Kan geen kwaad verder? Jammer van m'n plug die er nu in ligt waarschijnlijk... Maar dat is alles?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:17 schreef Jahr00n het volgende:
Kanaalplaatvloeren zijn hol ja, meestal een centimeter of 20 dik.
Maakt niet uit nee, ik denk wel dat je beter een nieuw gat kan boren om je spul aan op te hangen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:18 schreef Cid het volgende:
[..]
Kan geen kwaad verder? Jammer van m'n plug die er nu in ligt waarschijnlijk... Maar dat is alles?
Eigenlijk maakt dat niet uit, al maak je op de bouw wel eens mee dat er water in zo'n holte staat die dan via jou gaatje een weg naar buiten zoekt. Maar dat zou je direct moeten merkenquote:Op zaterdag 24 april 2010 19:18 schreef Cid het volgende:
[..]
Kan geen kwaad verder? Jammer van m'n plug die er nu in ligt waarschijnlijk... Maar dat is alles?
Die kanalen worden dicht gestopt toch?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk maakt dat niet uit, al maak je op de bouw wel eens mee dat er water in zo'n holte staat die dan via jou gaatje een weg naar buiten zoekt. Maar dat zou je direct moeten merken.
Als een bouw door en door nat is dat er waterplassen op de betonplaten van bv de verdiepingsvloer staat dan komt er echt wel water in de onderliggende holtes terecht.quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:35 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Die kanalen worden dicht gestopt toch?
en.... al gedouched?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:41 schreef Cid het volgende:
Geen gesis (sowieso geen gas hier) en ook geen water, dus het was geen leiding meen ik. Maar ik moet nog onder de douche, dus wellicht vinden we straks een mooi plas water in de keuken...
Al verwacht ik dat niet, denk dat ik inderdaad gewoon in een holte geboord heb...
helaas, kan dus wel water in staan... heb het meerdere keren meegemaakt.... je weet wel snel genoeg of het een waterleiding of water in een kanaal is want er staat geen druk op...quote:Op zondag 25 april 2010 01:46 schreef Sounddragon het volgende:
In theorie kan er geen water in een kanaalplaat staan, want die dingen zijn voorgespannen en zouden dus ietsje bol moeten staan waardoor het water aan het einde van de plaat de spouw in loopt.
Ze zitten wel afgedopt aan de uiteinden, maar dat is verre van water/luchtdicht
Nahhh.. laat ik het zo zeggen; ik heb in mijn carriére al een paar duizend ton aan kanaalplaatvloeren weggelegd, en ik heb het nog nooit gezien/gehoord/meegemaaktquote:Op zondag 25 april 2010 10:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
helaas, kan dus wel water in staan... heb het meerdere keren meegemaakt.... je weet wel snel genoeg of het een waterleiding of water in een kanaal is want er staat geen druk op...
vaak maken ze er ook al zelf gaatjes in, zie je in utiliteitsbouw wel eens...
het kan ook nog een broodjesplafond/vloer zijn, die zijn ook hol... Die heb ik hier in huis ook, zou me er zelf niet te druk om maken maar als je niet ervaren bent lijkt het me wel even schrikken ja...
en ik heb het wel meegemaakt.... maar goed... er kwam geen water uit bij TS....quote:Op zondag 25 april 2010 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nahhh.. laat ik het zo zeggen; ik heb in mijn carriére al een paar duizend ton aan kanaalplaatvloeren weggelegd, en ik heb het nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt![]()
Zodra de naadjes zijn gestort (zelfde middag meestal) is de vloer voor 95% waterdicht, en vinden lekkages alleen nog plaats via trap- en doorvoergaten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |