Ehm, ruwe olie fikt toch niet ?quote:Kustwacht VS wil olievlek in brand steken
Met chemicaliën wordt ook geprobeerd de olie af te breken.
LOUISIANA - De olievlek voor de zuidkust van de VS moet worden opgeruimd voor-ie de kust bereikt door 'm in de brand te steken. Dat zegt de Amerikaanse kustwacht vandaag op Bild.de.
Volgens de kustwacht is de ramp niet te overzien als de olie de kust zou bereiken. Het milieu, zeker in de gevoelige Missisippi-delta, zou er ernstig door getroffen worden. En opruimen kost ook vele miljoenen.
Overigens zijn de gevolgen van het in brand steken van de olie op langere termijn ook niet echt duidelijk. De luchtvervuiling zal in elk geval tijdelijk enorm zijn.
Intussen wordt ook geprobeerd met een soort klok (koepel) over de spuitende oliebron verdere vervuiling te voorkomen. Uit die klok wordt de olie dan afgepompt naar tankschepen. Het aanbrengen van de klok op 1500 meter diepte duurt echter nog zeker drie tot vier weken. (PO)
Geen flauw idee hoe dat werkt, maar vanavond zal ik aan PhysicsRules en DaviniaHR deze vraag voorleggenquote:
Ruwe olie is moeilijk om aan te krijgen. Maar als het eenmaal fikt, dan is het moeilijk uit te krijgen.quote:
Spuit dat ding dan nog steeds, en waarom moet dat zo lang duren?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:38 schreef Whiteguy het volgende:
Intussen wordt ook geprobeerd met een soort klok (koepel) over de spuitende oliebron verdere vervuiling te voorkomen. Uit die klok wordt de olie dan afgepompt naar tankschepen. Het aanbrengen van de klok op 1500 meter diepte duurt echter nog zeker drie tot vier weken.
omdat je met een snorkel en zwemvliezen niet tot 1500 meter diepte kan komenquote:Op woensdag 28 april 2010 11:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Spuit dat ding dan nog steeds, en waarom moet dat zo lang duren?
Dank je, had de goedkeuring even over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:47 schreef lubje25 het volgende:
psst hertog, doe je een vraag in de AKQ?
Ja, nog steeds. Elke dag 160.000 liter ruwe olie.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Spuit dat ding dan nog steeds, en waarom moet dat zo lang duren?
En je kunt ook nergens die hele leiding afsluiten?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, nog steeds. Elke dag 160.000 liter ruwe olie.
Waarom het zo lang duurt? Een afgebroken oliepijp op 1,5km diepte. Die knijp je niet zomaar even dicht.
Het punt is dat er geen leiding IS. Die is afgebroken. Er zit nu gewoon een gat in de grond op 1,5km diepte.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En je kunt ook nergens die hele leiding afsluiten?
Denk het niet, aangezien het boorplatform waarop het kraantje stond wat dichtgedraaid moet worden gezonken is.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En je kunt ook nergens die hele leiding afsluiten?
Ah, op die manier. Ik dacht eigenlijk dat er een lek geslagen was in een leiding oid. Dank voor de info.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het punt is dat er geen leiding IS. Die is afgebroken. Er zit nu gewoon een gat in de grond op 1,5km diepte.
Nee, zoals WhiteGuy al zegt: er lag een boorplatform. Die hebben het flink verneukt tijdens het boren. Vervolgens is het geexplodeerd en in de fik gevlogen. Daaran compleet afgebrand en ingestort. Mooi bovenop die bronquote:Op woensdag 28 april 2010 11:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik dacht eigenlijk dat er een lek geslagen was in een leiding oid. Dank voor de info.
Handig.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, zoals WhiteGuy al zegt: er lag een boorplatform. Die hebben het flink verneukt tijdens het boren. Vervolgens is het geexplodeerd en in de fik gevlogen. Daaran compleet afgebrand en ingestort. Mooi bovenop die bron
Hoezo OF?quote:Op woensdag 28 april 2010 10:37 schreef Nembrionic het volgende:
Koninginnendag is OF de hele dag uitkateren op een balkon in Den Haag OF BBQ-en bij Soempie
Wie zorgt er nu voor verwarring...?quote:Oranje hoedjes toch toegestaan op Koninginnedag
MIDDELBURG - Oranje hoeden, rood-wit-blauwe sjaals en het traditionele Zeeuwse kapje zijn op Koninginnedag toch toegestaan tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Middelburg. Er is wel een noodverordening van kracht in de binnenstad. Daarin staat dat hoofddeksels die als doel hebben herkenning tegen te gaan, verboden zijn.
Tijdens de feestdag is een speciale Koninginnedagverordening van kracht in de Zeeuwse hoofdstad.
De speciale verordening verbiedt publiek 'op of aan de openbare weg bivakmutsen, helmen, sjaals of andere middelen voor handen te hebben, te dragen of te gebruiken'. "Het gaat om alles waarmee je je gelaat zou kunnen bedekken", verduidelijkte gemeentewoordvoerder Peter Woudstra eerder in dagblad Metro.
Om aan de verwarring een eind te maken laat de gemeente nu weten dat er geen sprake van is dat feestelijke hoedjes verboden zijn. "Het is feest, dus heb je een feestelijke hoed, zet hem op.”
De gemeente benadrukt dat alleen hoofddeksels die als doel hebben herkenning tegen te gaan, verboden zijn. "Draag je een zwarte bivakmuts, kan de politie je opdragen die uit te trekken”, legt een woordvoerder uit. Het befaamde oranje Zeeuws kapje kan dus worden gedragen.
"Het gaat erom dat de politie de mogelijkheid krijgt om verdachte, weigerachtige mensen te dwingen zich bekend te maken", aldus Woudstra. "Maar met dagjesmensen gebeurt helemaal niets. En natuurlijk houdt Beatrix haar hoed op."
Misschien wel EN EN..maar katervoorbehoudquote:
Ja natuurlijk. Sterker nog, ik wed dat ze hier zelf posten...en een hoop Fokkers posten ook daar. Dus tja.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:55 schreef Whiteguy het volgende:
Heh, GS leest ook mee in de KLB:
http://www.geenstijl.nl/m(...)pen_volkskranth.html
Dankzij die link ook weer even daar gekeken:quote:Op woensdag 28 april 2010 13:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Sterker nog, ik wed dat ze hier zelf posten...en een hoop Fokkers posten ook daar. Dus tja.
Apart.quote:Hee. Dat is gek. Zeven auto's in een waterzuiveringsdinges zonder dak te Amsterdam-Noord. Google Maps. (StreetView). Maar wat is het? Een experimentele windtunnel van GroenLinks? Een OostEuropese Omkat Centrale? Een geheime sluiproute om filevrij naar Utrecht te rijden? Het is hier om de hoek. We gaan even kijken. Stay tuned.
Onze meteropnemer zei bij het gas: "prima" en bij de electriciteit: "oei, 2x zoveel dan normaal"quote:Op woensdag 28 april 2010 13:09 schreef Diaan73 het volgende:
* valt even binnen... Wij krijgen geld terug van gas en electraVoor het eerst sinds jaren, we moesten meestal wel min. ¤ 200,= bijbetalen!!
Jullie krijgen nog een meteropnemer aan huis? Dat gebeurt hier niet... dat gaat allemaal digitaal.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Onze meteropnemer zei bij het gas: "prima" en bij de electriciteit: "oei, 2x zoveel dan normaal"
Heel fijn zo'n CV die het een tijdje niet doet
Volgens mij is het zo dat als je de kaart niet opstuurt(of het digitaal opgeeft), dat je een man aan de deur krijgt.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jullie krijgen nog een meteropnemer aan huis? Dat gebeurt hier niet... dat gaat allemaal digitaal.
Nou idd fijn maar niet heus.
Als je de Google Earth quiz had gespeeld had je deze vorig jaar al een keer langs zien komen.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dankzij die link ook weer even daar gekeken:
[ afbeelding ]
[..]
Apart.
Dat is de bedoeling ookquote:Op woensdag 28 april 2010 14:27 schreef Etcetera het volgende:
Alarm gaf een hels geluid trouwens
Kan niet vanwege al die gasten die tegenwoordig met oordopjes (verbonden aan een MP3-speler o.i.d.) achter hun bureau zitten en daardoor de aansluiting met de rest van de wereld compleet kwijt zijn...quote:Op woensdag 28 april 2010 14:43 schreef Etcetera het volgende:
Dat weet ik, maar een tikkie minder mag ook wel
quote:Massale vechtpartij Zaandam gefilmd
ZAANDAM - Er zijn beelden opgedoken van een grote vechtpartij die plaatsvond aan het Hof van Zaenden in Zaandam. Een omstander filmde de ongeregeldheden.
De aanleiding van de vechtpartij op zondag 19 april zou een ruzie tussen kinderen in de speeltuin zijn geweest, waar zich vervolgens meerdere buurtbewoners mee bemoeiden, meldt WebRegio.
De ruzie liep dusdanig uit de hand dat uiteindelijk twee groepen van zo'n 125 personen tegenover elkaar kwamen te staan. Daarbij zou ook zijn gedreigd met steekwapens en stokken. Gealarmeerde agenten hadden de grootste moeite om de situatie weer onder controle te krijgen. Eén agent was zelfs genoodzaakt een waarschuwingsschot te lossen.
Ik heb ook oordopjes in en zit muziek te luisterenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan niet vanwege al die gasten die tegenwoordig met oordopjes (verbonden aan een MP3-speler o.i.d.) achter hun bureau zitten en daardoor de aansluiting met de rest van de wereld compleet kwijt zijn...
En toch mag je ze bij een brand niet achterlaten...
Waarom moeten we dat hebbenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:22 schreef MadMaster het volgende:
Kijk, dat hebben ze bij het DvhN niet...
[..]
En je hoorde toch het alarm, zie je wel dat het nodig is...quote:Op woensdag 28 april 2010 15:29 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb ook oordopjes in en zit muziek te luisterenAls het een heeeerlijk nummer is doe ik even 2 in, meestal zit ik met 1 in
Omdat het goed is voor de klandizie...quote:Waarom moeten we dat hebben
Aangezien iedereen ineens een beetje verdwaasd rondkeek en opstond had ik het sowieso wel meegekregenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En je hoorde toch het alarm, zie je wel dat het nodig is...
[..]
Omdat het goed is voor de klandizie...
Als het in Schubbekutteveen was geweest hadden jullie het dus wel gecovered?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:33 schreef Etcetera het volgende:
En de focus ligt op regionaal nieuws, Zaandam valt daar niet onder
Van mij gerust.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:43 schreef iamredleader het volgende:
Mag ik al naar huis?
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:43 schreef iamredleader het volgende:
Mag ik al naar huis?
Ik zou dat eerste hebben gedaan alvorens hier om permissie te vragen...quote:Op woensdag 28 april 2010 15:46 schreef iamredleader het volgende:
Dank jullie wel, zal het even aan de collega's voorleggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |