OKquote:Op zaterdag 24 april 2010 20:26 schreef Gotyoubystring het volgende:
Een beetje een lang verhaal maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
Als je niet alles wilt lezen, scroll maar naar de laatste 2 alinea's.
Normaal gesproken als je het huis verlaat neem je de meterstanden op, dat is dus niet gebeurd? Da's dan natuurlijk niet handig.quote:Toen wij het huis betrokken wees de makelaar ons er gewoon op dat we ons moesten aanmelden bij Essent voor electriciteit en gas. Toevallig werk ik zelf ook bij Essent en weet ik dat wanneer iemand zich aanmeld bij een adres waar iemand anders al aangemeld op is, degene die al aangemeld is automatisch word afgemeld. Dus ook al had mijn vriendin zich niet afgemeld, de nieuwe bewoners hadden zich dus gewoon moeten aanmelden. Zij hebben dus in al die wintermaanden lekker zitten stoken en genieten van electriciteit zonder ook maar een cent te betalen, en nu draait mijn vriendin hiervoor op. Omdat mijn vriendin geen geld op haar rekening heeft staan zijn er nooit voorschotten afgeschreven. Wij weten beiden zeker dat de makelaar hier meer over weet, aangezien hij het adres van de ouders van mijn vriendin heeft. Hij kan dus de enige zijn die de Essent heeft kunnen bellen aan het einde van de wintermaanden om de aansluiting alsnog op te zeggen en hierbij haar moeders' adres door te geven als adres waar de rekening heen mag.
Nu vraag ik me af in hoeverre mijn vriendin in haar recht staat om deze kosten te verhalen op de daadwerkelijke bewoners van het huis, wat kunnen we eventueel doen om te zorgen dat zij het niet hoeft te betalen. We gaan dinsdag al in ieder geval langs het huis om de bewoners hierop te wijzen en de rekening voor te leggen. Ook gaan we de makelaar er komende week nog over bellen...
Dit is inderdaad niet gebeurd, niet handig inderdaad. Maar de makelaar zou deze standen nog wel moeten hebben, toen wij het huis betrokken had hij deze ook al netjes bij de hand. Neem aan dat hij dat bij de nieuwe bewoners ook had. Maar ja, het is gewoon een kansloze klootzak.quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK
[..]
Normaal gesproken als je het huis verlaat neem je de meterstanden op, dat is dus niet gebeurd? Da's dan natuurlijk niet handig.
ja ja ja dat klopt ook wel. Ik loop pas een maand stage bij Essent dus ik was niet helemaal op de hoogte van dit alles.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:22 schreef SadKingBilly het volgende:
Je vriendin is nogal een sukkeltje ben ik bang. En sorry, maar jij ook wel een beetje. Je werkt nota bene bij essent zeg je, dan weet je toch dat je de meterstanden voor de EAR door moet geven?!
Ik ben bang dat je flink genaaid bent.
Ik zit bij MOD, ik doe er niet echt iets. Observeer het bedrijf meer voor mijn eindpresentatiequote:Op zaterdag 24 april 2010 22:37 schreef SadKingBilly het volgende:
pff, goede vraag. heb je de meterstanden van toen ze erin kwam wel? Je kunt namelijk wel aannemelijk maken dat jij niet in die twee maanden (ik noem maar wat) 1500m3 gas verstookt hebt. dus meterstanden doorgeven van toen je erin kwam, meterstanden opvragen van nu (die staan ook op de EAR denk ik)
Dan aangeven dat dat verbruik tot maart is en dat je er al sinds november niet meer woont (eventueel beeindiging huurcontract opsturen) en dat dit dus niet jouw meterstanden zijn. Eerst maandagmorgen bellen met de verhuurder en de meterstanden opvragen. Als hij aangeeft dat hij deze niet heeft (dik kans op als hij dit expres gedaan heeft) ben ik bang dat je afhankelijk bent van de goodwill van Essent.
En ontkom je niet aan betalen, zie het dan als een kostbare maar leerzame lesnah just kidding. Dit is denk ik wel lastig op te lossen als de verhuurder EN de nieuwe huurder geen beginstanden hebben opgenomen (of die niet willen geven).
Heb je binnen essent niemand waar je even heen kunt lopen? Wat doe je binnen essent, waar zit je?
Nee, maar ik zit in Den Bosch en daar hebben ze ook belmiepenquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:47 schreef SadKingBilly het volgende:
Het kan misschien handig zijn om even naar het adres te gaan en die bewoners te vragen wat hun beginmeterstanden waren? Als je geluk hebt hebben ze die genoteerd. Dat zou ideaal zijn (maar waarschijnlijk te positief)
En als je in Zwolle zit zou je even de afdeling op kunnen lopen waar de belmiepen zitten (geen aardige naam, niet gebruiken daar) en iemand die geen telefoon heeft vragen of ze hier een oplossing voor hebben. Heb je al gebeld met het contactcenter?
Right want als nieuwe huurder van een woning is het doodnormaal expres niet jezelf aan te melden als je merkt dat de stroom etc. nog gewoon doorloopt en zonder ook maar af te vragen waarom ze nooit rekeningen krijgen voor stroom en gas.quote:Op zondag 25 april 2010 15:55 schreef Kumusta het volgende:
Je kunt wel zo gaan zitten klagen over die makelaar of de huidige bewoners, maar de schuld ligt toch echt bij jullie zelf! Je bent zelf verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden en aan- en afmelden bij je energieleverancier.
Dus ophouden met zeiken op anderen en actie ondernemen. Dit is best recht te zetten, maar alleen door eigen acties en niet vingerwijzend naar anderen.
Waarom zeg je dan in de OPquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:25 schreef Gotyoubystring het volgende:
[..]
ja ja ja dat klopt ook wel. Ik loop pas een maand stage bij Essent dus ik was niet helemaal op de hoogte van dit alles.
Maar mijn vraag is dus of er niets aan gedaan kan worden?
quote:Toevallig werk ik zelf ook bij Essent en weet ik dat wanneer iemand zich aanmeld bij een adres waar iemand anders al aangemeld op is, degene die al aangemeld is automatisch word afgemeld
Dat dusquote:Op zondag 25 april 2010 15:55 schreef Kumusta het volgende:
Je kunt wel zo gaan zitten klagen over die makelaar of de huidige bewoners, maar de schuld ligt toch echt bij jullie zelf! Je bent zelf verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden en aan- en afmelden bij je energieleverancier.
Z'n vriendin is niet zo van het uitschrijven, dus reken er maar niet op!quote:Op zondag 25 april 2010 18:31 schreef lezzer het volgende:
Ben je vanuit Tilburg naar een andere plaats verhuisd? Dan heb je je ook uitgeschreven uit het GBA neem ik aan?
Wellicht dat dat helpt?
Precies... want je zal toch wel het een en ander aan bewijzen bewaard hebben dat jullie je daar hebben uitgeschreven ed?quote:Op maandag 26 april 2010 10:10 schreef _Flash_ het volgende:
En heb je essent ondertussen al gebeld om aan te geven dat je daar sinds november niet meer woont en dat ze een herziene factuur op kunnen sturen?
Daar gaat het toch helemaal niet om.quote:Op zondag 25 april 2010 17:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Right want als nieuwe huurder van een woning is het doodnormaal expres niet jezelf aan te melden als je merkt dat de stroom etc. nog gewoon doorloopt en zonder ook maar af te vragen waarom ze nooit rekeningen krijgen voor stroom en gas.
Sure een weekje kan nog wel verklaard worden zelfs 2 weken of heel misschien zelfs een maand maar een fucking half jaar? no way.
Dit lijkt me dan ook meer iets voor een jurist of advocaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |