook de dames verzorgde.
pi_85459419
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Na een rondje google denk ik het ook. Maar ik wist helemaal niet dat Danae ook de dames verzorgde.
Ik ook niet (lees: is mij niet bekend ;-) )
pi_85465231
Ik wist 't dan wel, ze is zelfs begonnen met spullen voor v-m. Nu heb ik niets aan een Mr. Limpy. Dus heb er nooit echt veel acht op geslagen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:56:10 #269
71919 wonderer
pi_85479842
Ja, dat ze spullen had voor de heren wist ik wel ;)
pi_85481559
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:56 schreef wonderer het volgende:
Ja, dat ze spullen had voor de heren wist ik wel ;)
He godver..... ik blijf dat altijd door elkaar halen.... :%
pi_85957064
Het nieuws is toch iets minder goed gevallen dan ik aanvankelijk dacht. Mijn moeder vind het wel ok, maar mijn vader heeft het er toch moeilijker mee. Hij is van wat ik hoorde een beetje aan het doemdenken. Bang dat ik bijvoorbeeld mijn baan erdoor kwijtraak.

Moet nog maar eens goed met hem gaan praten. Heb nu al wel de bootschap achter gelaten dat er zeker tot de komende zomer voor hun feitelijk niets veranderd, en ook weinig aan me te zien zal zijn. Ik ben dan gewoon dezelfde fixers die ze hebben opgevoed. Aan ik zal ook altijd dezelfde persoon blijven. Maar dan met een iets andere verpakking.

Wel nu de komende periode ga ik ook nog eens verhuizen. Daar zal nog wel wat vader-zoon/dochter bonding uit komen. Met klussen en sjouwen enzo.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:50:19 #272
92409 Twinky
Little star.
pi_85957554
nou, misschien WORD je juist nog meer dezelfde Fixers als altijd ;)
pi_85958064
Nou ja, mijn vader heeft lange tijd gedacht dat ik homo was. Hij niet alleen overigens, dat hebben er wel meer ik zal wel iets uitstralen wat opgepikt wordt door gaydars. Volgens mij was hij dus enigzins verbaasd toen ik met een vriendin thuiskwam. Ik vermoed dat zijn zorgen vooral voortkomen vanuit onbekendheid met de fijne nuances. Die overigens de meesten ontgaat; "je laat je ombouwen tot..." is toch nog een beetje de heersende gedachte.

Het zal nog wel wat praten kosten. Ik had ook niet verwacht dat het heel makkelijk zou zijn. Maar ik vind het wel jammer dat mijn vader zich zorgen maakt.
  woensdag 1 september 2010 @ 19:37:26 #274
71919 wonderer
pi_85959473
Ja, mensen maken meteen de stap naar sleutelen aan je genitalien. Terwijl dat pas de laatste stap is, in principe.
  donderdag 2 september 2010 @ 09:18:57 #275
296917 Abby79
Being myself!
pi_85976489
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:04 schreef Fixers het volgende:
Het zal nog wel wat praten kosten. Ik had ook niet verwacht dat het heel makkelijk zou zijn. Maar ik vind het wel jammer dat mijn vader zich zorgen maakt.
Ik denk dat dat standaard is voor ouders ;)

Ik merkte bij mijn vader overigens hetzelfde, die had er in het begin veel meer moeite mee. Nu hij er een half jaartje aan heeft kunnen wennen begint hij wel een beetje bij te draaien :) Toen afgelopen weekend er wegging, kwam er zelf een gemeende "dag meid" uit :D
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')