^^ Dat dus. Over het algemeen maken "pro's" helemaal geen bijzondere foto's. Wat ze wel doen is HEEL VEEL foto's maken. En heel soms zit er dan iets bijzonders tussen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:24 schreef Surf_Bunny het volgende:
De bovenste is nog wel een creatief perspectief, de rest zijn gewoon geschoten met een goede camera niets meer en niet minder idd
Dat heb ik dus ook.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:30 schreef Crutch het volgende:
Hmm, foto 1 neigt naar een goed lijnenspel, maar echt een harde staafmixer krijg ik er niet van.
Foto 2 had wat mij betreft net zo goed een vakantiekiekje kunnen zijn
Foto 3 snap ik niet, die had ik verwijderd als ik 'm gemaakt zou hebben.
Hiervan loopt het water me in de mond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: zoom.nl
quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.
Zelf ben ik trouwens groot fan van JoeyL
Die gast is 21 en maakt gewoon bizarre foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mwoa, er zijn wel pro's die duidelijk met kop en schouders boven anderen uitsteken, maar er is altijd iemand beter en dat kan zomaar een simpele amateur zijn. Vind ik.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:43 schreef infp2009 het volgende:
Een professioneel fotograaf is iemand die voor het geld gaat. Dat heeft niets met kunst te maken, wat mij betreft.
Amateur aan de andere kant betekent liefhebber en ondanks de gebruikelijke negatieve ondertoon waarmee het woord gebruikt wordt, heeft het dus niets met de kwaliteit van werk te maken.
Zijn foto's van een pro dus beter? Alleen als hij een fotovest draagt, natuurlijk.
die zijn inderdaad prachtigquote:Op zaterdag 24 april 2010 19:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.
Zelf ben ik trouwens groot fan van JoeyL
Die gast is 21 en maakt gewoon bizarre foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind de foto prima. Alle aandacht gaat direct naar het gezicht en de ogen en vervolgens naar de boodschap op z'n kartonnetje.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:46 schreef Crutch het volgende:
[..]
Foto 2 ging door mijn ruggengraat.
Bijzonder hoe een contrastrijk gezicht past in het plaatje past.
De onderste lijn het raam/venster kun je (onzichtbaar) doortrekken langs de voeten van het winkelende publiek.
Maar misschien nét een fractie te krap gesneden. Wat denk jij?
Ik twijfel bij dat soort spelletjes vaak aan de eerlijkheid van de gemiddelde FOK!ker, niemand kan achterhalen dat je bijvoorbeeld gezocht hebt met tineye.com. Hetzelfde geldt voor de AKQ (algemene kennis quiz) hier op FOK!.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:49 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, er zijn wel pro's die duidelijk met kop en schouders boven anderen uitsteken, maar er is altijd iemand beter en dat kan zomaar een simpele amateur zijn. Vind ik.
Maar het viel mij in het andere topic gewoon op dat ik de meeste foto's compleet saai vond en omdat mensen alsof het niets is daar de fotograaf bij weten te noemen zou je denken dat de foto's indruk hebben gemaakt. En ik vroeg me af of ik de enige was die bij veel foto's in dat topic zoiets had van 'ja, en nou?'
Tuurlijk, maar ik had het nu even puur over de definities pro en amateur. Dat wordt nog wel eens verkeerd vertaald maar kwaliteitskenmerken.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:49 schreef Danny het volgende:
mwoa, er zijn wel pro's die duidelijk met kop en schouders boven anderen uitsteken, maar er is altijd iemand beter en dat kan zomaar een simpele amateur zijn. Vind ik.
Maar het viel mij in het andere topic gewoon op dat ik de meeste foto's compleet saai vond en omdat mensen alsof het niets is daar de fotograaf bij weten te noemen.
Eens. Een pro is in mijn ogen iemand die zijn boterham ermee verdient. Van de pro's in dat topic worden de foto's echter min of meer als bijzondere kunst gezien en dan mis ik wat er zo bijzonder aan is.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:55 schreef infp2009 het volgende:
Tuurlijk, maar ik had het nu even puur over de definities pro en amateur. Dat wordt nog wel eens verkeerd vertaald maar kwaliteitskenmerken.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:53 schreef Elorin het volgende:
Ze zeggen toch ook wel: "beauty is in the eye of the beholder..."
Helemaal mee eens. Alleen werd toen ik iets soortgelijks riep in het andere topic gezegd dat ik me meer in fotografie moest verdiepen en dan zou ik ze misschien opeens wél mooi vinden. En dat lijkt me erg onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 24 april 2010 20:53 schreef Elorin het volgende:
Ze zeggen toch ook wel: "beauty is in the eye of the beholder..."
Het zijn technisch leuke plaatjes, maar emotie zit er imho niet in. Dat doet een echte goede fotograaf imho, die legt geen plaatjes vast maar emotiequote:Op zaterdag 24 april 2010 19:30 schreef Crutch het volgende:
Hmm, foto 1 neigt naar een goed lijnenspel, maar echt een harde staafmixer krijg ik er niet van.
Foto 2 had wat mij betreft net zo goed een vakantiekiekje kunnen zijn
Foto 3 snap ik niet, die had ik verwijderd als ik 'm gemaakt zou hebben.
Hiervan loopt het water me in de mond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: zoom.nl
Een fotograaf voor de Prive, weekend, etc zijn ook pro's en daar is weinig kunstzinnig aan. Hetzelfde voor de fotograaf van dagbladen, uit magazines, etc etc. Dat is waarschijnlijk de grootste groep fotografen en daar kijken de mensen het meeste naar. Het valt alleen minder op.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Eens. Een pro is in mijn ogen iemand die zijn boterham ermee verdient. Van de pro's in dat topic worden de foto's echter min of meer als bijzondere kunst gezien en dan mis ik wat er zo bijzonder aan is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |