abonnement Unibet Coolblue
pi_80720446
Alsjeblieft geen inhoudelijke mededelingen mbt het plot van de serie zonder spoilertags!



OMFG. Ik was ooit van Twin Peaks onder de indruk. Van Carnivale enigszins. Verder vind het gemiddelde niveau van de hedendaagse serie maar tegenvallend. Ik word ziek van alle cliché's, het matige acteerwerk, het hoge Hollywood karakter, de dunne verhaallijntjes.
Maar deze serie, dit weekend (kon niet naar buiten, lag ziek in bed) in één ruk uitgekeken (20 afleveringen geloof ik, in 1 dvd box). Wat een thrill-ride.

Korte samenvatting:

Het gaat over een twintig dagen durende jacht door Kopenhagen op de moordenaar van een jong meisje. De inspecteur (Lund) die haar carrière op het spel zet om het gruwelijke misdrijf op te lossen, volgt een spoort dat door alle lagen van de samenleving loopt.

Nogmaals. Ik ben er enorm van onder de indruk. Ik wil iedereen dan ook oproepen de box blind aan te schaffen en er lekker een weekend van te genieten. Superlatieven komen tekort voor dit meesterwerk.
Het is vooral geschikt voor mensen die wel van thriller/politieserie's houden, maar zich doorgaans storen aan CSI-achtige clichéseries. Dit heeft diepgang, karakter, sterke personages, geloofwaardigheid, wisselend tempo, plotwendingen, en blijft volgbaar.

Alsjeblieft geen inhoudelijke mededelingen mbt het plot van de serie zonder spoilertags!
  maandag 26 april 2010 @ 11:00:53 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_80721184
Is de serie in het Engels (gezien de Engelse tekst op de foto) of Deens?
censuur :O
pi_80721209
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Is de serie in het Engels (gezien de Engelse tekst op de foto) of Deens?
Deens met Nederlandse ondertitels.

Stoort totaal niet. Leuk taaltje wel.
pi_80728550
idd een erg goede serie,
aan het deens stoorde ik mij in ieder geval totaal niet
I tried to tease it, but i just pissed it off
pi_80783377
Iemand al een poging gewaagd?

Nogmaals: Een onovertroffen meesterwerk. En als Chooselife dat zegt, dan kun je dat rustig voor waarheid aannemen.
pi_81323962
Normaal post ik KLB only maar voor dit maak ik een uitzondering. Ik heb net seizoen 1 gekeken. Schitterende serie maar er zijn nog veel vragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81357029
Nou, nou, een onovertroffen meesterwerk....
Wij hebben 19 afleveringen lang op het puntje van onze stoel zitten genieten...tot de waardeloze, slappe en tegenvallende ontknoping in aflevering 20 die de serie met terugwerkende kracht veel minder sterk maakte.
Zonde!
pi_81359505
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:47 schreef Grunsfan het volgende:
Nou, nou, een onovertroffen meesterwerk....
Wij hebben 19 afleveringen lang op het puntje van onze stoel zitten genieten...tot de waardeloze, slappe en tegenvallende ontknoping in aflevering 20 die de serie met terugwerkende kracht veel minder sterk maakte.
Zonde!
Het einde valt over te discussieren. Maar als ik 19 uren heb zitten genieten, dan kan uur 20 dat niet meer verpesten.
pi_81359700
Tja, bij zo'n whodunnit draait het natuurlijk wel om de uiteindelijke ontknoping. Als die dan even in 5 minuten afgeraffeld wordt en ook nog heel veel open eindjes laat doet dat voor mij echt wel afbreuk aan de serie.
pi_81359866
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:42 schreef Grunsfan het volgende:
Tja, bij zo'n whodunnit draait het natuurlijk wel om de uiteindelijke ontknoping. Als die dan even in 5 minuten afgeraffeld wordt en ook nog heel veel open eindjes laat doet dat voor mij echt wel afbreuk aan de serie.
Die erlebnis had ik bij Twin Peaks ook. Maar dat blijf ik ook geniaal vinden.
pi_81370612
Tja dat was wel raar, waar het in de eerste 19 afleveringen zo was dat alles flink werd uitgemeten en toegelicht. Moest alles in de laatste afleveringen even snel snel, te snel.... Net alsof ze ineens ontdekten ze dat bij aflevering 20 waren?

Hadden ze best wat meer scenes van de moeder van nana eruit kunnen halen of inkorten en dan aan het einde wat meer toelichting op waarom bepaalde dingen gebeurden.
pi_81379411
Precies, ik had gehoopt op een soort reconstructie waarbij je dus de avond beleefde, met een nog levende Nena. Ik was echt zwaar teleurgesteld door deze aflevering en hield daarmee een mindere goede indruk aan de serie over, jammer!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:27:05 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85116027
We hebben de serie (en ook serie 2) besteld via De Volkskrant en hebben net het allereerste deel bekeken.
Zitten er meteen al helemaal in.
Heerlijke sfeer en beelden en goed acteerwerk. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:30:33 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85116202
Nanna Birk Larsen O+

Een paar maanden geleden gezien: heb de serie in 3 dagen uitgekeken, erg verslavend _O_ _O_
Het einde vond ik juist erg goed en verrassend. Ik zag het iig. niet aankomen.

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:27 schreef golfer het volgende:
We hebben de serie (en ook serie 2)
Las een paar weken geleden dat serie 2 uit kwam maar heb `m nog nergens gezien. Wanneer komt ie in de "normale" winkels uit?
Ben benieuwd of die het niveau van de eerste serie haalt :s)
-edit- never mind, heb `t al gevonden op bol.com: daar staat een release van 30 november :X :X
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:40:53 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85116696
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Nanna Birk Larsen O+


Las een paar weken geleden dat serie 2 uit kwam maar heb `m nog nergens gezien. Wanneer komt ie in de "normale" winkels uit?
Ben benieuwd of die het niveau van de eerste serie haalt :s)
-edit- never mind, heb `t al gevonden op bol.com: daar staat een release van 30 november :X :X
Anders bestel je hem nu toch alvast via http://webwinkel.volkskra(...)ede-seizoen-dvd.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85144868
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:57 schreef dollce het volgende:
idd een erg goede serie,
aan het deens stoorde ik mij in ieder geval totaal niet
stukje gezien... mwah..ging wel niet iets om op te nemen of thuis voor te blijven.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:20:30 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85145177
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:14 schreef rubje het volgende:


stukje gezien... mwah..ging wel niet iets om op te nemen of thuis voor te blijven.
Komt goed uit. Want wordt niet uitgezonden in Nederland. ;)
Alleen verkrijgbaar op DVD.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:34:49 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85376253
Intussen zonder spoilers gelezen te hebben bij aflevering 11 van S1 aangeland en 'jeg elsker' deze serie. O+
Serie 2 is intussen ook afgeleverd hier. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85381407
Ben benieuwd wat jij van het einde vindt Golfer!
pi_85471710
Spannend, maar soms ook wat ongeloofwaardig.
Wel erg goed geacteerd.
Die moeder van Nanna BL vergeet helemaal dat ze nóg 2 jongetjes heeft -O-
pi_85471939
Een collega was hier ook helemaal lyrisch over, toch maar eens checken dan
pi_85473358
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Spannend, maar soms ook wat ongeloofwaardig.
Wel erg goed geacteerd.
Die moeder van Nanna BL vergeet helemaal dat ze nóg 2 jongetjes heeft -O-
Dat vond ik ook zo zielig! :Y Zulke schatjes..
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:45:10 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85628128
Oke. Serie 1 afgekeken. En ik vond het zeker niet afgeraffeld, die laatste aflevering. Maar dat komt misschien omdat ik al na aflevering 1 Bluezz zei dat ik een vermoeden had wie de dader was en dat bleek dus uiteindelijk te kloppen.
Dat verhaal met Hartmann had natuurlijk wel een functie in de serie als afleiding en ook om wat inzicht te geven in de gemeentepolitiek van Kopenhagen. Dart stuk over die flat had op het laatst iets beter uitgewerkt kunnen worden, dat wel.
Al met al een prachtige serie en we gaan vanaf nu dus beginnen aan serie 2. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85637163
Wil je even spoilers aanbrengen Golfer?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:04:01 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85643109
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:41 schreef Chooselife het volgende:
Wil je even spoilers aanbrengen Golfer?
Hoezo? Ik verklap toch niets?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')