abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80717999
Ik heb blijkbaar in 2007 te veel verdient en te lang me ov gehouden en moet nu terugbetalen. Niets mis mee maar er staat dat ik me OV van januari tot december 2007 moet terugbetalen terwijl ik bewijs heb dat ik me OV op 31 augustus heb ingeleverd. Dan hoef je toch niet voor het hele jaar te betalen?

Zijn er meer mensen die een heffing hebben gekregen? Kan je deze in termijnen afbetalen? Ik kan namelijk niet 1500 in 1 keer afbetalen
  maandag 26 april 2010 @ 08:22:11 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_80718012
Het is tegenwoordig DUO. Niet meer de IB-groep. Misschien dat je daarom het klantenservicenummer niet kon vinden?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_80718040
Ik benk dat er prima een betalingsregeling valt te treffen met ze ho'r
pi_80718302
De 'leuke' posts ( ) heb ik maar weggehaald.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80718326
Gewoon even bellen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 08:47:58 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_80718531
Het beste kun je ze gewoon even bellen, je situatie uitleggen en vragen wat de procedure is om aan te tonen dat je je ov veel korter hebt gebruikt dan zij aangeven en daarnaast vragen of je een betalingsregeling kunt afspreken.
pi_80720200
Grapje heb ik ook een keer gehad jaren geleden. Oplossing:

Bezwaarschrift schrijven waarin je stelt voor het overschrijden van de bijverdiengrens je stufi te hebben stopgezet en je OV ingeleverd hebt. Kopie van bewijs van inlevering meesturen, alsmede bewijs van je inkomen tot moment van inleveren (Salarisstrook bijvoorbeeld).

Heeft bij mij gewerkt, bezwaar werd toegewezen en de naheffing werd volledig geschrapt.
pi_80725276
Ze komen pas na 3 jaar met die naheffing? Ik was al aan het wachten op mijn naheffing van 2 jaar geleden, maar die krijg ik dus pas volgend jaar.
pi_80725536
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:24 schreef Vhiper het volgende:
Grapje heb ik ook een keer gehad jaren geleden. Oplossing:

Bezwaarschrift schrijven waarin je stelt voor het overschrijden van de bijverdiengrens je stufi te hebben stopgezet en je OV ingeleverd hebt. Kopie van bewijs van inlevering meesturen, alsmede bewijs van je inkomen tot moment van inleveren (Salarisstrook bijvoorbeeld).

Heeft bij mij gewerkt, bezwaar werd toegewezen en de naheffing werd volledig geschrapt.
Ik heb wel degelijk te veel verdiend en OV Gebruikt in dit jaar. Dit had jij ook maar toch bezwaar ingediend?
pi_80725956
Wel kut voor je TS, nu zit je in de molen.
pi_80726667
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:40 schreef Scorpie het volgende:
Wel kut voor je TS, nu zit je in de molen.

Molen?
pi_80727076
Same here, ook teveel verdiend en een naheffing gekregen van rond de 830 euro. Wat betreft het terugbetalen: Als je de acceptgiro die je na enige tijd krijgt niet gaat betalen dan wordt de schuld omgezet in een lening (welke je dus in termijnen kunt afbetalen).
pi_80727102
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:13 schreef Snake28 het volgende:
Same here, ook teveel verdiend en een naheffing gekregen van rond de 830 euro. Wat betreft het terugbetalen: Als je de acceptgiro die je na enige tijd krijgt niet gaat betalen dan wordt de schuld omgezet in een lening (welke je dus in termijnen kunt afbetalen).
Juist!. Zover laat ik het ook komen.
  maandag 26 april 2010 @ 16:32:50 #16
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80731787
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Juist!. Zover laat ik het ook komen.
Maar ze hebben je ikn ieder geval bij de ballen. En zo hoort het. Tenslotte is het eigenlijk niet anders dan een uyitkering GENIETEN en dan ook nog een beetje lopen bijbeunen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_80731875
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maar ze hebben je ikn ieder geval bij de ballen. En zo hoort het. Tenslotte is het eigenlijk niet anders dan een uyitkering GENIETEN en dan ook nog een beetje lopen bijbeunen.
Ik vraag hier toch ook niet om adviezen om eronderuit te komen? vraag naar ervaringen.
pi_80732273
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:35 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik vraag hier toch ook niet om adviezen om eronderuit te komen? vraag naar ervaringen.
Ik heb ook een naheffing gekregen omdat ik een maand teveel had ontvangen ofzo.. Ik heb toen maar wel betaald, mn schuld is al hoog genoeg, scheelt weer een paar maanden terugbetalen.
pi_80732293
Oh en de eerste 2 jaar na afsluiten van je studie hoef je niet af te betalen, maar mag wel... Als je het geld kan missen gewoon beginnen met afbetalen.
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 17:41:07 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_80754011
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb wel degelijk te veel verdiend en OV Gebruikt in dit jaar. Dit had jij ook maar toch bezwaar ingediend?
Ja, daar men alleen naar het inkomen van de periode dat je stufi kreeg en je OV kaart had mag kijken. Als je je OV dus in augustus ingeleverd hebt en ook geen stufi meer ontving/stop gezet hebt, moeten ze alleen naar je inkomen over januari tot augustus kijken.

Als je dan onder de bijverdiengrens gebleven bent, hoef je niets terug te betalen, ook niet voor je OV kaart.

De IB groep, of hoe die toko ook heet tegenwoordig, houdt daar bij het vaststellen van de naheffing nooit rekening mee, die kijken in eerste instantie alleen naar wat je opgegeven hebt bij de belastingdienst en dat is altijd over een heel jaar. Bezwaar maken heeft dus zeker zin als je geen stufi meer kreeg en je OV kaart tijdig hebt ingeleverd.
pi_80754624
Als je niet direct betaald, wordt deze schuld omgezet in een rentedragende lening en gevoegd bij een eventueel al bestaande lening. Die los je dan ruim twee jaar na je uitschrijving af. Een betalingsregeling is dus niet nodig (en ook niet mogelijk).

Voor wat betreft het inleveren van de OV-kaart: misschien zijn er idd wel mogelijkheden om met succes in bezwaar te gaan 050-5997755 en kiezen voor optie studiefinanciering (dus NIET studieschulden).
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_80754707
Ik zit al 3 jaar niet meer op school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')