Het is relatief nieuw, net als internet en het hebben van aandelen voor mensen die er geen verstand van hebben.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is geen nieuw verschiijnsel.
Zou als "oud" voorbeeld de internetbubble tevoorschijn willen halen.
Alles kon, the sky the limit enzo enzo.
Men zoekt steeds een nieuw iets om te hypen en te verkopen.
Zo blijf ik het hele aandelensysteem een zeer vreemd iets vinden.
Handelen in iets wat eigenlijk niet bestaat, een virtueel iets.
Kijk jij bent al een van die personen die al toegeeft dat hij zijn verlies genomen heeft (en heeft kunnen nemen), maar zo zijn er natuurlijk nog veel meer. Het is toch te belachelijk voor woorden dat jij wel je verlies neemt maar de bank door die slechte producten die men in de markt gezet heeft faillliet gaat en jij met het verlies blijft zitten, terwijl de verliezen van de bank gewoon afgeboekt worden op iedereen die een hypotheek daar heeft lopen.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:54 schreef fruityloop het volgende:
Een aantal maaden geleden was er een buitenlandse man die de krant haalde als DSB klant die zijn huis in de executieverkoop zag verdwijnen, en oh oh wat was hij de dupe van die geldgraaiers uit wognum. Die had nogal een markante naam, waarmee ik vrij gemakkelijk bij het kadaster zijn ingeschreven hypotheken in kon zien, en wat bleek? Hij had zijn huis gekocht met een prima te betalen hypotheek, en zelfs de executiewaarde lag nog 30% boven die hypotheeksom.
Wat hem nekte waren de 2 aanvullende hypotheken die er in de 3 jaar na de aankoop bij gekwamen waren, maar dat waren zulke hoge bedragen dat je die investering zeker in de waarde van het huis terug had moeten zien komen, dat waren bedragen waar je complete uitbouwen van kan financieren. In totaal nog een keer zoveel geld als de oorspronkelijke hypotheek.Ik heb toch sterk het vermoeden dat daar achter de schermen van alles mee gedaan is, behalve in het huis stoppen..
Als jij de afgelopen 3 jaar voor een ton aan extra hypotheken hebt genomen, en de geschatte verkoopwaarde van je huis ligt rond de norm voor de buurtwaar het huis in staat, dan heb je toch ergens iets heel ergs raars uitgevreten. Die extra hypotheken waren dus afgesloten toen de meest berlangrijke AFM regels voor de consument al in werking waren getreden, en als je er dan nog zo'n puinzooi van maakt, zit er daar ook een groot stuk eigen verantwoordelijkheid in. Na dat krantenberichtje is het ineens verdacht stil, als dit echt zo'n oplichting van de DSB was hadden we het breeduit voorbij zien komen in de Telegraaf en op SBS6.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk jij bent al een van die personen die al toegeeft dat hij zijn verlies genomen heeft (en heeft kunnen nemen), maar zo zijn er natuurlijk nog veel meer. Het is toch te belachelijk voor woorden dat jij wel je verlies neemt maar de bank door die slechte producten die men in de markt gezet heeft faillliet gaat en jij met het verlies blijft zitten, terwijl de verliezen van de bank gewoon afgeboekt worden op iedereen die een hypotheek daar heeft lopen.
Dan om even op je voorbeeld te koment in eerst instantie had die best man dus een normale hypotheek 70% van de waarde van het huis, vervolgens zijn in de jaren daarna van die mooie pakkenpikken bij de naieve consument langs gekomen en hebben hem dus vol geladen tot 140% executie waarde. Alleen maar om te consumeren, terwijl die beste man gewoon zonder die extra leninge nog in zijn huis zou zijn kunnen blijven wonen. Verder zegt natuurlijk een hypotheek inschrijving bij het kadaster nog niet alles over de lening want de overlijdensrisico verzekeringen en ander meuk die je verplicht bij DSB moest afsluiten zien we daarin natuurlijk ook niet terug.
Wat je moet afvragen is hoe het mogelijk is dat DSB deze leningen afgegeven heeft? Het antwoord is natuurlijk heel simpel, de meeste mensen zullen heel ver gaan om aan hun schuldeisers af te lossen, die ellende daar zitten ze niet mee. Als af en toe iemand failliet gaat dan kunnen ze dat met gemak afschrijven.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als jij de afgelopen 3 jaar voor een ton aan extra hypotheken hebt genomen, en de geschatte verkoopwaarde van je huis ligt rond de norm voor de buurtwaar het huis in staat, dan heb je toch ergens iets heel ergs raars uitgevreten. Die extra hypotheken waren dus afgesloten toen de meest berlangrijke AFM regels voor de consument al in werking waren getreden, en als je er dan nog zo'n puinzooi van maakt, zit er daar ook een groot stuk eigen verantwoordelijkheid in. Na dat krantenberichtje is het ineens verdacht stil, als dit echt zo'n oplichting van de DSB was hadden we het breeduit voorbij zien komen in de Telegraaf en op SBS6.
