Ik ben het met je eens dat Gio niet ideaal is. Hij heeft een goed spelinzicht en kan leuk mee aanvallen (aardige pass). Maar heeft ook een hele boel snelheid verloren de laatste jaren, wat wellicht juist voor een back belangrijk is. Probleem is echter we hebben imo niet beter.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:29 schreef mr_t88 het volgende:
(zolang v. Bronckhorst maar niet speelt)
Ik vind de Jong ook wel gevaarlijk met kaarten, maar zolang de scheidsrechter hem laat gaan is ie wel beter dan de andere op die positie. Hier ligt dus een uitdaging voor van Marwijk om in te schatten hoe de scheids is en eventueel in te grijpen als de Jong "op scherp" komt te staan.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Deze man. Hij weet.
Alhoewel ik De Jong zelf een liability vind, loopt toch net te vaak tegen kaarten aan. Schaars is dan wat minder goed maar wel stabieler.
Ik ben het met je eens dat de opstellingen vergelijkbaar zijn op het eerste gezicht. Echter gaat het vooral op de manier hoe je ze invult. Bij 4-2-3-1 speel je met 2 zeer controlerende middenvelders en 3 zeer aanvallende spelers. Bovendien is de 10 een echte vrije speler in dit systeem, waar bij de traditionele 4-3-3 mensen veel meer een vaste rol hebben. Maar dat is wellicht puur een invulling van hoe je ze laat spelen ipv de opstelling op papier.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:03 schreef dieselnoi het volgende:
Oh en nog iets. De waarheid kan hard zijn maar 4-2-3-1 is gewoon 4-3-3. Ja je bent al die jaren door van basten om de tuin geleidt. Hij heeft al die jaren gewoon met 4-3-3 gespeeld. Hij heeft het alleen 4-2-3-1 genoemd om van dat gezeik van de media af te komen en op papier heeft hij de 2 buitenste spelers ietsjes naar achteren getekent.
Dit komt keihard aan.
Het is op papier een leuke opstelling, maar zelfs ik als grote Kjh fanboyquote:Op woensdag 28 april 2010 14:29 schreef mr_t88 het volgende:
------------------------Huntelaar-----------------------
------Robben---------Sneijder---------v Persie------
--------------De Zeeuw--------v Bommel-------------
Mathijssen--Bruma/Brouwers--Heitinga--vd Wiel
---------------------Stekelenburg----------------------
(zolang v. Bronckhorst maar niet speelt)
Jij wil vooral heel veel aanvallers. Er kleven hier 2 grote problemen aan. Ten eerste is het veld niet groot genoeg om bij balbezit optimaal gebruik te maken van al die goede aanvallers. Ze gaan elkaar in de weg lopen. Daarnaast zolang je kan afspelen op een vrije man zit je goed, dan maakt het niet zo gek veel uit of je met 3 aanvallers speelt waarvan er 1 bereikbaar is of met 8 aanvallers waarvan er 3 aanspeelbaar zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:14 schreef dieselnoi het volgende:
Het lijkt wel alsof de media iedereen geindoctrineerd heeft. Het lijkt echt alsof iedereen gehersenspoeld en staats maar weer met dezelfde opstellingen komen waar we nooit iets mee gewonnen hebben
Ik denk dat een speler als Huntelaar met zijn "oude" voetbal nog prima kan. Maar dan moet het elftal wel om hem heen gebouwd worden. Beetje wat ook met Makaay atijd het geval was. Als je dit doet kan dat prima resultaten geven en schiet hij er echt wel genoeg in, maarja we hebben teveel kwaliteit in huis aanvallend gezien om deze mensen allemaal voor hem te laten werken.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:30 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Huntelaar is enigszins ingehaald door het moderne voetbal.
Hij heeft nog heel veel te danken aan Henk ten Cate die heeft geprobeerd om hem dit bij te brengen. Beweging, meevoetballen timing..
vaste man als in degene die op die positie loopt. Hij kan iig niet zomaar er op los gaan jagen dat is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:32 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Spelen toch al jaren met zonedekking, vent. Dat speelden ze in 1974 al.
Vaste man gebeurt bij de amateurs niet eens meer.
Ok, dan was je voor mij niet duideijk genoeg.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:34 schreef arie_bc het volgende:
[..]
vaste man als in degene die op die positie loopt. Hij kan iig niet zomaar er op los gaan jagen dat is wat ik bedoel.
Kan best dat ik niet duidelijk genoeg was hoorquote:Op woensdag 28 april 2010 15:34 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Ok, dan was je voor mij niet duideijk genoeg.
Meer intelligente mensen zullen je wellicht wel meteen begrijpen.
Nee hoor het is geen gewaagde opstelling, het is zo'n een belachelijke opstelling dat hij het niet eens waard is om te overwegenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:01 schreef dieselnoi het volgende:
Iedereen komt altijd met standaard opstellingen met steeds dezelfde spelers waar we met grootste moeite uit de kwalificaties zijn gekomen en waar we gewoon de afgelopen decennia niets mee gepresteerd hebben. we hebben al sinds 88 er niets mee gewonnen. dat is meer dan 32 jaar!
Maar niemand bediscussieert mijn opstelling. Al is het een gewaagde opstelling.
Stekelenburg is geen briljante keeper, maar ook zeker geen slechte. Hij heeft ook totaal geen concurrentie verder want hij is verreweg de beste van Nederland.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:40 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Het is ook allemaal niet zo ingewikkeld: we zijn achterin gewoon kwetsbaar en voorin supersterk. Daar moet je verstandig mee omgaan.
Ik vind de ontwikkeling van Stekelenburg heel verheugend. Bij het tegendoelpunt in de oefenwedstrijd tegen de VS zag hij er niet goed uit, maar daarna heb ik hem niet meer op een foutje kunnen betrappen en heeft hij met name in de thuiswedstrijd tegen PSV echt directe invloed gehad op het verloop van de wedstrijd door o.a. Toivonen in kansrijke positie het scoren te beletten.
Welke kwalificatie heb jij gevolgd...?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:01 schreef dieselnoi het volgende:
Iedereen komt altijd met standaard opstellingen met steeds dezelfde spelers waar we met grootste moeite uit de kwalificaties zijn gekomen
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:03 schreef dieselnoi het volgende:
Oh en nog iets. De waarheid kan hard zijn maar 4-2-3-1 is gewoon 4-3-3. Ja je bent al die jaren door van basten om de tuin geleidt. Hij heeft al die jaren gewoon met 4-3-3 gespeeld. Hij heeft het alleen 4-2-3-1 genoemd om van dat gezeik van de media af te komen en op papier heeft hij de 2 buitenste spelers ietsjes naar achteren getekent.
Dit komt keihard aan.
In principe is het natuurlijk vrij simpel. Als je al vroeg begint met storen is de opbouw moeilijk en hebben de verdedigers het minder moeilijk en komt uiteindelijk ook je keeper minder in de problemen.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:44 schreef arie_bc het volgende:
Ik ben nooit een groot fan van Stekelenburg geweest, maar ik kan niet anders dan het roerend met je eens zijn. Prima keeper voor het WK, ook al is ie niet de beste ter wereld.
Grootste problemen zijn de dingen die al tot in de treuren toe herhaald zijn in de media. Snelheid van Gio linksback, 2e centrale verdediger en het zou een probleem kunnen zijn als de 3 aanvallende middenvelders te weinig mee voetballen als we geen balbezit hebben.
Ik denk dat het voor de verdedigers een groter probleem is. Als zo'n speler voor je neus staat gaat hij er vrijwel zeker in. Of je nu Casillas of Stekelenburg hebt. Als de verdedigers er voor zorgen dat die spelers niet makkelijk kunnen schieten, wordt het voor hem ook een kleiner probleem.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:45 schreef UltraR het volgende:
[..]
Welke kwalificatie heb jij gevolgd...?
En over Stekelenburg.
Veel te weinig ervaring tegen topspitsen. Die gozer gaat niet weten wat hem overkomt als een Rooney of Messi voor hem opduikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |