abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:27:40 #1
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80629660
et vorige deel: <http://forum.fok.nl/topic/1446325 >

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
De OP is hier te vinden.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:28:42 #2
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80629694
en een lijstje:
O: yoghurt met aardbeien en banaan en muesli
t: ministroopwafel
L1: omelet met broccoli en champignon
L2: als ik nog trek heb: restje pizza van gister
T: of L2 of iets anders
D: of bobotie, of pasta pesto of aardappeltortilla. mmm..
pi_80629955
Ik had gewoon niets te melden, Nynke. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80629989
Per dag onderstaande consumeren om ruim onder de 2000 kcal te blijven (tevens voedzaam):
- 6 volkoren boterhammen
- 1 stuk roggebrood
- 3 lagen halverine
- 2 plakken kaas
- 2 plakken magere rookworst
- 1 glas sinaasappelsap
- 2 bekers halfvolle melk
- 1 appel
- 200 gram aardappelen
- 200 gram groenten
- 1 schaaltje yoghurt

Meer en andere dingen heeft een mens niet nodig. Geen onzinproducten dus. Water en thee als overige drinken gedurende de dag.
pi_80629990
Doe ik ook een lijstje!

O: bakje daniokwark framboos-lychee
T: walnoten
T: 2 appels
L: restant waldorfsalade met kip
S: hardlopen, km of 5,6
D: fajitas
T: chips met dip, wijn
pi_80630061
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:36 schreef Socios het volgende:
Per dag onderstaande consumeren om ruim onder de 2000 kcal te blijven (tevens voedzaam):
- 6 volkoren boterhammen
- 1 stuk roggebrood
- 3 lagen halverine
- 2 plakken kaas
- 1 glas sinaasappelsap
- 1 appel
- 200 gram aardappelen
- 200 gram groenten
- 1 schaaltje yoghurt

Meer en andere dingen heeft een mens niet nodig. Geen onzinproducten dus. Water en thee als overige drinken gedurende de dag.
Is dit wat jij eet of zeg je dit nu als tip? Want in dat geval, driedubbele
pi_80630080
quote:
- 6 volkoren boterhammen
- 1 stuk roggebrood
- 3 lagen halverine
- 2 plakken kaas
- 1 glas sinaasappelsap
- 1 appel
- 200 gram aardappelen
- 200 gram groenten
- 1 schaaltje yoghurt

dankjewel voor je ontzettend inzichtelijke post. zoveel nieuws ook! kan zien dat je je goed in de reeks van MEER DAN 1000 topics hebt ingelezen

opmerkingen: de rookworst slaat nergens op, het glas sinaasappelsap ook niet, waarom maar 3 boterhammen besmeren? waarom een extra plak roggebrood naast het gewone brood. en ik mis de eiwitten bij het avondeten. verder een prima lijstje volgens de voor iedereen toegankelijke basisvoeding dietetiek
Kwak
pi_80630097
quote:
- 6 volkoren boterhammen
- 1 stuk roggebrood
- 3 lagen halverine
- 2 plakken kaas
- 1 glas sinaasappelsap
- 1 appel
- 200 gram aardappelen
- 200 gram groenten
- 1 schaaltje yoghurt

hoi

Wel een gezond lijstje. Maar alleen eten voor wat je nodig hebt is niet mijn ding!

Daarnaast denk ik niet dat je sinaasappelsap nodig hebt, beter een sinaasappel. En er zijn wel gezondere stukken fruit dan appel. En wat voor groenten neem je?

pi_80630102
Co, je bent vast al weg, maar toch nog goeie reis en heel veel plezier daar!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_80630126
Hoi trouwens.

Lijstje gisteren:

O: yoghurt met muesli en aardbeien
T: glaasje milk & fruit
L: 2 vitalu cracker met smeerkaas 20+
S: 50 minuten lopen
D: 3 kommen broccolisoep met cajunspekjes, erbij wat ovenfriet met mayo
T: aardbeien

Vandaag:

O:2 volkoren boterhammen pindakaas, glas milk & fruit
T: 1 koffie met beetje melk en suiker
L: sinaasappel, 2 witte bolletjes kaas en een glas sinaasappelsap
D: wat de pot schaft
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:42:30 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80630185
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:40 schreef shinydiscoball het volgende:
Hoi trouwens.

Lijstje gisteren:

O: yoghurt met muesli en aardbeien
T: glaasje milk & fruit
L: 2 vitalu cracker met smeerkaas 20+
D: 3 kommen broccolisoep met cajunspekjes, erbij wat ovenfriet met mayo
T: aardbeien
Is joe nog ziekig?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_80630193
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:38 schreef shinydiscoball het volgende:
Is dit wat jij eet of zeg je dit nu als tip? Want in dat geval, driedubbele
Ik geef dit als tip mee. Maar zelf eet ik bovenstaand lijstje ook. Ik heb dan nog 500 kcal over per dag. Meestal worden die gevuld met een paar extra boterhammen, een stuk ontbijtkoek o.i.d.
pi_80630234
Nynke, ik zou bobotie maken! Lekker!

Coldfeet, mooi lijstje
SDB, ben je ziek? Dan is het wel een mooi lijstje,, anders misschien een beetje weinig?
pi_80630261
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Is joe nog ziekig?
Nee?

Te weinig he? Ik was druk [/kutsmoes]
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:46:04 #15
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80630314
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:36 schreef ColdFeet het volgende:
Doe ik ook een lijstje!

O: bakje daniokwark framboos-lychee
T: walnoten
T: 2 appels
L: restant waldorfsalade met kip
S: hardlopen, km of 5,6
D: fajitas
T: chips met dip, wijn
als ik jouw lijstje zie weet ik dat het vrijdag is.
pi_80630342
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:39 schreef kwakz0r het volgende:
opmerkingen: de rookworst slaat nergens op, het glas sinaasappelsap ook niet, waarom maar 3 boterhammen besmeren? waarom een extra plak roggebrood naast het gewone brood. en ik mis de eiwitten bij het avondeten. verder een prima lijstje volgens de voor iedereen toegankelijke basisvoeding dietetiek
Hoezo slaat de rookworst nergens op? Prima i.p.v. een stuk vlees bij het diner.

Het glas sinaasappelsap is het 2e stuk fruit van de dag.

Van de 6 boterhammen worden er 3 besmeerd. Kwestie van een dubbele boterham eten. ´Bespaard´ naast de hoeveelheid boter ook beleg.

Roggebrood is ontzettend gezond. Daar zitten heel veel vezels in. (Kijk wel even op de verpakking in de winkel in welke de meeste zitten)

Het aantal benodigde eiwitten per dag wordt zeker gehaald met dit lijstje.
pi_80630346
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:42 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik geef dit als tip mee. Maar zelf eet ik bovenstaand lijstje ook. Ik heb dan nog 500 kcal over per dag. Meestal worden die gevuld met een paar extra boterhammen, een stuk ontbijtkoek o.i.d.
Het is prima, maar erg basic en saai. Er zijn andere manieren om onder de 2000 kcal te komen, en de meesten hier weten prima hoe, met lekkere gerechten in combinatie met sporten, en niet iedere dag aardappelen/groenten/brood. Wat jij post is een beetje een Sonja Bakker lijstje en voor mij iig niet vol te houden.

Maar whatever works for you!
pi_80630421
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:39 schreef Perruche het volgende:
hoi

Wel een gezond lijstje. Maar alleen eten voor wat je nodig hebt is niet mijn ding!

Daarnaast denk ik niet dat je sinaasappelsap nodig hebt, beter een sinaasappel. En er zijn wel gezondere stukken fruit dan appel. En wat voor groenten neem je?
Hey.

Groenten kan van alles zijn. In alle groenten zitten weinig kcal en veel vezels. Ik eet dus van alles.
pi_80630471
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:47 schreef shinydiscoball het volgende:
Het is prima, maar erg basic en saai. Er zijn andere manieren om onder de 2000 kcal te komen, en de meesten hier weten prima hoe, met lekkere gerechten in combinatie met sporten, en niet iedere dag aardappelen/groenten/brood. Wat jij post is een beetje een Sonja Bakker lijstje en voor mij iig niet vol te houden.

Maar whatever works for you!
Kwestie van discipline... Maar inderdaad, tuurlijk komt er weleens een lekkernij bij kijken. Maar goed, voordeel is dan dat het bij mij in die marge past van 500 kcal.
pi_80630481
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoezo slaat de rookworst nergens op? Prima i.p.v. een stuk vlees bij het diner.

Het glas sinaasappelsap is het 2e stuk fruit van de dag.

Van de 6 boterhammen worden er 3 besmeerd. Kwestie van een dubbele boterham eten. ´Bespaard´ naast de hoeveelheid boter ook beleg.

Roggebrood is ontzettend gezond. Daar zitten heel veel vezels in. (Kijk wel even op de verpakking in de winkel in welke de meeste zitten)

Het aantal benodigde eiwitten per dag wordt zeker gehaald met dit lijstje.
Rookworst is hartstikke vet, dat weet jij zelf ook wel. Als je gezond vlees wil kan je beter kip of gewoon biefstuk nemen, minder vet en minder vol chemische troep.
SinaasappelSAP is geen fruit, mist vezels. Eet maar een sinaasappel.
Die boterhammen - volgens mij diet echt iedereen dat zo, niets nieuws.
Riggebrood heb je gelijk in trouwens, gezond en lekker!

Maar, wat een leven moet je hebben als je zo eet, levens genieter is niet aan jou besteed blijkbaar.
En, kom je hier om met je "kennis" te pochen of wil je mee posten? Of ons de les lezen?

Sorry als ik vijandig ben nu ga ik even lunchen!
pi_80630494

Ik had niet gezien dat ik de één na laatste post had voor het slotje.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_80630537
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey.

Groenten kan van alles zijn. In alle groenten zitten weinig kcal en veel vezels. Ik eet dus van alles.
ik zou sowieso kiezen voor een sinaasappel ipv sap, méér groente, geen rookworst, geen halvarine en zure zuivel - is darmvriendelijker.
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:53:34 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80630570
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Nee?

Te weinig he? Ik was druk [/kutsmoes]
Dan mag je vandaag meer! Ik vind het idd wat weinig. Al klinkt ie wel weer lekker, maar zal het bij jou ook niet snel aan liggen denk ik
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_80630601
Op de borrel gisteren toch nog een bitterbal en drie kip-units gegeten. De toespraken duurden zoooooooooooooooooooo lang en had trek en moest nog boddschappen doen. Wel gewoon spa-rood gedronken, en als D een salade met zalm, avocado, ei, sla, tomaat, komkommer, paprika en een half afbakstokbroodje gegeten.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_80630614
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:51 schreef Perruche het volgende:
Maar, wat een leven moet je hebben als je zo eet, levens genieter is niet aan jou besteed blijkbaar.
En, kom je hier om met je "kennis" te pochen of wil je mee posten? Of ons de les lezen?

Sorry als ik vijandig ben nu ga ik even lunchen!
Nee, hoor. Ik wil helemaal niet de les lezen ofzo. Ik wilde alleen een tip geven en mijn eigen etenslijst delen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')