simpel AH-receptje maar heel lekkerquote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Lekkel.
Dat ga ik ook weer eens maken deze week
De één is schizofreen, een derde is ad remquote:Op maandag 26 april 2010 21:16 schreef Laydina het volgende:
[..]
"maar het is een feit en zo zit het leven vol met dat soort dingen"
Morgen wordt het met 25 graden een warme dag.. met 18 graden een lauwe dag en met 6 graden een koude dagquote:Op maandag 26 april 2010 21:18 schreef LieLie het volgende:
[..]
De één is schizofreen, een derde is ad rem
Er worden middag temperaturen verwacht van een uur 's middags tot zes uur 's avondsquote:Op maandag 26 april 2010 21:18 schreef Laydina het volgende:
[..]
Morgen wordt het met 25 graden een warme dag.. met 18 graden een lauwe dag en met 6 graden een koude dag
De wereld is rond.. net als een pannenkoekquote:Op maandag 26 april 2010 21:20 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Er worden middag temperaturen verwacht van een uur 's middags tot zes uur 's avonds
quote:Op maandag 26 april 2010 21:28 schreef Duderella het volgende:
Er komt een man voorbij, op de fiets, en ik schop 'm van de fiets. Ik zeg: "Heeft u dat wel eens, dat u 's morgens vroeg wakker wordt, en dan gelijk veel zin heeft om uzelf van kant te maken?"
"Nee", zegt de man, "Nee, ik ben een avondmens. Bovendien", zegt ie, "zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen".
Ik was sinds de kerst eindelijk gewend, lol!quote:Op maandag 26 april 2010 21:28 schreef DarkElf het volgende:
dat schijnt idd wennen te zijn zo een bril.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze staan er voor in de rijquote:Op maandag 26 april 2010 21:31 schreef Laydina het volgende:
"Wat mij betreft, mogen ze de files gerust afschaffen. Maar wat wil je, ze staan ervoor in de rij."
En vooral hoe ie het uitspreekt
quote:Op maandag 26 april 2010 21:33 schreef LieLie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Kroamschudd'n![]()
Ik als Enschedeér .. uh nooitquote:Op maandag 26 april 2010 21:38 schreef krakkemieke het volgende:
Als Randstedeling heb ik Van jonge leu en oale grond elke week gevolgd....
He, omdat ik het Twents zo mooi vind.quote:Op maandag 26 april 2010 21:38 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik als Enschedeér .. uh nooit![]()
Ja twee keer geprobeerd, maar verstond er weinig van en ik vind Twents zooooo lelijk
Vind je het mooi?quote:Op maandag 26 april 2010 21:40 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
He, omdat ik het Twents zo mooi vind.![]()
Die uitdrukkingen: Onder de droad deur efretten......
Het is wel heel flauw, maar toch echt wel heel grappig hoorquote:Op maandag 26 april 2010 21:41 schreef Laydina het volgende:
@ Lie lie die heb ik nog nooit gekeken, weet niet waarom. Te gemaakt denk ik
Als het echt Twents is vind ik het wel gaaf, zeker in zo'n serie. Zitten ook zulke geweldige uitdrukkingen tussen. Verbasterd Nederlands vind ik al snel lelijk worden (hoewel ik zelf ook wel identificeer baar ben als Tukker, maar een zwaar accent heb ik gelukkig niet)..quote:Op maandag 26 april 2010 21:41 schreef Laydina het volgende:
[..]
Vind je het mooi?
ook als vrouwen het spreken?
Ja, ook als vrouwen het spreken.quote:Op maandag 26 april 2010 21:41 schreef Laydina het volgende:
[..]
Vind je het mooi?
ook als vrouwen het spreken?
Oh, maar als je een van de dialecten echt spreekt versta je de anderen ook bijna alle andere (behalve Fries). Ik versta Twents prima, en ik versta daarmee zelfs Limburgers.quote:Op maandag 26 april 2010 21:53 schreef krakkemieke het volgende:
Ook grappig, een Brabantse vriend van me woont in Twente, hij voelt zich er zo thuis! Ook wat taal betreft.
Absoluut mee eens, het is alleen jammer dat mensen met bijvoorbeeld een Amsterdams accent denken dat Amsterdams ook ABN isquote:Op maandag 26 april 2010 21:55 schreef DarkElf het volgende:
Tis prima als mensen met een dialect of accent spreken maar ik vind ook gewoon dat iedereen normaal verstaanbaar en correct abn moet kunnen spreken. Je bent ook een Nederlander, niet alleen Fries of Twentenaar of Zeeuw ofzo...
geen idee of dat zo is.quote:Op maandag 26 april 2010 21:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Eens, het is alleen jammer dat mensen met bijvoorbeeld een Amsterdams accent denken dat Amsterdams ook ABN isGeldt weer voor meer Hollandse accenten.
Tuurlijk, maar ik bedoelde het andersom. Dat mensen nederlands spreken met een accent en zich daarvoor schamen. Omdat ze denken dat ze dan als domme boeren gezien worden.quote:Op maandag 26 april 2010 21:55 schreef DarkElf het volgende:
Tis prima als mensen met een dialect of accent spreken maar ik vind ook gewoon dat iedereen normaal verstaanbaar en correct abn moet kunnen spreken. Je bent ook een Nederlander, niet alleen Fries of Twentenaar of Zeeuw ofzo...
Ik overdrijf uiteraard een beetje, maar het valt me wel op dat over taalfouten die gemaakt worden vanuit een Hollandse achtergrond (bijvoorbeeld kennen en kunnen) een stuk luchtiger gedaan wordt dan over fouten vanuit bijvoorbeeld een Twentse achtergrond (bijvoorbeeld Los en Open).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |