abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81068111
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom doet je virtuele vriend dat niet?
"Dat kan altijd nog" is zijn motto. Toch raar dat hij gefrustreerd begint te raken over het feit dat niemand een bod doet.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81068529
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

"Dat kan altijd nog" is zijn motto. Toch raar dat hij gefrustreerd begint te raken over het feit dat niemand een bod doet.
Rare vrienden heb jij. Heb je ook nog normale vrienden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:49:31 #228
301932 wildplasser70
Even een plasje plegen...
pi_81069871
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:10 schreef inXs het volgende:

[..]

Waarom spaar je dan?
Mag dat tegenwoordig ook al niet meer, sparen voor iets dat ik later wil kopen, ook al weet ik nog niet precies wat dat zal zijn?
Het zijn meestal mannen die wildplassen, omdat zij immers makkelijk en staand kunnen plassen. Het motief is in de meeste gevallen luiheid en gemakzucht: men heeft geen zin om naar het toilet te lopen of te wachten tot men thuis is.
pi_81070465
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:49 schreef wildplasser70 het volgende:

[..]

Mag dat tegenwoordig ook al niet meer, sparen voor iets dat ik later wil kopen, ook al weet ik nog niet precies wat dat zal zijn?
Wel hoor Maar jij geeft af op mensen die iets kopen waar ze misschien wel voor 'gespaard' hebben. Ongeacht of jij het nutteloze rommel vindt of niet.
  donderdag 6 mei 2010 @ 00:09:37 #230
301932 wildplasser70
pi_81070726
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:03 schreef inXs het volgende:

[..]

Wel hoor Maar jij geeft af op mensen die iets kopen waar ze misschien wel voor 'gespaard' hebben. Ongeacht of jij het nutteloze rommel vindt of niet.
Nee, je snapt het niet. Ik lach mensen uit die zich diep in de schulden hebben gestoken voor allerlei zaken die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen. Zoals bijvoorbeeld een huis of een boot. En die daarvoor ook nog eens de hoofdprijs hebben betaald.
Het zijn meestal mannen die wildplassen, omdat zij immers makkelijk en staand kunnen plassen. Het motief is in de meeste gevallen luiheid en gemakzucht: men heeft geen zin om naar het toilet te lopen of te wachten tot men thuis is.
pi_81071557
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:09 schreef wildplasser70 het volgende:

[..]

Nee, je snapt het niet. Ik lach mensen uit die zich diep in de schulden hebben gestoken voor allerlei zaken die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen. Zoals bijvoorbeeld een huis of een boot. En die daarvoor ook nog eens de hoofdprijs hebben betaald.
Over hoeveel mensen heb je het dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 6 mei 2010 @ 00:44:00 #232
301932 wildplasser70
pi_81071756
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Over hoeveel mensen heb je het dan?
Nou ehhh... hoeveel mensen hebben een dikke hypotheek? Hoeveel mensen hebben een auto, caravan of boot op afbetaling? Dat zijn er alles bij elkaar nogal wat.
pi_81071872
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:44 schreef wildplasser70 het volgende:

[..]

Nou ehhh... hoeveel mensen hebben een dikke hypotheek? Hoeveel mensen hebben een auto, caravan of boot op afbetaling? Dat zijn er alles bij elkaar nogal wat.
En die kunnen het allemaal niet betalen?
pi_81077038
Onderschat de problematiek als je een veel te duur huis hebt gekocht niet.
Ik ken iemand die in de topjaren in A’dam in een yuppenbuurt een appartement heeft gekocht voor 5000 euro/m2.
Hij telde een half miljoen euro neer. Destijds toch prima betaalbaar omdat hij een inkomen had van 100.000+ euro op jaarbasis.
Echter, zijn baan staat op de tocht en het is maar de vraag of hij weer zo’n dik betaalde baan terugkrijgt.
Intussen zijn de prijzen in die buurt behoorlijk gedaald en betaal je nog maar 4000 euro/m2.
Kortom, hij heeft een virtueel verlies van zeker 100.000 euro.
Dat is echt enorm, daar moet je echt gigantisch lang voor sparen wil je dat terugverdienen en dan speel je nog maar quitte.
pi_81077073
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:44 schreef wildplasser70 het volgende:

[..]

Heel erg veel, ik ken meer mensen met schulden dan met spaargeld. De meeste mensen die ik ken die geld hebben zijn meestal witte boorden crimineel of bouwvakkers die een hoop zwart geld verdienen met hun klusjes.
I'll sing you a lullaby.
pi_81077122
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

En die kunnen het allemaal niet betalen?
Een vriendin van mij leert voor iets in de schuldhulpverlening, dat is een baan met toekomstperspectief
I'll sing you a lullaby.
pi_81077187
De woningmarkt gaat veranderen op de midden / lange termijn. Er gaan gewoon een aantal zekerheden op de schop in de Nederlandse markt en de demografische verhouding is langzaam aan het veranderen binnen Nederland.

Hieronder een aantal punten waarvan ik de verwachting heb, dat die de komende jaren gaan veranderen:

• Uiteindelijk zal de hypotheekrenteaftrek worden afgeschaft omdat dit te veel geld kost of het zal belast gaan worden als een vermogen.

• De belastingen zullen gaan stijgen in Nederland om de schuldenpositie van Nederland in de toekomst veilig te kunnen stellen en bepaalde stijgende kosten te kunnen betalen.

• De hypotheekregels zullen nog verder worden aangescherpt, mensen zullen net zoals vroeger een veel groter gedeelte moeten gaan betalen uit hun eigen vermogen in de plaats van vreemd vermogen.

Dit zijn op zich allemaal positieve ontwikkelingen een huis moet je zien om rustig in te kunnen wonen en niet te speculeren op stijgende prijzen en allemaal vage constructies om zoveel mogelijk geld te lenen om, maar een zo groot mogelijk huis te kopen.

Mensen die een huis gekocht hebben en afhankelijk zijn van de rente aftrek voor de betaalbaarheid van de woning zijn in mijn ogen pertinent dom bezig. De hypotheekrente aftrek moet je kunnen zien als iets extra(s) maar daar moet je niet afhankelijk van zijn.

Vooral de starterwoningen (opberghokken) zijn vanuit mijn ogen crimineel hoog geprijsd en dit is een gevolg door het gebrek aan betaalbare fatsoenlijke huurwoningen van coöperaties. Deze zullen hun functie beter moeten gaan uitvoeren in de markt en hun beleid meer moeten toeleggen naar betaalbare woningen, voor zowel de lagere sociale klasse als de starters in deze markt. Dan kunnen starters een eigen vermogen opbouwen en uiteindelijk een fatsoenlijke woning kunnen aanschaffen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:15:34 #238
301932 wildplasser70
pi_81077541
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:54 schreef Homey het volgende:
Onderschat de problematiek als je een veel te duur huis hebt gekocht niet.
Ik ken iemand die in de topjaren in A’dam in een yuppenbuurt een appartement heeft gekocht voor 5000 euro/m2.
Hij telde een half miljoen euro neer. Destijds toch prima betaalbaar omdat hij een inkomen had van 100.000+ euro op jaarbasis.
Echter, zijn baan staat op de tocht en het is maar de vraag of hij weer zo’n dik betaalde baan terugkrijgt.
Intussen zijn de prijzen in die buurt behoorlijk gedaald en betaal je nog maar 4000 euro/m2.
Kortom, hij heeft een virtueel verlies van zeker 100.000 euro.
Dat is echt enorm, daar moet je echt gigantisch lang voor sparen wil je dat terugverdienen en dan speel je nog maar quitte.
En ik ken iemand met twee van dergelijke appartementen (en hypotheken) die zijn 100k+ inkomen dreigt kwijt te raken. Die dacht op de top nog eventjes maximaal te profiteren van het feit dat "de huizenprijzen alleen maar omhoog kunnen".
pi_81077772
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heel erg veel, ik ken meer mensen met schulden dan met spaargeld. De meeste mensen die ik ken die geld hebben zijn meestal witte boorden crimineel of bouwvakkers die een hoop zwart geld verdienen met hun klusjes.
Rare vriendjes heb jij
pi_81077840
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:00 schreef Vincentkemper het volgende:
De woningmarkt gaat veranderen op de midden / lange termijn.

• De hypotheekregels zullen nog verder worden aangescherpt, mensen zullen net zoals vroeger een veel groter gedeelte moeten gaan betalen uit hun eigen vermogen in de plaats van vreemd vermogen.

Zo even aangepast met de werkelijkheid en het luchtfiest gedeelte eruit gehaald
pi_81078055
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Rare vriendjes heb jij
Ik ken nu eenmaal veel rare mensen, mensen zijn nu eenmaal rare wezens
I'll sing you a lullaby.
pi_81078134
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ken nu eenmaal veel rare mensen, mensen zijn nu eenmaal rare wezens
Behalve jij
pi_81078153
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Behalve jij
Het knapste vind ik hoe jij van je virtuele vriendjes weet hoeveel geld ze verdienen, hoeveel schuld ze hebben en hoeveel spaargeld ze hebben

Mag ik jou aanraken?
pi_81078812
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:00 schreef Vincentkemper het volgende:

• Uiteindelijk zal de hypotheekrenteaftrek worden afgeschaft omdat dit te veel geld kost of het zal belast gaan worden als een vermogen.

Het is niet zozeer "het kost te veel", maar meer "het zijn niet meer de boomers die maximaal profiteren ervan".

De trend die ik zie is dat allerlei subsidie regelingen in het leven worden geroepen als de boomer generatie ervan profiteren, en dat er "geen geld meer voor is" als generaties x en y de begunstigden worden. Met dit stukje empirisme gewapend kun je een voorspelling doen over wanneer de HRA afgeschaft zal worden. Mijn inschatting is dat er dit jaar aan geknaagd gaat worden, en over een jaar of 5-10 de hele regeling keihard onderuit gehaald wordt.
pi_81079067
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo even aangepast met de werkelijkheid en het luchtfiest gedeelte eruit gehaald
pi_81079230
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Behalve jij
Dat zijn jouw woorden DAM
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Het knapste vind ik hoe jij van je virtuele vriendjes weet hoeveel geld ze verdienen, hoeveel schuld ze hebben en hoeveel spaargeld ze hebben

Mag ik jou aanraken?
Dat komt omdat mensen met geld pochten over hun inkomen en mensen die in de shit zitten bij je komen bedelen om geld
Je mag mij best aanraken, als je jezelf maar wel weet te beheersen
I'll sing you a lullaby.
pi_81079260
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:12 schreef xenobinol het volgende:

Dat komt omdat mensen met geld pochten over hun inkomen en mensen die in de shit zitten bij je komen bedelen om geld

Tuurlijk
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:16:23 #248
301932 wildplasser70
pi_81079372
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden DAM
[..]

Veel 'mensen met geld' pochten vooral over hun dure huis en auto. Ze vergaten er echte meestal bij te zeggen dat op dat huis een 110% hypotheek zat en dat die auto van de zaak was.
pi_81079419
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:16 schreef wildplasser70 het volgende:

[..]

Veel 'mensen met geld' pochten vooral over hun dure huis en auto. Ze vergaten er echte meestal bij te zeggen dat op dat huis een 110% hypotheek zat en dat die auto van de zaak was.
En je punt is?
pi_81079460
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:16 schreef wildplasser70 het volgende:

[..]

opzich is een hypotheek van 110% niet zo heel erg, vooral als de extra 10% echt werd gestoken in verbouwing of opknappen. Een tophypotheek heeft niet veel te maken met inkomen, maar met de waarde van het huis. Als je daarna gewoon het boeltje aflost... Vooral bij nieuwbouw gebeurd het vaak, omdat je het huis casco aanschaft bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')