Nee, volgens mij zitten er veel mensen tussen die hopen op de kanskaart om hun eigen verantwoordelijkheid te kunnen afschuiven.
Als ik lees "De man uit Amstelhoek benam zich in januari vorig jaar van het leven op zijn werk, nadat hij zich realiseerde dat hij tien jaar lang slechts rente en geen aflossing aan DSB had betaald." dan lijkt het me dat hij een aflossingsvrije hypotheek heeft genomen? En dat weet je toch zeker wel als je zoiets afsluit, dat werd je tien jaar geleden ook al uitgelegd, nog even afgezien van het feit dat de naam van deze hypotheekvorm voor de verandering de lading perfect dekt.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat je moet afvragen is hoe het mogelijk is dat DSB deze leningen afgegeven heeft? Het antwoord is natuurlijk heel simpel, de meeste mensen zullen heel ver gaan om aan hun schuldeisers af te lossen, die ellende daar zitten ze niet mee. Als af en toe iemand failliet gaat dan kunnen ze dat met gemak afschrijven.
Het is gewoon een asociale daad, gedreven door puur winstbejag, dat maar simpelweg afschuiven als eigen verantwoordelijkheid is heel kort door de bocht. Een drugsverslaafde voorzien van drugs word ook niet gezien als een nobele daad, hetzelfde geld voor banken die leenverslaafden voorzien van geld
Domme bank die hun klanten er in luizen met een glad verhaal , laten tekenen en de polis in een dichte envelop mee naar huis gevenquote:
Dus als je slim bent lees je eerst de polis en ga je dan pas ondertekenen. Wie is er nu dom?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:52 schreef Bruno25 het volgende:
Domme bank die hun klanten er in luizen met een glad verhaal , laten tekenen en de polis in een dichte envelop mee naar huis geven
Een nogal simplistische voorstelling van zaken. De DSB heeft handig "gebruik gemaakt" van de goedgelovigheid, naïviteit en vooral van het goede vertrouwen van mensen in hun medemens, om daar alleen zelf rijker van te worden, ten koste van die mensen. In het normale dagelijkse spraakgebruik noemen we dit gewoon "oplichting".quote:
Het instituut BANK staat voor een erkend instituut door de staat, niet voor oplichterij, alhoewel men tegenwoordig niets meer kan uitsluiten.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus als je slim bent lees je eerst de polis en ga je dan pas ondertekenen. Wie is er nu dom?
De postbank voorwaarden heb ik nooit doorgelezen maar rekenen er maar op dat ze zichzelf alle rechten geven en jou nul. Ik ben iemand die voor bedragen die de rest van mijn leven (kunnen) bepalen alles door lees en ook bij de rabobank staan 'rare' zaken in de voorwaarden. Zo mag de bank bij conflict over een betaling op een product dit verrekenen met andere tegoeden die bij de bank staan, misschien begrijpelijk maar voor mij reden om een backup rekening bij een andere bank aan te houden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:44 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Het instituut BANK staat voor een erkend instituut door de staat, niet voor oplichterij, alhoewel men tegenwoordig niets meer kan uitsluiten.
Ik moet zeggen dat ik de kleine lettertjes nog nooit gelezen heb, maar van Postbank hoeft dat ook niet, of nu wel??
Je kunt een colporteur niet vergelijken met een door de staat erkend instituut met een bankvergunningquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:49 schreef lutser.com het volgende:
[..]
De postbank voorwaarden heb ik nooit doorgelezen maar rekenen er maar op dat ze zichzelf alle rechten geven en jou nul. Ik ben iemand die voor bedragen die de rest van mijn leven (kunnen) bepalen alles door lees en ook bij de rabobank staan 'rare' zaken in de voorwaarden. Zo mag de bank bij conflict over een betaling op een product dit verrekenen met andere tegoeden die bij de bank staan, misschien begrijpelijk maar voor mij reden om een backup rekening bij een andere bank aan te houden.
Als ik iets niet rustig heb kunnen lezen teken ik niet, een simpele regel die veel ellende scheelt. Exact het zelfde voor colporteurs, zet die pracht aanbieding maar op papier dan zal ik hem rustig lezen (en tekenen als hij nog steeds zo goed is)
Zolang verkopers van banken op provisiebasis werken, zullen er altijd een paar tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de waarheid om er zelf beter van te worden. De bank valt niets te verwijten, die heeft gewoon alles zwart op wit zoals het is, maar het is de verkoper die het op zijn eigen manier verwoordt en hoopt op degene die verzuimt om de polis door te lezen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:44 schreef Bruno25 het volgende:
Het instituut BANK staat voor een erkend instituut door de staat, niet voor oplichterij, alhoewel men tegenwoordig niets meer kan uitsluiten.
Ik moet zeggen dat ik de kleine lettertjes nog nooit gelezen heb, maar van Postbank hoeft dat ook niet, of nu wel??
Ik hoop dat we de DSB bank nu snel gaan vergeten, en dat zoiets nooit meer zal gebeuren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |