"Dat kan altijd nog" is zijn motto. Toch raar dat hij gefrustreerd begint te raken over het feit dat niemand een bod doet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom doet je virtuele vriend dat niet?
Rare vrienden heb jij. Heb je ook nog normale vrienden?quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
"Dat kan altijd nog" is zijn motto. Toch raar dat hij gefrustreerd begint te raken over het feit dat niemand een bod doet.
Mag dat tegenwoordig ook al niet meer, sparen voor iets dat ik later wil kopen, ook al weet ik nog niet precies wat dat zal zijn?quote:
Wel hoorquote:Op woensdag 5 mei 2010 23:49 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Mag dat tegenwoordig ook al niet meer, sparen voor iets dat ik later wil kopen, ook al weet ik nog niet precies wat dat zal zijn?
Nee, je snapt het niet. Ik lach mensen uit die zich diep in de schulden hebben gestoken voor allerlei zaken die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen. Zoals bijvoorbeeld een huis of een boot. En die daarvoor ook nog eens de hoofdprijs hebben betaald.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:03 schreef inXs het volgende:
[..]
Wel hoorMaar jij geeft af op mensen die iets kopen waar ze misschien wel voor 'gespaard' hebben. Ongeacht of jij het nutteloze rommel vindt of niet.
Over hoeveel mensen heb je het dan?quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:09 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. Ik lach mensen uit die zich diep in de schulden hebben gestoken voor allerlei zaken die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen. Zoals bijvoorbeeld een huis of een boot. En die daarvoor ook nog eens de hoofdprijs hebben betaald.
Nou ehhh... hoeveel mensen hebben een dikke hypotheek? Hoeveel mensen hebben een auto, caravan of boot op afbetaling? Dat zijn er alles bij elkaar nogal wat.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Over hoeveel mensen heb je het dan?
En die kunnen het allemaal niet betalen?quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:44 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Nou ehhh... hoeveel mensen hebben een dikke hypotheek? Hoeveel mensen hebben een auto, caravan of boot op afbetaling? Dat zijn er alles bij elkaar nogal wat.
Heel erg veel, ik ken meer mensen met schulden dan met spaargeld. De meeste mensen die ik ken die geld hebben zijn meestal witte boorden crimineel of bouwvakkers die een hoop zwart geld verdienen met hun klusjes.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:44 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Nou ehhh... hoeveel mensen hebben een dikke hypotheek? Hoeveel mensen hebben een auto, caravan of boot op afbetaling? Dat zijn er alles bij elkaar nogal wat.
Een vriendin van mij leert voor iets in de schuldhulpverlening, dat is een baan met toekomstperspectiefquote:Op donderdag 6 mei 2010 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En die kunnen het allemaal niet betalen?
En ik ken iemand met twee van dergelijke appartementen (en hypotheken) die zijn 100k+ inkomen dreigt kwijt te raken. Die dacht op de top nog eventjes maximaal te profiteren van het feit dat "de huizenprijzen alleen maar omhoog kunnen".quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:54 schreef Homey het volgende:
Onderschat de problematiek als je een veel te duur huis hebt gekocht niet.
Ik ken iemand die in de topjaren in A’dam in een yuppenbuurt een appartement heeft gekocht voor 5000 euro/m2.
Hij telde een half miljoen euro neer. Destijds toch prima betaalbaar omdat hij een inkomen had van 100.000+ euro op jaarbasis.
Echter, zijn baan staat op de tocht en het is maar de vraag of hij weer zo’n dik betaalde baan terugkrijgt.
Intussen zijn de prijzen in die buurt behoorlijk gedaald en betaal je nog maar 4000 euro/m2.
Kortom, hij heeft een virtueel verlies van zeker 100.000 euro.
Dat is echt enorm, daar moet je echt gigantisch lang voor sparen wil je dat terugverdienen en dan speel je nog maar quitte.
Rare vriendjes heb jijquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heel erg veel, ik ken meer mensen met schulden dan met spaargeld. De meeste mensen die ik ken die geld hebben zijn meestal witte boorden crimineel of bouwvakkers die een hoop zwart geld verdienen met hun klusjes.
Zo even aangepast met de werkelijkheid en het luchtfiest gedeelte eruit gehaaldquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:00 schreef Vincentkemper het volgende:
De woningmarkt gaat veranderen op de midden / lange termijn.
• De hypotheekregels zullen nog verder worden aangescherpt, mensen zullen net zoals vroeger een veel groter gedeelte moeten gaan betalen uit hun eigen vermogen in de plaats van vreemd vermogen.
Ik ken nu eenmaal veel rare mensen, mensen zijn nu eenmaal rare wezensquote:
Behalve jijquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ken nu eenmaal veel rare mensen, mensen zijn nu eenmaal rare wezens
Het knapste vind ik hoe jij van je virtuele vriendjes weet hoeveel geld ze verdienen, hoeveel schuld ze hebben en hoeveel spaargeld ze hebbenquote:
Het is niet zozeer "het kost te veel", maar meer "het zijn niet meer de boomers die maximaal profiteren ervan".quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:00 schreef Vincentkemper het volgende:
• Uiteindelijk zal de hypotheekrenteaftrek worden afgeschaft omdat dit te veel geld kost of het zal belast gaan worden als een vermogen.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo even aangepast met de werkelijkheid en het luchtfiest gedeelte eruit gehaald
Dat zijn jouw woorden DAMquote:
Dat komt omdat mensen met geld pochten over hun inkomen en mensen die in de shit zitten bij je komen bedelen om geldquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het knapste vind ik hoe jij van je virtuele vriendjes weet hoeveel geld ze verdienen, hoeveel schuld ze hebben en hoeveel spaargeld ze hebben
Mag ik jou aanraken?
Tuurlijkquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:12 schreef xenobinol het volgende:
Dat komt omdat mensen met geld pochten over hun inkomen en mensen die in de shit zitten bij je komen bedelen om geld![]()
Veel 'mensen met geld' pochten vooral over hun dure huis en auto. Ze vergaten er echte meestal bij te zeggen dat op dat huis een 110% hypotheek zat en dat die auto van de zaak was.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden DAM![]()
[..]
Dat komt omdat mensen met geld pochten over hun inkomen en mensen die in de shit zitten bij je komen bedelen om geld
En je punt is?quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:16 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Veel 'mensen met geld' pochten vooral over hun dure huis en auto. Ze vergaten er echte meestal bij te zeggen dat op dat huis een 110% hypotheek zat en dat die auto van de zaak was.
opzich is een hypotheek van 110% niet zo heel erg, vooral als de extra 10% echt werd gestoken in verbouwing of opknappen. Een tophypotheek heeft niet veel te maken met inkomen, maar met de waarde van het huis. Als je daarna gewoon het boeltje aflost... Vooral bij nieuwbouw gebeurd het vaak, omdat je het huis casco aanschaft bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:16 schreef wildplasser70 het volgende:
[..]
Veel 'mensen met geld' pochten vooral over hun dure huis en auto. Ze vergaten er echte meestal bij te zeggen dat op dat huis een 110% hypotheek zat en dat die auto van de zaak was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |