Te slecht voetenwerk.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:38 schreef Fukjoeman het volgende:
Thiemo heeft zeker geen slecht spel voor gras denk ik. Sterke service en een goeie techniek.
quote:Op maandag 7 juni 2010 19:54 schreef Szura het volgende:
en toch er Wimbledon bij de junioren mee gewonnen
quote:De Bakker veroverde bij de junioren de titel op Wimbledon, maar hecht niet te veel waarde aan die overwinning. "In de jeugd stond ik niet tegenover goede grasspelers. Met een sterke service en een goede return kom je dan heel ver."
Meerendeels dus middelmaat en spelers waar je nooit wat van hoord. Ik denk dat Thiemo echt een speler met echt heel veel talent heeft. Top 20 minimaalquote:Op maandag 7 juni 2010 20:01 schreef wimderon het volgende:
Dat zegt vrij weinig. In dat rijtje zitten absolute toppers, middelmaat en spelers waar je nooit meer wat van gehoord hebt.
na aper.quote:
Geen enkele prof is een liefhebber van gras, toch?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:34 schreef F.M.D. het volgende:
duidelijk geen liefhebber van gras tennis. Ik ook niet trouwens!
`quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:11 schreef Outlined het volgende:
[..]
Geen enkele prof is een liefhebber van gras, toch?
je zou het denken hequote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
`
Federer houdt wel van gras volgens mij?
Dat lijkt me niet aangezien hij over het algemeen op elke ondergrond van iedereen wint. Gravel even daar gelaten. Aangezien hij een slecht gravelseizoen heeft gedraaid.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:52 schreef Salamando het volgende:
[..]
je zou het denken he
of wint hij alleen maar omdat de rest er geen liefhebber van is? vragen, vragen!
ohquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet aangezien hij over het algemeen op elke ondergrond van iedereen wint. Gravel even daar gelaten. Aangezien hij een slecht gravelseizoen heeft gedraaid.
In interviews zeggen ze allemaal dat ze er dol op zijn maar vinden ze dat werkelijk zo ? Pas wanneer ze goede resultaten behalen op gras gaan ze het ineens fijn vinden, maar er zullen altijd spelers zijn die goeie resultaten behalen, immers elk toernooi kent een winnaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
`
Federer houdt wel van gras volgens mij?
niet kunnen glijden =quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:21 schreef Outlined het volgende:
[..]
In interviews zeggen ze allemaal dat ze er dol op zijn maar vinden ze dat werkelijk zo ? Pas wanneer ze goede resultaten behalen op gras gaan ze het ineens fijn vinden, maar er zullen altijd spelers zijn die goeie resultaten behalen, immers elk toernooi kent een winnaar.
Denk dat hardcourt het populairst is: fijne + voorspelbare stuit van de bal, makkelijk voor je voetenwerk.
buiten Clijsters zie ik het toch bijna niemand doen hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:47 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
doen er genoeg or![]()
ik durf met mijn enkels en knietjes niet eens op gravel te glijden
Makkelijk voor je voetwerkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:21 schreef Outlined het volgende:
[..]
In interviews zeggen ze allemaal dat ze er dol op zijn maar vinden ze dat werkelijk zo ? Pas wanneer ze goede resultaten behalen op gras gaan ze het ineens fijn vinden, maar er zullen altijd spelers zijn die goeie resultaten behalen, immers elk toernooi kent een winnaar.
Denk dat hardcourt het populairst is: fijne + voorspelbare stuit van de bal, makkelijk voor je voetenwerk.
Weet je hoe sterk de spieren van een tennisser zijn? Daar kan Arjen Robben nog wat van lerenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:47 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
doen er genoeg or![]()
ik durf met mijn enkels en knietjes niet eens op gravel te glijden
Je kan heel makkelijk afzetten en je glijdt nooit weg. Het is denk ik niet belastend voor je gewrichten als je minder dan 80 kg weegt. Ik zelf weeg niet zo veel en speel vaak op hardcourt en heb echt nergens last van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Makkelijk voor je voetwerk
Dat lijkt me wel meevallen. Er is bijvoorbeeld veel meer belasting voor je gewrichten.
ik heb altijd spierpijn na het squashenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:26 schreef magik7777 het volgende:
Niet mee eens.
Als je van een gebouw afspringt, zal de sprong en de val je niet doden, maar de snelle vertraging op het einde. Hardcourt is juist extra belastend voor je gewrichten, omdat de impact groter word, omdat je sneller stilstaat. En de demping is zowiezo ook minder dan op gravel, omdat het harder is.
Iemand hier wel eens gesquashed? snel starten, super wendbaar zijn, links, rechts aanzetten, afremmen enz. dat is wel zo belastend voor je gewrichten....
`quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:29 schreef Floris_Roos het volgende:
Ik glij amper op hardcourt. Maar mijn enkels zijn daar veel te zwak voor (3x me enkelbanden afgescheurd en nog steeds doen ze af en toe pijn). Maar idd zoveel spelers doen het wel. Hoe zou het nou komen dat Nadal zoveel last heeft van zijn knieen...
agreed . . . maar als je lichaam (zoals het mijne) er tegen kan is alles toch prima en is het een hele fijne ondergrond.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:26 schreef magik7777 het volgende:
Hardcourt is juist extra belastend voor je gewrichten, omdat de impact groter word, omdat je sneller stilstaat. En de demping is zowiezo ook minder dan op gravel, omdat het harder is.
bij het inspelen merk je wel of er voldoende zand op ligt, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet kon glijden op kunstgras vanwege te weinig zand.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef magik7777 het volgende:
Ik zou het lullig vinden als je morgen hier een berichtje post dat je je enkelbanden hebt afgescheurd, en dat is niet sarcastisch bedoelt....
Ikzelf zou het nooit doen, ik glij zelfs zo min mogelijk op kunstgras, omdat er simpelweg te weinig zand bij ons op de banen ligt, en dat is ECHT link. Ff glijden, en dan een stuk zonder zand, en dan sta je ineens stil.
Bij kunstgras was ik een enkele keer aan het glijden en als het zand dan ophield dan sta je vast en met een beetje pech dan val je hard. Maar dat heb ik ook wel eens gehad bij gravel, als er dan opeens een hard stuk in de baan zat en je was aan het glijden val je ook hard. Zelfs Monfils had dat dit jaar op Roland Garros.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef Salamando het volgende:
[..]
bij het inspelen merk je wel of er voldoende zand op ligt, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet kon glijden op kunstgras vanwege te weinig zand.
Het verschil is inderdaad gewoon ervaring op gras. Dat zie je aan alles. Bij Hewitt zit er een idee achter, bij Thiemo niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Thiemo krijgt voorlopig een lesje grastennis van Lleyton hoor ... geen schande overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |