abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80673888
Vandaag bezig geweest met een van die dingen waar ik niet zo veel kaas van gegeten heb; gaatjes boren in plafonds...

In de keuken vrolijk aan de slag gegaan met een standaard formaat boor om wat gaten te maken om een lamp op te hangen.

Bij 3 gaatjes geen probleem, echter bij het 4e schoot m'n boor ineens door, alsof ik door het hele plafond heen zat zeg maar. Echter zijn plafondplaten vele malen dikker dan de boor die ik gebruikte in mijn beleven....

Dus wat vragen voor de ervaren klusser:

- Zijn plafondplaten hol?
- Is het erg dat ik een gat in zo'n "holte" geboord heb (als de platen hol zijn)?
- Als de platen niet hol zijn, waar heb ik dan in geboord (op de bovenliggende verdieping is niets te zien )?

Bedankt!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_80673917
Kanaalplaatvloeren zijn hol ja, meestal een centimeter of 20 dik.
pi_80673948
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:17 schreef Jahr00n het volgende:
Kanaalplaatvloeren zijn hol ja, meestal een centimeter of 20 dik.
Kan geen kwaad verder? Jammer van m'n plug die er nu in ligt waarschijnlijk... Maar dat is alles?
pi_80673987
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:18 schreef Cid het volgende:

[..]

Kan geen kwaad verder? Jammer van m'n plug die er nu in ligt waarschijnlijk... Maar dat is alles?
Maakt niet uit nee, ik denk wel dat je beter een nieuw gat kan boren om je spul aan op te hangen.
  zaterdag 24 april 2010 @ 19:34:17 #5
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_80674407
geen water of gesis uit het gat?

misschien in een loze leiding geboord?
  Moderator zaterdag 24 april 2010 @ 19:35:13 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80674438
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:18 schreef Cid het volgende:

[..]

Eigenlijk maakt dat niet uit, al maak je op de bouw wel eens mee dat er water in zo'n holte staat die dan via jou gaatje een weg naar buiten zoekt. Maar dat zou je direct moeten merken .
pi_80674461
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Eigenlijk maakt dat niet uit, al maak je op de bouw wel eens mee dat er water in zo'n holte staat die dan via jou gaatje een weg naar buiten zoekt. Maar dat zou je direct moeten merken .
Die kanalen worden dicht gestopt toch?
  Moderator zaterdag 24 april 2010 @ 19:41:28 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80674614
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:35 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Die kanalen worden dicht gestopt toch?
Als een bouw door en door nat is dat er waterplassen op de betonplaten van bv de verdiepingsvloer staat dan komt er echt wel water in de onderliggende holtes terecht.

De betonplaten worden aan de uiteinden meestal dichtgemaakt met van die plastic doppen.
pi_80674621
Geen gesis (sowieso geen gas hier) en ook geen water, dus het was geen leiding meen ik. Maar ik moet nog onder de douche, dus wellicht vinden we straks een mooi plas water in de keuken...

Al verwacht ik dat niet, denk dat ik inderdaad gewoon in een holte geboord heb...
  zaterdag 24 april 2010 @ 20:36:52 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80676103
Misschien wel in inie minie zijn woonkamer een gat gemaakt
En gaat hij jou laten weten dmv bezoekjes
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 24 april 2010 @ 21:38:22 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80677810
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:41 schreef Cid het volgende:
Geen gesis (sowieso geen gas hier) en ook geen water, dus het was geen leiding meen ik. Maar ik moet nog onder de douche, dus wellicht vinden we straks een mooi plas water in de keuken...

Al verwacht ik dat niet, denk dat ik inderdaad gewoon in een holte geboord heb...
en.... al gedouched?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 25 april 2010 @ 01:46:57 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80685319
In theorie kan er geen water in een kanaalplaat staan, want die dingen zijn voorgespannen en zouden dus ietsje bol moeten staan waardoor het water aan het einde van de plaat de spouw in loopt.
Ze zitten wel afgedopt aan de uiteinden, maar dat is verre van water/luchtdicht
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80688475
quote:
Op zondag 25 april 2010 01:46 schreef Sounddragon het volgende:
In theorie kan er geen water in een kanaalplaat staan, want die dingen zijn voorgespannen en zouden dus ietsje bol moeten staan waardoor het water aan het einde van de plaat de spouw in loopt.
Ze zitten wel afgedopt aan de uiteinden, maar dat is verre van water/luchtdicht
helaas, kan dus wel water in staan... heb het meerdere keren meegemaakt.... je weet wel snel genoeg of het een waterleiding of water in een kanaal is want er staat geen druk op...

vaak maken ze er ook al zelf gaatjes in, zie je in utiliteitsbouw wel eens...

het kan ook nog een broodjesplafond/vloer zijn, die zijn ook hol... Die heb ik hier in huis ook, zou me er zelf niet te druk om maken maar als je niet ervaren bent lijkt het me wel even schrikken ja...
  zondag 25 april 2010 @ 12:05:11 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80690295
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

helaas, kan dus wel water in staan... heb het meerdere keren meegemaakt.... je weet wel snel genoeg of het een waterleiding of water in een kanaal is want er staat geen druk op...

vaak maken ze er ook al zelf gaatjes in, zie je in utiliteitsbouw wel eens...

het kan ook nog een broodjesplafond/vloer zijn, die zijn ook hol... Die heb ik hier in huis ook, zou me er zelf niet te druk om maken maar als je niet ervaren bent lijkt het me wel even schrikken ja...
Nahhh.. laat ik het zo zeggen; ik heb in mijn carriére al een paar duizend ton aan kanaalplaatvloeren weggelegd, en ik heb het nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt
Zodra de naadjes zijn gestort (zelfde middag meestal) is de vloer voor 95% waterdicht, en vinden lekkages alleen nog plaats via trap- en doorvoergaten
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80690990
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nahhh.. laat ik het zo zeggen; ik heb in mijn carriére al een paar duizend ton aan kanaalplaatvloeren weggelegd, en ik heb het nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt
Zodra de naadjes zijn gestort (zelfde middag meestal) is de vloer voor 95% waterdicht, en vinden lekkages alleen nog plaats via trap- en doorvoergaten
en ik heb het wel meegemaakt.... maar goed... er kwam geen water uit bij TS....
pi_80694995
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:38 schreef Nizno het volgende:

[..]

en.... al gedouched?
Ja, geen water
  zondag 25 april 2010 @ 15:33:34 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80695839
quote: