Wat heb ik met de meeste mensen te maken?quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is dat niet zo, er zijn zelfs al nauwelijks mensen die een stad of verderop kijken als ze de keus hebben
Juist meer omdat er meer aanbod isquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:48 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Wat heb ik met de meeste mensen te maken?
Afijn, kieskeurigheid over woonruimte is zoiets van de jaren 2004-2008. Dat wordt vanzelf minder naarmate de huizenmarkt verder instort.
Ik zou ze lekker in de stront laten zakken met hun onverkoopbare troep!quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:44 schreef trekker25 het volgende:
hier ook zo'n prachtige projectontwikkelaar. Gister met de makelaar wezen praten. Afgelopen maand was gemiddeld 15k per huis er afgegaan. (12 vrijstaande, 8 2onder 1 kap).
Zijn "villas" van 375k tot 580k. Al te horen gekregen dat er wat aanpassingen in het project waren gedaan om de prijs te drukken, maar er ook flink aan de marges was gewerkt.
Krijg ik de nieuwe brochure, huis van onze keus was 15k af gegaan.
In de nieuwe brochure geschrapt:
-/- 5k stelpost keuken
-/- 4k stelpost sanitair
-/- 2k stelpost alarminstallatie
-/- karakteristieke schoorsteen (kennelijk duur te bouwen) zeg 2k
-/- beton dakpannen ipv keramisch gebakken zeg 1k ?
oftewel 14k is gewoon aan dingen weggehaald en zogenaamd 1k aan marge winst afgehaald...
jaa het zal wel...
Nee, want de betaalbaarheid neemt echt niet toe. Eerder af.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Juist meer omdat er meer aanbod is
Wat denk je daar mee op te schieten dan, met het afschaffen van huurtoeslag? Nog meer zwervers, dus nog meer leegstaande woningen, dus nog lagere huizenprijzen?quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:52 schreef Arnold_fan het volgende:
Voorlopig zit ik prima, als ik over tien jaar ga verhuizen zien we wel weer wat een groter huis kost. Van mij mag de hypaftrek wel langszaam afgebouwd worden, als de huurtoeslag dan ook maar gelijk verdwijnt.
Jij wil op 10 huizen wonen in je dorp of stad. Kans is groter in 2010 dan in 2006 dat je droomhuis daadwerkelijk beschikbaar is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:51 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Nee, want de betaalbaarheid neemt echt niet toe. Eerder af.
De meeste mensen die nu al een huis hebben zullen moeten kiezen: of gigantisch afschrijven op hun vermeende "geldmachine", of blijven zitten waar ze zitten. Dan zullen mensen vanzelf weer in gaan zien wat de waarde van woonruimte werkelijk is: namelijk het hebben van een dak boven je hoofd. Zo zal iedereen weer even met beide voeten op de grond worden gezet.
Hangt natuurlijk van je financiering af, als je cash hebt is het nu makkelijk als je meer dan de executie waarde moet lenen is het een moeilijker.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je wil kopen kan je nu makkelijker kopen dan een paar jaar geleden
Waar zeg ik dat iedereen zelf kan beslissen waar hij wil wonen ?quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk van je financiering af, als je cash hebt is het nu makkelijk als je meer dan de executie waarde moet lenen is het een moeilijker.
Als je de tijd hebt gewoon wachten, het water komt ze vanzelf hoger aan de lippen te staan. Ik ken al reeds een directeur van een bouwbedrijf dat zijn ontslag heeft gekregen voor het leveren van 'slechte prestaties'quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:49 schreef wildplasser70 het volgende:
Ik zou ze lekker in de stront laten zakken met hun onverkoopbare troep!
Dat geldt alleen voor die paar mensen die op dit moment nog niet gekocht hebben en die een uitstekende financiële positie hebben. Dat zijn er niet veel. Bovendien zijn dat niet degenen die überhaupt op een eigen huis zitten te wachten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij wil op 10 huizen wonen in je dorp of stad. Kans is groter in 2010 dan in 2006 dat je droomhuis daadwerkelijk beschikbaar is.
Wanneer halen we de 50% nostradamus?quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je de tijd hebt gewoon wachten, het water komt ze vanzelf hoger aan de lippen te staan. Ik ken al reeds een directeur van een bouwbedrijf dat zijn ontslag heeft gekregen voor het leveren van 'slechte prestaties'![]()
Kennelijk worden 'hier en daar' aandeelhouders toch redelijk ongemakkelijk m.b.t. het uitblijven van orders, dit gaat zijn uitwerking hebben.
Voor de meeste huizen zijn er per definitie maar er paar geinteresseerden of je moet een penthouse op de Dam hebben, dan zijn voldoende geinteresseerdenquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:58 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor die paar mensen die op dit moment nog niet gekocht hebben en die een uitstekende financiële positie hebben. Dat zijn er niet veel. Bovendien zijn dat niet degenen die überhaupt op een eigen huis zitten te wachten.
Veel mensen hebben te maken met een onzekere financiele toekomst, dan is het niet zo voor de hand liggend om te gaan kopen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij wil op 10 huizen wonen in je dorp of stad. Kans is groter in 2010 dan in 2006 dat je droomhuis daadwerkelijk beschikbaar is.
Ze hebben denk ik veel naar Nostradamus op Fok geluisterdquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Veel mensen hebben te maken met een onzekere financiele toekomst, dan is het niet zo voor de hand liggend om te gaan kopen.
Als we op de helft zitten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wanneer halen we de 50% nostradamus?
Namaak nostradamusquote:
Misschien kijken ze juist wel eens serieus naar de wereld buiten fok.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze hebben denk ik veel naar Nostradamus op Fok geluisterd
Ik zie alleen kansenquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien kijken ze juist wel eens serieus naar de wereld buiten fok.
Wie neemt Nostradamus sowieso serieusquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Namaak nostradamus
Niet serieus te nemen
Doe er dan je voordeel meequote:
Ik moet ook lachen om familieleden en vrienden van me. Bijvoorbeeld een vriendin die op de top per se een klein, veel te duur jaren '30-hok moest kopen. Want dat vond ze zo schattig! Haar vriend ging liever voor Vinex ivm te verwachten gezinsuitbreiding, maarja, alles voor het poesje, dus toch maar dat jaren '30-hok.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je de tijd hebt gewoon wachten, het water komt ze vanzelf hoger aan de lippen te staan. Ik ken al reeds een directeur van een bouwbedrijf dat zijn ontslag heeft gekregen voor het leveren van 'slechte prestaties'![]()
Kennelijk worden 'hier en daar' aandeelhouders toch redelijk ongemakkelijk m.b.t. het uitblijven van orders, dit gaat zijn uitwerking hebben.
Kijk, en dat is nu het probleem van die zeepbel:quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Veel mensen hebben te maken met een onzekere financiele toekomst, dan is het niet zo voor de hand liggend om te gaan kopen.
Voor de meeste huizen zijn op dit moment simpelweg helemaal geen geïnteresseerden, maar dat is enkel en alleen een kwestie van prijs. Voor de juiste prijs wil ik bijna overal wel wonen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor de meeste huizen zijn er per definitie maar er paar geinteresseerden of je moet een penthouse op de Dam hebben, dan zijn voldoende geinteresseerden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |